نخست وزیر عراق آغاز اجرای طرح "برگه سفید" را اعلام کرد

نخست‌وزیر عراق در سخنانی آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در این کشور را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۵
۱۲:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به نقل از رویترز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی پیش از آغاز جلسه کمیته عالی اصلاح، از آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در این کشور خبر داد.

وی در این باره گفت: از زمانی که ما "برگه سفید"، (طرح اصلاحات اقتصادی عراق) اصلاحات را برای مقابله با فساد گسترده در کشور مطرح کردیم، در حال ایجاد فضای مناسب برای اجرای آن هستیم و جلسه امروز برای اعلام آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در چارچوب برگه سفید است.

وی درباره این طرح اصلاحات افزود: این طرح راه حلی برای بحران مزمن مدیریت اقتصادی ارائه می‌دهد؛ بحرانی که وابستگی کامل به نفت و عدم تنوع منابع درآمد شاخصه آن است. ما می‌خواهیم به عراقی‌ها بگوییم که درباره اصلاحات جدی هستیم، بنابراین برنامه مدیریت اقتصاد کوتاه مدت نبوده و هدف آن اصلاحات یکپارچه طی پنج سال است.
الکاظمی ادامه داد: خسارت‌های وارد شده به اقتصاد عراق بسیار زیاد است و به همین دلیل امکان اجرای طرح اصلاحات در مدت کوتاه وجود ندارد و هرکسی که قول دهد این کار را انجام دهد، دچار توهم شده است. هدف رشد کشور عراق است و نه دولت فعلی؛ چراکه عمر دولت‌ها سپری می‌شود و این کشور است که پابرجاست و به همین دلیل است که ما با تمام عزم خود می‌خواهیم اعتبار اقتصادی عراق را بازیابی کنیم.

وی ادامه داد: از زمانی که ما مدیریت اجرایی عراق را بر عهده گرفتیم، سخت در تلاش برای اجرای اصلاحات بوده‌ایم تا با کمترین ضرر و زیان برای همه مواجه شویم. آینده فرزندان ما مهم‌تر از هر چیزی است، آنها سازندگان عراق هستند و آنها هستند که آن را رهبری می‌کنند ، بنابراین اجازه دهید منافع خود را رها کرده و به فرزندان خود فکر کنیم.

نخست‌وزیر عراق اوایل پاییز ۱۳۹۹ با هدف اجرای اصلاحات اقتصادی کلان در این کشور از طرح خود با عنوان «برگه سفید» رونمایی کرد. این طرح شامل ۵ محور از جمله دستیابی به ثبات مالی پایدار، اصلاحات در بانکداری و اقتصاد کلان، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، ارائه خدمات اساسی و بهبود حکمرانی در عراق است. به گفته الکاظمی طرح مقاله سفید مقدمه‌ای برای فعالیت‌های اصلاحی بلندمدت است که همکاری و همفکری مجلس، شورای عالی قضائی و سایر متخصصان عراق را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: