تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
افاضات اضافه

یه روز خوب می‌آد که ما واکسن بسازیم

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۸۵۶۷۲
۱۶:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

عوام الملک

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

تمام روز را در خانه به کتاب خواندن و تماشای یک فیلم مستند حیات وحش و یک فیلم سینمایی در شبکه‌های تلویزیونی غیر از رسانه بودجه‌بگیر گذراندم. گاهی پارازیت داشت، اما باز هم قابل تحمل‌تر از شبکه‌های بدون پارازیت بود. فیلم گفت و گوی صادقانه یکی از خواص‌المله علیه سهامدار یک شرکت خصوصی در مازندران را دیدم. معتقد بود سهامدار مذکور عددی نیست و باید پادویی‌اش را بکند و تاکید کرد غیرت مازندرانی‌اش اجازه نمی‌دهد سرمایه‌گذار غیربومی برایش در مازندران قد علم کند. نشان‌دهنده نگاه کلان خواص‌المله مذکور است. اینجور خواص‌المله‌ها خیلی به درد مملکت می‌خورند. چون اجازه نمی‌دهند سرمایه‌گزاران خارجی هم در کشور قد علم کنند و استقلال کشور به خطر نمی‌افتد. باید شاکر باشیم که چین، غیربومی و خارجی به حساب نمی‌آید. به نظر می‌رسد اطمینان خاطری که حسن و بقیه اعضای خواص‌الدوله از تحت کنترل بودن اوضاع کرونا در کشور داشتند دارد نتیجه می‌دهد و امروز معاون بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله اعلام کرد رکورد بیماران کرونایی بستری در سیزده ماه گذشته ظرف همین یک هفته شکسته شده است و تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی حدودا پنج برابر شده است. اصلا نباید نگران بود. قرار است یک روز تبدیل به محور تولید واکسن کرونا در دنیا شویم و اگر زنده بمانیم شاید آن روز خوب بیاید و ببینیم. عصر اخباری از مذاکرات ایران با کشور‌های درگیر برجام منتشر شد. همین که عوام اجازه دارند بشنوند مذاکراتی انجام شده است نشانه اعتماد و راحتی خواص با عوام است. مسکو هم برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن اعلام آمادگی کرده است. امیدوارم از پکن اجازه گرفته باشد. البته مساله این است که اول باید یک جایی پیدا شود که بین مسکو و واشنگتن میانجیگری کند.


بیشتر بخوانید: به عوام چه ربطی دارد که محمدجواد  چه چیزی را امضا می‌کند



 شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
امروز تعطیلات نوروزی رسما به اتمام رسید و تعلیقات کرونایی به صورت رسمی شروع شد. اصولا مدل توسعه ما در آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت. اینکه مدام مثل پاندول بین تعلیق و تعطیل، رو به جلو برویم قطعا نظیر ندارد. این ویژگی، حسادت شرقی‌ها و غربی‌ها را همزمان برمی‌انگیزد. دیشب خبر‌هایی از پیشرفت مذاکرات مربوط به برجام منتشر شد. نگران شدم. ممکن است چین ناراحت شود. البته صبح باقر گفت همه این مسائل ناشی از زحمت‌های خواص‌المله است. مثل همیشه راست می‌گوید و حرف‌های درست می‌زند. شاید لازم باشد چند طرح سه‌فوریتی و چند شکایت از همه خواص‌الدوله‌ها آماده کنند تا اگر غربی‌ها همکاری لازم را نکردند پاسخ مناسب و سخت فرستاده شود. عصر یداله اعلام کرد که سعید، چون تخلف کرده بود برکنار شده است. سعید هم جواب داد که، چون نمی‌خواسته تخلف کند کنار رفته است. جمعبندی صحبت‌های هر دو نفر این است که سعید می‌خواهد با دوست یداله رقابت کند، اما یداله و دوستش راضی نیستند. خیلی خوب است که خواص اینقدر شیفته خدمت هستند. شب خبردار شدم که خواص‌المله نیشابور از سرباز وظیفه‌ای که مانع عبور او از خط ویژه شده و به همین خاطر سیلی خورده بود شکایت کرده است. کار خوبی‌ست. عوام باید حد و حدودشان را بشناسند. امیدوارم شکایتش به نتیجه برسد و سرباز مذکور مجازات شود. بالاخره همه در برابر قانون، برابرند حتی اگر عده‌ای برابرتر باشند.


بیشتر بخوانید: خدا کند در سال جدید عوام خوبی برای خواص باشیم



یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

بحث‌های سربازی سعید و یداله همچنان مورد توجه است. رمضان صحبت کرد و گفت یداله نظر شخصی داشته و این چیز‌هایی که در مورد سعید گفته اینطوری نبوده و احتمالا به زودی خود یداله حرف‌های خودش را تکذیب می‌کند. باید زودتر این تکذیب انجام شود تا هر کدام بتوانند روی کار‌های مهم‌تر تمرکز کنند. بالاخره راه‌اندازی ستاد کار سختی‌ست و باقر و سعید و رستم و بقیه به کمک نیاز دارند. اخباری که از دیشب، آخر شب در مورد کودتا در اردن زمزمه می‌شد به صدر اخبار آمده است. گویا عربستان هم نقش داشته است. خبر خوبی‌ست. بین عموزاده‌ها دعوا شده و شاید بتوانیم کمی نفس بکشیم. سخنان یکی از خواص‌المله درباره عوام را شنیدم. خیلی زیبا توصیف کرد و گفت عوام در قبال خواص دچار شکست عشقی شده‌اند. درست است. خود من می‌خواهم عکس‌ها و هدایای خواص را باز نشده خدمتشان برگردانم. البته هر طور هم فکر می‌کنم خیلی هدیه خاصی از خواص به دستمان نرسیده است و قاعدتا باید بگویم هر چه که از عوام گرفته‌اند را پس دهند. حتی اگر هدایا را باز هم کرده باشند عیبی ندارد. اگر بدهند می‌گیریم. بالاخره امیرحسین هم برای چندمین بار اعلام کرد که کاندیدا می‌شود. گویا این بار رسمی اعلام کرده است و گفته روش اداره کشور باید تغییر کند. خیلی خبر خوبی‌ست. اینکه تا الان عوام کشور را خیلی بد اداره کرده‌اند باعث شده است این حال و روزمان باشد. خوشبختانه داریم به تحقق شعار "هر ایرانی یک کاندیدا" نزدیک می‌شویم. ضمن اینکه رقابت رییس و نایب‌رییس خواص‌المله برای ریاست خواص‌الدوله نشان می‌دهد هر ریاستی مزه خاص خودش را دارد. آخر شب اخبار را مرور کردم. خوشبختانه مطلع شدم گشت ارشاد تعطیل نشده و عده‌ای از عوام هم از طریق یک خبرگزاری بودجه‌بگیر درخواست سخت‌گیری بیشتر گشت‌های ارشاد را طرح کرده‌اند. معلوم شد رسانه‌های وابسته و بیگانه با سیاه‌نمایی قصد دارند وانمود کنند مشکل مملکت ما، مرغ است. در حالیکه مشکل اصلی عوام، موی سر جوانان ماست. باید پیشنهاد بدهم وسط سر همه کسانی که با مویشان برای بقیه عوام مشکل ایجاد کرده‌اند، چهارراه درست کنند.


بیشتر بخوانید: سختی‌های زندگی خواص


دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

متن توییت یکی از خواص‌المله درباره توافقنامه ایران و چین را خواندم. گویا موقع نوشتن دست راست و چپ ایشان با هم قاطی شده و جهت‌های جغرافیایی را وارونه نوشته بود. معتقد بود ایران در شرق و چین در غرب واقع شده است. نشان می‌دهد خواص‌المله آنقدر مشغول کار‌های مهم و حل مشکلات عوام هستند که فرصت بررسی مسائل پیش پاافتاده‌ای مانند موقعیت جغرافیایی کشور‌ها را ندارند. تحولات مرتبط با مرغ هم همچنان ادامه دارد. یکی از خواص‌الدوله که در واقع مسوول امور مرغ و تخم مرغی کشور است اعلام کرد که بازار مرغ آرام شده و عوام خوشحال هستند. راست هم می‌گوید. عوام در پوست خودشان نمی‌گنجند. همزمان هم خبر دستگیری رییس اتحادیه مرغداران نیک‌شهر منتشر شد. هم عنوان شغلش مساله منکراتی دارد و هم احتمالا برای عوام، مشکل مرغی درست کرده است. با این حال نباید از مشکل اصلی مملکت، که موی سر جوانان است، غافل شد. عزت دوباره مصاحبه کرد و گفت با شعار "نان، مسکن، آزادی" می‌آید که زیر میز بزند. اشاره هم کرده که عاشق چگواراست. ما که هیچ، ولی‌ای کاش یک چگوارا را می‌گذاشت برای چپ‌ها بماند. خیلی خوب است که از حالا صادقانه اعلام کرده می‌خواهد دعوا راه بیندازد. باید دید میز را کامل برمی‌گرداند یا فقط تکانش می‌دهد. خوشبختانه شعارش در مقابل شعار رویای ایرانی سعید قرار می‌گیرد و باعث می‌شود از هر دو جبهه چپ و راست پنجاه سال پیش جهان، شعار داشته باشیم. یکی از خواص در تلویزیون بودجه‌بگیر پرسیده که آیا مردم حاضر نیستند به سال ۹۲ برگردند که حسن هنوز نیامده بود و مرغ هم بود و دلار هم ۳۰۰۰ تومان بود؟ خیلی فکر کردم. اگر قرار به این نوع عقب رفتن باشد می‌توان خیلی عقب‌تر رفت که دلار ۷ تومان یا کمتر بوده و مرغ هم بوده و خیلی چیز‌های دیگر هم بوده است. به نظرم باید برای خواص برنامه‌هایی را تنظیم کرد تا روی فن بیانشان کار شود.


بیشتر بخوانید: واکسن کرونا باید با دقت تزریق شود؛ سرعت که مهم نیست


سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

صبح خبر خوب اعلام کاندیداتوری محمد را خواندم. با اینکه هشتاد سال سن دارد، اما خیلی باانگیزه است. جوانان امروزی باید از امثال محمد یاد بگیرند. گفته ۸۰ سال است که سرباز انقلاب است. خیلی مهم است که آدم از لحظه تولد سرباز انقلاب باشد. وقتی محمد به دنیا آمده هنوز خود محمدرضا پهلوی هم شاه نبوده و نمی‌دانسته چه سرنوشتی دارد، اما محمد، برای انقلاب فعالیت می‌کرده است. خواص‌الدوله به چنین روسایی نیاز دارند. یکی از خواص‌الرعایا اظهارات بی‌سابقه‌ای کرد و گفت رفع فیلتر یوتیوب برای بعضی اقشار تصویب شده است. خیلی اتفاق مهمی‌ست. خیلی هم خوب و درست است که برای همه عوام رفع فیلتر نمی‌شود. عوام خاص باید بتوانند آن چیز‌ها را ببینند. گویا متاسفانه هنوز در مورد فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم نگرفته‌اند. اگر اقدام نکنند به زودی با جمعی از کسبه و اهالی محل، تجمع خودجوش برگزار خواهیم کرد تا متوجه خشم و ناراحتی عوام درباره آزاد بودن این ابزار جاسوسی و اشاعه فحشا و به اصطلاح شبکه اجتماعی بشوند. کیانوش که چند روز پیش خبر ابتلایش به کرونا آمد امروز فیلمی از مراحل ساخت خط تولید صنعتی واکسن کرونا منتشر کرد. فیلم از لحظه شروع خاکبرداری و خاکریزی را نشان می‌داد. این همه تلاش و عرق ریختن برای مراقبت از عوام تحسین‌برانگیز است. جدیت کار هم آنقدر زیاد بود که از تعداد زیادی نیروی انسانی بدون ماسک در کنار هم استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد ساختمان محل تولید واکسن به زودی ساخته می‌شود. خط تولید و سایر ملزومات هم بالاخره تامین می‌شود و یک روز خوب می‌آید که واکسن هم تولید شود. مهم این است که واکسن خودمان را بزنیم و اجازه ندهیم قطرات مایع غربی در رگ‌های ایرانی ما وارد شود. شاید به کیانوش یک پیام انتقادی بدهم. انتخاب موسیقی فیلم خوب نبود. باید از ترانه "بر طبل شادانه بکوب" استفاده می‌کرد و از تصویر بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله هم در فیلم استفاده می‌کرد. اخبار ساعت ۲ بعد از ظهر رسانه بودجه‌بگیر را تماشا کردم. خبر‌های مهمی از وضعیت فاجعه‌آمیز واکسیناسیون کرونا در کشور‌های اروپایی داد. مثل اینکه فرانسه فقط به سه میلیون نفر واکسن کامل تزریق کرده است. خجالت نمی‌کشند که به جان عوامشان اهمیت نمی‌دهند. قطعا انتشار فیلم کیانوش در رسانه‌های غربی باعث خشم عوام آن‌ها می‌شود. شب، علی که برادر همسر علی است و کاندیدای ریاست خواص‌الدوله شده در کلاب‌هاوس حرف‌های مهمی در مورد تعدد زوجات و تحریک شدن گفت. اول خیالم راحت شد. چون گفت اگر با دیدن دست یک خانم تحریک بشویم خوب است. اما بعد نگران شدم، چون گفت اگر کسی کنار دریا تحریک نشود بیمار است. هر چقدر فکر کردم یادم نمی‌آید کنار دریا با دیدن عوام ذکور چاق و چله و پشمالو تحریک شده باشم. بهتر است بیشتر دست خانم‌ها را ببینم تا یاد بیماری خودم نیفتم.


بیشتر بخوانید: گوشی‌های هوشمند را جمع آوری کنید؛ مگر ۱۱۰۰ چه مشکلی داشت؟


چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

خبر کشته شدن دو محیط‌بان را خواندم. احساس می‌کنم امروز از هیچ بنی‌بشری، اعم از خواص و عوام، نباید بنویسم. راجع به کرونا هم بهتر است چیزی اضافه بر آنچه که در تاریخ خواهند نوشت نگویم. خلاصه امروز آن است که ما دسته‌جمعی در حال منقرض کردن خودمان و انسانیت هستیم.


بیشتر بخوانید: موز طوری عمل کند که خیال شرمنده نشود


پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

اولین خبری که امروز به دستم رسید صحبت‌های حسن درباره واکسن کرونا بود. گفته که خیلی به موقع واکسن را سفارش داده‌اند، اما آمریکا باعث شده است سفارش ما عقب بیفتد و در نتیجه برای تاخیر در تامین واکسن باید به آمریکا فحش بدهیم. حرف منطقی و خوبی‌ست. از همان موقع شروع به فحش دادن کردم. چند ماه پیش هم گفته بود بابت گرانی‌ها کاخ سفید را نفرین کنیم. از همان موقع هر روز این کار را می‌کنم. اصلا عامل همه بدبختی‌ها و عقب‌ماندگی‌های ما آمریکاست. مطمئنم امسال تابستان باید به آمریکا بابت خشکسالی هم فحش بدهیم. وجود آمریکا بالاخره فوایدی هم دارد. کیانوش در پاسخ به نظر یکی از عوام درباره تایید واکسن داخلی گفت که شما نزن، اجباری نیست. راست می‌گوید. به بعضی‌ها هم می‌توان گفت که شما حرف نزن. کسی مجبورت نکرده حرف بزنی. یکی از خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر کاریکاتور علی‌اکبر و محمدجواد را کشیده که مشغول گرفتن یک آبنبات چوبی از بایدن هستند. خیلی هنرمندانه کشیده شده بود. البته شلوار علی‌اکبر و محمدجواد مورد منکراتی هم داشت. آخر شب چند بار کاخ سفید را نفرین کردم و هر فحشی که یادم آمد به آمریکا دادم. کمک می‌کند بهتر بخوابم و کرونا نگیرم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی