تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

خواص در بستند و تصمیم را گرفتند، دستشان درد نکند!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۱۰۲۷۱۵
۱۲:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

افاضات اضافه عوام الملک

دیدارنیوز _ عوام الملک:

جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰
گویا یک پایگاه اینترنتی غربی که مخصوص امتیاز دادن به فیلم‌های سینمایی‌ست امکان امتیاز دادن به فیلم جدید اصغر فرهادی را مسدود کرده است. واقعا شرم‌آور است. عده زیادی از عوام می‌خواهند به اصغر به خاطر اینکه به عنوان یک کارگردان فیلم می‌سازد و متاسفانه مایل نیست در مورد مسائل سیاسی، آنطور که آن عده از عوام می‌خواهند حرف بزند، صفر بدهند و غربی‌ها با آن همه ادعای آزادی بیان اجازه نمی‌دهند. باید بگویم آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]اعلام کند پس از انتشار خاطرات این هفته هر کسی دلش می‌خواهد به اصغر صفر بدهد در حاشیه خاطرات بنویسد تا حساب کار دست او و بقیه به اصطلاح هنرمندانی که دوست ندارند حرف سیاسی بزنند بیاید. گویا قرار است پادشاه عربستان برای مراسم سوگند ابراهیم یک هیات بفرستد تا دوباره با هم آشتی کنیم. یواش یواش معلوم می‌شود که همه مشکلات کشور تقصیر حسن و محمدجواد بوده است. لااقل به زودی مشکل اشتغال خیلی‌ها حل می‌شود و مجبور نیستند از دیوار سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشور‌های دیگر بالا بروند. خبر خوب جدیدی هم درباره صیانت خواص‌المله از عوام در فضای مجازی شنیدم. ظاهرا قرار است اجازه بدهند هر ایرانی که می‌تواند، یک فیلترشکن مجوزدار تولید کند و بفروشد و درآمد کسب کند. خیلی خوب است که هر روز جلوه‌های جدیدی از شعار "هر ایرانی یک فلان" را در جامعه می‌بینیم. تا این لحظه به جای فلان می‌توان واکسن و فیلترشکن را قرار داد. حالا معلوم می‌شود که این فیلترینگ هم مثل همه کار‌های دیگر خواص بی‌حکمت نیست. فقط برای فهمش باید بصیرت داشت. خبر توقف تولید نیسان آبی تا پایان سال را شنیدم. خیلی ناراحت شدم. بخش عمده هیجان جاده‌ها و خیابان‌های کشور از بین می‌رود. خوب است لااقل هنوز یک پراید را گذاشته‌اند برایمان بماند.‌ای کاش اینجا هم شعار "هر ایرانی، یک نیسان آبی" محقق می‌شد. قافیه‌اش هم بد نیست. عصر مراسم افتتاحیه المپیک را به صورت مستقیم از یکی از شبکه‌های خارجی تماشا کردم. عجیب است که ورزشکاران اکثر کشور‌ها در طول مراسم خیلی خوشحال بودند و واقعا می‌خندیدند. باید بگوییم اگر چیز خنده‌داری در کشورشان یا جهان می‌بینند به ورزشکاران ما هم بگویند. متاسفانه تعداد ورزشکاران زن زیاد بود. پخش مسابقات در تلویزیون بودجه‌بگیر را سخت می‌کند. آخر شب شنیدم که چین با درخواست سازمان بهداشت جهانی برای ادامه تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا مخالفت کرده است. بسیار کار عزتمندانه و خوبی‌ست. قرار نیست اجازه بدهند عوامل این سازمان مشکوک وارد خاک پاک چین شوند و بعد هم بگویند این ویروس آمریکایی-انگلیسی از چین شیوع پیدا کرده است. باید یاد بگیریم.

 شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰
احمد آقا که از خواصِ خواص است اعلام کرد که مطالبه نخستش از ابراهیم، اینترنت ملی‌ست. اتفاقا روزنامه بودجه‌بگیر هم گفت که مطالبه نخست عوام از ابراهیم، قطع اینترنت است. چقدر خوب است که مطالبات خواصِ خواص با عوام یکی شده است. در دوره حسن اینطوری بود که خواص می‌گفتند مطالبه عوام چیز‌های دیگری‌ست، ولی حسن به آن‌ها اینترنت داده است. خوشبختانه در دوره ابراهیم از حالا چیز‌های دیگر را داده‌اند و کافی‌ست همین اینترنت را قطع کنند تا دوره تلخ و سیاه حسن کامل فراموش شود. حدود یک‌میلیون واکسن آسترازنکا از ژاپن وارد کشور شد. ظاهرا ژاپنی‌ها از این‌ها زیاد داشته‌اند. گفته‌اند دو میلیون دیگر هم می‌دهند. باید همه را یا برگردانیم یا وسط خیابان معدوم کنیم. ما خودمان این همه واکسن رونمایی‌شده داریم و معلوم نیست هدف ژاپنی‌ها از این حرکت زشت چه بوده است. فکر می‌کنم بعضی از عوام همیشه در صحنه آدرس سفارت ژاپن را لازم داشته باشند. یکی از اعضای جدید خواص‌البلد تهران پیشنهاد داده است براساس محاسبات تانژانت زاویه میل خورشید و تابش آفتاب ارتفاع، تراکم و تعداد طبقات ساختمان‌ها تعیین شود. چقدر حضور خواص‌البلدی که در هندسه و مثلثات قوی باشند می‌تواند به فروش تراکم کمک کند. چیزی که زیاد داریم آفتاب است. خوب است همه باغ‌ها و ساختمان‌های موجود در کوچه‌های ده‌متری تهران تبدیل به برج و آسمانخراش شوند. مگر ما چه چیزی کمتر از توکیو و هنگ‌کنگ و سنگاپور و نیویورک و حتی دبی داریم.

یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰
امروز در مسابقات تکواندوی زنان المپیک متاسفانه کیمیا موفق شد ناهید را شکست بدهد. ظاهرا قرار بود ناهید مشت محکمی بر دهان کیمیا بزند تا بفهمد نباید کشورش را ول کند و به هر جا که فکر کرد راحت‌تر زندگی می‌کند برود. اما قبل از مسابقه فهمیده‌اند که تکواندو مشت ندارد و فقط لگد آزاد است. اصلا عجیب است که قبل از اینکه ممنوع‌الخروج بشود رفت. اتفاقا مجری‌های رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر هم حرف‌های خوبی در مورد این فردی که بودجه عوام را خورده و برده زدند. دختر چشم‌سفید فکر کرده بودجه‌ای که خورده است مثل اختلاس کردن بی‌ارزش بوده که بردارد و برود مثلا در کانادا زندگی کند. حتی اینقدر پررو است که فکر کرده مثل بعضی عوامل و مجری‌های رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر می‌تواند بعد از سال‌ها حقوق گرفتن از بودجه عوام سرش را بندازد پایین و برود در رادیو و تلویزیون‌های بیگانه که یک جور دیگر بودجه می‌گیرند. معلوم بود صندلی‌های مجری‌های رادیو و تلویزیون بودجه بگیر، گرم و نرم است و فقط مال عادل میخ داشته است. اینقدر اعصابم از اینکه بودجه‌ام را کیمیا خورد و لگدش را به ناهید زد خرد بود که خوابیدم. شب مسابقه فوتبال استقلال تهران و نساجی قائمشهر را تماشا کردم. ظاهرا در بخش‌هایی از ورزشگاه قائمشهر کرونا ریشه‌کن شده بود. چون تماشاگران بودند و بوقی هم با خود داشتند که صدای صوراسرافیل می‌داد. حالت عجیبی بود. آخر شب نمی‌دانستم بخندم یا گریه کنم. باز هم خوابیدم.

دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰
صحبت‌های درست آقای سردار را خواندم. گفت تحریم‌های اقتصادی شاید به ظاهر عوام را تحت فشار قرار داده، اما پیروزی ایران را به دنبال خواهد داشت. راست است. اگر حتما و واقعا عوام را تحت فشار قرار داده بود بد بود. خوشبختانه شاید به ظاهر قرار داده باشد که خیلی مهم نیست. ظهر اعلام شد آمار مبتلایان به کرونا از سی هزار نفر در روز گذشته است. خوب است که در همه زمینه‌ها می‌توانیم دستاورد داشته باشیم و رکورد‌ها را جابه‌جا کنیم. یکی از خواص‌المله هم گفته که خط تولید واکسن روسی در حال راه‌اندازی در داخل کشور است، اما روس‌ها سهم عمده تولید را برای خودشان می‌خواهند. عیبی ندارد. ما خودمان قرار است برای هر ایرانی یک واکسن رونمایی کنیم و به مستضعفان جهان هم بدهیم. اصلا بهتر است تا خط تولید روس‌ها راه می‌افتد واکسن‌هایی که ژاپنی‌ها فرستادند را به روسیه بفرستیم که تا راه‌اندازی خط کارشان راه بیفتد و بی‌واکسن نمانند. عصر مسابقه یکی از دختران ورزشکار کشورمان در المپیک را از تلویزیون بودجه‌بگیر دیدم. نمی‌دانستم در اسکواش هم ورزشکار دختر به المپیک فرستاده‌ایم. ورزشکار ما رو به جایی که معلوم نبود ایستاده بود و با راکت توپ را می‌زد و توپ به سمتش برمی‌گشت. در آخر هم ورزشکار ما برنده شد. اما عجیب بود که تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد ورزشکار ما در رشته بدمینتون مسابقه داده است. عجیب بود. به نظرم تلویزیون بودجه‌بگیر یادش رفته بود که بدمینتون بین دو نفر برگزار می‌شود. منوچهر که در زمان محمود تا قبل از پرواز جزو خواص‌الدوله بود، اما وقتی به هوا رفت تبدیل به یک خواص معمولی شد اعلام کرد که وقتی حسن هشت سال پیش با اوباما تلفنی صحبت کرده یکی از خواص همراهش رقصیده است. واقعا تکان‌دهنده است. در عصر محمود اگر این اتفاق می‌افتاد همه خواص‌الدوله غمگین می‌شدند و حتی ممکن بود هاراگیری کنند.

 سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰
در مسیر دفتر آمار دیروز کرونا را بررسی کردم. خوشبختانه رده اول جهان را از نظر ابتلا به دست آورده‌ایم. مهم است که همیشه روی سکو باشیم. الان هم از نظر آمار ابتلا به بیماری و هم از نظر آمار تعداد واکسن رونمایی شده در جهان اول هستیم و فکر می‌کنم در تاریخ هیچ کشوری چنین افتخاری نداشته است. باید از همه خواص که باعث شده‌اند عوام سریع، فوری و انقلابی احساس آرامش کنند تشکر کنیم. تصاویری از جعبه‌های قنادی "شیرینی‌فروشی فرانسه" که از قدیمی‌ترین قنادی‌های تهران است دیدم. علامت قنادی را روی همه جعبه‌ها با ماژیک سیاه کرده بودند. ظاهرا یکی از عوام به این نتیجه رسیده که علامت این قنادی، تبلیغ رژیم سابق است و شکایت کرده. حتما درست گفته. چون این قنادی در رژیم سابق راه افتاده بود. خوشبختانه ادارات مربوطه هم به شکایت رسیدگی کرده‌اند. این نوع پیگیری شکایت عوام از یک قنادی از سوی ادارات مربوطه واقعا مثل فرانسه است. باید خوشحال باشیم. اخبار المپیک را دنبال کردم. گویا بستگان سببی و نسبی برخی از خواص که در توکیو هستند در مجموع از شرایط مسابقات رضایت دارند. زیبایی المپیک به همین چیزهاست. ورزشکاران زن بعضی کشور‌ها هم گفته‌اند امسال با شلوار در مسابقات شرکت می‌کنند. دستاورد بزرگی‌ست. ما سال‌ها این را می‌گفتیم. اگر به تلاش‌های فرهنگی خودمان ادامه بدهیم ممکن است در دوره بعدی خیلی از ورزشکاران زن خارجی به خاطر شلوار به کشور ما بیایند و برای ما بازی کنند. مساله کیمیا هم اینطوری جبران می‌شود.

 چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰
امروز صبح دو مصاحبه تلویزیونی از تلویزیون بودجه‌بگیر خودمان و یک رسانه افغانستان دیدم. در هر دو مصاحبه خطاب به عوام ایران و افغانستان به شکل جداجدا گفته شده که همین است که هست و اگر دوست ندارند بروند. فکر خوبی‌ست. قرار نیست وقتی یک عده نمی‌توانند آنطور که خواصشان دوست دارند زندگی کنند بمانند و اعتراض هم داشته باشند. بالاخره عجیب است که عوام این نوع کشور‌ها هنوز نفهمیده‌اند که خواص در مورد همه چیز بهتر از آن‌ها می‌فهمند. اخبار خواص‌المله امروز خیلی مورد توجه بود. آن‌ها هم خیر و صلاح عوام را می‌خواهند. برای اینکه عوام را ناراحت نکنند در‌ها را بستند و نشستند و تصمیم گرفتند علیرغم همه سختی‌ها از عوام در فضای مجازی صیانت کنند. واقعا هم کار سختی‌ست. همین یک قلم کار به اندازه یک تاریخ مملکت ارزش دارد. مساله کرونا و تورم و خشکسالی و بیکاری و افسردگی و اختلاس و سایر مشکلات جامعه را حل می‌کند. عوام را هم از خطر در معرض دانستن بیش از حد لازم بودن در امان می‌دارد. اصلا برای احساس آرامش عوام آن هم به صورت سریع، فوری و انقلابی باید از اول همین کار را می‌کردند. البته باقر امروز در زمان بررسی و تصویب این طرح نبود. می‌خواست ریا نشود و زحماتش خیلی به چشم نیاید. بالاخره چهار سال دیگر ممکن است بخواهد دوباره نامزد ریاست خواص‌الدوله بشود و نباید طوری عمل کند که بگویند می‌خواسته از جایگاهش سوءاستفاده کند. عصر لحظاتی از دروس زبانشناسانه جواد در تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. معلوم شد که کلمه تیراندازی و حتی کلمه هنر به زبان انگلیسی از کلمه آرش گرفته شده و تیراندازی رشته ورزشی ملی ماست. جالب بود. فکر می‌کردم کشتی ورزش ملی ما باشد. بعد که فکر کردم دیدم جواد راست می‌گوید. هر رشته‌ای که بتواند مدال بگیرد همان ورزش ملی ماست. آخر شب یک برنامه مفید تلویزیون بودجه‌بگیر را از طریق تلگرام دیدم. مهمان برنامه افشا کرد که تاکنون هیچکس از کره زمین خارج نشده و اینکه می‌گویند پای عوام به کره ماه رسیده دروغ است. چقدر خوب است که تلویزیون بودجه‌بگیر این مهمانان بامعلومات را می‌آورد. فقط باید به خواص‌المله پیغام بدهم موقع صیانت طوری عمل نکنند که ما نتوانیم این برنامه‌های مفید را از طریق‌هایی به غیر از خود تلویزیون بودجه‌بگیر ببینیم. بالاخره ما عوام هم به همین چیز‌ها دلخوشیم و همینطوری معلوماتمان بالا می‌رود.

 پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰
امروز تعطیل بود. قبل از ظهر خبر آمد که دلار بیش از ۱۰۰۰ تومان گران شده و به ۲۶۰۰۰ تومان رسیده است. خیلی خوب است. هنوز ابراهیم نیامده فروپاشی اقتصاد آمریکا سرعت گرفته است. باید دلار را آنقدر گران کنیم که آمریکایی‌ها نتوانند به این سادگی بخرند. صیانت واقعی همین است. باید از باقر هم تشکر کرد. جهادی و بی‌ادعاست. ترکیب او با ابراهیم انقلابی مایه دلگرمی‌ست. عوام احساس آرامش می‌کنند. یکی از خواص هم گفت کسانی که با طرح صیانت مخالفت می‌کنند مثل کسانی هستند که با مرزبانی از مرز‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مخالفت می‌کنند و احمق و متحجر هستند. راست می‌گوید. عجیب است که محمود هم فیلم منتشر کرده و گفته نباید با فعالیت رسانه‌ای و آگاهی عوام مقابله کرد. بعید است با خود صیانت خیلی مشکلی داشته باشد، چون محمود خیلی با خواص دوست و نزدیک بوده است. حتی وقتی خودش رییس خواص‌الدوله بود خیلی برای صیانت تلاش می‌کرد. حتی از پیامک‌ها هم صیانت می‌کرد و اجازه نمی‌داد اگر صلاح نبود عوام به هم‌پیامک بزنند. اینترنت که جای خودش!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی