تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

کمی واکسن موقع جا کردن، بیرون ریخته؛ این که چیزی نیست!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۹۹۶۲۷
۱۲:۰۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۰

عوام الملک

دیدارنیوز _ عوام الملک:  

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰
امروز صبح بالاخره پاسخ یکی از سوالات مهمم را گرفتم. یکی از خواص‌المله گفت که اولویتشان افزایش جمعیت و کنترل فضای مجازی‌ست. یک سال بود که دنبال اولویتشان می‌گشتم. واقعا افزایش جمعیت کار سختی‌ست. زحمت دارد. باید از خواص‌المله که اولویتشان این است تشکر کرد. اما کنترل فضای مجازی آسان است. از عوام هم صیانت می‌شود. یادم آمد که یک نفر در رسانه بودجه‌بگیر گفته بود با گیگ‌های اینترنتی هم می‌شود حامله شد. لابد خواص‌المله فکری هم برای این موضوع کرده‌اند که آن بخش‌هایی از اینترنت که به افزایش جمعیت کمک می‌کند دچار مشکل نشود. اخبار خوبی از پیک جدید کرونا در کشور شنیده می‌شود. تقریبا همه جا به سرعت در حال قرمز شدن است. عیبی ندارد. مهم این است که می‌توانیم روزی چند نوع واکسن را رونمایی کنیم و به آمریکا هم بفرستیم، ولی چون عوام ایثارگری داریم حاضرند پیک‌ها را تحمل کنند، اما مشت محکمی بر دهان آمریکا بزنند و البته به عوام آن‌ها کمک کنند. غروب متوجه شدم که بعضی کلمات خاطراتم در هنگام انتشار حذف شده است. امیدوارم زودتر از دفتر ابراهیم یا غلامحسین با من هم تماس بگیرند تا پیشنهاد بدهم به خاطر سانسور مطالبم به آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]تذکر بدهند. ابراهیم و غلامحسین اصلا سانسور و حذف مطالب عوام را تحمل نمی‌کنند. همیشه این را نشان داده‌اند.

 شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰
پیام‌هایی از بعضی عوام درباره خاطراتی که می‌نویسم به دستم رسید. یکی گفته بود مقصود خواص از شکرگزاری آن است که عوام باید از خواص تشکر کنند. بعید است. چون ما عوام سال‌هاست که از خواص متشکریم. یکی دیگر هم گفته بود کار از کنایه‌گویی گذشته. هر آنچه هست گوی و ادای ابراهیم نبوی را در نیار. عجیب است که فکر کرده کنایه‌گویی می‌کنم. خاطره، خاطره است. کنایه نیست. ادای ابراهیم نبوی هم نیست. نهایتا ممکن است ادای مرحوم اکبر باشد. امیرحسین مصاحبه کرد و گفت بعد از فیلم تکاندن سفره، پیشنهاد‌هایی برای بازیگری داشته است. اینکه خواص ما اینقدر استعداد بازیگری داشته باشند خوب است. یک جا‌هایی به درد می‌خورد. حرف‌هایی هم راجع به بازیگران ایرانی که خارج از کشور هستند زد. تقریبا همان حرف‌های دوست ابراهیم را زد که آن‌ها می‌توانند به ایران بیایند، اما شاید لازم نباشد بعدش از ایران بروند.


بیشتر بخوانید: چرا خواص فکر می‌کنند ما عوام خدا را شکر نمی‌کنیم؟



یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰
صبح اول وقت گزارش مربوط به گروه‌بندی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی قطر که توسط آرش راهبر و سجاد شجاعی تهیه شده بود به دستم رسید. بعد از انجام قرعه‌کشی در روز پنجشنبه، چون شبهات زیاد بود خواستم گزارش تهیه کنند. حدسم درست بود. متاسفانه طوری قرعه‌کشی کرده‌اند که از بین کشور‌های مقاوم حداکثر یکی در جام جهانی باشد وگرنه نباید ما و عراق و سوریه و لبنان در یک گروه قرار می‌گرفتیم. شاید لازم شود از بین ما چهار تا حداقل دو تا به صورت پوششی مسابقه بدهند تا تیم‌های دیگر حذف شوند. باید پیشنهاد بدهم روسای فدراسیون‌های فوتبال این کشور‌ها با ابراهیم و سعید و علیرضا و امیرحسین و حتی محسن همیشگی یک جلسه مشاوره بگذارند. تصاویری از عده‌ای از عوام خودمان دیدم که در ارمنستان دنبال واکسن زدن بودند. تعجب کردم. واکسن‌های ما قرار بود به آمریکا صادر شود. ممکن است آمریکایی‌ها اطلاعات غلط منتشر کرده باشند که کشورشان شلوغ نشود. البته یکی از خواص‌المله اعلام کرده که دوازده کشور دنبال واکسن‌های ما هستند. شاید ارمنستان هم یکی از آن‌هاست و من خبر ندارم. امروز در نقاط مختلف چند ساعتی برق آمد. چیز خوبی‌ست وقتی می‌آید، ولی نباید خیلی به آن وابسته شویم. خبردار شدم که ویزای باران آمده و می‌خواهد به کنیا برود. شامپانزه‌ای در باغ وحش تهران است. تصاویرش را دیدم. احتمالا از شرایطش راضی نبوده و برنامه‌ای تلویزیون بودجه‌بگیر را دیده و تصمیم گرفته برود. اینکه باران بیشتر از ما به نصیحت‌های تلویزیون بودجه‌بگیر گوش می‌کند آموزنده است. یکی از خواص گفته تلویزیون بودجه‌بگیر با ترویج تشریفات و فیلم‌های کذایی و... باعث افزایش بی‌حجابی می‌شود. مدت‌هاست تلویویزن بودجه‌بگیر را ندیده‌ام. نمی‌دانستم از آن فیلم‌ها هم نشان می‌دهد. شاید از این به بعد ببینم.

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰
تاریخ امروز را که نگاه کردم دیدم خیلی برای به دنیا آوردن بچه یا ازدواج کردن مناسب است. اولی که منتفی بود. دومی هم، چون عوام‌النسا اوقات تلخی می‌کند امکان‌پذیر نیست. در دسترس‌ترین گزینه فوت کردن است. ببینم تا آخر شب چه می‌شود. خوشبختانه امروز هم چند ساعتی برق بود. باید همانطور که غلامعلی گفته بود خدا را شکر کنیم. یکی از خواص‌المله گفته اولویت امروز جامعه نباید واکسیناسیون باشد و اولویت اصلی رعایت پروتکل‌هاست. صحیح است. از قدیم هم خواص به ما گفته بودند خودت بمال. باید حرف خواص را گوش کنیم. مخصوصا که ظاهرا از ۴ میلیون واکسنی که افتخار ملی بوده است یک میلیون و دویست‌هزار تایش موقع پر کردن شیشه‌ها، داخل شیشه نریخته است. البته، چون قرار شده اولویت عوض شود جای نگرانی نیست. ظاهرا بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله هم دیروز با ابراهیم دیدار داشته. هنوز خبر ندارم که آیا دلیلی برای تشکر و عذرخواهی از ابراهیم پیدا کرده است یا نه. غروب مصاحبه مطبوعاتی رییس خواص‌الدوله انگلستان را تماشا کردم. می‌خواهند محدودیت‌های کرونایی را بردارند. عجیب است که اولویت اصلی‌شان را دارند برمی‌دارند و به جایش دلخوش به این هستند که به عوامشان واکسن زده‌اند. یا واقعا نمی‌فهمند یا مثل همیشه در حال نیرنگ‌بازی هستند. فیلمی از یک درگیری در اطراف تهران به دستم رسید. گویا مربوط به کسانی بود که در انتخابات خواص‌البلد آن منطقه جایزه گرفته بودند که به یک نفر رای بدهند. اما بعد متوجه شده‌اند که جایزه‌اش ناخالصی داشته. باید ببینم فرد مذکور از چه منبعی جنس را تامین کرده است. این شیوه‌ها اعتماد مشتری را از بین می‌برد. خوشبختانه جریان اصیل طالبان همچنان در افغانستان در حال پیشروی‌ست و در شهر تخار اعلام کرده که زنان حق ندارند بدون محرم از خانه خارج شوند و باید موقع خروج برقع داشته باشند و بیش از کلاس ششم هم لازم نیست درس بخوانند. این‌ها اصالت طالبان را نشان می‌دهد. بیست و پنج سال پیش هم همین‌ها را می‌گفتند. اصولی یعنی این. باید آموخت.

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰
صبح که بیدار شدم برق بود. خبر خوبی‌ست. پیگیر اخبار کرونا شدم. تلویزیون بودجه‌بگیر خیلی خوب و منظم خبر می‌دهد. البته خانم سهرابیان دقت نکرده بود. از سوراخ کوچک زیر مقنعه می‌شد رستنگاه موهایش را دید. صحنه ناجوری بود. خوشبختانه کارگردان حواسش بود و تاکید کرد که که تا می‌تواند مقنعه را جلو بکشد. خانم سهرابیان مدعی بود بیشتر جلو نمی‌آید. مخالفم. اگر تلاش می‌کرد خیلی جلو می‌آمد. یکی از خواص‌المله پیشنهاد خوبی داد و گفت عوام مثل گاندی باشند تا بتوانیم تحریم‌ها را تحمل کنیم. اینکه به گاندی قناعت کرد و نخواست مثل مرتاض‌ها باشیم و با بادامی بسازیم نشان می‌دهد خواص همه تلاششان را برای رفاه عوام می‌کنند. قبلا علی‌اکبر گفته بود لنگ ببندیم و نان خشک بخوریم. معلوم است وضعمان دارد روز به روز بهتر می‌شود. تیتر یکی از روزنامه‌های بودجه‌بگیر از قول جریان اصیل طالبان را دیدم. گفته‌اند که اصلاح شده‌ایم. راست هم می‌گویند. عکس زیر تیتر نشان می‌داد که احتمالا نیرو‌های طالبان به تازگی از سلمانی آمده‌اند. ریش و مویشان زیبا و مرتب و بلند بود. اتفاقا تصاویری از یک پلیس زن هم دیدم که چشم‌هایش روی صورتش نبود. گویا نیرو‌های طالبان می‌خواسته‌اند در هنگام اصلاح ابرویش را درست کنند، اما دو چشمش را درآورده بودند. عیبی ندارد. در هنگام اصلاح به شکل اصیل پیش می‌آید. باید بیشتر دقت کنند. خواص‌البلد این دوره که روز‌های آخر کارشان است همچنان قوی و پرقدرت برای معابر اسم می‌گذارند. خوشبختانه علی دایی هم صاحب خیابان شد. خوب است. عصر تصاویری به دستم رسید که نشان می‌داد ناظر یکی از مسابقات فوتبال لیگ برتر که در آسانسور ورزشگاه گیر کرده بود با اقتدار نجات پیدا کرد. خوشحال شدم. باید این تصاویر را برای فدراسیون فوتبال قطر بفرستیم. قبلا گفته بودیم که می‌توانیم در میزبانی جام جهانی به ایشان کمک کنیم، اما خیلی جدی نگرفته بودند. فیلم این عملیات موفق نجات حرف ما را ثابت می‌کند. آخر شب صحبت‌های یکی از خواص‌الرعایا را دیدم و شنیدم. حرف‌های مهمی زد. گویا حسن دارد همه چیز را می‌برد که چیزی برای ابراهیم نماند. گفت خواص‌الرعایا نخوابند و مراقب باشند. چقدر مهربان‌اند که این چیز‌ها را می‌دانند، اما با حسن کاری ندارند. حاضران در مراسم هم گویا مشغول خوردن بودند. صدای قاشق و چنگال می‌آمد. همزمانی توجه به خواص و صمیمت با ایشان از ویژگی‌های مهم ماست. غربی‌ها قطعا چشم دیدن این چیز‌ها را ندارند و تبلیغات منفی می‌کنند.

 چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰
بخش‌های جدیدی از حرف‌های خواص‌الرعایای دلسوز دیروزی به دستم رسید. نکته تکان‌دهنده‌ای درباره FATF افشا کرده است. ظاهرا آمریکا می‌خواهد با استفاده از آن پشت صحنه ناموس ما را ببیند. این جنبه‌های فنی FATF را نمی‌دانستم. فکر می‌کردم فقط یک لایحه است. اما معلوم شد دوربین مخفی دید در شب هم دارد. اگر قرار باشد پشت صحنه ناموس ما را ببیند باید خیلی مراقب باشیم. چون ممکن است خودمان هم در آن لحظات در پشت صحنه باشیم. برای احتیاط بهتر است از این به بعد کلا پشت به صحنه باشیم که چهره‌مان مشخص نشود. یکی از مداحان اعلام کرد مشغول نوشتن اشعاری هستند که در آن قرار است درباره فرزندآوری صحبت کنند. کار خوبی‌ست. فقط آن‌ها هم باید مراقب FATF باشند. چون پشت صحنه را می‌بیند. عصر تصاویر دیدار یکی از خواص‌الدوله هند با ابراهیم را دیدم. محمدجواد هم نشسته بود و علی هم کنارش بود و یادداشت برمی‌داشت. باید یواش‌یواش این اسامی را در خاطرات بنویسم. چون چند روز دیگر جای محمدجواد و حسن را می‌گیرند و بعد از آن همه چیز آرام و عوام هم خوشبخت می‌شوند. البته این خوشبخت با سردبیر دیدارنیوز فرق دارد و نسبتی ندارند. آخر شب تصاویر تکان‌دهنده‌ای از یک کاروانسرا در دلیجان به دستم رسید. حاوی صحنه‌های زیادی بود. عده‌ای از عوام آب‌بازی می‌کردند. خوشبختانه خواص‌الرعایای دلیجان به سرعت وارد عمل شده‌اند و کاروانسرا را تعطیل کرده‌اند. با بعضی از خواص‌الدوله آنجا هم برخورد شده است. واقعا تماشای این صحنه‌ها آن هم در وقتی که آمریکا دنبال تماشای پشت صحنه ناموس ماست غم‌انگیز است. بعضی از عوام ساده‌لوح فکر کرده‌اند با این کار‌ها می‌توانند عادی و خوشحال باشند. آن هم در کاروانسرای عباسی وسط کویر. شاه عباس اگر زنده بود با ابن افعال قبیحه به مصداق نقاره زدن روی سبیل شاه برخورد قاطع‌تر و جدی‌تر و محکم‌تر و اصیل‌تر می‌کرد. باید پیشنهاد بدهم همه عوام حاضر در صحنه را بگیرند و بیاورند در تلویزیون بودجه‌بگیر به کار‌های زشتشان اعتراف و تقاضای بخشش کنند. 

پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰
در اخبار مساله بیرون ریختن واکسن‌های ایرانی هنگام جا کردن در ظرف همچنان مورد توجه است. بعضی‌ها سعی می‌کنند جوسازی کنند در حالیکه اتفاق عجیبی نیفتاده است. حجم واکسن‌های ساخته‌شده بالاست و اینکه کمی بیرون بریزد عادی‌ست. کسانی که این مساله را بزرگ می‌کنند یا هیچ وقت در زمان توزیع آش یا شربت نذری، سر دیگ نبوده‌اند یا می‌خواهند این افتخار ملی را تحت‌الشعاع قرار دهند. رده‌بندی جدید کشور‌ها در ابتلا به کرونا را دیدم. چین جزو صد کشور اول نبود. خبر خوب و مهمی‌ست. ثابت می‌کند همه آن جوسازی‌هایی که علیه چین می‌شود تا بگویند باعث و بانی وضعیت دو سال اخیر در جهان است بیهوده و کذب است. تصاویر یک فروشگاه زنجیره‌ای در یاسوج را دیدم. برای اینکه تابلوی فروشگاه دیده شود مجبور شده بودند چندین درخت چنار را قطع کنند. کار درستی بود. درخت‌ها بد جایی رشد کرده و مانع کسب بودند. اگر به جای چنار، بلوط بود می‌شد سوزاند. بلوط‌های آن منطقه خوب می‌سوزند. البته اگر اسم فروشگاه هم به جای کوروش، اسکندر بود می‌شد درخت‌ها را سوزاند. قرینه تاریخی پیدا می‌کرد. سعید که کارگزار اصلاحی‌ست از روی کار آمدن طالبان در افغانستان حمایت کرد و حرف‌های حکیمانه‌ای زد. کلا این اصلاحیون کارگزار اخیرا حرف‌های حکیمانه می‌زنند و کار‌های درست زیادی انجام می‌دهند. معلوم است طالبان هم حرف‌های سعید را شنیدند. عصر خبر سقوط دو گمرک مرزی ایران و افغانستان آمد و تجارت بین دو کشور متوقف شد. تصاویر پایین آوردن پرچم افغانستان از پشت بام گمرک توسط نیرو‌های طالبان را هم دیدم. معلوم است این جریان اصیل و اصلاح‌شده کلا می‌خواهد همه چیز را اصلاح کند و به اصلش برگرداند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
1
بهترین طنزپرداز حال حاضر ایران
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی