حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون امور داخلی

بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز با حضور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، برنامه‌های خود را برای اداره این وزراتخانه تشریح کرد.

کد خبر: ۱۰۵۳۷۹
۱۳:۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه ۲۶ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون بهداشت حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود را برای اداره این وزراتخانه بیان کرد.

وی افزود: برنامه فوری وزیر پیشنهادی بهداشت برای کنترل بحران کرونا در کشور نگاه جدی‌تر به تأمین واکسن و قرنطینه است. به هر حال باید در کنار تولید داخلی واردات واکسن سرعت بیشتری بگیرد به نحوی که ۶۰ میلیون جمعیت هدف منهای اطفال زیر ۱۲ سال در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسینه شوند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: در برنامه‌های عین اللهی در رابطه با تامین نیرو‌های متخصص گروه علوم پزشکی، بر حفظ کیفیت آموزش این نیروها، بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود در کشور تاکید کرد.

نجابت گفت: در رابطه با استفاده از نیرو‌های تمام وقت در عرصه مدیریت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم عین اللهی موافق بود افرادی که مسئولیت می‌گیرند باید به طور تمام وقت در خدمت دانشگاه باشند و قول دادند وضعیت موجود را بررسی مجدد کنند. همچنین بر حمایت از اساتیدی که در دانشگاه‌ها به صورت تمام وقت فعال هستند، تاکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها در مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت قول پیگیری و تجدید نظر در جهت توجه به مسائل مربوط به شرایط سخت کاری دستیاران و کارورزان علوم پزشکی دادند. به خصوص دستیاران تخصصی که از طرفی سختی کارشان بسیار بالاست و همچنین بار عمده خدمت در بیمارستان‌های دولتی بر دوش آنهاست، اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشورمان در حال حاضر، حق الزحمه آنان به نحوی است که این نخبگان در تامین حداقل شرایط زندگی دچار مشکل اساسی هستند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: