تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

عشق‌آباد و توصیه‌های عیسی!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۷۹۵۳۰
۱۴:۴۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

افاضات اضافه

دیدارنیوز _ عوام الملک:

 جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹
اول صبح یکی از عوام پیامی که برای هماهنگی تجمع طرفداران روغن بنفشه برای ایشان ارسال شده بود را برایم فرستاد. متوجه شدم که این دوستان راس ساعت هفت و نیم صبح دیروز در حوالی خیابان کیوانفر قم جمع شده‌اند تا از اتوبوس‌ها جا نمانند. البته خوشبختانه بعد از صرف صبحانه حرکت کرده‌اند و بعد از وزارت بهداشت هم قرار بوده برای زیارت بروند. این اخبار باید به گوش غربی‌ها برسد تا بفهمند دموکراسی چه معنا دارد. در هیچ جای دنیا برای اعتراض به دولت وسیله ایاب و ذهاب و صبحانه فراهم نمی‌کنند. حتی در کشور خودمان هم تا همین چند سال پیش، نهایتا کیک و ساندیس می‌دادند. صحبت‌های مهم سردار را در رابطه با کسانی که قمه و قداره دارند دیدم و شنیدم. نگاه جالبی دارد. معلوم است شدیدا نگران شلوغی دادگاه‌ها و افزایش پرونده‌هاست و به همین خاطر از همکاران خودش خواست که زحمت بیشتری بکشند و دست و پای این افراد را در زمان دستگیری بشکنند. اتفاق میمونی‌ست و باعث می‌شود فرآیند رسیدگی هم کوتاه بشود. حکم را قبل از صدور به شکل مناسب اجرا می‌کنند. محمود به صورت سرزده به یکی از بوستان‌های اصلی محل تجمع معتادان و خرده‌فروش‌های مواد مخدر رفت و با آن‌ها به شکلی صمیمانه دیدار کرد. خوشبختانه چندین دوربین هم به صورت سرزده در آنجا بودند و باعث شدند ما با چهره بسیاری از معتادان و خرده‌فروشان عزیز مواد آشنا بشویم. این کار‌ها خیلی خوب است. بالاخره خواص باید به شکلی به عوام را قانع کنند که از جنس آن‌ها هستند. محمدجواد هم که روز چهارشنبه با سعید در چابهار بودند، در یک روستای سیستان و بلوچستان با بچه‌ها در زمین خاکی فوتبال بازی کرد. اینکه خواص هر چهار سال یک بار باید به هر شکلی که به عقلشان می‌رسد وسط عوام حاضر شوند واقعا کار سختی‌ست. به نظرم باید به عوام تذکر جدی بدهم که توقعات بیجا نداشته باشند. دایی‌زاده که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است عکسی از شله‌زردی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی پخته بود برایم فرستاد. با دارچین روی آن نوشته بود: ۲۰۲۱. به نظر می‌رسد حضور عوام در نقاط مختلف جهان باعث شده است فرهنگ ما در همه کشور‌ها ریشه بدواند. اینکه شله‌زرد را به کریسمس خوراندیم قدم بزرگی‌ست. شاید بتوانیم تهاجم فرهنگی این سال‌ها را جبران کنیم. از قدیم هم گفته‌اند بهترین دفاع، حمله است.
 

 شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹
در یکی از گروه‌های تلگرامی یادداشت امروز کیهان را خواندم. گویا از دست اسحاق خیلی عصبانی شده‌اند. چند روز پیش مصاحبه کرده و روایت واقعی یکی از جلساتش را تعریف کرده بود. گویا خجالت هم نکشیده از اینکه راست گفته است. عجیب است که اسحاق، مراعات احساسات لطیف حسین و سایر برادران را نکرده است. در مسیر وضعیت هوای تهران را از داخل خودرو بررسی کردم. آنقدر‌ها هم بد نیست. تا پنجاه متر آنطرفتر را می‌شود دید و در اثر نفس کشیدن، بلافاصله نمی‌میریم. با این حال، خواص، چون خیلی نگران حال عوام هستند از چهارشنبه گفتند که شنبه تصمیم می‌گیرند که، چون شنبه و یکشنبه وضعیت هوای تهران بدتر می‌شود، دو روز را تعطیل کنند. البته پارک‌ها را تعطیل کردند. قطعا این حرکت باعث می‌شود آلودگی بفهمد که حق ندارد برای تفریح به پارک برود. عصر هم خبر آمد که این زحمت را کشیده‌اند و گفته‌اند اگر در جلسه خواص‌الدوله‌ها به ریاست حسن تصویب شود تهران دو روز تعطیل خواهد شد. جلسات ایشان هم روز‌های یکشنبه تشکیل می‌شود. این هماهنگی و سرعت عمل خواص در رسیدگی به مسائل در زمان‌های بحرانی واقعا قابل ستایش است. شاید بتوان با حضور مجموعه خواص، یک تیم فرمول یک قوی برای شرکت در مسابقات جهانی تشکیل داد. قطعا شانس قهرمانی خواهیم داشت. مصاحبه سرهنگ علیفر در مورد عادل را خواندم. گفته عادل باید به نظر مدیرانش که او را اخراج کرده‌اند احترام می‌گذاشت و برای گزارش فوتبال به قطر نمی‌رفت. منطقی‌ست. شاید خوب باشد یک بار دیگر عادل را اخراج کنند تا احترام گذاشتن را یاد بگیرد و بفهمد کت تن چه کسی‌ست. سر شب خبر آمد که بخش دیگری از طاق کسری در عراق فرو ریخته است. خوب است که این نشانه‌های طاغوت در حال نابود شدن هستند. تا همین الان هم عراقی‌ها کم‌کاری کرده‌اند و بهتر بود همه آن را فرو می‌ریختند. مخصوصا حالا که در مورد ما رای ممتنع داده‌اند فرصت خوبی‌ست که خودمان به عراق برویم و بقیه طاق را پایین بیاوریم. زمزمه‌هایی در مورد تصویب لایحه FATF شنیده می‌شود. اگر صحت داشته باشد واقعا بد است. چندین سال مقاومت کرده‌ایم و با اینکه آمریکا دلارش را گران کرد زیر بار این قانون ننگین نرفتیم. حالا که خودمان داریم دلار را ارزان می‌کنیم و آمریکا در حال فروپاشی‌ست تصویب آن اصلا معنا ندارد. امیدوارم اتوبوس‌هایی که طرفداران روغن بنفشه را به تهران آورد برنگشته باشند. چون ممکن است نیاز به تجمع خودجوش پیدا کنیم. باید برای تامین هزینه ناهار مسافران اتوبوس‌ها برنامه‌ریزی کنم.
 


یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹
دیشب، قبل از خواب و بعد از اینکه خاطرات روزانه را نوشتم آخرین اخبار را پیگیری کردم. جایی به نقل از رسانه‌های خارجی نوشته بود که هیچ‌کس نمی‌داند ایرانی‌ها در بیست و چهار ساعت آینده چه برنامه‌ای دارند. معلوم نیست از این موضوع نگرانند یا تعجب کرده‌اند. چون ما خودمان می‌دانیم که معمولا حتی نمی‌دانیم در سه چهار ساعت آینده چه برنامه‌ای داریم. تعجب هم نمی‌کنیم. گویا مقامات شهر مون‌پلیه در فرانسه تصمیم گرفته‌اند نام مریم میرزاخانی را روی یکی از خیابان‌های شهرشان بگذارند. اینکه در اطراف یک فرد بی‌حجاب که جدول ضرب را بهتر از بقیه عوام بلد بوده اینطور تبلیغات می‌کنند جالب است. حیف که حجت که مدیر کل نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها و مکان‌های خواص‌البلد تهران است استعفا داده وگرنه نامه‌ای می‌نوشتم و به او پیشنهاد می‌کردم یکی از کوچه‌های بن‌بست را به اسم جورج فلوید نامگذاری کنند و برای اینکه انتقام سختی هم از غربی‌ها بگیریم اسم دیوار آخر کوچه را هم پینک فلوید بگذارند. قبل از ظهر طرح خواص‌المله برای نابودی اسراییل را خواندم. کمی در جای خودم، گریه کردم که چرا این خواص‌المله را زودتر پیدا نکرده بودیم. تاکنون بیهوده خود را عقب انداخته‌ایم. طرح خیلی خوبی داده‌اند. علاوه بر آنکه دولت مکلف است مقدمات نابودی اسراییل را فراهم کند از محل درآمد‌های طرح می‌توان قیمت دلار و چلغوز را حتی نسبت به هفته قبل پایین کشید. مصاحبه عیسی در مورد دلایل آلودگی هوا را خواندم. با شمردگی خاصی در این مورد برای ما عوام توضیح داده بود. نکات خوبی یاد گرفتم. مازوت چیز بدی‌ست و ما عوام حتی از مازوت بدتریم. ضمن اینکه خوب است در اتاق نشیمن لباس بپوشیم، اما در اتاق خواب کلا نپوشیم. بهتر است عوام‌النسا این در‌س‌های آخر مصاحبه عیسی را نبیند و نشنود وگرنه ممکن است تماشای فیلم‌های عیسی را هم مثل فیلم‌های بعضی اساتید دانشگاه ممنوع کند. یکی از خواص‌الدوله هم گفته بود تهران عملا تعطیل است و نیازی به تعطیلی به خاطر آلودگی هوا نیست. فکر کنم نگاه خواص به عمل با عوام فرق دارد. غروب در مسیر برگشت رنگ آسمان کمی معلوم بود. احتمالا آلودگی‌ها با مشاهده نظرات خواص و دقت و سرعت ایشان در تصمیم‌گیری به این نتیجه رسیدند که محترمانه کمی از تهران دور بشوند. البته ممکن است تعطیلی پارک‌ها هم تاثیر داشته باشد. احتمالا دل آلودگی به پارک رفتن خوش بوده و تعطیلی پارک‌ها باعث شده انگیزه‌ای برای ماندن نداشته باشد.
 
بیشتر بخوانید: شعرخوانی رجب و واکسن خواص

 دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹
صبح در حالیکه هنوز به حرف‌های عیسی درباره مازوت و اتاق خواب فکر می‌کردم بیدار شدم. خبر آمد که احتمالا یک دلیل اینکه باید در بعضی جا‌های خانه‌هایمان لباس بپوشیم این است که عده‌ای در حال استخراج چیزی به اسم بیت‌کوین هستند. قدیم‌ها همه چیز را با بیل و کلنگ استخراج می‌کردند، اما ظاهرا اخیرا با مصرف برق می‌شود یک سری چیز‌ها را استخراج کرد و با استفاده از آن حتی پول را هم شست. مثل اینکه در خیلی جا‌های دنیا شستن پول غیرقانونی‌ست. مشخص است که به بهداشت توجه ندارند. خوشبختانه انگار در کشور ما به خاطر اهمیت بهداشت مراکز قانونی برای این کار وجود دارد، چون خواندم که یکی از خواص‌الدوله‌ها از عوام خواسته بود مراکز غیرقانونی استخراج را معرفی کنند. گویا خواص‌الدوله امروز لایحه حفظ کرامت زنان را تصویب کردند. خیلی مهم است. مرد‌ها دیگر نمی‌توانند برای زن‌ها پیام مستهجن ارسال کنند. حیف شد.‌ای کاش یک پیام مستهجن را می‌گذاشتند برای ما بماند. خبر توقیف یک کشتی کره‌ای در خلیج فارس را شنیدم. گویا به همین خاطر قرار شده قائم‌مقام وزارت خارجه کره به ایران بیاید تا تکلیف پول‌های ما را که پس نداده‌اند روشن کند. به نظر من فریب است. باید وی را به محض ورود به ایران به همان کشتی ببرند و در را به رویش ببنندند. اگر پول‌هایمان را پس داد می‌توانیم آزادش کنیم با همان کشتی برگردد. تصاویر امیدبخشی از قم به دستم رسید. گویا کرونا آنجا ریشه‌کن شده است. شاید، چون کرونا اول از آنجا شروع شد زودتر از جا‌های دیگر هم تصمیم گرفته از بین برود. شاید هم در دستورات طب سنتی، بی‌محلی کردن به بیماری هم آمده است. در واقع باید به بیماری در عمل نشان بدهیم که بودنش مهم نیست. اینطوری شاید بیماری سرخورده بشود و برود.
 
بیشتر بخوانید: پرستوی خواص و مرغ عوام

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹
خوشبختانه خبر آمد که تردد شبانه در همه کشور ممنوع شده است و احتمالا تا آخر سال هم ادامه پیدا می‌کند. اصلا بهتر است همه چراغ‌ها را شب‌ها خاموش کنند تا کسی هوس تردد هم نکند. اجازه هم ندهند کسی از کشور خارج شود. روز‌ها هم تجمع بیش از دو نفر را ممنوع کنند. در ضمن باید همه را مجبور کرد که قبل و بعد از ورود به اتاق خواب و اتاق نشیمن از خودشان عکس بگیرند تا معلوم شود کجا لخت بوده‌اند و کجا لباس داشته‌اند. ظاهرا ویروس جدید کرونا هم به ایران آمده است. خبر خوبی‌ست. حیف است که در این چیز‌ها از دنیا عقب باشیم. ماجرای توقیف کشتی کره‌ای همچنان در اخبار مطرح است. رستم هم در مورد کشتی کره‌ای حرف زده و گفته باید با اقتدار وارد شد. البته چین سه برابر کره به ما بدهکار است. باید به رستم بگویم به خاطر این موضوع، اقتدار نشان بدهد و لااقل سه تا کشتی چینی را توقیف کند. البته شنیده‌ام رستم بیشتر در توقیف لودر تخصص دارد. به طور کلی رستم چیزی کم از باقر و محسن و دو سعید ندارد. وقتی آن‌ها می‌توانند چرا رستم نتواند؟ تازه او رستم هم هست! فیلم جدید خواص‌المله رشت را دیدم. گویا همچنان تحت تاثیر کلاس زبان محمود است. سعی کرد به صورت دوزبانه با ترجمه همزمان خودش، ترامپ را ادب کند. امیدوارم تاثیر داشته باشد. چون گویا از اینترپل خواسته‌اند ترامپ را دستگیر کنند و به ایران بدهند. به خانم بهرامی‌راد [کارشناس امور آمریکا در دیدارنیوز]پیام دادم که اگر می‌تواند در پلیس آمریکا یک آشنا پیدا کند و بگوید ماشینی که با آن ترامپ را می‌آورند پر نکنند و یک صندلی خالی برای خاوری در نظر بگیرند و در مسیر واشنگتن به تهران، یک نیش ترمز در تورنتو بزنند تا خاوری هم سوار شود و با ترامپ برگردد. احمد گفته که FATF به نفع مسلمانان نیست و احتمالا دو سوم افرادی که باید به آن رای بدهند به خاطر عوام به آن رای نمی‌دهند. خیلی خوب است که خواص اینقدر نگران نفع عوام هستند و مصلحت عوام را درست تشخیص می‌دهند.
 
بیشتر بخوانید: لگد خواص المله به اعضا و جوارح بایدن

 چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹
صبح زود طبق عادت کتاب خاطرات مرحوم اکبر را خواندم. در روز ۱۶ دی ۱۳۷۲ از تابلوی خیابان ترکمنستان در تهران پرده‌برداری کرده بود. گویا قرار بوده اسم خیابان، عشق‌آباد باشد، اما طبق نوشته مرحوم اکبر "عوام‌گری وزارت امور خارجه، خیال کرده کلمه عشق اسم مناسبی نیست. " فهمیدم که مرحوم اکبر اصلا درک درستی از ما عوام نداشته است. اتفاقا آنکه اصلا درک درستی از عشق ندارد و تا کلمه عشق را می‌شنود دچار حالات بدجور می‌شود خواص هستند. اوقاتم تلخ شد. البته اینکه خواص هر جا هر چیزی را نمی‌فهمند یا خراب می‌کنند به گردن عوام می‌اندازند اصلا عجیب نیست. حق دارند. خیلی زحمت می‌کشند و ما عوام باید اینقدر فداکاری را در حق ایشان انجام بدهیم. آقای کیم در کره شمالی گفته که هیچ یک از اهداف برنامه پنج ساله توسعه در این کشور محقق نشده است. فکر می‌کنم سگ‌های حیاط خانه آقای کیم قرار است امشب دلی از عزا دربیارند. چون بابت این موضوع تعداد زیادی از خواصشان را باید سگ بخورد. همزمان هم شنیدم که کره شمالی درخواست دریافت واکسن کرونا داشته است. خوب است که این کشور با اینکه طبق صحبت‌های خواصش اصلا هیچ موردی از ابتلا نداشته تقاضای واکسن می‌کند. برای روز مبادا خوب است. یاد خودمان افتادم که وقتی محمود گفت در ایران همجنسگرا نداریم غربی‌ها شروع به جوسازی کردند. غربی‌ها قدرت درک موفقیت‌های ما را ندارند. نامه محمود به حسن را خواندم. گفته قرار است جنگ شود و حسن باید پیشگیری کند. مثل همیشه محمود کار خوبی کرده است.‌ای کاش با توجه به تسلطش به انگلیسی به ترامپ پیغام بدهد و بگوید اگر حسن به آمریکا حمله کرد، آن‌ها کوتاه بیایند. خوشبختانه امروز باقر هم مثل محمود و محمدجواد در میان عوام در چند شهر حاضر شد و در حالیکه دوربین‌ها به صورت خودجوش از او فیلم می‌گرفتند بدبختی‌های عوام را شنید و سرش را تکان داد و اظهار تاسف کرد. مهم این است که همه خواص ما، یک دبیر کل سازمان مللِ درون دارند. آخر شب عکسی از مانور اقتدار دیدم. دو نوجوان زیر هجده سال در حال راندن یک موتور کراس بودند. همین که نوجوانان ما با لباس پلنگی و بدون گواهینامه موتور می‌رانند بزرگترین نشانه اقتدار است.
 
بیشتر بخوانید: قند و  نمک نظام بهداشتی کشور

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹
بعضی روز‌ها حرمت دارند. تقویم پارسال را نگاه کردم. در روز‌های ۱۷ و ۱۸ دی به احترام بیش از ۲۵۰ نفر انسان بی‌گناه، صفحه تقویمم سفید بود. قلم را زمین گذاشتم. امروز هیچ اتفاقی مهم‌تر از فراموش نکردن جان‌های ستانده‌شده نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
ممنون بابت روز 18 دی
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
2
باز دست عوام‌الملک درد نکنه که یاد قربانیان کرمان هم بود در کنار کشتگان هواپیما
حسین حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
3
0
غمزخرف تر و بی ربط تر از شما این مشخره باصطلاح طنزپردازست که نمونه یک بدبخت سرسپرده است که فاقد هر نوع آگاهی از تاریخ کشور خودست والا اینقدر انسان متحط نمیشود که مجیز گوی کشورهایی باشد که سالها مستقیم و غیر مستقیم از او و مردم کشورش کولی گرفته و مهمتر از همه مدجب عقب افتادگی ایران شده است، اینکه آدم بویی از انسانیت و کمک به مظلوم نبرده باشد عجیب نیست، زیادند انسانهایی که اندازه وجودشان خونه و خانواده و حرکت بین رختخواب و آشپزخانه و مستراح است، بنابر این اینکه درکی از اینکه ۶۰ سال سرزمین ملتی را غصب کنند و مردمش را اواره و بخش دیگر آنرا در سرزمین خودشان به یاد سالهایی که بنده فرعون بودند در اسارت بگیرند و زندانی به بزرگی مخل زندگی انها درست کنند و رنج و درد دایمی بدتر از زندانیهای زندانهای دربسته بر انها تحمیل کنند، نداشته باشد برای چنین آدمی طبیعی است، اما اینکه برایش اذیت کننده و درد اور نباشد که این کشور یعنی اسرائیل حدود ۳۰ سال در کشورش جولان داده و ضمنکمک به امریکا در غارت کشور چیزی باسم ساواک ساخته که آزادیخواهان و حق طلبان را شکنجه کند، نمیدانم جز از بی شرفی و مزدوری محض چه باید نام داد! بهرحال، این مسخره بهترست مسخرگی و لودگی خود را به حوزه هایی غیر از سیاست ببرد تا شاید کمتر رذالت خود را نمایان سازد، گرچه میدانم چون پول میگیرد و مزدورست نمیتواند کاسبی خود را رها کند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی