تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

چرا خواص فکر می‌کنند که ما عوام خدا را شکر نمی‌کنیم؟

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۹۸۵۹۰
۱۶:۲۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز _ عوام الملک:

 جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰
امیرحسین که از جمعه پیش تا امروز ساکت بود حرف‌های خوبی زد و گفت لازم است کشور برای ده سال به صورت یکدست اداره شود. البته منِ عوام نفهمیدم قرار شده با کدام دست اداره شود، ولی امیرحسین، چون الان از خواص مهم کشور است لابد می‌داند. این را هم نفهمیدم چرا وقتی تکلیف آن یک دست معلوم بوده در انتخابات ادای دو دست‌ها را درآوردند. ظهر اخبار پیشروی‌های نیرو‌های اصیل طالبان در افغانستان را دنبال کردم. خیلی خوب است. احتمالا افغانستان هم به زودی برمی‌گردد همان‌جایی که بیست و چند سال پیش بود و کل منطقه حالت نوستالژیکی پیدا می‌کند. سخنگوی طالبان هم گفته دنبال ایجاد حکومت اسلامی هستند. احساس می‌کنم این حرف را قبلا جای دیگری هم شنیده بودم. بزرگوار اصفهانی گفت که اکثریت عوام خوبند و اینکه در انتخابات شرکت نکرده‌اند به خاطر این بوده که کار و زندگی داشته‌اند. ده درصد هم به خاطر کرونا نیامده‌اند. ظاهرا منظورش این بوده که درصد کمی از عوام بیکار هستند و بقیه بیکاران هم توسط ابراهیم، خیلی سریع، فوری، انقلابی، سر کار می‌روند و احساس آرامش می‌کنند. عصر طرح خیلی خوب خواص‌المله برای صیانت از عوام در فضای مجازی را دیدم. دو هفته پیش هم این طرح منتشر شد، اما معلوم شد وقت خوبی نبوده و نباید حواس عوام از انتخابات پرت می‌شده. اما حالا که انتخابات تمام شده وقت خوبی برای اینجور طرح‌هاست. دغدغه‌های ابراهیم هم رفع می‌شود. به یکی از دوستان که کتابفروش است پیغام دادم و گفتم کتاب‌های دستورالعمل ارتباط با دود و فرهنگ لغات سرخپوستی را برایم پیدا کند. چون طرح خواص‌المله خیلی محکم از عوام صیانت می‌کند و باید برای جا‌های صیانت روی همه جای‌مان فکری بکنیم. خوشبختانه امیرحسین و دوستان ابراهیم هم طرح را امضا کرده‌اند و خیالم راحت است که همه چیز‌هایی که در تبلیغاتشان گفتند را انجام می‌دهند تا از عوام صیانت کنند.


بیشتر بخوانید: حیف است ابراهیم از کیانوش استفاده نکند!


شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰
امروز هم یک روز خوب و این هفته هم یک هفته خوب دیگر است. مثل همه این مدت اخیر. اخباری شنیده می‌شود که غلامحسین قرار است به جای ابراهیم رییس خواص‌الرعایا شود. یک حال غریبی‌ست. همزمان که ابراهیم خیلی خوب است باید بگوییم غلامحسین هم خیلی خوب و بهتر است. باید دوباره از آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]بپرسم که وقتی غلامحسین بیاید باز هم باید خاطره بنویسم یا خاطرات را به خاطرات بسپارم. شاید هم به سراغ خرید و فروش قندان بروم. از واکسن روسی ایرانی کرونا رونمایی شد. خوشبختانه می‌توان امیدوار بود که رکورد رونمایی از واکسن‌های کرونا را بشکنیم. عوام هم باید صبر کنند این مراسم‌های رونمایی تمام شود تا واکسن گیرشان بیاید. بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله هم گفت به کیانوش گفته است این حرف‌هایی که زدی را بهتر است اینطوری نزنی. راست گفته. بهتر است روی دایره لغاتش کار کند و خجالت هم نکشد.


بیشتر بخوانید: مناظره‌های ریاست خواص‌الدوله چقدر آموزنده است!


 یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰
یکی از عوام علاقمند به مسائل کره‌شمالی تصاویری برایم فرستاد که نشان می‌داد رهبرشان لاغر شده است. غبغبش کوچکتر شده و لپ‌هایش سبک‌تر بود. تشکر کردم. پیغام داد که گویا متوجه اهمیت موضوع نیستی. پیگیری کردم. متوجه شدم عوام کره‌شمالی شدیدا نگران و در حال گریه کردن برای رهبرشان هستند. رابطه عوام‌شان با رهبرشان واقعا آموزنده است. غلامعلی اعلام کرد باید بابت ابراهیم خدا را شکر کنیم. عجیب است که غلامعلی فکر کرده ما خدا را بابت همه چیز از جمله ابراهیم شکر نمی‌کنیم. گاهی فکر می‌کنم خواص با این جمله‌ها می‌خواهند ما عوام را آزمایش کنند. آقای سردار هم از یک واکسن جدید رونمایی کرد و حرف‌های تاثیرگذاری زد. گفت وقت آن رسیده که به آمریکا واکسن بفرستیم. خیلی خوشحال شدم. می‌توانم پدر و مادر خودم و عوام‌النسا و سایر بستگان سالمند را به آمریکا بفرستم تا واکسن بزنند. هم فال است و هم تماشا. آمریکا هم بیشتر تحت نفوذ ما قرار می‌گیرد. یک دانه از واکسن‌های آقای سردار را هم به رییس دانشگاه خودشان زدند. خیلی هم خلاقانه بود. به جای اینکه آستین ایشان را بالا بزنند از بالا پاره کردند و سرنگ را دقیق در محل مورد نظر فرو کردند. سمبلیک بود. کیانوش که چند روز پیش یک نکاتی را گفته بود و بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله هم دیروز گفته بود بهتر است آنطوری نگوید اعلام کرد که خوب کاری کرده که آن حرف‌ها را زده و اگر بی‌ادب بود چیز‌های دیگری می‌گفت. خیلی خوب است که خواص مودب‌اند. بابت این هم باید خدا را شکر کنیم. کلا این روز‌ها در هر ساعت یک دستاورد جدید در مبارزه با کرونا داریم. روزی چند واکسن رونمایی می‌شود، اما افراد زیادی هم در صف ایستاده‌اند تا واکسن برسد. تقصیر خودشان است. آن‌ها هم باید به جای در صف ایستادن دنبال بلیط آمریکا بروند. چون واکسن‌های رونمایی‌شده به آمریکا خواهند رفت.


بیشتر بخوانید: ۷ نفر برای یک صندلی رقابت می‌کنند؟ چقدر زیاد!


دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰
خبر افتتاح رصدخانه ملی به دست حسن و سورنا را شنیدم. البته گویا آیینه اصلی تلسکوپ رصدخانه هنوز نصب نشده است. بعضی‌ها می‌خواهند به بهانه این مساله جوسازی کنند و بگویند حسن برای افتتاح عجله کرده تا چیزی برای ابراهیم نماند. اصلا درست نیست. معمولا روسای خواص‌الدوله می‌توانند همه پروژه‌ها را هر وقت دلشان خواست افتتاح کنند. ابراهیم هم باید حتما حواسش باشد و چند وقت دیگر این پروژه را افتتاح کند. اصلا معنی افتتاح همین است که هر کسی که رییس خواص‌الدوله می‌شود یک بار هر پروژه را افتتاح کند. یاد مرحوم اکبر به خیر. سردار افتتاح بود. یکی از خواص جدید که دوست ابراهیم است اعلام کرد هنرمندان و ورزشکاران خارج از کشور می‌توانند بدون مشکل به ایران برگردند. خبر مهمی‌ست. همه می‌توانند بیایند و لازم نیست بعدا جایی بروند. همین جا همه چیز هست. می‌مانند تا به کار‌های زشتشان فکر کنند و البته لذت ببرند. غلامحسین که خیلی طرفدار عبدالناصر بود اعلام کرد که در انتخابات نه تحریمیون پیروز شدند و نه اصولگرایان. راست هم می‌گوید. فقط غلامحسین و حمیدرضا و پسرش پیروز شدند. چون این‌ها خیلی می‌فهمند و بلدند. ابراهیم هم باخته، اما چون خوشحال است حواسش نیست. باید به حرف‌هایی که از حلقوم غلامحسین بیرون می‌آید بیشتر فکر کند.


بیشتر بخوانید: چه رقابت زیبایی بر سر ریاست خواص‌الدوله شکل گرفته است


 سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰
ظاهرا طرح صیانت از حقوق عوام در فضای مجازی از دستور کار خواص‌المله‌ها خارج شده است. ناراحت شدم. واقعا ما عوام دلخوش به چه باشیم وقتی صیانت نمی‌شویم. البته شنیدم به جای آن قرار است طرح تغییر ساعت رسمی کشور از سوی خواص‌المله مورد بررسی قرار گیرد. کمی از ناراحتیم کم شد. خوب است که خواص‌المله حواسشان به مشکلات کشور هست. شایعات مربوط به ابراهیم و کسانی که قرار است خواص‌الدوله‌های جدیدباشند مرتب به گوش می‌رسد. گویا بعضی از خواص‌المله‌ها هم قرار است خواص‌الدوله شوند. خیلی اتفاق مهمی‌ست. نشان می‌دهد که خواص چقدر قابلیت دارند و چقدر هم کم هستند. باز باید خدا را شکر کرد که همین تعداد خواص را داریم وگرنه معلوم نبود چه بلایی سر ما عوام می‌آمد. مساله عیسی هم همچنان محل بحث است. قاعدتا همانطور که کیانوش خوب کاری کرد که آن حرف را زد عیسی هم کلا خوب کرده است.


بیشتر بخوانید: مثل این که محمود ادای مصطفی را در می‌آورد!


 چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰
اول صبح پیغام مهم غلامعلی به دستم رسید. گفته انقلاب آنقدر جای خالی دارد که کسانی که جزو خواص‌المله و خواص‌البلد نشده‌اند نگران نباشند. خیالم راحت شد. با این حساب بعید است خواص اصولی بیکاری داشته باشیم. مشکلات هم حل می‌شوند. یک برادر اصولی هم اطلاعات خوبی از چین ارائه کرده و گفته حزب کمونیست چین ۸۰ میلیون نفر عضو دارد و آن ۸۰ میلیون نفر برای یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون چینی تصمیم می‌گیرند. همه هم خوشحال هستند و کسی زیر خط فقر نیست. هر کسی این شیوه را قبول ندارد بفرماید برود و مفقود شود. معلوم است خوشبختانه چینی‌ها این روش را قبول دارند، چون اگر تصمیم می‌گرفتند با هم مفقود شوند در همه شهر‌های جهان محله چینی‌ها درست می‌شد. خدا را شاکریم که نشد. رییس رسانه بودجه‌بگیر خبر داد که چین و روسیه اینترنت خودشان را دارند و ما هم داریم این کار را می‌کنیم. زشت بود در این زمینه هم مثل چین و روسیه نباشیم. ظاهرا از دفتر ابراهیم با بعضی‌ها تماس گرفته‌اند تا نظرشان را بگویند. کسی با من تماس نگرفت. لابد می‌دانند نظری ندارم. آخر شب شنیدم اعضای تیم ملی بسکتبال موقع بازگشت به کشور به صورت دسته‌جمعی در فرودگاه تهران بازداشت شده‌اند. گویا در همه ساک‌ها و چمدان‌ها یک سری بطری بوده است. معلوم نشد برای مصرف شخصی بوده یا سوغاتی آورده بودند. بهتر است قانونی بگذارند که ورزشکاران حق نداشته باشند در سفر‌های خارجی چمدان و ساک ببرند. سبک سفر کنند برای خودشان هم بهتر است.


بیشتر بخوانید: مصرف برنج در کشور نصف شده است، چه اتفاق خوبی!


پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰
خوشبختانه همان اول صبح که بیدار شدم شنیدم که خواص‌المله همچنان به فکر صیانت از عوام در فضای مجازی هستند و آنقدر برایشان رفاه حال عوام مهم است که تصمیم گرفته‌اند اینستاگرام را یکجا فیلتر نکنند و یواش‌یواش بکنند. این توجه خواص‌المله به جزئیات باعث می‌شود دوست‌داشتنی‌تر بشوند. اتفاقا مصطفی هم که خودش زمانی که عضو خواص‌الدوله بود خیلی مراقب صیانت از عوام بود اعلام کرد این طرح صیانت، جلوی کسب و کار‌های پلید و جریان‌های مالی کثیف را می‌گیرد. اینکه برای صیانت از عوام مسائل بهداشتی را هم رعایت می‌کنند خیلی خوب است. خیالم راحت شد. متاسفانه از آمریکا خبر دادند که یک دادگاه اجازه نداده بریتنی اسپیرز نامی از هنرمندان آن کشور قیم خود را تغییر بدهد. ظاهرا پدرش، قیم اوست و نمی‌گذارد اسپیرز با نامزدش برود سر خانه و زندگی و بچه‌دار شود. از آن طرف خانم بریتنی مایل است بچه دار شود. البته بخشی از ماجرا مربوط به زندگی خصوصی اوست و به ما ربطی ندارد. اما چون نامزد او، اصغری نامی از ایران است به نظر می‌رسد دادگاه آمریکایی عمدا چنین حکمی داده است تا مانع از افزایش جمعیت ایرانی شود و نگذارد خون آریایی در رگ‌های یک بچه با مادر آمریکایی جریان یابد. این‌ها همه نشانه دشمنی حل‌نشدنی آمریکایی‌ها با ماست. شاید به اصغری پیام بدهم و بگویم دختر که قحط نیست. آمریکا را ول کند و به روسیه برود. ما با روس‌ها از این حرف‌ها نداریم. برادر حسین که همیشه راست‌ترین حرف‌ها را در روزنامه می‌نویسد بعد از حدود دو هفته محاسبات پیچیده اعلام کرد که شصت و سه درصد از عوام در انتخابات شرکت کرده‌اند. کلا معلوم است شصت و سه درصد عدد مقدس برادر حسین است. عصر تعداد زیادی پیام تبریک به دستم رسید. همه هم در فضای مجازی بود. خوب است هنوز خیلی هم صیانت نمی‌کنند وگرنه این پیام‌ها به دستم نمی‌رسید. همه پیام‌ها به خاطر این بود که غلامحسین به جای ابراهیم رییس خواص‌الرعایا شده است. خیلی عالی‌ست. ترکیب خوبی با ابراهیم و محمدباقر تشکیل می‌دهند و همه مشکلات کشور حل می‌شود. آخرین بار چند سال پیش تیم فوتبال بارسلونا برای پیروزی در مسابقاتش چنین مثلثی درست کرده بود. مثلث (محمدباقر، ابراهیم، غلامحسین) دقیقا مشابه مثلث MSN (مسی، سوائرز و نیمار) است. همان غروب هم معلوم شد حدسم درست بوده، چون خبر آمد از دفتر غلامحسین با بعضی چهره‌هایی که فکر می‌کردند غلامحسین آنطور که لازم است خوب نیست تماس گرفته‌اند و گفته‌اند با زبان خوش و چهره خندان هر پیشنهادی برای غلامحسین دارند در همین ساعات اولیه بدهند. دیروز از طرف ابراهیم هم تماس گرفته بودند. عجیب است که هنوز از طرف محمدباقر تماس نگرفته‌اند، چون اصولا محمدباقر همیشه متخصص سیستم‌های تلفنی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی