تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
افاضات اضافه

لگد خواص المله به اعضا و جوارح بایدن!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات هفتگی است.

کد خبر: ۷۷۱۴۲
۱۶:۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

افاضات اضافه: لگد خواص المله به اعضا و جوارح بایدن!

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹

بعضی روزها که نمی‌توانی حرف بزنی باید بتوانی حرف نزنی. خاطرات امروز را باید در آن یکی نسخه بنویسم. شام چای و نبات خوردم. به دوستان و اقوام در تلگرام و واتساپ پیغام دادم که تا اطلاع ثانوی از هر نوع مسافرت هوایی و زمینی و دریایی خودداری کنند. بالاخره قرنطینه خوبی‌هایی هم دارد.
 
 شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹

یک سری فیلم و عکس از تظاهرات در تهران و مشهد دیدم. حدس می‌زنم نتانیاهو به زودی از ما به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند. این همه تلاش می‌کند تا به دنیا بفهماند قاتل و آدمکش است آن وقت ما برای آنکه تحقیرش کنیم عکس جو بایدن را که هنوز رسما کاره‌ای نیست آتش می‌زنیم. اینکه به این شکل به نتانیاهو حالی کنیم هر چقدر هم ترور و خرابکاری کند اندازه آدمی که بعدا رییس‌جمهور آمریکا می‌شود اهمیت ندارد خیلی مفید و اثرگذار است. باعث می‌شود نتانیاهو خسته شود و دست از این کارها بردارد. عصر یکی از عوام فیلمی را آورد و از من برای درک مصدر افعال استفاده شده استمداد کرد. در فیلم یک فرد دلاور در حال فریاد زدن بود و عده‌ای هم در تایید او فریاد می‌زدند. به لغتنامه‌های دهخدا و معین و عمید مراجعه کردم. نتوانستم مصدر افعال "نمی‌گگیریم"، "نمی‌گیگیریم" و "نمی‌نگیریم" را در آن لغتنامه‌ها پیدا کنم. احتمالا کسی در وسط فیلم، الکی شعار داده و این افعال را گذاشته بود تا حواس آن فرد دلاور پرت شود. تلاش‌های آن دلاور در پیدا کردن فردی که باعث شد یک عده شعار الکی بدهند نشان داد که وی به درد ورود در جمع خواص می‌خورد. باید سفارشش را بکنم. حیف است در جمع خواص‌المله نباشد.

 یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹

امروز ۹۹/۹/۹ بود. از صبح که بیدار شدم فکر کردم باید یک کاری بکنم که خیلی مناسبتی باشد. متاسفانه امکان ازدواج مجدد وجود نداشت. مخصوصا که صبحانه را با عوام‌النسا خورده بودم. در فروردین ماه هم اینقدر درگیر کرونا بودیم که حواسمان نبود طوری اقدام کنیم که امروز به زایشگاه برویم. برای طلاق در این مناسبت هم بهانه‌ای نداشتیم. به همین خاطر با ناراحتی از خانه بیرون رفتم. باران خوبی می‌بارید. هوا خیلی مناسبتی بود. خوشبختانه روزنامه کیهان قدر این مناسبت را دانسته و در تیترش خواهان حمله به بندر حیفا شده بود. همزمان عده‌ای از خواص‌المله دو فوریت طرح بسیار خوبی را تصویب کردند که اگر کامل تصویب شود اثرش از تیتر روزنامه کیهان هم‌ بیشتر است. یکی از خواص‌المله هم علیرغم این همه گرفتاری بر سر عوام منت گذاشت و به تلویزیون آمد تا ثابت کند به زودی مشت محکمی بر دهان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد خواهد شد. البته در سخنانش از دو عبارت انگلیسی استفاده کرد که در دیکشنری‌های وبسترز و لانگ‌من موجود نبود. باید "آنی تایم" و "آنی ور" را هم‌ مانند افعال دیروزی جایی بنویسم و در اولین فرصت معانیش را کشف کنم. اینکه تخم هر نوع گفتگو و مذاکره را بدهند ملخ یک بار برای همیشه بخورد خیلی کار خوب و مهمی‌ست. این خواص‌المله برای این کار حرف ندارند. این افعال جدیدی هم که در این دو روز در زبان فارسی و انگلیسی کشف شد به همراه ایالت آروزینا که دو سه هفته پیش باقر کشف کرده بود نشان می‌دهد اگر این خواص ما کمی زودتر به دنیا آمده بودند، می‌توانستند به جای کریستف‌ کلمب، آمریکا را کشف کنند و امروز این همه مشکل با آمریکا نداشتیم. البته حالا هم دیر نشده و شاید بشد فکر برای قدرت اکتشاف ایشان کرد.

 دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹

سکوت چینی‌ها درباره ترور معاون وزیر دفاع کشور باعث شده بود فکر کنم یکی از عوارض کرونا لال شدن است. اما امروز خبر آمد که سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده که از شنیدن این خبر شوکه شده‌اند. اینکه چینی‌ها بعد از سه روز، تازه شوکه شده‌اند ثابت می‌کند جنس چینی کیفیت لازم را ندارد. خبر مصدومیت بایدن در حال بازی با یکی از سگ‌هایش را شنیدم. گویا مدتی از میادین به دور خواهد بود. به نظرم نتیجه آتش زدن عکس‌هایش در مشهد است. شاید باعث شود حساب کار دست نتانیاهو و ترامپ و بن‌سلمان و بقیه بیاید. عصر فیلم اتاق‌های هتل بیمارستان گاندی تهران را که برای متولدان ۹۹/۹/۹ آماده شده بود دیدم. قیمت‌ها هم خیلی خوب و گران بود. نشان می‌دهد هنوز عده‌ای از ملت خوشحال و خجسته‌اند. خوب است این تصاویر امیدبخش بیشتر به مردم نشان داده شود. لازم نیست مرتب در مورد دانش‌آموزانی که پول خرید موبایل برای شرکت در کلاس‌های آنلاین را ندارند یا دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان که وقتی برای آب آوردن به لب رودخانه می‌روند طعمه تمساح می‌شوند خبر گفته بشود. فکر کنم کودکانی که در آن تاریخ وسط آن دکور و بادکنک‌ها و خرس‌ها به دنیا آمده‌اند باورشان بشود که دنیا خیلی جای خوبی‌ست و آسمان را بشکافند. غربی‌ها چشم دیدن این موفقیت‌های ما را ندارند.

 سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

امروز صبح به لطف شجاعت بی‌نظیر خواص‌المله مشت محکمی بر دهان و لگد محکمی بر بقیه جاهای آمریکا و غربی‌ها زدیم. چند نفر از خواص‌المله هم مصاحبه کردند و نحوه زدن این مشت و لگد را به صورت فنی تشریح کردند. یکی از آن‌ها تاکید کرده بود چون حسن چند ماه دیگر می‌رود مهم نیست که چه می‌گوید. خوب است که این خواص‌المله به خاطر شجاعتشان هیچ وقت نخواهند رفت. یکی دیگر از ایشان هم که چند روز پیش در کشف عبارات و افعال جدید انگلیسی توانایی خودش را نشان داد گفت که طرح کوبیدن مشت را طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که بایدن نتواند هیچ غلطی بکند و هر غلطی که قابل کردن باشد در اختیار ترامپ قرار داشته باشد. زیرکانه است. همچنین فرموده‌اند که اگر مشت‌زنی خواص‌المله برای عوام آسیب‌هایی داشت بپذیرند. عجیب است که مشتش به آمریکا می‌خورد و آسیبش به عوام می‌رسد. باید به این خواص افتخار کرد. تصمیم دارم نامه‌ای به ایشان بنویسم و پیشنهاد کنم طرح خروج ایران از فیفا، فیبا، فیلا، فیده و فیهاخالدون همه نهادهای بین‌المللی، حتی سازمان ملل را تصویب کنند. در شان ملت نحیف ما نیست که با بقیه جهان در یک جاهای مشترک باشند. آمریکا در واکنش به طرح شجاعانه خواص، بلافاصله دلار را گران کرد. عیبی ندارد. دو سه هفته‌ای بود که ما خودمان دلار را ارزان کرده بودیم و حالا آمریکا می‌خواهد انتقام بگیرد. باید مقاومت کنیم. در نهایت ممکن است دلار خیلی گران بشود. نمی‌خریم تا آمریکا ورشکسته بشود. غروب تلویزیون سی‌ان‌ان را تماشا کردم. مدارکی منتشر کرد که نشان می‌دهد چین درباره بیماری کرونا از همان اول چیزهایی که دلش نخواسته را به بقیه نگفته است. به نظرم این شبکه آمریکایی چون زورش به ما نمی‌رسد در حال خالی کردن دق‌دلش بر سر چینی‌هاست و می‌خواهد وانمود کند چینی‌ها دروغ گفته‌اند.

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹

خوشبختانه هوای تهران از ابتدای صبح جوری آلوده بود که فکر کردم در لندن، وسط مه صبحگاهی از خواب بیدار شده‌ام. گویا محسن هاشمی هم در حال و هوای لندن بیدار شده بود و اعلام کرد قرار است بلیط مترو را گران کنند. در حرف‌هایش صحبت از رقم پنج تا پانزده هزار تومان بود. خیلی خوب است. باعث می‌شود عوام کمتر از مترو استفاده کنند و در نتیجه کمتر دچار کرونا بشوند. در عوض تشویق می‌شوند که از خودروهای شخصی استفاده کنند و از آلودگی هوا بمیرند. امروز به معنای واقعی کلمه روز وحدت و محبت خواص به یکدیگر بود. خواص‌المله پروژه مشت و لگد زدن به اعضا و جوارح آمریکا و غرب را ادامه دادند. حسن هم لایحه بودجه سال آینده را به معاونش داد که او هم به یک معاون دیگر بدهد تا او به مقر خواص‌المله برود و در حالی که باقر در یک اتاق دیگر از تلویزیون مشغول تماشای اتاق بغلی بود تحویل جانشین باقر بدهد. خواص المله بندرعباس هم پشت تریبون رفت و گفت: "ای حسن عرصه سیمرغ نه جولانگه توست! چرا تلاش نمی‌کنی کرونا بگیری؟ خائن. تو حتی توفیق مردن هم نداری. برو به کارهای زشتت فکر کن!" یکی از خواص‌المله تهران هم کلی از طالبان و خوبی‌هایشان تعریف کرد. به نظر می‌رسد جمعی از خواص می‌خواهند ثابت کنند که آمریکا اگر غلط کند و ما را بیشتر تحریم کند بعد از آن، هر غلط بیشتری هم بکند غلط می‌کند. درستش هم همین است. قیمت واکسن آنفولانزا و محل‌های توزیع آن اعلام شد. اگر همه چیز خوب پیش برود با روال مناسب توزیع، برای پیشگیری از حساسیت فصلی در بهار مفید باشد.

 پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹

سر صبح با عوام‌النسا جر و بحث کردیم و اوقاتمان تلخ شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که شنیدم در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است به زوج‌های فاقد مسکن که ظرف یک سال آینده صاحب فرزند سوم بشوند هفتاد میلیون تومان وام مسکن با بازپرداخت بیست ساله بدهند. نظر من این بود که باید تلاشمان را برای دریافت وام بکنیم. عوام‌النسا یادآوری کرد که وقتی فرزند اول و دوم را نداریم چطور ظرف یک سال صاحب فرزند سوم بشویم. من هم گفتم خیلی‌ها کرده‌اند و شده است. او هم گفت زودپز که نیست. من هم یادم آمد که برای ۹۹/۹/۹ هیچ دستاوردی اعم از تولد فرزند یا ازدواج یا حتی طلاق نداشته‌‌ایم. به همین خاطر با عوام‌النسا تندی کردم و گفتم که مسوول زیان وارده هفتاد میلیون تومانی به زندگی‌مان است. او هم گفت که با هفتاد میلیون نهایتا یک پراید مدل ده سال پیش را می‌شود خرید، نه مسکن. و اگر من به جای عوام‌الملک بودن الان خواص‌المله شده بودم علاوه بر یک دناپلاس چندصد میلیونی که داشتم منتظر دریافت خودروی دوم از مجلس بودم. قهر کردم. ناهار نخوردم. شام نپخت. آخر شب فیلم صحبت‌های مهم یکی از خواص را دیدم که می‌گفت عادل فردوسی‌پور از مدار خارج شده بود. قبلا در مورد خروج ژنراتورهای نیروگاه از مدار شنیده بودم. نمی‌دانستم مجری‌های تلویزیون هم از مدار خارج می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
جناب عوام الملک خوب بود. قلمتون مستدام. از شوخی مرغ 50 هزارتومانی هم بنویسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
در خاطرات ایشان مسائل مربوط به امور شخصی و دوستانه غایب است. انگار مثل بقیه مسئولان خودشان را وقف مردم کرده اند. نه یک پرستویی نه عقابی.....
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
چه باحال. خدا همه عوام را بکشد .خخخخخ
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی