تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

مصرف برنج در کشور نصف شده است؛ چه اتفاق خوبی!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۹۰۲۱۲
۱۵:۰۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز _ عوام الملک: 

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
امروز چله بهار است. در خانه ماندم. مصاحبه صدادار محمدجواد را گوش دادم. عجیب است. چه توقعاتی دارد. محسن در توییتر موضع شجاعانه‌ای درباره کاندیدا‌های ریاست خواص‌الدوله گرفت و گفت از ورود پرقدرت نسل سوم و چهارم به سیاست استقبال می‌کند. بعد هم به عنوان مثال سعید و امیرحسین را اسم برد. جستجو کردم. سعید ۵۳ ساله و امیرحسین ۵۰ ساله هستند. محسن، چون همیشه بوده است کمی در محاسبه فاصله نسل‌ها خطا دارد. اگر با همین روش محاسبه کند فرزند خودش که برای عضویت در خواص‌البلد تهران کاندیدا شده است حدودا متعلق به نسل سیزدهم می‌باشد. به هر حال محسن است دیگر. عصر هم بار دیگر محسن رسما اعلام کاندیداتوری کرد. خیلی خوب است که برای مخاطب همیشه احترام قائل است و با اینکه سال‌هاست روزانه به شکل غیررسمی و نیمه‌رسمی اعلام کاندیداتوری می‌کند بعضی وقت‌ها هم رسما اعلام می‌کند. بیانیه قوی و محکم و خوبی بود. می‌خواهد در برابر سراب دروغین دیپلماسی بایستد. به هر حال تخصص خاصی در عملیات فریب دارد و فرق آب و سراب را بهتر از بقیه تشخیص می‌دهد. اخباری از آمدن ابراهیم هم شنیده می‌شود. اتفاقا گویا ترانه‌ای که دور قبل برای حسن خوانده شده بود در حال انتشار است. فرقش این است که در تصاویر هر جا حسن بود حالا ابراهیم است. احتمالا ستاد ابراهیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌خواهد همان تولیدات ستاد حسن را استفاده کند. شب بخش‌هایی از مصاحبه صادق را دیدم. گفته اگر رییس خواص‌الدوله شود تا آخر تابستان به همه واکسن کرونا خواهد زد. به نظرم بهتر است اجازه بدهند صادق رییس خواص‌الدوله شود. اگر نتوانست تا آخر تابستان به همه واکسن بزند برود و رستم به جایش بیاید که ظرف یک سال مشکلات اقتصاد را حل کند. او هم سال بعدش قاعدتا می‌رود و به این ترتیب محسن و باقر و بقیه هم مجبور نمی‌شوند چهار سال صبر کنند که تازه نوبتشان هم نشود.
بیشتر بخوانید: در مورد فایل صوتی جواد در نسخه دوم خاطرات می‌نویسیم!

 شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
امروز روز جهانی کارگر بود. خبری نبود. کارگران مشغول کار بودند. بقیه هم همینطور. خوشبختانه نیازی به حرکت‌های عجیب و غریبی که غربی‌ها انجام می‌دهند نبود. نشان می‌دهد هم کارگران ما راضی هستند و هم بقیه. محمدجواد جوان خبر داد که در کارگروه فیلترینگ درخواست فیلتر سایتی که نشان‌دهنده فیلتر بودن یک سایت است را داده که خوشبختانه پنج نفر هم موافقت کرده‌اند. خوب است که برای فیلتر کردن از این گونه‌ متخصص خواص استفاده می‌شود. البته این نباید باعث غفلت از ادب کردن محمدجواد جوان بشود. باید بگردیم شاید نوارش موجود باشد و بتوان منتشر کرد. خبردار شدم محمدرضا که ساکت‌ترین خواص است تصمیم گرفته برای ریاست خواص‌الدوله بیاید. کار خوبی می‌کند. بعد از این همه سر و صدای خواص، چند سال سکوت، لازم و مفید است.
بیشتر بخوانید: نگذارید عباس نعش برجام را در وین از قبر در بیاورد

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
دیشب قبل از خواب نمونه پوستر‌های حسین را دیدم. کلا دکورش عوض شده بود. رقابت برای ریاست چقدر شکل آدم‌ها را تغییر می‌دهد. باقر هم سال ۸۴ از همین جا‌ها شروع کرد و کارش به خلبانی کشید و بعد از آن هر دوره کاندیدا می‌شود. فقط سال ۸۸ هواخوری کرد. اتفاقا حسین هم مثل باقر رگه‌های بور دارد. در اخبار آمد که یک میلیون واکسن کرونا وارد کشور شده است. خبر خوبی‌ست. به اقوام و بستگان همه خواصی که قصد واکسن‌خواری دارند می‌رسد. آخر شب تصاویری از دیدار عده‌ای از هنرمندان با ابراهیم را تماشا کردم. ابراهیم کلا نشان داده نزدیک انتخابات به این نوع افراد علاقمند می‌شود؛ حتی اگر تتلو باشد. یکی از هنرمندان هم ناراحت شد و اعلام کرد ما رفتیم و فیلم هم گرفتند، اما قرار نبود پخش شود. یاد مصاحبه صدادار محمدجواد افتادم که قرار نبوده پخش شود، ولی الان همه دنیا، حتی چین و روسیه هم در حال گوش دادن به آن هستند. ظاهرا اخیرا خواص و عوام کار‌هایی می‌کنند و چیز‌هایی می‌گویند که اگر فکر می‌کردند منتشر می‌شود نمی‌کردند و نمی‌گفتند. خیلی خوب است که همه، خودشان هستند. پیروز هم که آخرین روز‌های خواص‌البلدی را می‌گذراند در مورد خدمات باقر در زمان خواص‌البلد بودنش توضیح داد. گویا سیاستِ "هر چه گنده‌تر، بهتر" به خوبی در زمان باقر اجرا شده است و مثلا برای ساخت تونلی که ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده بوده، ۷۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است. قابل تقدیر است. معلوم است این جوسازی‌ها درباره بودجه هم صحت ندارد، چون قطعا باقر و دوستانش بودجه را هم گنده‌تر می‌کنند و وضع مملکت خیلی خوب می‌شود. همانطور که در تهران کردند و شد.

بیشتر بخوانید: رنگ کشور سیاه شد؛ عوام دست از آزار و اذیت خواص بر نمی‌دارند

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
امروز تحمل برادرحسین تمام شد و بعد از چند روز خون دل خوردن بالاخره صحبت کرد. سکوتش در این چند روز هم عجیب بود و اصلا نگران سلامتی‌اش شده بودم. خیلی قاطع گفت اعلام نامزدی بعضی‌ها برای انتخابات ریاست خواص‌الدوله توهین به عوام است و مگر کشور صاحب ندارد که بعضی‌ها کاندیدا می‌شوند. خیلی خوشحال شدم که دیدم برادرحسین دلواپس توهین به عوام است. بالاخره به عنوان عوام‌الملک باید قدردان چهره‌هایی مثل برادرحسین باشم. خوب است خود برادرحسین دست به کار شود و اسامی کسانی را که به عوام توهین کرده‌اند با فونت ۶۳ در صفحه اول روزنامه‌اش چاپ کند. سخنگوی ستاد ملی کرونا هم خبر خوبی داد و گفت اگر برند واکسنی آمریکایی یا انگلیسی باشد، ولی در کشور دیگری تولید شود اجازه خرید آن را می‌دهند. واقعا جای تشکر دارد. اتفاقا چند سال قبل هم کوکاکولا را در مشهد تولید کردند تا عوام اجازه خوردنش را پیدا کنند. نشان می‌دهد آمریکا و انگلیس، خودشان بدند، اما اطرافیانشان خوب هستند. واقعا هم این دو کشور کار بدی کردند و عوام ما را آزار دارند.  عصر در خبر‌ها خواندم که مصرف برنج در کشور نصف شده است. خیلی اتفاق خوبی‌ست. صرفه‌جویی در مصرف اقلام غیرضروری مثل برنج و گوشت و مرغ باعث پیشرفت و توسعه می‌شود. از اول هم قرار بود نان و ماست خودمان را بخوریم. حتی علی‌اکبر پیشنهاد داد نان خشک بخوریم. باید حرف خواص را دقیق گوش کنیم. اتفاقا سعید هم گفته باید در بحث مرغ خودکفا بشویم تا تحریم بی‌اثر شود. خوشبختانه معلوم است در بخش خروس دچار مشکل نیستیم. آخر شب اخبار انتخابات ریاست خواص‌الدوله در سوریه را خواندم. آنجا هم گویا عده‌ای با کاندیدا شدن به عوام توهین کرده‌اند، اما خوشبختانه مملکتشان صاحب داشته است و از بین ۵۱ نفر به ۳ نفر اجازه داده‌اند در انتخابات شرکت کنند. واقعا رقابت هیجان‌انگیزی‌ست. بشار اسد باید با دو نفر دیگر رقابت کند و قطعا کار سختی‌ست. ممکن است آرای بشار به زیر ۹۸ درصد برسد و این نشان می‌دهد دموکراسی در سوریه هنوز زنده است.
بیشتر بخوانید: یه روز خوب می‌آد که ما واکسن بسازیم

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
دیشب قبل از خواب خبر جدایی بیل گیتس و همسرش به دستم رسید. بار‌ها گفته‌ام که پول خوشبختی نمی‌آورد و بنیان خانواده در آمریکا در حال فروپاشی‌ست. خوشبختانه این خبر نشان می‌دهد درست گفته بودم. رستم با یک روزنامه ایتالیایی صحبت کرد و نظراتش را مورد مشکلات کشور و ارتباط با جهان گفت. اینکه کاندیدا‌های خواص‌الدوله خیالشان از داخل راحت است و لازم می‌دانند نظراتشان را از طریق رسانه‌های خارجی به گوش عوام جهان برسانند نشانه توفیق خواص در ارتباط با عوام خودمان است. بزرگوار آبدانی حرف‌های خوب و مهمی در مورد شرایط سخت کارگران شرکت اپل زد. نگران حقوق و وضعیت بد خوابگاه‌های آن‌هاست. قطعا وقتی به گوش کارگران اپل برسد تصمیم می‌گیرند دسته‌جمعی به ایران بیایند و با حقوق و رفاه مناسب کار کنند. غروب فیلم انتقال سه گورخر به باغ وحش صفادشت را دیدم. یکی از گورخر‌ها در جوی آب گیر کرده بود و ظاهرا آدم‌هایی که قرار بود مراقب گورخر‌ها باشند در حال فیلم‌برداری از صحنه و فرار بودند. عده‌ای در این مورد اظهار نظر کردند که باعث شد باغ وحش، عصبانی شود و در صفحه اینستاگرامش با کسانی که اظهار نظر کرده بودند به صورت دوستانه و از روی ادب نکاتی را بگوید و آخرش هم یادآوری کند که پول گورخر‌ها را داده بوده و هر کار دلش بخواهد می‌تواند بکند و به کسی هم ربطی ندارد.
بیشتر بخوانید: به عوام چه مربوط است که محمدجواد چه چیزی را امضا می‌کند؟

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
فیلم نطق انگلیسی یکی از خواص‌المله که از آمریکا فوق‌دکترا گرفته است را دیدم. خیلی فصیح و دقیق بود. به انتقال پیام این دسته از خواص به جهانیان کمک می‌کند. اینکه در این دوره، تعداد زیادی از خواص‌المله، خارجی حرف زدن را بلدند پیشرفت بزرگی‌ست. آقای سردار که گویا مدیر عامل یک شرکت مخابراتی است اعلام کرد اختلال کلاب‌هاوس، یک بحث فنی است و بهتر است دولت به جای دخالت در این کارها، قیمت مرغ را پیگیری کند. حرف حساب زده است. دولت که مثل آقای سردار نیست که بتواند کار‌های مختلف و متفاوت را مدیریت کند. اصلا وظیفه اصلی دولت، قیمت مرغ است و بقیه چیز‌ها به آقای سردار و دوستانش مربوط می‌شود. ای‌کاش علاوه بر مرغ، تخمش را هم به دولت واگذار کنند. خوشبختانه اخبار خوبی در مورد قانون جدید واجدان شرایط کاندیداتوری ریاست خواص‌الدوله منتشر شد. تکلیف معلوم است. گذشت آن دوره‌ای که هر کسی کمی کار اجرایی یا سیاسی کرده بود فکر می‌کرد می‌تواند ثبت‌نام کند و دنبال رای باشد. واقعا هم خواصی که این قانون را تهیه کرده‌اند به زحمت افتاده‌اند و سعی کرده‌اند کار ما، عوام را راحت کنند.‌ای کاش خودشان نفر مناسب را هم اعلام کنند تا هم سرعت کار‌ها بالا برود و هم کیفیت بهبود پیدا کند. البته چند بار قانون را خواندم و ندیدم جایی در مورد وظیفه اصلی رییس خواص‌الدوله که پیگیری قیمت مرغ است چیزی نوشته باشند. احتمالا یادشان رفته است. بالاخره حواس‌پرتی از اقتضائات برخی مقاطع زندگی انسان‌هاست.
بیشتر بخوانید: خدا کند در سال جدید عوام خوبی برای خواص باشیم

 پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
بیدار که شدم خبر مهمی که جمعی از خواص پایدار داده بودند را دیدم و سردرد گرفتم. اعلام کرده‌اند هزینه بلیط این جماعت خواص‌الدوله‌ای که به اصطلاح برای مذاکره به وین می‌روند ۶۰ میلیون تومان است. واقعا تکان خوردم. این همه خفت به مملکت تحمیل می‌کنند تا بروند بهار وین را ببینند و بیایند داخل بگویند کار مهم کرده‌اند. از سر عزت باید اعلام کنند که اگر قرار است مذاکره بشود باید غربی‌ها به تهران بیایند. در این حالت، عزیزان چینی و روسی که خودشان اینجا هستند و مشکل رفت و آمد ندارند، این به اصطلاح خواص‌الدوله ما هم نهایتا باید هزینه کارت مترو یا اتوبوس را بدهند. باید بگذاریم غربی‌ها از محل بیت‌المالشان به خرج بیفتند. تصاویری به دستم رسید که عده‌ای از عزیزان زحمتکش در حال ادب کردن دانش‌آموزانی بودند که برای اعتراض به برگزاری امتحانات تجمع کرده بودند. خیلی کار خوبی بود. این دانش‌آموزان را اگر معلمانشان درست ادب کرده بودند الان نیازی نبود دیگران زحمت بکشند. مهم پرورش دانش‌آموز است. حالا اگر چوب معلم نبود، باتوم عزیزان! محسن و سعید و رستم جلسه داشتند. محسن اعلام کرد در حال داوطلبی برای مسوولیت هستند نه تلاش برای کسب قدرت. این‌ها مفاهیم جدیدی در سیاست‌ورزی در جهان است و قطعا آینده ما را تغییر می‌دهد. تکنیک خوبی هم برای رقابت است. رقیب نمی‌فهمد با چه کسی باید رقابت کند. بالاخره محسن، استاد عملیات فریب است. اینکه سه آقای سردار با کت و شلوار کنار هم ایستادند و عکس گرفتند صحنه زیبایی بود. بدون کت و شلوار و با آن لباس‌ها، هر سه، یک شکل دیده می‌شدند. رستم هم گفت من حقوقدان نیستم، اقتصاددانم. معلوم است حسن، دستاورد بزرگی داشته است. البته شانس هم آوردیم خود رستم، سرهنگ نیست و سردار هست. اقتصاددانی هم سر جای خودش. فایلی به دستم رسید که سرود ملی ما و کره‌جنوبی را مقایسه کرده بود. گویا خیلی شبیه هستند. احتمالا کره‌ای‌ها ادای ما را درآورده‌اند. باید پیشنهاد بدهم از این به بعد در مسابقات ورزشی ما با کره‌جنوبی، ورزشکاران دو کشور همزمان با پخش موزیک سرود ملی خودشان را بخوانند و عملا یک آهنگ دوبار پخش نشود تا تماشاگران زودتر مسابقه را ببینند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی