کاخ‌ها و مراکز دیدنی استانبول را بیشتر بشناسید

با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار شهر استانبول را به شما معرفی کنیم.

کد خبر: ۱۰۰۳۰۸
۱۴:۰۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز: شهر زیبا و تاریخی استانبول ، یکی از بی نظیر ترین مقاصد گردشگری در دنیاست و امروزه به مقصدی ایده آل برای سفرهای نوروزی ایرانیان تبدیل شده است . شهر استانبول با دارا بودن جاذبه های منحصر بفرد و تمام عیار موردتوجه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا قرار گرفته و همین طور توانسته عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورد . این شهر رویایی و شگفت انگیز دارای طبیعتی زیبا و خیره کننده است و قرار گیری در میان دو قاره آسیا و اروپا سبب پیدایش چهره ای دوگانه از زندگی سنتی و مدرن شده است .

در این شهر زیبا آثار باستانی متعددی پیش رویتان قرار می گیرد و بازدید از موزه ها و گالری های هنری را به خوش ذوقان پیشنهاد می کنیم . همین طور شهر استانبول محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک است و وجود مراکز خرید مدرن و متنوع سبب شده برخی از مسافران خرید را در الویت برنامه های خود قرار دهند.

در ادامه این مطلب سفر باتو ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار شهر استانبول را به شما معرفی کنیم:

کاخ بیلربی

تور استانبول پر است از کاخ ها و عمارت های باشکوه که اغلب آن ها توسط ترکان عثمانی ساخته شده اند . یکی از مجلل‌ترین و البته زیباترین این بناها کاخ بیلربی نام دارد که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . این قصر باشکوه در ابتدا محل اقامت مهمان خارجی بوده و به همین دلیل بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده است . اما مدتی بعد به اقامت تابستانی پادشاهان عثمانی اختصاص یافت . این کاخ دارای معماری و طراحی بسیار زیبایی است و گردشگران ضمن بازدید از آن با بخشی از تمدن و فرهنگ این سرزمین آشنا خواهند شد . این بنا همچنین دارای چشم‌انداز زیبایی رو به تنگه‌ بسفر است.

مسجد کبود یا مسجد سلطان احمد

به گزارش سفر باتو ، این مسجد باشکوه از آن دسته بناهایی است که در دوران حکمرانی عثمانیان و برای معرفی شکوه و جلال این تاج و تخت به جهانیان ساخته شده است . مسجد آبی (کبود) به نماد این شهر تبدیل شده وحدود پنج قرن پیش به دستور سلطان احمد و برای رقابت و تقابل با بنای ایا صوفیا ساخته شد . در ساخت این بنا از هزاران کاشی آبی استفاده گردید و به همبن دلیل به آن مسجد آبی نیز گفته می شود . سلطان احمد برای ساخت این مسجد بسیار تلاش کرد و تمامی مراحل ساخت را زیر نظر داشت و در جریان تک به تک امور قرار می گرفت .  وی می خواست بنایی هم ردیف یا حتی باشکوه تر از آن چیزی که رومیان (ایاصوفیا ) ساخته بودند ، بنا کند که در تحقق این رویا موفق بود . اما وی در فاصله کمی بعد از اتمام کار ساخت و در حالیکه کمتر از سی سال سن داشت ، از دنیا رفت و پیکر وی در محوطه بیرونی همین مسجد به خاک سپرده شد .

جزایر پرنس

جزایر نه گانه پرنس (Princes’ Islands) یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است و پپیشنهاد می کنیم بازدید از آن در الویت برنامه های خود قرار دهید و برای بازدید از این جزایر به یک روز کامل زمان نیاز دارید .

همانطور که اشاره کردیم جزایر پرنس از مجموع نه جزیره تشکیل شده که همگی در میان آب های دریای مرمره قرار دارند . این جزایر دارای طبیعتی بکر و شگفت انگیز بوده و در فاصله کمی از شهر استانبول قرار گرفته اند . برای رسیدن به آن قایق های کوچک و بزرگی را می بینید که از صبح زود تا هنگام غروب آفتاب

در حال عبور و مرور از دریا هستند . جالب است بدانید این جزایر که امروزه به منطقه توریستی لوکس و زیبا تبدیل شده‌اند، در گذشته تبعیدگاه مجرمان و شاهزادگان طرد شده بود . 

بهتر است بدانید از میان این نه جزیره ، تنها چهار جزیره بویوک آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا ، و کینالی آدا قابل تماشا هستند و مابقی خالی از سکنه بوده و اجازه بازدید از آن به گردشگران داده نمی شود . جزیره بویوک آدا از جمله بزرگ ترین و محبوب ترین این جزایر است و حین گشت و گذار در آن آرامش مطلق را حس خواهید نمود .

گفتنی است هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در این جزایر را ندارند و در صورت لزوم می توانید از دوچرخه و درشکه استفاده کنید و همن امر سبب آرامش بیشتر این منطقه شده است . حین قدم زدن و گشت و گذار در این جزایر آرامش وصف نشدنی را حس خواهید کرد و صدای پرندگان و مرغان ماهی خوار ، تنها نجوایی است که به گوش می رسد .

پیشنهاد می کنیم برای رفتن به این جزایر صبح زود اقدام کنید تا هم از گرمای هوا و هم انتظار در صف های طولانی رها شوید . این سفر دریایی معمولا دو ساعت طول می کشد ، اما طی نمودن آن به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود. زیرا در طول مسیر با مناظری زیبا همچون پرواز های مرغان دریایی روبرو می شوید . باید افزود جزیره بیوک آدا دارای رستوران ها و کافه های فراوانی است و با فضایی زیبا و دلنشین حین رفع خستگی و گرسنگی ، شاهد چشم اندازی زیبا خواهید بود.

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: