افت شدید قیمت خانه در راه است؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: مالیات بر خانه‌های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می‌تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد.

کد خبر: ۱۰۱۴۹۴
۱۰:۰۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ افشین پروین پور، کارشناس بازار مسکن، در رابطه با تاثیرات گرانی مصالح بر قیمت و عرضه مسکن گفت: گرانی‌ها تاثیری روی عرضه ندارد و فقط قیمت ساخت را بالا می‌برد و از آنطرف وقتی که قیمت ساخت بالا می‌رود هزینه تمام شده مسکن هم افزایش پیدا می‌کند و مقداری تقاضا‌ها غیر موثر می‌شوند، اما بزودی رفع می‌شود و مشکل مصنوعی است و اینگونه نیست که علت واقعی، داشته باشد.

پروین‌پور در رابطه با مالیات بر خانه‌های خالی و تاثیرات آن بر قیمت مسکن اظهار کرد: مالیات بر خانه‌های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می‌تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد و خیلی موثر است، اما تا الان در بازار جدیتی از سوی سیاست گذار‌ها در این ناحیه دیده نشده و به همین دلیل، بازار واکنشی نشان نداده است.

او ادامه داد: اگر این جدیت را بازار احساس کند قطعا هم روی عرضه مسکن چه بصورت اجاره و چه فروش اثر می‌گذارد و قیمت را پایین می‌آورد، چون قیمت‌ها همه حباب است، یعنی تعادل واقعی بین عرضه و تقاضا نیست و احتکار و سوداگری مسکن زیاد است و حباب قیمتی در بخش مسکن ایجاد می‌شود.

این کارشناس بازار مسکن در پایان گفت: اگر دولت از باب مالیاتی دخالت و بتواند سوداگری را مهار کند شاید قیمت مقدار زیادی پایین بیاید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رها
|
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
تجربه ثابت کرده که هرکارشناسی درمورد ارزانی هرکالایا ملکی درایران صحبت کرده چندوقت بعد خلاف حرفش ثابت شده الانم مطمئن باشیدقیمت ملک وخونه وزمین به طرز چشمگیرو وحشتناکی میره بالا ،مگه میشه سیمان پاکتی از۸۸تا۱۰۰تومن بشه میلگرد کیلویی ۲۰هزارتومن بشه بعد ملک بیاد پایین ؟ آقای کارشناس مدرکتو بزار درکوزه آبشو حتما بخور
مهدی صادقی
|
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
حتما با سیمان ۱۰۰ هزار تومنی