تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

کروکودیل‌‌ها هم دارند به ایران می‌آیند!

خاطرات این هفته عوام الملک بزرگ به پیشرفت‌های شگفت ‌آوری پرداخته است که هر لحظه در حال وقوع است و حتی پای کروکودیل‌ها را هم به ایران باز کرده است.

کد خبر: ۱۱۰۸۳۰
۱۰:۵۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰

افاضات اضافه عوام الملک

دیدارنیوز ـ عوام الملک: 

 جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰

اول وقت تصاویری از افتتاح اکسپوی دبی به دستم رسید. مساله مهمی نیست، اما عرب‌ها می‌خواهند استفاده تبلیغاتی کنند تا ما فکر کنیم چیزی را از دست داده‌ایم. اینطور نیست. خودمان همیشه انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی را برگزار می‌کنیم. اصلا بهتر است اخبارش را نبینیم و نشنویم. بزرگوار اردبیلی درباره شبهاتی که به خاطر خواص‌الدوله شدن برادرزاده‌اش در اردبیل ایجاد شده توضیح داد. خیالم راحت شد. در عصر ابراهیم همه براساس شایستگی‌هایشان انتخاب می‌شوند. مخصوصا برای عضویت در خواص‌الدوله. سر شب شنیدم عده‌ای به سفارت ما در آذربایجان بی‌احترامی کرده‌اند. قطعا غلط کرده‌اند. لابد اگر سکوت کنیم می‌خواهند از دیوار هم بالا بروند. اصلا معلوم نیست چرا آذربایجان سر هیچ می‌خواهد دعوا راه بیندازد. ظاهرا ابراهیم این جمعه هم در خانه نماند و به سفر رفت. اعلام کرد احیای جهادسازندگی در دستور کار دولت قرار گرفته است. قبلا هم نوشته بودم که منحل کردن یک سری جا‌ها و بعد احیا کردنشان به فاصله چند سال از کار‌های مهمی‌ست که می‌توان انجام داد. کار که شاخ و دم ندارد.

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰

مطلع شدم ۸۰ کروکودیل از مالزی به کشور وارد شده‌اند. قرار است بعد از سه سال هفت متر بشوند تا پوستشان را بکنند. قاعدتا در نهایت صحت و سلامت عقل آمده‌اند. همین نشانه آن است که همه چیز رو به بهبود است. در دوره محمود و حسن بعضی از آدم‌ها به مالزی می‌رفتند، اما در عصر ابراهیم حتی کروکودیل‌ها هم به ایران می‌آیند. خواص‌الدوله کرمان حرف‌هایی در مورد پرواز‌هایی که از عراق می‌آیند و کرونا زد. نباید می‌زد. خودش فهمید. گفت من نزدم. مصاحبه‌ای از غلامرضا در مورد مرحوم اکبر دیدم. معلوم است واقعا روابط خیلی دوستانه‌ای با محمود داشته. بقیه چیز‌ها صحت ندارد. اینکه مرحوم اکبر در مراسم تنفیذ محمود نبود به خاطر جا ماندنش از هلی‌کوپتر بود. وگرنه محمود همیشه، هم به فکر مرحوم اکبر و هم نگران فرزندانش بود. فیلمش هم موجود است.

 یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰

باقر بعد از مدت‌ها صحبت کرد و از دستاورد‌های متعدد خواص‌المله گفت. ظاهرا تا قبل از اینکه باقر رییس خواص‌المله شود دوران تاریک مجوز‌های رانتی بوده، ولی وقتی این خواص‌المله و باقر آمده‌اند همه چیز روشن شده است. بعد هم عصر ابراهیم شروع شده که همه مشکلات کشور حل شده است. خبر گفتگوی تلفنی برادر عزیزمان اسماعیل از حماس با وزیر خارجه جریان اصیل طالبان را شنیدم. از آن‌ها تشکر کرده و گفته به قدرت رسیدن جریان اصیل طالبان نشان می‌دهد بر اشغالگری آمریکا پیروز شده‌اند. راست می‌گوید. جریان اصیل طالبان واقعا خوب و موفق و مترقی‌ست و همین که اسماعیل از آن‌ها راضی‌ست نشان می‌دهد جریان‌های اصیل همه جا در حال پیروزی هستند و باید منتظر فروپاشی غربی‌ها، به ویژه آمریکا، باشیم. روزنامه بودجه‌بگیر حرف‌های خوب و منطقی درباره مساله اقتصاد زد و گفت تورم مانند تب، نشانه بیماری است و علاجش زمان‌بر است. خیلی خوب است که ابراهیم آمده، چون در زمان حسن تورم، مانند گلاب به رویتان اسهال، خود بیماری بود و علاجش باید سریع، فوری و انقلابی با کته و ماست انجام می‌گرفت تا عوام احساس آرامش کنند. اما در عصر ابراهیم، عوام قطعا احساس آرامش می‌کنند و باید برای علاج تورم، صبر کرد. قبل از خواب مصاحبه حسین درباره جمهوری آذربایجان را دیدم. خیلی خوب و از موضع قدرت بود. نشان داد که اگر لازم باشد می‌توانیم همزمان روسای جمهور آذربایجان را تعویض و ترکیب کنیم. احتمالا حساب کار دست همه آمد. باید مشکلاتمان با بقیه کشور‌ها هم حل شده باشد. لازم باشد می‌توانیم بوریس بایدن را رییس جمهور آمریکا کنیم.

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰

صبح فیلم‌های دیده‌نشده و جدیدی از سفر سه روز پیش ابراهیم به کهکیلویه و بویراحمد به دستم رسید. شبیه فیلم‌های محمود بود. ابراهیم دستور‌های خوبی داد. بعد هم گفت اگر یک بار دیگر آن طوری بشود خودش پشت فرمان می‌نشیند. مهم است که رییس خواص‌الدوله خودش پشت فرمان بنشیند. اینطوری همانطور که می‌خواهد به هر جا که بخواهد می‌رود. ظاهرا یک جا هم، چون عوام همه با هم حرف می‌زدند تصمیم داشت بماند و با آن‌ها ناهار بخورد، اما عوام ساکت شدند. امروز بی‌وقفه اخبار خوب و امیدبخش درباره خواص‌المله به دستم رسید. محمدتقی از خمینی‌شهر از حقوق عوام دفاع کرد و گفت واکسیناسیون اجباری و تست کرونا خلاف قانون اساسی‌ست. خوشحال شدم. مهم است که قانون اساسی برای خواص‌المله مهم باشد. علی‌اصغر از سبزوار که علاقه خاصی به خط ویژه و افسران وظیفه دارد عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از عوام در فضای مجازی شد. اصلا صیانت درست نیاز به حضور چنین چهره‌های قاطع و دوستدار عوامی دارد. یوسف از سراب هم گفت خط فقط به ۱۱ میلیون تومان رسیده است. خبر خوبی‌ست. هر چقدر خط فقر بالاتر برود افراد کمتری به آن می‌رسند و وضع بهتر می‌شود. خط فقر پایین در دسترس همه هست و چیز خوبی نیست. مثل دلار است. هر چه گران شود بیشتر به اقتصاد آمریکا فشار می‌آید. یک فیلم مفید و آموزنده درباره روش‌های درمان سرطان و افزایش پلاکت خون از تلویزیون بودجه‌بگیر دیدم. با سیاه‌دانه و عسل و بادام و سرکه‌انگبین می‌شود درمان کرد. مهم این است که خوب کوبید و قاطی کرد. غروب خبر محکوم شدن بیژن به ۱۰ سال حبس به دستم رسید. بعد از این همه زحمتی که برای فیلتر کردن تلگرام کشید نباید اینطوری با او برخورد می‌شد. با فیلتر کردن تلگرام همه عوام را از گمراهی نجات داد. حالا اگر هم اشتباهی کرده باید یک تذکر به او بدهند و ماجرا حل شود. حیف است. به درد می‌خورد. جای بیژن زندان نیست. شب خبر قطع واتساپ و اینستاگرام و فیسبوک و یک سری از سایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی آمد. گویا خیلی‌ها در جهان نگران بودند و سهام بعضی شرکت‌ها سقوط کرده بود. این نوع واکنش‌های عصبی به این چیز‌ها عجیب بود. برای ما که مثل بخش کوچکی از خاطرات بود. شاید در یک گوشه جهان یک کسی از یک موضوعی صبح دوشنبه آن‌ها که مثل صبح شنبه ماست با خبر شده بود. تازه هنوز اینترنت وجود داشت و طوری برخورد می‌کردند که انگار دوباره هواپیما به برج‌های تجارت جهانی نیویورک خورده است. عوام جهان، خام‌اند بر خلاف ما.

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰

تمام روز خانه بودم. کمی کتاب خواندم. در اخبار مساله قطعی چند ساعته واتساپ و اینستاگرام و فیسبوک همچنان مورد توجه است. بیخودی شلوغش می‌کنند. مال ما کلا برای چند روز هم قطع شده، اما اینقدر جنجال درست نکرده‌ایم. شنیدم احسان، میثم را به عنوان معاون خودش انتخاب کرده است. خیلی انتخاب خوبی‌ست. میثم علاوه بر تخصص در اقتصاد در زبان‌شناسی هم صاحبنظر است. اصلا اولین بار از طریق میثم معنی بیت‌کوین را فهمیدم. هم ملکه بیت‌هاست و هم سکه بیت! باید به آینده اقتصاد همینطور مرتب امیدوار شد. ابزار‌های جدید را هم می‌توانیم استفاده کنیم. یک نفر پیغام داد که سد دز فقط ۵ درصد آب دارد. احتمالا جوسازی‌ست. هیچ مشکلی در هیچ زمینه‌ای در کشور وجود ندارد. مشکلات در دوره حسن بودند. خیلی وقت است که رفته‌اند. اینقدر نشاط در دل‌ها زیاد است که ظرفیت تور‌های اروپا برای نوروز پر شده است. جواد مصاحبه‌ای کرد که خیلی خوشم نیامد. خطاب به غربی‌ها گفت تحریم نفتی ما را بردارند تا به ایشان در رفع کمبود انرژی کمک کنیم. نباید از این حرف‌ها زد. غربی‌ها هم تا همین جا غلط کرده‌اند. باید از موضع بالا دستور بدهیم تحریم‌هایمان را بردارند. یک سری آمار در مورد تورم به دستم رسید. خوشبختانه همانطور که همه مشکلات کشور در این مدت حل شده است، رکوردشکنی‌ها هم آغاز شده. باید زودتر به روز‌های اوج دوران محمود برگردیم. وقت هست، اما کم است.

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰

از سر صبح تا آخر شب خواص با حرف‌ها و کارهایشان عملا باعث اعصاب‌خردی من شدند. بی‌وقفه در حال فعالیت بودند و نگران شدم مبادا لازم باشد برای نوشتن خاطرات امروز از دفتر ۲۰۰ برگ استفاده کنم. اگر قرار باشد این حجم فعالیت داشته باشند مجبور می‌شوم با آقای علیرضا خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]صحبت کنم تا به جای خاطرات روزانه یک ستوان افاضات ضروری خواص راه بیندازد. آقای سردار نکات مهمی در مورد تاریخ کشور گفت. فهمیدم نمره تمام امتحانات تاریخی که در دوران ابتدایی و راهنمایی و حتی دبیرستان داده‌ام باید صفر شود. شانس آوردم که آن وقت‌ها آقای سردار این مسائل را نگفت. گویا پنج هزار و پانصد سال از تاریخ ما را هم تاریخ‌نویسان مزدور جاسوس کم کرده‌اند. باز هم شانس آوردیم. اگر قرار بود این‌ها را هم آن طور که آقای سردار تعریف کرده می‌خواندیم و حفظ می‌کردیم قطعا مدام در تاریخ، تجدید می‌شدیم. حسین هم خبر خوب داد. مذاکرات مهمی با کره‌ای‌ها کرده است. قرار شده اگر پول‌مان را ندهند سریال‌هایشان را پخش نکنیم. از اول هم باید همینقدر قاطع و مقتدر مذاکره می‌کردیم. اصلا استراتژی سریال خیلی چیز خوبی‌ست. جواب می‌دهد. در ضمن حسین گفت مواضع‌مان در قفقاز را با روسیه هماهنگ می‌کنیم. اینکه دیگر اعلام کردن نداشت. مگر قرار بود غیر از این باشد؟ تصاویری هم از مذاکرات علی، معاون حسین در پاکستان به دستم رسید. جای رنگ‌های پرچم ایران را عوض کرده بودند. قطعا به این خاطر بود که طرف مقابل بفهمد اگر لازم باشد رنگ پرچم آن‌ها را هم عوض می‌کنیم. شاید این میزان از قاطعیت در مذاکره با همسایگان لازم نباشد. می‌ترسند و ناراحت می‌شوند. تصاویر عملیات پلیسی، پیچیده و فنی انجام شده در میدان مرکزی میوه و تربار تهران را دیدم. ۲۵هزار لیتر آب‌انگور شناسایی و توقیف شد و به سزای اعمالش رسید. تقصیر خیام است که می‌گفت آب‌انگور، خوش است. با توجه به تغییر فصل، این عملیات لازم بود. باعث می‌شود انار‌ها و پرتقال‌ها مواظب خودشان و رفتارشان باشند. آخر وقت شنیدم تخم‌مرغ رسما گران شد. خوب است. اینجور چیز‌ها رسمی‌اش بهتر است. جلوی شایعات هم گرفته می‌شود و عوام احساس آرامش می‌کنند.

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰

دیشب باران مختصری آمد. در تاریکی به کوه رفتم. هوا لطیف بود. موقع برگشت، پای کوه یک سری ون برای رفاه و ایاب و ذهاب نسوان پارک شده بودند. نسوانی که لباس کوهنوردی داشتند را به صورت رایگان می‌بردند. فعلا فقط خط پای کوه-خیابان وزرا راه افتاده است. بالاخره تا تمام مشکلات در عصر ابراهیم کامل حل شود باید صبر داشت. دستورالعمل جدید اجرای برنامه در تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. خیلی مفید است. باعث می‌شود بینندگان و مجریان و دست‌اندرکاران به گناه نیفتند. یکی از عوام تماس گرفت و گفت برنج در بازار گران شده است. نفهمیدم رسمی بوده یا غیررسمی. ولی به هر حال برنج هم برای خودش شخصیت دارد. درست است که از تخم مرغ کوچکتر است. حسن، از خواص‌المله، اعلام کرد که خوشبختانه ۵۰۰هزار امضا و شکایت علیه حسن، رییس قبلی خواص‌الدوله جمع شده است و به طور جدی می‌خواهند بررسی و رسیدگی کنند. خیلی خوب است. این را هم باید مثل همه کار‌های دیگر، سریع، فوری و انقلابی انجام بدهند که عوام احساس آرامش کنند. تصاویر یک بنر تبلیغاتی در کرمان را دیدم. فروش قسطی سوسیس و کالباس به فرهنگیان، کارمندان و بازنشستگان شروع شده است. عالی‌ست. باید برنامه‌ریزی برای قرعه‌کشی پیش‌فروش هم انجام شود. سوسیس و کالباس، چه کم از خودرو و لوازم خانوادگی دارد؟ شب خبر قطع برق بخش‌های زیادی از شهر کاشان را شنیدم. به خاطر گربه بوده است. قبلا کوسه‌ها اینترنت را قطع می‌کردند و ظاهرا حالا گربه‌ها تصمیم دارند با قطع برق ابراز وجود کنند. باید مراقب کروکودیل‌هایی که چند روز پیش از مالزی به مشهد وارد شده‌اند بود. مخصوصا که خبر دارند قرار است پوستشان کنده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
1
1
کاملا مشخصه که نویسنده این ستون یکی از خود طرفداران حکومت است،اگه نه با این همه تیکه ای که مینداخت نهایت یک ماه اجازه میدادن بنویسه،این کارا رو میکنن که بگن تو جمهوری اسلامی ازادی بیان وجود داره و مردم میتونن به مسئلین انتقاد کنن،اگه نویسنده این ستون از خودشون نبود الان سرنوشت ستار بهشتی رو پیدا کرده بود
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
1
0
کاملا مشخصه که نویسنده این ستون یکی از خود طرفداران حکومت است،اگه نه با این همه تیکه ای که مینداخت نهایت یک ماه اجازه میدادن بنویسه،این کارا رو میکنن که بگن تو جمهوری اسلامی ازادی بیان وجود داره و مردم میتونن به مسئلین انتقاد کنن،اگه نویسنده این ستون از خودشون نبود الان سرنوشت ستار بهشتی رو پیدا کرده بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی