تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
افاضات اضافه

نباید بین خیار و هویج و موز فرقی باشد!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۸۱۹۳۰
۱۵:۲۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

افاضات اضافه: نباید بین خیار و هویج و موز فرقی باشد!

دیدارنیوز  ـ عوام الملک: 

 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
صبح اول وقت دو فیلم کوتاه از روز‌های قبل که فرصت نکرده بودم ببینم را تماشا کردم. در یکی، بهروز با لهجه دو رگه گفت که تعطیل کردن سینما‌ها و مدارس و وادار کردن عوام به ماسک زدن کار غلطی‌ست و افشا کرد که دستورالعمل باز کردن پنجره‌ها و استفاده از خودرو‌های شخصی کار ابلهانه‌ای بوده و باعث آلودگی شده است. حرف‌های بهروز را باید جدی گرفت. بالاخره یک عمر فیلم ساخته است و می‌داند پشت پرده چه خبر است. در فیلم دوم هم حسن حرف‌های خوبی درباره نشاط در دل مردم زد. امیدبخش بود. اخیرا خبر‌های زیادی می‌آید که در شهر‌های مختلف افرادی به خاطر نشان دادن نشاط دل‌هایشان حتی حاضرند خودشان را هم بکشند. شاید برای حسن و باقر و بقیه پیغامی بفرستم و درخواست کنم به هر نحوی که می‌توانند از میزان نشاط دل‌ها کم کنند تا آسیب بیشتری به جامعه نرسد. ظهر هم فیلمی از محمود دیدم که می‌گفت در دنیا اصل بر دوستی‌ست و نباید با آمریکا تقابل داشت و باید از کسانی که پرچم آمریکا را آتش می‌زنند پرسید چرا؟ محمود هنوز شوخ است و اتفاقا یکی از عوامل پر شدن دل عوام از نشاط محسوب می‌شود. سفیر ایران در چین اعلام کرد که خبر‌های خوبی درباره روابط ایران و چین در راه است. انگار بعد از حرف‌های حسن سایر دولت‌ها هم می‌خواهند دل عوام را از نشاط پر کنند. امیدوارم این همه نشاط به دل و روده عوام آسیب نرساند. شنیدن خبر نقض حقوق بشر در زندان‌های آمریکا باعث شد غروب جمعه دلگیرتر شود. ظاهرا در طول روز‌های اخیر ماموران آمریکایی به درخواست مهاجم شاخ‌دار ساختمان کنگره، به نام جیک آنجلی درباره دریافت غذا‌های ارگانیک توجه نکرده بودند و وی تا امروز مجبور بوده است غذای معمولی زندان را بخورد. احتمالا فشار‌های بین‌المللی باعث شده که امروز جیک را به زندانی در ویرجینیا منتقل کنند که بتواند رژیم غذاییش را حفظ کند. همین مساله به قدر کافی برای آمریکا بی‌آبرویی به همراه دارد. لازم است در مجامع بین‌المللی به آمریکا به خاطر نقض آشکار حقوق بشر اخطار داده شود تا دولت بایدن فکر نکند با جابه‌جایی زندانی، جهان گول می‌خورد.
 
بیشتر بخوانید: واقعا باقر زحمات زیادی می‌کشد

 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خبر آمد که دیدار باقر با پوتین لغو شده است. گویا عدم تفاهم بر سر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دلیل این موضوع بوده است. ظاهرا باقر به پوتین گفته که اول تو رعایت کن، اما پوتین جواب داده که نه! اول تو رعایت کن. در هر حال به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است هیچکدام رعایت نکنند و قیافه همدیگر را هم نبینند. باقر قبلا با حسن هم در مورد این مساله به اختلاف خورده بود. البته پوتین نمی‌خواهد رابطه‌اش با باقر کاملا از بین برود و پیغام داده که فعلا برو با مشاورم دیدار کن تا من فکرهایم را بکنم. مهم این است که پوتین فهمیده ما به این راحتی زیر بار حرف زور نمی‌رویم. عکسی از جمعی از خواص‌المله‌های اناث را دیدم که روی زمین چمن ورزشگاه آزادی ایستاده بودند و اطراف را نگاه می‌کردند. باید این عکس را به شکل وسیع منتشر کنیم تا جهان بداند بر خلاف تبلیغات غربی‌ها، در کشور ما زنان هم می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. قطعا این تصویر، شانس میزبانی ایران در مسابقات فوتبال بین‌المللی را هم افزایش می‌دهد. فریدون که هفته پیش گفته بود عوامی که درباره استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاهی اعتراض دارند باید مسوولیت قطع برق در بخش‌های بزرگی از کشور را بپذیرند امروز اعلام کرد که عوام ظرفیت شفاف بودن آرای خواص‌المله را ندارند. حرف درستی‌ست. عوام فقط باید اوامر خواص را گوش کنند. فریدون خوشبختانه طوری حرف زده بود که نشان می‌دهد کنار نام باقر و محسن و سعید‌ها و بقیه باید اسم او را هم بنویسیم. واقعا مملکت به این افراد نیاز دارد. خبر گرانی خیار را شنیدم. هر کیلو بیست هزار تومان. دستاورد بزرگی‌ست. جامعه آرمانی بی‌طبقه که در آن تبعیض نباشد یعنی همین. بین موز و هویج و خیار نباید فرقی باشد. این تمثیل را باید بین آحاد جامعه هم برقرار کنیم. البته فکر کنم الان هم اگر عوام در یک طرف و خواص در طرف دیگر بایستند و به هم نگاه کنند فرقی بین یکدیگر نبینند و این خیلی خوب است. از نظر عوام همه خواص یک شکل هستند و بالعکس.
 
بیشتر بخوانید: محمدجواد را زندانی و ویدئو را هم دوباره ممنوع کنید

یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
یکی از خواص خاص اصفهان درباره دوچرخه‌سواری زنان نکات مهمی را گفت. نمی‌دانم چطوری دوچرخه‌سواری زنان را دیده که به این نتیجه رسیده این کار عقبه اجتماعی و امنیتی دارد. خیلی مهم است. البته ایشان خیلی آدم منورالفکری‌ست و اجازه داده خانم‌ها به تنهایی و دور از انظار عمومی دوچرخه‌سواری کنند. جای تشکر دارد. به نظرم باید سیستمی ایجاد کرد که زنانی که تمایل به دوچرخه‌سواری دارند بتوانند در آن ثبت‌نام کنند و به نوبت و جداگانه به کویر مرکزی اعزام شوند و دو ساعت رکاب بزنند و برگردند. اینطوری قطعا مشکلی ندارد. فراخوانی از دوستان محمود دیدم که در آن از عوام دعوت کرده‌اند در روز بیست و دو بهمن برای نجات کشور و انقلاب در میدان ۷۲ نارمک تهران تجمع کنند و از محمود خواهش کنند برای ادامه حفظ و نشر آثارش بیاید. این کار‌ها نشانه گرمی فضای انتخابات و آزادی در مملکت ماست که غربی‌ها چشم دیدنش را ندارند. پیشرفت ما را هم نشان می‌دهد. قبلا در بین احزاب و تشکل‌ها انشعاب ایجاد می‌شد، اما حالا نجات انقلاب و کشور، مستلزم انشعاب زدن در راهپیمایی است. به نظر می‌رسد توضیحی که دیروز درباره خیار ۲۰هزار تومانی نوشتم رنگ واقعیت گرفته است. یک محسن اعلام کرد که ایران برای ۵۰۰میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می‌کند و ما، چون در حال حاضر بهترین سیاست دفاعی و امنیتی را داریم باید وارد حوزه اقتصادی بشویم. معنی این حرف این است که محسن دوست دارد مثل خیلی وقت‌ها در انتخابات ثبت‌نام کند. آن یکی محسن هم گفت هنوز قانع نشده است در انتخابات ثبت‌نام کند و امیدوار است که قانع نشود. معنی این حرف هم این است که این محسن هم دوست دارد در انتخابات ثبت‌نام کند. عده‌ای از خواص‌المله هم به ابراهیم نامه نوشته‌اند که راضی شود و ثبت‌نام کند. پرویز هم اعلام کرد که بهشت زهرا در زمان کرونا خیلی خوب عمل کرد و باعث شد دغدغه‌های عوام کاهش یابد. واقعا هم راست گفته است. باید تسهیلات لازم برای مردن عوام همیشه فراهم باشد. این همه شوق رسیدن به یک صندلی، که فقط برای خدمت کردن به عوام است، باید باعث افتخار عوام باشد. همین چیز‌ها باعث می‌شود دل‌های عوام پر از نشاط شود.
 
بیشتر بخوانید: عشق‌آباد و توصیه‌های عیسی

 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
روز‌هایی که آدم علت مشکلاتش را می‌فهمد روز‌های خوبی هستند. امروز هم از آن روزهاست. یکی از خواص‌المله از دامغان اعلام کرد که تمام مشکلات کشور به علت نفوذ لیبرال‌هاست. هر طور که فکر می‌کنم حرف درستی‌ست. آلودگی هوا، خیار، دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عمومی و بقیه مشکلات در اثر نفوذ لیبرال‌ها ایجاد شده است. باید فکری کرد. یا باید جلوی نفوذ را گرفت و یا جلوی لیبرال‌ها را. چون انجام هر دو کار به صورت همزمان کار سختی‌ست. یکی از روزنامه‌های صبح تیتر مهمی زده بود و گوجه و خیار را به محمود و حسن ربط داده بود و مقایسه کرده بود. خوشبختانه تیتر طوری انتخاب شده بود که خواننده فکرش هزار راه می‌رفت. روزنامه‌نگاری‌مان هم باید به بقیه چیزهایمان بیاید. ماجرای سفر باقر به مسکو همچنان در اخبار مطرح است. مهم این است که باقر بالاخره در آنجا موفق شده است با بعضی از روس‌ها دیدار کند، اما در داخل عده‌ای در حال جوسازی هستند. ممکن است نشانه نفوذ لیبرال‌ها باشد. از جمله محمدجواد در اقدامی مشکوک کاخ کرملین را در کنار کاخ سفید قرار داد که خیلی عجیب است. مشاور باقر هم در جواب به محمدجواد گفت هفت تیرکش و اینکه یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود. صمیمیت بین خواص واقعا ستودنی و امیدبخش است. اگر بتوانم سرمایه‌گذار پیدا کنم شاید تهیه‌کنندگی یک فیلم سینمایی خوب به نام "سردار مسکو" را بر عهده بگیرم تا حق باقر بیش از این ضایع نشود. اصولا مگر سردار مسکو چه کم از حاجی واشنگتن دارد؟ محمود مصاحبه کرده و گفته احساس وظیفه می‌کند که کاندیدای انتخابات ریاست خواص‌الدوله شود. لازم است نامه‌ای بنویسیم و التماس کنیم سلامت خودش را به خاطر این احساس وظیفه به خطر نیندازد. البته شاید بخواهد این بار به میمنت آمدنش خیار توزیع کند که خوب است. قبلا از سیب‌زمینی استفاده کرده بود. آخر شب قیمت تخم مرغ اعلام و قرار شد روی همه تخم مرغ‌ها قیمت درج شود. درستش هم همین است. نباید اجازه داد تخم‌های مرغ در برابر خیار تحقیر شوند.
 
بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز عوام

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
صبح در تلگرام تصاویری از برنامه دیشب محمدحسین را دیدم که در آن حرف‌های خوبی درباره فوتبال می‌زد. گویا قرارداد‌های بازیکنان تیم استقلال تهران به جای آنکه در ساختمان باشگاه باشد در دفتر یک خبرگزاری‌ست و محمدحسین مژده داد که در موقع مناسب منتشر خواهد شد. این همکاری محمدحسین و یک خبرگزاری برای تهدید یک تیم به افشاگری کار خیلی خوبی‌ست. به نظرم تا زمانی که وریا غفوری به کار‌های زشتش فکر نکرده و در مورد مسائل مختلف انتقاد می‌کند موقع مناسبی برای انتشار قرارداد‌های بازیکنان استقلال است. مخصوصا که قرارداد بازیکنان بقیه تیم‌ها شامل سلام و صلوات و دیده‌بوسی‌ست و خبری از مادیات در آن‌ها نیست. قطعا محمدحسین با این کار‌ها برای خودش دعای خیر جمع می‌کند. اگر سرما بخورد متوجه حجم این ادعیه خواهد شد. دیدم که می‌گویم. ظهر یک خبر کوتاه جدید آمد. حمیدرضا هم برای انتخابات ریاست خواص‌الدوله می‌آید. قبلا هم گفته بودم که این شوق به خدمت در میان خواص خیلی به درد کشور می‌خورد. شاید لازم باشد فکری برای تعداد صندلی‌های ریاست خواص‌الدوله کرد تا به همه صندلی برسد. یک راه هم این است که صندلی را بردارند تا همه خواص سرپایی خدمت کنند و ایران را بسازند. خوشبختانه از امروز واکسیناسیون کرونا شروع شد و بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله برای اینکه خیال عوام را راحت کند اول از همه پسرش را روی صندلی نشاند و به او واکسن زد. اینکه خواص در چنین موقعیت‌هایی به جای خودشان ژن‌های خوبشان را به خطر می‌اندازند نشانه عمق فداکاری آن‌ها برای عوام است. امیدوارم ما بتوانیم عوام خوبی برای این خواص باشیم. امروز در تقویم‌های فرنگی به عنوان روز پیتزا نامیده شده است. وقتی جماعتی درد گرسنگان جهان را نداشته باشند این حرکت‌های مبتذل و سخیف را انجام می‌دهند. ولی شاید بد نباشد ما هم یکی از این روز‌های اخیر را در تقویم‌مان به عنوان روز خیار نامگذاری کنیم.
 
بیشتر بخوانید: واکسن داخلی را اول به خواص بزنید

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
صبح زود بیدار شدم. ناراحت بودم که چرا گواهینامه موتور سیکلت ندارم که بتوانم برای چنین روز‌هایی موتور بخرم. فیلم‌هایی که به دستم رسید نشان می‌داد که به شکل خودجوش، موتور‌هایی که به خیابان‌ها آمده بودند شبیه هم بودند. تعدادی عکس هم دیدم که نشان می‌داد عقبه اجتماعی و امنیتی دوچرخه‌سواری زنان از بین رفته است. البته شاید هم فتوشاپ باشد زنان به دور از انظار عمومی و به تنهایی رکاب زده‌اند و عکسشان را روی میدان آزادی مونتاژ کرده باشند. حتی تصویری دیدم که یک خانم سوار اسب بود. البته عقبه اسب و دوچرخه فرق دارد. یک فیلم هم از اصفهان دیدم. گویا در آنجا عوامی که هم خودشان و هم موتورهایشان شبیه بودند آمریکا و اسرائیل را شکست داده‌اند و علیه روحانی شعار می‌دادند. انشاالله که منظورشان حسن بوده است. خوب است که می‌توان به شکل گازانبری در خیابان‌ها موتورسواری کرد و برای رییس خواص‌الدوله آرزوی مرگ کرد. یک زمانی اگر در مورد ابروی بالای چشم رییس خواص‌الدوله چیزی می‌گفتی ممکن بود دردت بیاید. اتفاقا عده‌ای از عوام که دلشان برای همان روز‌ها تنگ شده و علاوه بر آمریکا و اسرائیل، کرونا را هم شکست داده‌اند نزدیک خانه محمود جمع شدند و گفتند تا باقر و ابراهیم در حال مذاکرات خارجی هستند بیا و همه چیز را نجات بده. حدس می‌زنم محمود از زاویه فلسفه هگل به زودی بگوید حالا که اصرار می‌کنید می‌آیم، ولی از حالا بگویم که نگویید که نگفتم. احمد هم که اگر محمد بود ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الحضور می‌شد اعلام کرد که عده‌ای زمزمه‌های شیطانی دارند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. ناراحت شدم. همه باید شرکت کنند. این تعداد از خواص به خاطر عوام دارند تلاش می‌کنند کاندیدا بشوند و خیلی زشت است که عده‌ای از عوام بگویند ما شرکت نمی‌کنیم. حسن هم گفت بابت این هفت سال و نیم معذرت می‌خواهم. حرف مهمی است. شاید چند وقت دیگر همین حرف‌ها هم تبدیل به افسانه و خاطره شود. احتمالا موتورسوار‌های اصفهان هم این را فهمیده‌اند و ممکن است چند وقت دیگر نوع سواری‌شان فرق بکند. غروب نامه‌ای مربوط به یزد را دیدم که در آن به رستوران‌ها و کافه‌ها و هر جایی که ممکن است عوام بخواهند برای استراحت و تفریح در آن جمع شوند دستور داده‌اند کسی حق ندارد مافیا و تخته‌نرد بازی کند. دستور خیلی درستی‌ست. عوام باید بفهمند که آنقدر بزرگ شده‌اند که نباید بازی کنند. مخصوصا که غربی‌ها با همین بازی‌ها پولشویی می‌کنند و ممکن است ما را از راه به در کنند. اینکه تلویزیون علی‌عسگری این بازی‌ها را نشان می‌دهد نباید باعث شود عوام دچار این تصور بشوند که حق دارند آن کار‌ها را بکنند.
 
بیشتر بخوانید: وزیر خارجه به فکر بیت کورن باشد نه مذاکره

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
در خبر‌ها ماجرای دیروز اصفهان محل بحث است. خواص‌الدوله‌ها می‌خواهند وانمود کنند که کار زشتی صورت گرفته است، اما خواص‌المله اصفهان گفته شاید شوخی بوده است. درستش هم همین است. شاید هم گربه بوده است. معلوم نیست حسن و اطرافیانش چرا چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای را بزرگ می‌کنند. یک آرزوی مرگ کردن و نشاندن نام روحانی به جای آمریکا و اسرائیل که این همه جنجال ندارد. تازه نشانه آزادی در کشور هم هست. مسعود که در این چند سال ورزش کشور را متحول کرده دستاوردهایش را شرح داده و گفته تیم ملی فوتبال ایران، پس از چهارده سال به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده است. بعد از دو سال تازه فهمیدم که کیروش را به خاطر دستاوردش مرخص کردند و ویلموتس را آوردند. شبکه‌های معاند تصاویری از سخنرانی ابراهیم در عراق را نشان داده و ادعا کردند که وی به زبان عربی مسلط نیست. خواص ما واقعا از دست این شبکه‌ها گرفتار شده‌اند. حالا اگر ابراهیم بدون اشتباه عربی صحبت می‌کرد همین شبکه‌ها درباره اهمیت خون پاک آریایی و لزوم مقابله با هر کسی که عربی بلد است ساعت‌ها برنامه می‌ساختند. یکی از خواص‌المله گفته است که حجاب زنان پس از خروج از ادارات ۹۰ درجه تغییر می‌کند. تسلط خواص‌المله به حساب و هندسه شگفت‌انگیز است. باید زمانی را صرف کنم و ببینم تغییر ۹۰ درجه‌ای حجاب چقدر می‌شود. آخر شب نامه تاثیرگذار محمود به حسن را خواندم. درباره آزادی و لزوم تامین امنیت تجمعات نوشته و گفته که چرا با این کسانی که دیروز به صورت خودجوش در اطراف خانه‌اش جمع شده بودند برخورد شده است. بعد هم گفته به جای اینکه امکانات کشور را صرف کتک زدن مردم بکنی بهتر است کار کنی. الان هم دستور بده با کسانی که با طرفداران من برخورد کرده‌اند برخورد قاطع شود. واقعا حرف‌های مهمی زده است. اگر یک نفر از خواص در این کشور حق نوشتن چنین نامه‌ای را داشته باشد خود محمود است. چون در زمانی که خودش جای حسن بود عوام خیلی راحت می‌توانستند در هر جایی تجمع کنند و به شکل خودجوش حرف‌هایشان را بزنند و هیچکسی هم اذیتشان نمی‌کرد. البته محمود حواسش بود که اگر چهار تا خس و خاشاک این گوشه‌ها کاری کردند رودخانه زلالش بیاید و ببردشان. باید قدر محمود را دانست. هم اعتماد به نفس بالایی دارد و هم آدم را یاد هگل می‌اندازد و هم خیلی مهربان و راستگوست. حتی اگر سیاه را بگوید سفید، باید باور کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
برادران انگار هنوز هر مطلبی که به مذاقشان خوش نیاید به آمریکا نسبت می دهند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی