تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

با طرح جوانی جمعیت بهتر است اول بچه سوم را درست کنیم!

عوام الملک در هفته گذشته بیش از هر چیز پیگیر طرح جوانی جمعیت و مشارکت قاطع در آن و نیز مذاکرات هسته‌ای بوده است. و در هر دو زمینه رهنمودهای درخشانی دارد!

کد خبر: ۱۱۳۵۴۲
۱۱:۲۲ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

با طرح جوانی جمعیت بهتر است اول بچه سوم را درست کنیم!

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰

تمام روز در خانه بودم. تصاویر لودرسواری ابوالفضل، خواص‌المله نجف‌آباد را تماشا کردم. دیوار دانشگاه آزاد را خراب کرد. گویا روال اداری و قانونی احداث زیرگذر در جوار دانشگاه طول کشیده است. قانون هم همان چیزی‌ست که خواص‌المله بگویند. از قاطعیتش لذت بردم. اصلا قانون را همینطوری باید به دانشگاه یاد داد. مساله این است که سنگ‌بنای این نوع لودرسواری را غلامحسین، وقتی که رییس بلدیه تهران بود گذاشت. نمی‌دانم الان باید لودرسواری را تشویق کنم یا، چون شروعش با یکی از اصلاحیون بوده با آن مخالفت کنم. حرف‌های بزرگوار مشهدی در مورد حمله سایبری به پمپ بنرین را خواندم. خبر‌های خوبی داد. با هوشیاری ابراهیم ۳۰۰۰ پمپ‌بنزین مشکلی ندارند و عمل ابراهیم مثل دو واحد درس علوم سیاسی‌ست. به نظرم اینجا را اشتباه گفت. معادل ۳ واحد است که دو واحدش نظری و یک واحدش عملی شامل بازدید سرزده از یک پمپ بنزین است. بزرگوار کرجی هم گفت تغییر مکان مذاکرات هسته‌ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه است و ایران با این اقدام به آمریکا می‌گوید که‌ای بی کرک و پر! بفهم که نمی‌توانی تعیین تکلیف کنی. آموزنده و استراتژیک و دیپلماتیک و مهم حرف زده است. توضیح اضافه‌ای لازم ندارد. یکی از عوام عکس دیدار علی با نماینده رومانی را فرستاد و با عصبانیت گفت پروتکل‌های دیپلماتیک رعایت نشده، چون علی پشت به پرچم خودمان ایستاده است. بیخود شلوغش می‌کنند. اصلا نشده که نشده. انگار پروتکل بهداشتی‌ست که لازم‌الاجرا باشد. عیسی اعلام کرد گمنامی کاربران در فضای مجازی یک چالش جدی‌ست. راست هم می‌گوید. کار را سخت می‌کند. حضور همزمان ارتش‌های سایبری که پر از گمنام است و کاربران گمنام در فضای مجازی باعث تداخل می‌شود و عملیات فریب را سخت می‌کند. آخر شب یک پیامک برایم آمد و هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت. به خاطر همین مناسبت‌هاست که بنزین داریم.

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰

گوشی را که روشن کردم پیامک یکی از عوام آمد. نوشته بود صبح است ساقیا، اگر می‌خواهی قدحی پر شراب کنی واتساپت را چک کن. چک کردم. لیستی با سربرگ گمرک برایم ارسال کرده بود. لیست قیمت زهرماری‌ها و نجسی‌های مختلف بود. چقدر متنوع است. برای این اعلام قیمت کرده‌اند که تعرفه مجازات کسانی که نگهداری می‌کنند معلوم باشد. شفافیت خیلی خوب است. هر طور حساب می‌کنم فروشش به صرفه‌تر از سرقت بادام هندی‌ست. خبر تحریم‌های جدید آمریکا را خواندم. شرکت "اوج پرواز ما دو نفر" هم تحریم شده است. آمریکا دست روی روابط عاطفی و احساسات رومانتیک عوام گذاشته است. می‌خواهد عشق را هم سیاسی کند. جواب نمی‌دهد. براساس مدارکی که امروز منتشر شد شرکت برکت بیست میلیون دوز واکسن سینوفارم از چین وارد کرده است. کار درستی‌ست. دستشان درد نکند. کمک می‌کند واکسن‌های ما راحت‌تر به دست مستضعفان جهان و عوام آمریکا برسد. خودمان هم دچار مشکل نمی‌شویم. این نشانه فداکاری عوام ماست که به جای واکسن برکت به سینوفارم هم راضی می‌شوند.

یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰

دیشب وسط نوشتن خاطرات شنبه، برق رفت. صبح کاملش کردم. مرکز آمار ایران اعلام کرد سالانه ۷۰۰هزار نفر از ایران مهاجرت می‌کنند. خبر خوبی‌ست. هم باعث می‌شود جمعیت داخل کشور کنترل شود و مکان برای تولد‌های جدید فراهم شود. هم باعث نفوذ ما در همه جای دنیا می‌شود. اینطوری تیم‌های ملی ما در هیچ جا احساس غریبی نخواهند کرد و در همه حوادث و اتفاقات جهان حتما رد و اثری از یک ایرانی دیده می‌شود. اگر بتوان این آمار را به یک میلیون نفر رساند خیلی بهتر است. ابوالفضل که با لودر دیوار دانشگاه آزاد در نجف‌آباد را خراب کرد امروز با رییس دانشگاه آزاد دیدار کرد تا بگوید با هم برادرند و اگر حرفی پیش می‌آید خب پیش آمده است و دشمن سواستفاده نکند. گویا تحریم‌ها باعث شده کارت ملی عوام صادر نشود. نباید نگران بود. تحریم‌ها کاغذپاره هستند. از پشت همین کاغذپاره‌ها می‌شود استفاده کرد و کارت ملی را صادر نمود. عوام هم قانع‌اند. عیبی ندارد اگر یک طرف کارت ملی‌هایشان چیز دیگری باشد. مهم این است که کارت هم داشته باشند. شاخص بورس را چک کردم. همچنان می‌ریزد. مهم نیست. عوام، چون نشاط دارند و عصر ابراهیم است مشکلی ندارند. امیدوارند. آن دوره حسن بود که تا شاخص افت می‌کرد عوام مجبور می‌شدند به شکل خودجوش تجمع کنند. البته ابراهیم و امیرحسین و محسن و بقیه کسانی که در دوره حسن کاندیدای ریاست خواص‌الدوله بودند و الان همه با هم عضو خواص‌الدوله هستند آن موقع‌ها گفته بودند مساله بورس را سه روزه می‌توانند حل کنند. حتما راست گفته بودند. باید وقتش برسد. هر وقت رسید، سه روز بعدش مشکل بورس حل می‌شود. عوام باید صبور باشند. محسن گفت در آذر ماه اخبار خوبی به گوش عوام می‌رسد. خدا به خیر کند. امیدوارم عملیات فریب نباشد. آخر شب تصاویری از موزه فرش دیدم. خوشبختانه مدیر جدید خیلی سریع و انقلابی تاثیراتش را نشان داده و حوض‌های موزه را تبدیل به باغچه کرده است. کار درستی‌ست. اولا معماری آنجا طاغوتی بوده و باید به هم بخورد. ثانیا وقتی آب نیست چه نیازی به حوض است؟ ثالثا باغچه باعث می‌شود فضای سبز افزایش پیدا کند و آلودگی هوا هم کم می‌شود. واقعا هم چلمن بودن بد نیست.

 دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

دیشب قبل از خواب فیلم حکم دادن حجت به علی‌محمد را دیدم. علی‌محمد از شدت علاقه به خدمت نمی‌دانست حکم را کجایش بگذارد. حجت راضی بود. رفاه و تامین اجتماعی با کمک این خواص‌الدوله‌ها قطعا فراگیر می‌شود. خبر‌هایی از حکم‌های جدید علیرضا در بلدیه شنیدم. داماد خودش دیگر حکم ندارد، اما ظاهرا داماد رییس ستادش حکم گرفته است. باید به علیرضا نامه بنویسم و بگویم من هم داماد کسی هستم. گزارش‌هایی از گران شدن قیمت میوه به دستم رسید. کسانی که گزارش را نوشته بودند تاکید داشتند که این میوه‌ها با اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند گران شده‌اند. انار شیراز و پرتقال شمال هم بودند. حتی هویج و کرفس هم در لیست بود. اصلا معلوم نیست به این میوه و سبزی‌های برای چه باید ارز داده باشند. به نظر می‌رسد ارزی که به صاحب باغ و زمین داده‌اند را به حساب محصولات زده‌اند. لازم است برای تنبیه این میوه‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود. یکی از خواص‌المله اعلام کرد، چون ایران باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان از عراق غرامت بگیرد لازم است عراق تعدادی از چاه‌های نفتش را به ما واگذار کند. اینکه باید بکند با اینکه می‌کند دو مقوله جدا هستند. غرامت هم مثل مهریه است. کی داده و کی گرفته؟ یک نفر از عوام پیام داد و گفت نگران خبر خوش محسن نباشم. عملیات فریب نیست. می‌خواهد کارت رفاهی ۲۰۰هزار تومانی بدهد. خیلی خوب است. پول سه چهار وعده نان و ماست من و عوام‌النسا جور می‌شود. موقع نوشتن خاطرات روزانه یک تکذیبیه از شرکت برکت به دستم رسید. ماجرای وارادات واکسن سینوفارم را تکذیب کرد. عیبی ندارد. مهم این است که ما به مستضعفان جهان واکسن می‌دهیم و خودمان هم می‌زنیم. حالا برکت و سینوفارم خیلی هم فرقی ندارد. وارد بشود یا تولید بشود هم ایرادی ندارد. باید ممنون خواص‌مان باشیم که فقط به فکر ما عوام هستند.

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰

جنجال‌هایی درباره حقوق رییس دفتر یکی از خواص‌الدوله ایجاد شده است. نباید به این شلوغ‌کاری‌ها دامن زد. دشمن خوشحال می‌شود. بالاخره رییس دفتر‌های خواص هم باید به فکر زخم‌های زندگیشان باشند. اصلا همه این اطلاعات باید سری و خیلی‌محرمانه باشند تا کسی نبیند. مگر خواص حقوق عوام را می‌بینند که حالا عوام دنبال حقوق رییس دفتر یکی از خواص‌الدوله هستند. علیرضا برای مرتضی حکم زد تا در زمینه شعر و ادبیات به او مشاوره بدهد. خوب است که علیرضا از تجارب ابراهیم استفاده می‌کند. اتفاقا روی حجم ترافیک شهر هم اثر مثبت دارد. کلا وقتی با شعر می‌شود شهر را اداره کرد خوب است که بکنند. اخباری درباره طرح جوانی جمعیت منتشر شد. خواص‌المله مشغول کارند. طرح خیلی خوب و جالبی‌ست. به بارداری عوام کمک می‌کند. کسی هم که باردار است باید تا آخرش برود. زاییدن، عیب نیست. از اسراف کردن یارانه‌ها برای تهیه موانع خاک تو سری کردن طبیعی هم پیشگیری می‌کند. درستش هم همین است. آدم یا خاک تو سری نمی‌کند یا اگر کرد درست و حسابی و تا ته می‌کند. گویا مهدی نامی که یک زمان در راه راست و اصولی بود و متاسفانه در اثر همنشینی با چهره‌های معلوم‌الحالی مثل مصطفی، منحرف شده است قصد سفر به تبریز برای سخنرانی و ایجاد اغتشاش داشت که با هوشیاری خواص توطئه‌اش خنثی شد و حتی نتوانست سوار هواپیما بشود. خیالم راحت شد. می‌توانم شب راحت بخوابم. وقتی مشکلات کشور همه حل شده است نباید اجازه داد این سخنرانی‌ها مشکل‌زایی کنند. فیلمی از صحبت‌های مدیر عامل یک باشگاه فوتبال در تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. گفت که، چون نمی‌توان نسوان را به ورزشگاه‌ها راه داد کلا جلوی ورود تماشاگران را گرفته‌اند. اگر صحت داشته باشد از نشانه‌های رفع تبعیض علیه نسوان است و خبر خوبی‌ست. یا نسوان هم می‌روند یا هیچکس نمی‌رود.

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰

درباره طرح جوانی جمعیت تحقیق کردم قرار است به مادران دارای فرزند دوم بدون قرعه‌کشی، خودرو با قیمت کارخانه بدهند. خوب شد امروز فهمیدم. فرصت دارم با عوام‌النسا مذاکره کنم. اگر مثل دفعه قبل که درباره زمین دادن به فرزندان سوم، شب جمعه خبردار شدم فردا متوجه ماجرای این جایزه جدید می‌شدم احتمالا با عوام‌النسا دلخوری پیش می‌آمد و به نتیجه نمی‌رسیدیم. قبلا هم گفتم که باید فکری کنم تا بتوانیم اول صاحب فرزند سوم بشویم و بعد دوم و در آخر فرزند اولمان بیاید. نفعش بیشتر است. خبر مفتضح شدن دموکرات‌ها در انتخابات فرماندار ویرجینیا را شنیدم. طرفداران ترامپ رای آورده‌اند. گفته بودم که به حق هر چی مرده، ترامپ برمی‌گرده. این‌ها نشانه است. آمریکا به زودی دچار فروپاشی خواهد شد. یکی از عوام تماس گرفت و جویای زیرنویس‌های تلویزیون بودجه‌بگیر شد. ظاهرا اتفاقی افتاده بود که حتی من که عوام‌الملکم خبر نداشتم. پیگیر شدم. آمریکایی‌ها می‌خواستند یک کشتی ما را با نفت بدزدند، اما نتوانستند. فکر کرده‌اند نفتکش هم مثل پمپ بنزین است که بتوانند راحت هک کنند. خفیف شده‌اند. این هم نشانه فروپاشی‌ست. با این کارهایشان لابد توقع دارند با ایشان مذاکره هم کنیم. به این سادگی‌ها نیست. غروب خبر آمد که قرار است مذاکره کنیم. معلوم است سیلی صبح نتیجه داده است. شب حرف‌های رییس سازمان بورس را خواندم. گفته که قرار است ماشین گران شود. حالا که من در حال راضی کردن عوام‌النسا برای تولد فرزند دوم هستم نرخ را بالا برده‌اند. لابد فردا هم مدیر عامل یکی از شرکت‌های خودروساز می‌خواهد در مورد سقوط شاخص بورس خبررسانی کند. خیلی خوب است که خواص به کار جمعی معتقدند.

 پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰

اول وقت از خانه بیرون رفتم. خوشبختانه به همت علیرضا و همکارانش همه تهران "مرگ بر آمریکا" شده است. برای عباس و ابراهیم و محسن و حبیب و معصومه و مرحوم رحمان و حتی عزت که جزو خواص‌الدوله است خیلی دعا کردم. ژاپنی‌ها ادعا کرده‌اند ویروس کرونا با خودش درگیر شده است و جوری جهش کرده که احتمالا باعث نابودی خودش می‌شود. از این جهش‌ها در تاریخ زیاد بوده است. اما ممکن است ژاپنی‌ها، چون می‌خواهند القا کنند که ویروس کرونا چینی‌ست این ادعا را کرده باشند. متن صحبت‌های سردار حسین را در مراسم امروز خواندم. خطاب به عوام گفت چیزی به پایان راه نمانده است. قبلا فکر می‌کردم آنقدر می‌ایستیم که مجبور شویم برویم. اما گویا تازگی قرار است آنقدر برویم که مجبور شویم بایستیم. خبر آمد که ویتنام اعلام کرده در حال مذاکره با ایران برای رفع توقیف از نفتکششان هستند. عجب! نفتکش مال ما بود و آمریکایی‌ها داشتند می‌دزدیدند. پسش گرفتیم. معلوم نیست ویتنامی‌ها چرا چنین ادعایی می‌کنند. احتمالا توطئه خود آمریکایی‌هاست. متاسف شدم. ویتنام که یک زمان آنطور با آمریکایی‌ها مبارزه می‌کرد حالا اینطور بازیچه آن‌ها شده است. بهروز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۱۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد و ۲۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد تولید کرده‌ایم و این کار را فقط کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای انجام داده‌اند. اینکه ما سلاح نداریم، ولی می‌توانیم انجام بدهیم خیلی مهم است. غربی‌ها باید حساب کار دستشان بیاید. در اخبار آمد که نیازمند وارد کردن هفت و نیم میلیون تن گندم هستیم. در عوض خیلی اورانیوم غنی‌شده داریم. گندم را هم دوستانمان می‌دهند. نباید نگران این دست مسائل پیش پا افتاده باشیم. جواد اعلام کرد قرار شده به خاطر مشکل پمپ بنزین‌ها در هفته پیش، به هر خودرو ۱۰ لیتر و به هر موتور ۵ لیتر بنزین هدیه بدهند. خیلی خوب است. فرق ابراهیم و حسن در همین چیزهاست. قبل از خواب می‌خواستم با عوام‌النسا درباره فرزند دوم و خودروی بدون قرعه‌کشی مذاکره کنم که فیلمی از سخنرانی چند ساعت پیش ابراهیم در سمنان را به من نشان داد. ابراهیم اعلام کرد بالاخره خانم‌ها، خانم هستند و نباید شب‌ها کار کنند، چون منزلتشان مخدوش می‌شود. به عوام النسا گفتم دقت کند که ابراهیم هم معتقد است نسوان در این ساعات نباید کار دیگری کنند. نمی‌دانم چرا ناراحتی کرد و گفت بروم جلوی تلویزیون و تا صبح، نشسته بخوابم. نگران از دست رفتن خودرو و زمین هستم. از طرفی هنوز نتوانسته‌ام در جوان‌سازی جمعیت مشارکت کنم. می‌ترسم خواص ناراحت بشوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
1
عالیه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی