تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

برای ترامپ کار پیدا کنید

کد خبر: ۷۶۰۹۷
۱۴:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹
برای ترامپ کار پیدا کنید
 
دیدارنیوز -  عوام الملک: * جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اخبار دعوا‌های انتخابات آمریکا همچنان داغ است. ترامپ معتقد است که ۲۹۰ از ۲۱۷ کوچکتر است و به همین خاطر او باید دوباره رییس‌جمهور بشود. چون در خانه بودم و وقت داشتم به دنبال موقعیت‌های شغلی مناسب برای ترامپ گشتم تا با دل خوش از کاخ سفید بیرون بیاید. متاسفانه در آمریکا تعداد نهاد‌هایی که بتوان در این موقعیت‌ها به افرد در آن‌ها، پست داد کم است و قاعدتا ترامپ دچار اختلال اضطرابی "من بدون پست چه کار کنم؟ " شده است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن همه جوانب، دبیر کلی سازمان ملل پست مناسبی برای ترامپ باشد. بالاخره نشان داده اهل دعوا و مرد عمل است و از دست دادن و عکس یادگاری گرفتن هم خوشش می‌آید. اگر در آن جایگاه باشد نتیجه عملش هم اهمیتی ندارد. مرتب هم می‌تواند قطعنامه تحریم صادر کند. باید مکاتبات لازم را انجام دهم. اینطوری مشکلات آمریکا حل می‌شود و طبیعتا برای ما هم فرقی ندارد. خوشبختانه تلویزیون علی‌عسگری تصمیم گرفته است وقتی به روسای خواص‌الدوله بد و بیراه می‌گوید تصاویرشان را هم نشان دهد. گویا این حرکت ارزشمند را در قالب یک مسابقه اطلاعات عمومی برنامه‌ریزی کرده‌اند. به نظرم اگر از تصاویر ایشان به جای سیبل مسابقات دارت استفاده می‌کردند با اهداف تلویزیون سازگارتر بود و دل تهیه‌کنندگان مسابقه هم بیشتر خنک می‌شد. سر شب تصاویر یکی از خواص‌المله و جمعی از خواص‌الدوله را در شهر سراب در یک مستراح دیدم. البته گویا کمی لوکس‌تر از مستراح‌های معمولی بود، چون در توضیح عکس از عبارت "سرویس بهداشتی" استفاده شده بود. معمولا مستراح‌ها خیلی بهداشتی نیستند و فقط برای سرویس‌دهی خوبند. خواص مذکور، به صورت دسته‌جمعی این مستراح را افتتاح کردند. نگرانم که ما عوام، آنطور که باید و شاید قدر چنین خواصی را ندانیم. خوشبختانه خواص ما بی‌توجه به این مسائل کارشان را انجام می‌دهند و این خودش باعث پیشرفت روزافزون کشور می‌شود.

* شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹
امروز صبح از نظر تقارن تاریخی شبیه همان شنبه‌ای بود که حسن بیدار شد و فهمید بنزین گران شده است. به همین خاطر با اینکه از دو هفته قبل قصد داشتند که همین شنبه تصمیم بگیرند که برای مقابله با شیوع کرونا دو هفته تعطیل عمومی اعلام کنند قرار شد شنبه آینده یک سری کار‌ها بکنند. شاید می‌خواهند به حسن و سایر خواص‌الدوله‌ها آرام‌آرام خبر بدهند که نگران نشوند. تصاویری از حماسه حضور جمعی از عوام در یک مرکز خرید در شهرک غرب تهران را دیدم. واقعا تحسین برانگیز بود و وطنم‌ای شکوه پابرجا! مهم این بود که در آن ازدحام کروناشکن اکثر حضار با ماسک همدیگر را هل و فشار می‌دادند و کرونا را زیر دست و پا له می‌کردند. وزیر راه مژده داد که مردم می‌توانند با هواپیما‌های شخصی خود در طرح تاکسی هوایی ثبت‌نام کنند. کار خوبی‌ست. می‌توانم یک هواپیمای قسطی در طرح‌های فروش لیزینگ ایران خودپر بخرم و سر راه برگشت از دفتر دیدارنیوز تا خانه تعدادی مسافر را سوار هواپیمای شخصی خودم کنم و لااقل پول بنزین و قسط هواپیما را دربیاورم. دیروز هم نوشتم که ما عوام، بلد نیستیم قدر خواص زمانه خود را بشناسیم.

* یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹
امروز از صبح فکر می‌کردم هر لحظه ممکن است اینترنت قطع بشود. اما نشد. اینکه در مقام عوام‌الملک منتظر محدودیت یا محرومیت جدیدی باشی و اتفاق نیفتد پیشرفت بزرگی‌ست. همین مساله باعث شد به مساله کرونا بیشتر فکر کنم. ویروس عجیبی‌ست. در نقاطی از جهان دیده شده که حتی پیرمرد و پیرزنی هم که مثلا برای ده سال از خانه خودشان بیرون نیامده‌اند و فقط هر چند وقت یک بار فرزندانش را دیده‌اند و به جز آن ارتباطی با جهان بیرون نداشته‌اند، مبتلا شده‌اند. باز هم خدا را شکر که ویروس چینی است. اگر آمریکایی بود قطعا جنایتکار می‌شد. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که هفته دیگر تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود. به نظر می‌رسد دولت ترامپ، چون زورش به رقبای داخلی نمی‌رسد دق‌دلی خود را سر ما خالی می‌کند. عقده‌ای‌ها! جنبه باخت هم ندارند آن وقت دم از حقوق بشر می‌زنند. در این میان البته محسن و باقر بار دیگر بنیان‌های جامعه آمریکا را هدف قرار دادند. محسن اعلام کرد باید از روی دیوار آمریکا بپریم. راست هم می‌گوید اگر نپریم باید از دیوار بالا برویم و به تجربه ثابت شده است که خشتک آدم در معرض خطر قرار می‌گیرد. مخصوصا با این شلوار‌های بی‌کیفیت امروزی. باقر هم که در کنار خلبانی و خواص‌المله بودن، متخصص جغرافیای سیاسی است موفق به کشف ایالتی جدید به نام آروزینا شد. قطعا این ایالت می‌تواند همان نقطه شروع فروپاشی آمریکا باشد که محسن گفته بود. وجود این خواص، برکت است.

* دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بالاخره ستاد ملی مبارزه با کرونا تکلیف تعطیلی‌های مناطق قرمز کرونا را مشخص کرد. به نظر می‌رسد کلیه مشاغل به جز همه مشاغل از شنبه آینده تا حداقل دو هفته تعطیل باشند. به علاوه اینکه همه مشاغل به جز کلیه مشاغل به دلیل فشار‌های اقتصادی از پرداخت قبوض دولتی  معاف و در بازپرداخت بیمه و مالیات هم داری تخفیف و استمهال پرداخت می‌شوند. کار خوبی‌ست. قرار نیست همیشه عوام هزینه‌های اداره کشور به شیوه خواص را بپردازند. همچنین منع تردد درون شهری نیز برقرار خواهد بود. قرار است از ساعت نه شب تا چهار صبح هیچکس از خانه بیرون نیاید. احتمالا جمعبندی خواص این است که عدم رفت و آمد شبانه روی روحیه کرونا تاثیر منفی می‌گذارد و ویروس می‌فهمد که کشور ما از آن کشور‌هایی نیست که شب‌ها هزاران برنامه خاک بر سری و رقص و پایکوبی در آن اجرا شود. به همین خاطر ظرف چند روز از یکی مرز‌های کشور به سایر مناطق جهان رهسپار خواهد شد. امروز با جمعی از دوستان (به جز علیرضا خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]و پرستو بهرامی‌راد [متخصص امور آمریکا]) یک بحث کارشناسی مفصل درباره وضعیت کرونا در چین داشتیم. به نظر می‌رسد چین تصمیم گرفته است از تولیدات خودش در کشورش استفاده نکند و اگر هم می‌کند اخبارش را منتشر نکند. به همین دلیل هم گویا خبری از کرونا در چین نیست.

* سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هنوز هوا روشن نشده بود که با تلفن علیرضا خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]بیدار شدم. خبر جلسه دیروز ما را شنیده بود و از اینکه به او نگفته بودم ناراحت بود. قرار شد از این به بعد اگر جلسات اینچنینی برگزار برای حفظ ظاهر، اصرار به حضور همزمان نداشته باشیم و بعد دو نفری هر تصمیمی که به مصلحت بود بگیریم. خبر  تشکیل ۱۴۴ گردان در فضای مجازی را خواندم. تا ظهر درگیر مرور اطلاعات نظامی خودم از دوران اجباری بودم. هر گردان از ۶ گروهان و هر گروهان از ۱۲۰ نفر تشکیل می‌شود. به عبارت دیگر اگر معنای گردان همان باشد که من بلدم، در حال حاضر ۱۰۳۶۸۰ نفر حقوق می‌گیرند تا در فضای مجازی مانع از انحراف عوام از راه راست بشوند. تولید فیلترشکن برای این تعداد نیروی جان بر کف هم کار بزرگی‌ست. کلا این نوع اشتغالزایی‌ها ارزشمند است. خوشبختانه حافظ منافع کانادا به وزارت خارجه احضار و توبیخ شده است. خاوری و عده‌ای اختلاسگر و دزد دیگر را به عنوان امانت در اختیار دولت کانادا گذاشته‌اند، اما پس نمی‌دهد. عجیب است که چنین رفتاری می‌کنند. احتمالا قصد بهره‌برداری از دانش فنی این عزیزان را دارند. باید پیشنهاد بدهم برند و دانش فنی خاوری و سایر دزدان عزیز را در مراجع بین‌المللی به نام خودمان ثبت کنند تا دولت‌های بیگانه اجازه سواستفاده پیدا نکنند. سخنان حیرت‌آمیز خواص‌المله رباط‌کریم درباره رابطه ریال و دلار را خواندم. طوری حرف زده است که انگار آمریکا خودش دلار را در عراق و عربستان ارزان کرده است. لابد منظورش این است که گرانی دلار در ایران هم کار آمریکاست. متاسفم. این حرف‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. باید ایشان را توجیه کنیم که ما اگر اراده کنیم دلار را به اندازه پِهِن بی ارزش خواهیم کرد. الان مشغول عملیات فریب هستیم و این حرف‌ها ممکن است منجر به لو رفتن عملیات شود. شاید از محسن برای حل موضوع کمک بگیرم. بالاخره هم اقتصاددان است و هم در عملیات فریب تخصص دارد.

* چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سر صبح فیلمی از سورنا، نماد علم و فناوری خواص‌الدوله‌ها به دستم رسید. در جلسه‌ای شعر می‌خواند. نمی‌دانستم که سراب سپهری از اقوام سورنا هست. چون سورنا خیلی با او صمیمی بود. احتمالا همین صمیمیت باعث شد حواسش پرت شود و شعر شاعر دیگری را بخواند و فکر کند که مال سهراب عزیز بوده است. به سورنا امیدوار شدم. همه ویژگی‌های ریاست خواص‌الدوله را دارد. چون بلد است از روی کاغذ شعر بخواند، ولی شاعر را نشناسد. با این حال باید روی توان شعرگویی‌اش بیشتر کار کند. توییت حکیمانه یکی از خواص‌المله را خواندم. گفته است، چون امکان نظارت بر یوتیوب و توییتر وجود ندارد امکان رفع فیلتر هم وجود ندارد. اینکه خواص‌المله برای صلاح و رفاه عوام این همه سختی را به جان می‌خرند و با فیلترشکن وارد این فضا‌های فیلترشده می‌شوند تا به مردم بگویند امکان رفع فیلتر وجود ندارد در جهان بی‌نظیر است. قطعا غربی‌ها وقتی این خبر‌ها را ببینند حسادت خواهند کرد. حرف‌های اکبر طبری در مورد بازداشتش را خواندم. معلوم شد که علاوه بر اینکه از این چیز‌ها ندیده بوده، با اینکه خودش سال‌ها آنجا بوده، چیزی هم نشنیده است. بیخود نیست خانم‌ها می‌گویند آقایان تک‌بعدی هستند و وقتی مشغول یک کار باشند نمی‌توانند همزمان کار‌های دیگر بکنند. بالاخره آدم یا باید بخورد یا باید بشنود. نمی‌شود از کسی که در حال خوردن است توقع شنیدن هم داشت. دیدن که بماند!
آخر شب یادم آمد که هفته کتابخوانی رو به اتمام است. یکی از مزایای کشور ما این است که برای مسائل بی‌اهمیت فرهنگی هم روز و هفته وجود دارد. فکر می‌کنم خوب است برای اینکه کمی حواس همه خواص را (اعم از خواص‌الدوله، خواص‌المله و خواص‌الرعایا) از این همه زحمتی که می‌کشند پرت کنیم تا کمی بتوانند استراحت کنند و نفس بکشند چالشی راه بیندازیم و از هر یک از خواص که به آن‌ها دسترسی داریم بخواهیم اسم آخرین کتابی که خوانده‌اند را بنویسند و پنج خط در مورد کتاب توضیح بدهند. این کار‌ها صمیمیت عوام با خواص را زیاد می‌کند و موجب نشاط خواص می‌شود. خودم به حسن و باقر و ابراهیم و محسن نامه می‌نویسم و به شرکت در چالش دعوتشان می‌کنم. قطعا حرف‌های زیادی در این زمینه دارند.

* پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹
امروز روز جهانی مرد و روز جهانی توالت بود. تقارن عجیبی‌ست. احتمالا کار گروه‌های فمینیست غربی برای تحریک مردان به خشونت علیه زنان است. مهم این است که ما در هیچ چیزی جهانی نباشیم تا این توطئه‌ها کارگر نشوند. حدود ظهر خبر یک رکوردشکنی جدید ما به نقل از روزنامه اکونومیست به دستم رسید. گویا در یک سال گذشته هیچ شهری در جهان به اندازه تهران گران نشده است. واقعا تعجب می‌کنم که وقتی در این زمینه می‌توانیم اینطور افتخارآفرینی کنیم حسن می‌گوید بابت گرانی‌ها کاخ سفید را نفرین کنیم. به نظرم باید از کاخ سفید تشکر هم بکنیم که به ما در حماسه‌آفرینی جدیدمان کمک کرده است. فیلم مشارکت جدی پلیس در پیشگیری از دزدی و موبایل‌قاپی را هم دیدم. خوشبختانه ماموران همیشه در صحنه، در گوشه یک چهارراه داخل ماشین پلیس نشسته بودند و با استفاده از بلندگوی ماشین به سرنشینان سایر خودرو‌ها تذکر می‌دادند که شیشه را بالا بکشند تا دزدان موتورسوار دستشان به موبایل‌های آن‌ها نرسد. همین که پلیس نه تنها به رانندگان به خاطر استفاده از موبایل هنگام رانندگی تذکر نمی‌داد و تازه نگران سرقت تلفن‌های همراه ایشان هم بود نشانه رابطه صمیمی عوام و پلیس است. ممکن است همین صمیمیت باعث شود دزد‌ها هم به کار‌های زشتشان فکر کنند و دزدی نکنند. فیلمی هم از یک دزد در نهاوند دیدم که وقتی برای دزدی رفته بود در کانال کولر گیر کرده بود و اگر ملت به دادش نمی‌رسیدند همان‌جا می‌مرد. خوب است چنین دزد‌هایی را خود ملت در محل تا حد ممکن کتک بزنند. دزدی که فکر می‌کند کانال کولر مثل دودکش‌های خانه‌های لندن در کارتون‌هاست که بشود از طریق آن وارد خانه شد و دزدی کرد واقعا بهتر است اول گیر بکند و بعد کتک بخورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
3
این عوام الملک خوب خاطره می نویسه.... یاد اکبر آقا می افتم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی