تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
افاضات اضافه

به جای فکر کردن به نان شب عوام، فضای مجازی را از ریشه حل کنید!

عوام الملک در خاطرات درخشان این هفته ضمن تشکر از نقش میخائیل در وین و درخواست از خواص برای حل ریشه‌ای فضای مجازی به موضوعات بسیار مهم دیگری هم پرداخته است...

کد خبر: ۱۱۸۸۱۹
۱۰:۴۶ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز ـ عوام الملک: 

جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰

از سر صبح منتظر تولید محتوای خاطرات امروز توسط بزرگواران شهر‌های مختلف بودم. تا ایشان مشغول کار شوند صحبت‌های یکی از خواص امور بهداشتی درباره مصرف شیر و لبنیات عوام در دو سال گذشته را خواندم. ظاهرا حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. دلیل آن هم افزایش قیمت است. لابد شیر و لبنیات هم مثل شکر و گوشت و برنج مضراتی دارند که به خاطر جلوگیری از آن‌ها لازم است عوام کمتر بخورند. قاعدتا این چیز‌ها را خواص بهتر می‌دانند، اما عوام باید بدانند هر چه هر چیزی را کمتر بخورند بهتر است. احمد، بزرگوار مشهدی طبق معمول مهمترین حرف‌ها را زد. متوجه شدم که الان یک کارگر با یک سوم مزد روزانه‌اش می‌تواند حداقل یک چلوکباب بخورد در حالیکه در زمان‌های قدیم حداکثر می‌توانسته نان و پنیر و انگور بخورد. این هم از نشانه‌های افزایش سطح رفاه است. عجیب است که خیلی‌ها این چیز‌ها را می‌بینند، اما باز هم می‌خواهند سیاه‌نمایی کنند. علیرضا، بزرگوار قمی هم گفت که راه‌حل بسیاری از مشکلات و مفاسد این است که اینترنت ملی راه بیفتد و این مساله از نان شب هم واجب‌تر است. راست هم می‌گوید. اصلا خوردن نان در شب باعث افزایش وزن عوام می‌شود و بهتر است خواص به جای فکر کردن به تامین نان شب عوام، مساله فضای مجازی را از ریشه حل کنند. امروز به طور رسمی اعلام شد که تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا محروم شده‌اند. توطئه غربی‌هاست. اهمیتی ندارد. این سه تیم آنقدر حرفه‌ای هستند که بین خودشان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا را برگزار کنند و منت نهاد‌های معلوم‌الحال بین‌المللی را نکشند. غروب توییت‌های برادرمان میخائیل، مذاکره‌کننده ارشد روسیه را خواندم. به نظر می‌آمد نگران دندان‌درد و دل‌درد جواد است. جای تشکر دارد. اینکه روسیه حاضر است به جای ما با آمریکایی‌ها و غربی‌ها مذاکره کند و همزمان نگران حال خواص سابق ما باشد نشان می‌دهد که می‌توانیم به طور کامل به ایشان اعتماد کنیم. در طول تاریخ هم همینطور بوده است. هر وقت به روس‌ها اعتماد کرده‌ایم عاقبت به خیر شده‌ایم. اخیرا چینی‌ها هم همینطورند. می‌توان به آن‌ها هم همینقدر اعتماد کرد.

 شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

بعضی روز‌ها آنقدر از خاطرات گذشته انباشته هستند که نیازی به خاطره‌نویسی جدید ندارد. امروز مدام چشمم بر آسمان بود. نگران از دیدن یک گوی آتشین در آسمان و درگیر این حس مالیخولیایی که‌ای کاش می‌شد به عقب برگشت بی‌آنکه آتش شبانه‌ای روشن شود. به تابلو‌های شهر نگاه کردم. معلوم است علیرضا و بلدیه‌چی‌هایش خاطره مشترکی با عوام ندارند. شاید هم آن‌ها در یک جهان موازی با عوام زندگی می‌کنند. عصر فهمیدم شاعر‌ها و نویسنده‌ها هم می‌توانند آزاد و آزاد شوند. هجدهم دی ماه اینچنین است. از سر صبح تا انتهای شبش گویا شب است.

یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰

در مسیر بودم که یکی از عوام تصویری از یکی از نیروگاه‌های نزدیک قزوین را برایم فرستاد. معلوم بود نیروگاه خیلی خوب کار می‌کند و زحمت می‌کشد. چون آسمان را به دو بخش آبی و خاکستری تقسیم کرده بود. بالاخره اگر قرار است عوام به خاطر بی‌برقی نمیرند باید آلودگی را تحمل کرد. ایرادی هم ندارد. ما خودمان انتخاب کرده‌ایم که اینطوری زندگی کنیم. تصاویری از یک گفتگو با برخی از عوام را دیدم که از ایشان خواسته می‌شد جواب دهند اگر قرار باشد عده‌ای کشته شوند بهتر است ۲۰۰ نفر باشند یا ۵ میلیون نفر. معلوم است هنوز انسان‌دوستی از بین نرفته و همه عدد کوچکتر را ترجیح می‌دهند. به هر حال انگار بعضی وقت‌ها چاره‌ای جز کشته دادن نیست. یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. از اینکه مدیرمسوولش برای اولین بار در طول تاریخ محکوم شده ناراحت شده‌اند و از خواص‌الرعایا انتقاد دارند. راست هم می‌گویند. این روزنامه همیشه در حال زحمت کشیدن است و نباید با این کار‌ها خستگی در تنش بماند. صحبت‌های ابراهیم درباره بودجه و روابط اقتصادی با دیگر کشور‌ها را خواندم. گفت که روابط اقتصادی ما با کشور‌های منطقه در این سه ماه سه برابر شده است. خیلی خوب است.‌ای کاش برای مثال دو تا از کشور‌های منطقه را هم اسم می‌آورد تا بعدا کسی آمارش را زیر سوال نبرد. غروب گفتگوی معاون حجت با تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. خیالم را از بابت میانگین خط فقر برای خانواده چهار نفره راحت کرد. جور دیگری فکر می‌کردم. معلوم است با این اعداد وضع جامعه هم مثل روابط اقتصادی با کشور‌های منطقه خیلی بهتر شده است و افرادی که زیر خط فقر بوده‌اند تا چند برابر کاهش پیدا کردند. واقعا عوام چهار سال پیش اشتباه کردند که نگذاشتند ابراهیم به جای حسن بیاید. اما عیبی ندارد. ماهی را هر وقت زنده از آب بگیری تازه است.

 دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰

تصاویر سوار شدن حسین به هواپیما برای سفر به مسقط، پایتخت عمان را دیدم. احتمالا قرار است برای سه ماهه آینده کاری کند که روابط اقتصادی ما با عمان چند برابر شود. آمریکایی‌ها هم به عمان علاقه دارند. شنیدم استخر فرح را تعطیل کرده‌اند. باید پیشنهاد کنم به جایش عمارت کلاه‌فرنگی بسازند. رسانه ملکه انگلیس شایعه کرده که امیرخان، خواص‌الدوله مسوول روابط خارجی جریان اصیل طالبان در تهران با احمد مسعود دیدار کرده است. اگر هم صحت داشته باشد عیبی ندارد. نشان می‌دهد چقدر در کشور ما احساس خوبی دارند که می‌توانند براندازانشان را نصیحت کنند و مسائلشان را حل کنند. احمد، خواص‌المله قم در تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد که ممکن است در سال ۱۴۰۱ قیمت مرغ به ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان برسد. نشان می‌دهد کیفیت‌ها در حال ارتقا است. مرغی که به این قیمت باشد تخمش هم طلاست. تا وقتی محسن معاون ابراهیم باشد جای نگرانی نیست. شاید قرار است با این عدد‌ها مرغ‌ها و خروس‌ها را گول بزند تا بیشتر جوجه بیاورند و در اثر ازدیاد جوجه‌ها کلا قیمت مرغ پایین بیاید. اگر دو سال تحمل کنیم قیمت مرغ در سال ۱۴۰۱ پایین خواهد بود. فیلم مصاحبه یکی از خواص فرهنگی درباره جشنواره فیلم فجر را دیدم خوشبختانه جشنواره‌های قبل را خیلی خوب آسیب‌شناسی کرده‌اند و قرار است جشنواره امسال بدون آسیب باشد. ظاهرا با پهن کردن فرش فیروزه‌ای به جای فرش قرمز مشکلات جشنواره حل می‌شود، چون طبق اخبار رسیده همه فیلم‌های جشنواره هم خیلی خوب انتخاب شده‌اند. یادم نبود که در عصر ابراهیم این یک مشکل هنوز حل نشده بود. خیالم راحت شد. غروب شنیدم عبدالعلی که تا چند وقت پیش رییس رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر بود به عنوان مدیر عامل بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور انتخاب شده است. خبر خیلی خوبی است. حیف است که از همه قابلیت‌های همه خواص در همه بخش‌ها و برای همه پست‌ها استفاده نشود. پتروشیمی هم نوعی رسانه است. یک سری چیز‌ها را با یک سری چیز‌ها قاطی می‌کنند و یکی سری محصول به مشتری می‌دهند. اتفاقا بعضی از محصولات پتروشیمی هم سمی هستند، اما مهم این است که پتروشیمی مستقیم به چاه نفت وصل می‌شود.

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰

خوشبختانه امروز هم اخبار خوب درباره انتصاب خواص شایسته در جا‌های مختلف به گوش می‌رسید. وقتی ابراهیم و بقیه خواص می‌گویند آینده روشن است به خاطر همین چیزهاست. امروز، پرویز که در حال حل و فصل مشکلات اندک مستضعفان معدود باقیمانده است حشمت‌الله را برای اداره بزرگترین هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی متعلق به همان مستضعفان معدود انتخاب کرد. خیلی کار هوشمندانه‌ای‌ست. چون حشمت‌الله تسلط خاصی به تاریخ اسلام دارد و این باعث می‌شود همه هتل‌ها و مراکز تفریحی برای پذیرش توریست‌هایی که علاقمند به مسائل تاریخی هستند آماده شوند. خبری شنیدم که خواص‌المله در حال بررسی قانونی برای ممنوع کردن مدرسه‌داری خواص هستند. باید مراقب باشند که با این کار مانع انتقال تجربه خواص به فرزندانشان نشوند. بالاخره اگر قرار نیست خود خواص به خاطر مشغله فراوان در حل و فصل مسائل عوام درگیر اداره مدرسه باشند می‌توان از فرزندان و بستگان سببی و نسبی ایشان کمک گرفت تا زنجیره انتقال تجربه آسیب نبیند.

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰

عکس و فیلم‌هایی از عده‌ای از نسوان جوان با حجاب‌های مناسب به دستم رسید که برای برگزاری جلسه با عده‌ای از خواص‌الدوله رفته بودند. یکی از آن‌ها قبل از جلسه مقنعه مناسب نداشت که در نتیجه جستجو توانست پیدا کند و بپوشد. البته در اینجور مواقع باید به این نسوان بگویند که بعد از جلسه گواهی حضور در جلسه را بگیرند تا در مسیر برگشت به جای خودروی شخصی مجبور به ون‌سواری نشوند. خیلی خوب است که ابراهیم و خواصش اینقدر به جوانان خاص توجه دارند تا بتوانند از نظرات و تجربیاتشان در اداره امور استفاده کنند. خود ابراهیم هم با یک جوان نمونه جلسه داشت. خودم در سال ۹۶ فیلمش را دیده بودم. اتفاقا ۱۸۰ نفر از خواص‌المله از خواص‌الدوله و خواص‌الرعایا خواستند حالا که آن‌ها مشغول بررسی شیوه صیانت از عوام در فضای مجازی هستند آن‌ها معطل نمانند و کار خودشان را بکنند تا اینقدر از امکانات فضای مجازی سواستفاده نشود. راست هم می‌گویند. برای این کار‌های مهم لازم است همه خواص دست در دست هم دهند به مهر تا میهن خویش را کنند آباد. حسین گفته وقتی از لغو تحریم‌ها صحبت می‌کنیم منظورمان بازگشت کامل به سند برجام است. حرف خوبی‌ست. خارجی‌ها نباید متوجه بشوند که ما در داخل از برجام بدمان می‌آید و از نظر ما سند خیانت حسن و محمدجواد است. باید به این شیوه اطمینانشان جلب شود تا فکر کنند در عصر ابراهیم هم می‌توانند مثل دوره حسن با ما مذاکره کنند و وقتی سر میز نشستند غافلگیرشان کنیم. لازم است حسین حتما از تجربیات محسن برای غافلگیر کردن دشمن استفاده کند. آن یکی حسین، مدیر مسوول روزنامه بودجه‌بگیر اعلام کرد که یک زونکن سند درباره ملاقات آقاسید محمد با سوروس دارد. قبلا هم گفته بود. قبل از قبلا هم گفته بود. باید پیغام بدهم زودتر این زونکن را از خانه خارج کند که اینقدر در دست و پایش نباشد. ده دوازده سالی می‌شود که این زونکن، جای حسین را تنگ کرده و اعصابش خرد است. آقای پلیس اعلام کرد که در حادثه تصادف زنجیره‌ای در بهبهان، کیسه هوای هیچ خودرویی باز نشده است. نمی‌دانم چرا ناراحت است. شاید متوجه تحریم‌ها نیست. خودروسازان این همه زحمت می‌کشند و حتی بدون وجود قطعه خودرو را پیش‌فروش می‌کنند تا عوام استفاده کنند بعد آقای پلیس دنبال کیسه هواست. باید از ایشان پرسید که آیا این خودرو‌ها تا قبل از تصادف روی چهار چرخ می‌توانستند راه بروند یا نه؟ اگر پاسخ مثبت است پس خودروساز کار خودش را انجام داده است. ابراهیم در جلسه خواص الدوله مثل همیشه یک سری مطالبات قاطعانه را مطرح کرد. هر بار که ابراهیم مطالبه گری می‌کند بخشی از مشکلات حل می‌شوند. این بار قرار شد که مانع هرگونه افزایش قیمت کالا شوند و نظام پرداخت حقوق هم بر مبنای عدالت اصلاح شود. شکر خدا! شب خبر فروش پیاز بی‌اشک در انگلستان را خواندم. این غربی‌ها در حال استحاله همه چیز هستند.‌ای کاش می‌گذاشتند قابلیت اشک‌آوری پیاز برایمان بماند وگرنه غدد اشکی چشم ما عوام که از شدت خوشی، گریه کردن یادمان رفته است خشک خواهند شد.

 پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰

دیشب قبل از خواب شنیدم که حق رای ایران در سازمان ملل به دلیل عدم پرداخت حق عضویت تعلیق شده است. عجیب نیست. غربی‌ها نمی‌خواهند دست از توطئه بردارند. اول تیم‌های فوتبالمان را حذف کردند و حالا نوبت خودمان شده است. عیبی ندارد. باید برنامه‌ریزی کنیم و خودمان یک سازمان ملل مستقل ایجاد کنیم. فیلمی از یک سخنرانی قدیمی حجت را دیدم. از همان موقع می‌خواسته اقتصاد کشور را به رده اول جهان برساند. نکات خوبی را هم بیان کرده بود. اگر از همه چیز به خوبی استفاده کنیم و کارهایمان را درست انجام بدهیم و جمعیتمان هم ۱۵۰ میلیون نفر باشد می‌توانیم اقتصاد اول جهان بشویم. قطعا خواص که کارهایشان را خوب انجام می‌دهند.

ما عوام باید سعی کنیم جمعیت را افزایش بدهیم. چه خوب که بالاخره از وجود حجت در جمع خواص‌الدوله استفاده شد. امیدوارم بعد از دو سالی که قرار شده تحمل کنیم تا همه مشکلات حل شوند بتوانیم اقتصاد اول جهان هم بشویم. قطعا با این خواص خواهد شد. خبر انتصاب میرحامد فرزند علی اصغر، خواص‌المله شاهرود به عنوان مسوول حقوقی خواص‌الدوله بهداشتی را خواندم. خیلی خوب است. در راستای همان زنجیره انتقال تجربه از پدران به فرزندان در بین خواص است. بخشی از مطالبه‌گری‌های ابراهیم را امروز دیدم. گفته سوخت باید ساماند‌هی شود و از قاچاق جلوگیری شود. امیدوارم خواص رسیدگی و عوام عمل کنند. نباید ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش را بابت هر مساله پیش‌پاافتاده‌ای حرص داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی