"گزارشگران بدون مرز" از الجزایر عذرخواهی کرد

سازمان موسوم به "گزارشگران بدون مرز" از دولت الجزایر به دلیل قرار دادن اشتباهی نام آن در میان دولت‌های استفاده کننده از جاسوس افزار اسرائیلی عذرخواهی کرد.

کد خبر: ۱۰۱۸۱۳
۱۲:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه القدس العربی، به دنبال شکایت الجزایر از سازمان گزارشگران بدون مرز به دلیل ذکر نام این کشور در میان دولت‌های استفاده کننده از جاسوس افزار پگاسوس؛ این سازمان از دولت الجزایر عذرخواهی کرد.

گزارشگران بدون مرز ضمن عذرخواهی از دولت الجزایر اعلام کرد که در این باره دچار اشتباه شده است.
در بیانیه این سازمان آمده است: در نگاه اول الجزایر را در لیست کشورهای مشتری"NSO" شرکت اسرائیلی پگاسوس وارد کردیم. این یک اشتباه بود و ما از آن متاسفیم و اکنون برطرف شده است و نام الجزایر از فهرست حذف شده است.

کمپانی فناوری NSO رژیم صهیونیستی که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده، می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کند و گزارش شده دولت‌های دستکم ۱۰ کشور خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.

نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل خبرنگاران و گزارش ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان‌ داد که از نرم‌افزار جاسوسی بر پایه نظامی برای هک تلفن‌های هوشمند ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اجتماعی استفاده شده‌ است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: