واکنش ابتکار به زیر گرفتن ۲ زن به بهانه بدحجابی/ این کار جنایت است نه ارشاد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دوازدهم به ماجرای زیر گرفتن ۲ زن به بهانه بدحجابی با پژوپارس در شهر ارومیه واکنش نشان داد.

کد خبر: ۱۰۴۳۳۴
۱۷:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در واکنش به زیر گرفتن ۲ زن به بهانه بدحجابی با پژوپارس در ارومیه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد، امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد. یعنی خودش فردی باشد که مورد اعتماد است.

ابتکار افزود: این نوع رفتار‌های هیجانی ناشی از سطحی‌نگری است که متاسفانه رواج یافته است.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با این رفتار‌ها تکلیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است و امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته، تشکر می‌کنم.

ابتکار ادامه داد: اگر فرد خاطی، با ماشین این دو خانم را زیر کرده است، این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یاد و خاطره همه خبرنگاران عزیز که جانشان را از دست دادند را گرامی می‌داریم. بیش از یک سال و نیم است که ویروس کرونا کشور را گرفتار کرده و ظاهرا تمامی ندارد و شاید از همه سخت‌تر جنگ روانی باشد که در دولت یازدهم و دوازدهم بخشی از آن را دیدیم که از داخل و خارج هجمه‌هایی به وجود آمد.

ابتکار افزود: این‌ها کار خبرنگاران را دشوار کرد که در این شرایط انتقال پیام واقعیت و ارتباط گرفتن با مردم خیلی دشوار شد که حتی بخشی از آن‌ها را ما از نزدیک شاهد بودیم.

وی در رابطه با مسئله ازدواج کودک و تلاش‌های معاونت در رابطه با لایحه‌های مربوطه عنونا کرد: ما از راه‌های مختلف سعی کردیم تا با این موضوع مبارزه کنیم. یکی از این راه‌ها بازگرداندن کودکان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل به مدرسه بود. کار‌های بسیار مفصلی را با آموزش و پرورش انجام دادیم.

او گفت: کار دیگر، آگاهی‌رسانی و آموزش است که ما سعی کردیم نشست‌ها و گفتگو‌هایی را ترتیب دهیم و حتی گفتگو‌هایی با علمای اهل سنت مناطقی که این مسئله در آن بیشتر است را داشتیم. فکر می‌کنم این تلاش باید استمرار پیدا کند و امیدوارم در دولت جدید، لایحه‌های مربوط به ازدواج کودکان به تصویب نهایی برسد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: حجاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: