کوهپایه‌زاده: بابک زنجانی پول‌ها را برگرداند مشمول عفو خواهد شد

وکیل مدافع بابک زنجانی می‌گوید موکلش اقدامات قابل توجهی انجام داده و با توجه به اقداماتی که انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود قطعا موکل مشمول عفو خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰۸۴۸
۱۳:۳۲ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز - رسول کوهپایه زادهدر ارتباط با سخنان رییس دیوان عالی کشور درباره اجرای حکم قطعی اعدام بابک زنجانی گفت: بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد نماید و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد بهره مند می‌شود؛ لذا همان رای قطعی و مرجعی که  مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده است؛ بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت  در رای خود به عفو و بخشودگی که از تاسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده  ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

وی افزود: موکل اقدامات قابل توجهی انجام داده و طی وکالت رسمی بلاعزل کلیه اموال و دارایی خودش را در ایران به شرکت ملی نفت ایران منتقل کرده است. همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر  و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده که مسولان ذی ربط  از کم و کیف آن مطلع هستند.

کوهپایه زاده در پایان تاکید کرد: لذا از آنجا که دادنامه صادره بر این موضوع صراحت دارد  و خالی از شک و شبهه است؛ با توجه به اقداماتی که انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود قطعا موکل مشمول عفو خواهد شد و همه باید در مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذی صلاح قضایی تمکین کنیم.


منبع: ایسنا
برچسب ها: بابک زنجانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: