تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

وضعیت قرمز عوام!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۷۹۰۷۱
۱۱:۳۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۹

افاضات اضافه: وضعیت قرمز عوام!

 

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹
در اینترنت کمی درباره نسبت حافظه انسان و ماهی گلی جستجو کردم. چون یادم بود که چند سال پیش رجب در یک اجلاس بین‌المللی برای اینکه نشان بدهد هیچکس به اندازه او دشمن اسرائیل نیست جلسه را ترک کرد، اما امروز خبر آمد که گفته می‌خواهد با اسرائیل رابطه بهتری داشته باشد و با هم همکاری‌های اطلاعاتی دارند. همینطور بیخودی یاد مرحوم خاشقجی افتادم. خبر درخواست طلاق یکی از نمایندگان مجلس هند از همسرش به این خاطر که به حزب رقیب پیوسته را خواندم. معلوم است هندی‌ها اصلا پختگی سیاسی ندارند. باید مثل بعضی از خواص ما باشند که به صورت خانوادگی و مویرگی در همه احزاب داخل و خارج کشور نمایندگی دارند. خوشبختانه عصر خبردار شدم که دسته‌های ۱۰۰ میلیونی ملخ صحرایی در حال آمدن به کشور هستند. مدت‌ها بود به جز کرونا و بهمن و تصادف و سیل و زلزله، خبر هیجان‌انگیز نداشتیم و ملخ‌ها می‌توانند باعث بدبختی جدیدی باشند که سرگرم‌کننده خواهد بود. البته این احتمال هم وجود دارد که این ملخ‌ها عامل دشمن باشند و با خود، تراشه به داخل کشور بیاورند. شاید بهتر باشد پدافند ما با هر وسیله‌ای به ملخ‌ها شلیک کند. از نظر اندازه هم با هواپیما و موشک فرق دارند و خطا به وجود نمی‌آید. سخنان مشاور بانمک وزیر بهداشت را شنیدم. گفت پارازیت‌ها بیماری‌زا هستند، اما سرطان‌زا نیستند. پیشرفت بزرگی‌ست. حالا می‌شود با خیال راحت پارازیت‌ها را بیشتر کرد. فوقش عده‌ای بیمار می‌شوند که ایرادی هم ندارد. گویا خواص‌المله در حال تدوین طرحی هستند که قانون تغییر ساعت رسمی کشور را منسوخ کنند و ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییز، جلو و عقب نشود. کار خیلی خوبی‌ست. امیدوارم در مرحله بعدی هم طرحی را تدوین کنند که بشود چرخ را از اول اختراع کرد. اینطوری چرخه خودکفایی ما کامل می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: واکسن داخلی را اول به خواص بزنید


شنبه ۶‌ دی ۱۳۹۹
سخنان مهم یکی از خواص‌المله درباره شکار زیردریایی با تور ماهیگیری را خواندم. اگر بتوان این کار را انجام داد اتفاق مهمی در تاریخ جنگ‌های بشریت خواهد بود. قدرت ما هم به همه اثبات می‌شود. به نظرم خوب است این خواص‌المله به فکر خواص‌الدوله شدن باشد. عکس زیردریایی مذکور را هم دیدم. کمی بزرگتر از تور‌های ماهیگیری معمولی به نظر می‌رسد. احساس می‌کنم خواص ما اکثرا در تخمین سایز چیز‌ها خطا دارند. باید فکری کرد. یکی دیگر از خواص‌المله که گویا متخصص برنامه و بودجه هم هست درباره اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی صحبت کرده و گفته که برای هر تراکنش معادل یک در هزار آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود و برای توضیح بیشتر، ثابت کرده که یک در هزار ۱۰ میلیون تومان معادل صد هزار تومان است. به نظر می‌رسد آن اشتباه در تخمین سایز در مورد اعداد هم وجود دارد. امیدوارم این خواص‌المله‌ها در بررسی بودجه حتما از ماشین‌حساب‌های معتبر استفاده کنند. البته این اشتباهات کوچک عجیب هم نیست. بالاخره این خواص‌المله‌ها برخلاف ما عوام، محاسباتشان را به جای جزوه در دیوان می‌نویسند و دستشان حتی در خطای محاسباتی هم به کم نمی‌رود. پیام تبریک محمود به مسیحیان را دیدم. نکات مهم و جدیدی داشت. برای آموزش زبان انگلیسی هم مفید است. عوام‌النسا هم راضی بود. گفت این مهم است که برای محمود حرف و نظر دیگران مهم نیست. شب بخش‌هایی از برنامه‌های قدیمی کلاه قرمزی را تماشا کردم. دلم برای ببعی تنگ شده بود. قبل از خواب چند بار با خودم گفتم: اِوری بادی! لیسِن اند ریپیت!
 
بیشتر بخوانید: شعرخوانی رجب و واکسن خواص

یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹
خوشبختانه کلاس آموزش زبان محمود در سریعترین زمان ممکن و به صورت تضمینی نتیجه داد و فیلم‌هایی از شاگردان منتخب کلاس به دستم رسید. خواص‌المله رشت در یک نطق دوزبانه که به صورت انگلیسی و با ترجمه همزمان خودش انجام شد خیال ملت آمریکا را از همراهی خودش با ایشان راحت کرد. یکی از بازیکنان لیگ برتر والیبال هم که احتمالا به عنوان اضافه‌کاری، مترجمی هم‌تیمی خودش را بر عهده گرفته زوایای جدیدی از ارتباط زبان‌های انگلیسی و فارسی را آشکار کرد. هر چه تعداد شاگردان خلف محمود در زبان انگلیسی بیشتر شود به نفوذ و اثرگذاری جهانی ما هم اضافه می‌شود. اخبار امیدوارکننده‌ای از شایسته‌سالاری در فدراسیون جودو به دستم رسید. سردمدار بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان به عنوان رییس کمیته فرهنگی فدراسیون منصوب شد. خیلی معنادار و بجا بود. اولا که ایشان قبلا نشان داده ورزش‌های رزمی را خوب می‌فهمد و بنا به تصاویر، فردی چغر و بد بدن است. ثانیا در سابقه‌اش فرهنگ را با رسم شکل و به صورت عملی معنا کرده است. احتمالا حساب کار، دست همه رقبا خواهد آمد. نامه درخواست عده‌ای از افراد عدالتخواه به یکی از خواص‌الرعایا برای اعلام جرم علیه کسانی که درباره واردات واکسن کرونا جوری حرف می‌زنند که این افراد عدالتخواه خوششان نمی‌آید را خواندم. کار خوبی کرده‌اند. باید این رویه را جا انداخت که هر کسی توی دهن هر کسی بزند که خلاف میلش حرف می‌زند.
 
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹
بالاخره بعد از مدت‌ها یک خبر خوب شنیدم. گویا چلغوز ارزان شده است و از کیلویی یک میلیون تومان به هشتصد هزار تومان رسیده است. البته من قبلا فکر می‌کردم چلغوز بودن جزو شرایط مقدماتی دست یافتن به برخی جایگاه‌هاست، اما خبر ارزانی آن را رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اعلام کرد. حسین چغر و بد بدن که دیروز در فدراسیون جودو پست فرهنگی گرفت یک ویدئو منتشر کرد و ضمن تبیین ابعاد فرهنگی پنهان و آشکارش، تاکید کرد که از دیوار سفارت عربستان بالا نرفته و در آن زمان اصلا ایران نبوده است. یک مقدار هم به صورت فرهنگی در مورد مخالفانش صحبت کرد. این شیوه‌ها خیلی خوب است و باعث می‌شود فرهنگ و ورزش در هم فرو بروند. وزارت کشور حسن در یک اقدام صحیح و به جا صلاحیت مهدی را برای دبیر کلی حزبی که خودش پانزده سال پیش راه انداخته بود رد کرد. کار کاملا درستی‌ست. آدمی که ده سال است از خانه‌اش بیرون نیامده و در حال استراحت بوده چطور می‌خواهد یک حزب را بگرداند. یکی از عوام چین خبر داد که خبرنگاری که پارسال شیوع کرونا در ووهان را گزارش کرد به چهار سال حبس محکوم شده است. رافت و گذشت دولت چین تعجب‌آور است. این آدم با اعلام خبر شیوع بیماری باعث شده است که در یک سال اخیر در سراسر جهان، خیلی‌ها بمیرند و زندگی عادی برای مردم غیرممکن شود و اقتصاد جهان دچار معضل باشد. اینکه فقط چهار سال در زندان باشد اصلا کافی نیست و بهتر است اعدام شود. در عوض قرار است به زودی ۱۵۰۰۰ دوز واکسن فایزر وارد ایران شود که به ۷۵۰۰ نفر می‌رسد. طبیعتا باید ۷۵۰۰ نفر از ما عوام داوطلب شوند که این واکسن را بزنند. چون واکسن خارجی برای خواص خطرناک است. در عوض اعلام شده از فردا که نه دی است تست واکسن کرونای ایرانی شروع می‌شود. به نظرم باید ۷۵ نفر از خواص خوب و زحمتکش را در اول صف بگذارند. هر چه باشد چشم ما عوام به این خواص است. عبدالرضا اعلام کرد که محمود می‌خواهد برای انتخابات آینده ثبت‌نام کند تا یک عده را از صحنه اداره کشور بزداید. واقعا لطف می‌کند و زحمت می‌کشد. بعد از هشت سال، هنوز جای زدودن‌های قبلی، پوست ندارد و اگر دوباره از همان نقطه بزداید احتمالا گوشتمان زیر دستش باشد. شب در مسیر برگشت مانند همه این چند شب چراغ‌های بزرگراه‌ها و خیابان‌ها خاموش بود. ظلمات خوب و عمیقی حاکم شده است. هم باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود و هم برای زحمتکشان عزیز اقشار دزد و زورگیر و توزیع‌کننده و مصرف‌کننده فضای امنی ایجاد می‌شود. به هر حال تهران، شهری برای همه و ایران هم برای همه ایرانیان است. آخر شب فهمیدم که امروز سالگرد تولد فروغ فرخزاد بوده است. همینطوری که به تاریکی خیابان نگاه می‌کردم با استفاده از شعر‌های فروغ و مولوی شعر جدیدی سرودم:
اگر به کوچه من آمدی.‌ای مهربان!
برایم و برای خودت چراغ بیاور.
که از آن به خلوتی کوچه تاریک بنگرم.
همانطور که تا دیروز باید خودمان می‌مالیدیم.
حالا باید چراغ خود بیفروزیم.
روزگاری معمولی است.
با چاشنی منع تردد!
 

 سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹
امروز، نه دی، سالگرد اعدام صدام است. در گوشه دفتر خاطراتم نوشتم تا مایه عبرت باشد. برادرِ محسن که گویا امیدوار است گفته اگر داداشم نامزد ریاست خواص‌الدوله بشود، چون خیلی خاص است با استقبال عوام مواجه می‌شود. حرف درستی‌ست. محسن و باقر در همه دوره‌های انتخابات به خاطر استقبال عوام ثبت‌نام می‌کنند و عمدا برنده نمی‌شوند تا این استقبال را از دست ندهند. گویا مدیریت درخشان مسوولان فوتبال کشور نتیجه داده و بابت پرداخت اولین قسط طلب ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، ساختمان فدراسیون را به مزایده گذاشته‌اند. واقعا هم عملکرد ویلموتس ارزشش را داشت. چون بعد از سال‌ها به ما یاد داد که می‌توانیم از تیم‌های آسیایی گل بخوریم و ببازیم. به آرش راهبر پیغام دادم که از طرف من به مسوولان بگوید نگران پرداخت بقیه اقساط نباشند. می‌شود بعد از ساختمان فدراسیون، بقیه مملکت را به مزایده گذشت و فروخت. بالاخره دلالی کردن که مفت و مجانی نمی‌شود. خوشبختانه بعد از اینکه دختر یکی از خواص برای تست واکسن کرونا، به جای پدرش جلوی دوربین نشست یکی دیگر از خواص وزارت بهداشت خیالمان را راحت کرد که واکسن کرونای ایرانی متناسب با خلقیات و فرهنگ خودمان درست شده است و نیازی به مجوز‌های بین‌المللی ندارد. اگر قصد صادرات داشته باشیم باید مجوز بگیریم که، چون در اینجور مواقع همیشه اولویت با ملت نحیف ایران است چنین قصدی وجود ندارد. باید خوشحال باشیم که خواص در عمل نشان می‌دهند که عوام قرار نیست موش آزمایشگاهی خارجی‌ها باشند. یکی از خواص‌المله گفته که فضای مجازی میدان خوبی‌ست به شرط آنکه بتوانیم خواسته خودمان را به عوام برسانیم. حرف صحیحی است. فقط به نظرم می‌رسد که این خواص‌المله باید جمله‌اش را تصحیح کند و بگوید فضای مجازی، میدان خوبی‌ست اگر خیابانِ یکطرفه باشد. حجت که جوان‌ترین خواص‌البلد تهران است بعد از سه سال و نیم متوجه شده است که موانع و مشکلاتی بر سر راهش وجود دارد و نمی‌تواند مشکلات عوام را حل کند. باید یک شورت ورزشی آبی پیدا کنم و برای حجت بفرستم. چون می‌خواهد با شورت ورزشی عکس بگیرد و لازمش می‌شود. خیلی مهم است که خواص ما در هر عرصه‌ای اینقدر هوشیار و دقیق هستند و وقتی نمی‌توانند برای عوام کاری کنند خودشان با زبان خوش می‌روند. حتی اگر یک روز از دوران خواصی‌گری آن‌ها مانده باشد. البته به نظرم حجت خیلی زود متوجه شد و تصمیم گرفت و بهتر بود می‌گذاشت همان روز آخر استعفا می‌داد. شب، درگذشت به اصطلاح طراح مد و لباس طاغوتی، موسوم به پی‌یر کاردین در اخبار رسانه‌های غربی منتشر شد. این فرد با طراحی لباس و محصولات مربوط به قیافه و ظاهر افراد، نقش وسیعی در به انحراف کشیدن جوانان در سراسر جهان داشت و باید محاکمه می‌شد. متاسفانه در سن نود و هشت سالگی با خوش‌شانسی درگذشت.
 

 چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹
سعید و محمدجواد با هم به چابهار رفتند و با هم پروژه را رد و بدل کردند و از هم تشکر کردند و به هم افتخار کردند و قربان هم رفتند. این الفت و صمیمت بین خواص جوان باعث شادی و امیدواری‌ست. بالاخره فردایی هم هست و خواص‌الدوله رییس می‌خواهند. رییس هم معاون می‌خواهد. یکی رییس باید باشد و آن یکی معاون. به قول قدیمی‌ها چه حسن‌کچل و چه کچل‌حسن! البته این حسن، اسم عام است و ربطی به حسن خاص مدنظر ندارد. عوام هم می‌دانند که حسن مذکور کچل نیست. یکی از خواص‌المله تاکید کرده است که باید از شهرداری فعلی تهران تحقیق و تفحص شود. کار خوبی‌ست. مخصوصا که نتیجه تحقیق و تفحص از شهرداری قبلی آنقدر خوب بود که باقر را از آنجا به اینجای فعلی آورد و شاید به جا‌های بهتر هم ببرد. البته پیروز را احتمالا به همان جایی می‌برد که قبلا غلامحسین و محمدعلی را برده است. گویا جمعی از خواص بلاتکلیف که قبلا از خواص‌المله و خواص‌الدوله بوده‌اند و باورشان نشده که دوره خواصی‌گری آن‌ها تمام شده و باید بیایند کنار ما که عوامیم نان و پیاز بخورند مشغول بازی با حروف و کلمه‌سازی هستند تا بلکه دیرتر دهانشان بوی پیاز بگیرد. آخرین کلماتی که ساخته‌اند "شادا" بوده است که بیشتر شبیه آرزو‌های آخر مصرع‌های اشعار مولوی در حالت سرخوشی‌ست. البته به حال و روز آن بزرگواران هم می‌آید. وضعیت هوای تهران قرمز شد. خیلی خوب است که عوام مدام در وضعیت قرمز هستند. یک روز برای کرونا، یک روز برای آلودگی هوا و...! باعث می‌شود آمادگی دفاعی عوام بالا بماند.
 
 
بیشتر بخوانید: برای ترامپ کار پیدا کنید

 پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹
نقل و انتقال تجهیزات نظامی آمریکا در عراق در اخبار مورد توجه است. مخصوصا که‌چند فروند هواپیمای B۵۲ نیز به این منطقه آمده‌اند. از نظر ما که هیچ اهمیتی ندارد. احتمالا آمریکایی‌ها فکر کرده‌اند هر قدر چیز‌های بزگتری را در هوا نشان دهند ما می‌ترسیم. به نظر می‌رسد عراقی‌ها از این هواپیما‌ها ترسیده‌اند. چون با اینکه مثلا خیلی با ما دوست هستند به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم ایران رای ممتنع داده‌اند. عمان و قطر هم همین کار را کرده‌اند. البته قطعنامه تصویب نشد، اما فکر کنم خواص خیالشان راحت شد که سر بزنگاه عراق هم به اندازه روسیه و چین قابل اعتماد است و نشان می‌دهد سیاست‌های ما در منطقه خیلی موفق بوده است وگرنه این کشور‌ها رای موافق می‌دادند و قطعنامه تصویب می‌شد. حدود ظهر خبردار شدم که عده‌ای از طرفداران روغن بنفشه جلوی وزارت بهداشت جمع شده‌اند و علیه واکسن کرونا شعار داده‌اند. عکس‌های تجمع را برایم آوردند. روی پلاکاردهایشان نکات مهمی نوشته شده بود. گفته بودند سازمان بهداشت جهانی باید از ایران اخراج بشود و واکسن خارجی با مبانی صهیونیستی تولید شده است و واکسن داخلی هم به درد نمی‌خورد. احتمالا غربی‌ها وقتی ببینند در کشور ما اینقدر آزادی هست که افراد با شجاعت و راحتی برای افشای پشت پرده آن‌ها تجمع می‌کنند خیلی ناراحت می‌شوند. باید بررسی کنم که اگر دفتر سازمان بهداشت جهانی در تهران دیوار‌های مناسبی دارد آدرسش را به این امت دلاور بدهم. فقط باید تاکید کنم روغن بنفشه و مایعات شتر را با خودشان همراه داشته باشند. مشغول پیگیری تجمع پرشور و آزادانه بودم که خبر رسید نخستین مورد ابتلا به نوع جدید کرونا در چین ثبت شده است. البته قطعا چینی‌ها می‌دانند که چیزی که عوض دارد گله ندارد، اما ما هم باید بدانیم که ظرف دو سه هفته تمام جهان از جمله خودمان با نوع جدید کرونا آشنا خواهیم شد. بالاخره چینی‌ها، هم خیلی احساس مسوولیت می‌کنند و هم اهل تک‌خوری نیستند. عصر لحظاتی از مسابقه فوتبال تیم پرسپولیس با ذوب‌آهن اصفهان را تماشا کردم. کانون هوادارن پرسپولیس گویا تحت تاثیر کلاس زبان محمود، روی سکو‌های ورزشگاه بنر بزرگی را برای هوادارانش در لندن و منچسترسیتی نصب کرده بود. ظاهرا معنی جمله این بود که ما خاصیم. شاید هم خواسته بودند با زبان غیرفارسی به خواص بگویند که پرسپولیس را از خودشان بدانند، چون در این روز‌های اخیر معلوم شده خیلی از خواص در حال تقویت زبان انگلیسی خودشان هستند. آخر شب فیلمی از یک خانم استاد دانشگاه دیدم که در تلویزیون گفته بود پنج فرزندی راحت‌تر از تک‌فرزندی است و مطالعات و تجربیات او هم این را ثابت کرده است. به عوام‌النسا فیلم را نشان دادم و گفتم باید به جای تک‌فرزندی به فکر این باشیم که از مرحله دو فرزندی کار را شروع کنیم تا راحت‌تر به پنج فرزندی برسیم. عوام‌النسا گفت بار‌ها گفته است شب‌های جمعه فیلم‌های اینجور اساتید دانشگاه را از تلویزیون نبینم. کمی جر و بحث کردیم. تا صبح روی زمین خوابیدم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
این خواص برای عوام خوابها دیده اند!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی