حمایت از مشاغل خانگی هزینه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی چند وجهی است و بسیاری از هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۳۴۱۰
۱۵:۴۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ «ولی اسماعیلی» در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همه نهاد‌ها باید دست به دست هم دهند و با ارایه تسهیلات و سیاست‌های تشویقی، گرایش به مشاغل خانگی را افزایش دهند.

وی افزود: دنیا به سمت مشاغل خانگی حرکت می‌کند و ما نیز باید پیش از گذشته، موضوع مهم اشتغال در بخش خانگی را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شاهد سیر صعودی مشاغل خانگی هستیم، گفت: این مشاغل ضمن اینکه امنیت برای خانواده‌ها را به وجود می‌آورد، از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

وی تاکید کرد: در مرحله اول باید در عمل، دولت افزایش سقف تسهیلات خانگی را مورد توجه قرار دهد تا با تامین شغل، جوانان به سمت ازدواج و فرزندآوری گرایش پیدا کنند.

اسماعیلی افزود: اکنون با استاندارد‌های جهانی در مشاغل خانگی فاصله داریم از این رو باید برنامه‌هایی تدوین و به این بخش توجه شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات سالانه به مشاغل خانگی را تصویب کرده است، گفت: این موضوع بار‌ها از سوی مجلس پیگیری شده بود و ثمره این امر نشانگر اهتمام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از عملکرد محمد شریعتمداری وزیر مربوطه قدردانی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده مجلس و یک انسان منصف باید قضاوت‌ها منصفانه از اقدامات این دولت داشته باشیم و در بیان نقلط ضعف به نقاط قوت هم بپردازیم و از انصاف خارج نشویم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مشاغل خانگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: