تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
افاضات اضافه

خواص قرار است خیلی بایستند، برایشان صندلی بیاورید

در این هفته بحثی مهم‌تر و حساس‌تر از طرح‌های نورانی مربوط به موی نسوان در کشور نبود و به همین دلیل باید برای خواص احترام زیادی قایل شویم و صندلی بیاوریم تا سلامتی‌شان به خطر نیفتد.

کد خبر: ۱۶۴۴۷۰
۱۲:۴۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

خواص قرار است خیلی بایستند، برایشان صندلی بیاورید

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

صبح که بیدار شدم در خبر‌ها چیز‌هایی راجع به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان گفته می‌شد. بررسی کردم. جوسازی غربی‌هاست. می‌خواهند طرح نور را که برای مقابله با بی‌حجابان در حال اجراست تحت‌الشعاع قرار دهند. اتفاقا بزرگوار رشتی هم گفت تا حواس رسانه‌های معاند به این ترقه‌بازی‌هاست باید فرصت را مغتنم بشماریم و برای مقابله با این بساط وارد میدان شویم. احتمالا منظورش میدان شهرداری رشت است و در آنجا بساطی پهن شده که باید با آن مقابله شود. چقدر خوب است که بزرگواران ما علیرغم آن همه مشغله حواسشان به بساط‌های پهن‌شده هم هست. احمد، بزرگوار مشهدی هم گفت یک عده مغرض می‌گویند که برخورد با بی‌حجابان زورمندانه است، اما نخیر! اینطور نیست. راست هم می‌گوید. فیلم‌هایش هم موجود است. خود عوام هم در خیابان دیده‌اند که زورمندانه نیست. خیلی هم مومنانه و مودبانه و مهربانانه است. نظمیه‌ها و امنیه‌ها به نسوانی که خودشان با میل و اراده آنطور که همین بزرگواران و بقیه خواص می‌خواهند لباس نمی‌پوشند با مهربانی اعلام می‌کنند بپوشند وگرنه سوار ون‌هایی بشوند که برای پوشاندن لباس استفاده می‌شوند، گلم!

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم مصاحبه دیشب حسین، گلر تیم استقلال درباره کار‌های زشتی که خودش و نسوان طرفدار تیمش در مسابقه قبلی‌شان در اراک انجام داده بودند را دیدم. انگار متنبه نشده و تازه می‌خواهد ۳۰۰ میلیون تومان جریمه‌اش را هم بدهد و گفت فدای سر آن هوادار خانم! در شرایطی که خیلی از عوام به خاطر کار‌های دوران حسن حتی در عصر ابراهیم هم وضعشان خوب نشده حسین ۳۰۰ میلیون تومان پول بی‌زبان را فدای سر یکی از نسوانی می‌کند که کل دغدغه‌اش رفتن به ورزشگاه و رفتار‌های هنجارشکنانه است. شنیدم که خوشبختانه خرید و فروش جت شخصی برای عموم عوام آزاد شد. دستاورد بزرگ جدیدی برای عصر ابراهیم است. همه که توان خرید و استفاده از خودرو‌های داخلی را ندارند. باید امکانات مناسب برای رفاه حالشان فراهم شود. اتفاقا در یکی از روزنامه‌های مساله‌دار خواندم که ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند و ۴ دهک از جامعه حتی توان پرداخت اجاره مسکن را هم ندارند و عده‌ای از افراد هم هستند که حتی پول شارژ ساختمان را نمی‌توانند بدهند. سیاه‌نمایی‌ست. می‌خواهند وانمود کنند که همه عوام نتوانسته‌اند در عصر ابراهیم از همه دستاورد‌ها استفاده کنند. به نظرم با انتشار این نوع اخبار سعی می‌کنند دستاورد‌های بزرگی مثل آزاد شدن امکان خرید و فروش جت شخصی را کمرنگ کنند. گویا قیمت کاکائو به شدت در جهان در حال افزایش است. غربی‌ها قطعا تحت فشار قرار خواهند گرفت. چون به سختی عادت ندارند و نمی‌توانند شکلات نخورند. ولی ما اگر شیرکاکائو نخوریم چیزیمان نمی‌شود.

یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

خوشبختانه شنیدم حسین، گلر استقلال مجددا احضار شد تا بعد از اینکه معلوم شد به کار‌های زشت قبلی‌اش خوب فکر نکرده است واداراش کنند به حرف‌های زشت جدیدش فکر کند. اسنادی به دستم رسید که نشان می‌دهد علیرضا، رییس بلدیه کمک‌های پولی خوبی به مساجد انجام می‌دهد. خیلی مهم است. مشکلات شهر همینطوری حل می‌شود. قبل از عصر ابراهیم، وقتی پیروز رییس بلدیه تهران بود مدام از بی‌پولی می‌نالید تا کاری نکنند. اما خوشبختانه از وقتی علیرضا رییس بلدیه شده هم نقاشی‌های روی بیلبورد‌های شهر خوشگل شده هم در خیابان به عوام آش می‌دهند و هم به بعضی مساجد پول می‌دهند. از یکی دو روز پیش خبر خوب ازدواج صبیه آقای سردار، علی، را شنیده بودم. واقعا در این دوره و زمانه هر ازدواج اینچنینی مانند تیری‌ست که در چشم دشمنان فرو می‌رود. خوشبختانه گویا مراسم ازدواج هم همانطور که همیشه همه خواص تاکید دارند مطابق الگوی زیست مومنانه و بسیار مختصر و مفید در یک مسافرخانه محقر و دورافتاده در دامنه کوه‌های شمال شهر تهران برگزار شده است. احتمالا عمدا مراسم را در چنین مکان دورافتاده‌ای برگزار کرده‌اند که خیلی از اقوام و بستگان سببی و نسبی به دلیل صعوبت طریق امکان حضور پیدا نکنند و هزینه‌ها کاهش یابد. باید برای این دو کبوتر عاشق و نوگل نوشکفته آرزوی خوشبختی کنیم و امیدوار باشیم هر چه زودتر مراحل تولید و تکثیر سیره و صورت ابوی و اخوی‌های عروس خانم را در دستور کار قرار دهند.

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جواد، خواص‌المله مشهد، اعلام کرد که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. عجب خبر خوب و مهمی! فقط نمی‌دانم در فاصله یک هفته چطور آماده بشویم و چی بپوشیم؟ حسین، گلر استقلال هم به خاطر اینکه در این شرایط اقتصادی اعلام کرد ۳۰۰ میلیون تومان جریمه را فدای سر یکی از نسوان هوادار تیمش می‌کند یک جلسه محروم شد. کم است، ولی از هیچ بهتر است. این جور افراد باید یاد بگیرند که اگر هم پول دارند به جای خرج کردن آن در راه خلاف، آن را به امثال علیرضا، رییس بلدیه تهران یا کاظم، بزرگوار تهرانی بدهند تا به شکل مناسب در راه مسائل فرهنگی هزینه کنند. محمدتقی، خواص‌المله خمینی‌شهر از آقای سردار به خاطر پیش‌دستی کردن در به زور روسری سر نسوان کردن تقدیر کرد. عصر هم فیلم‌هایی منتشر شد که چند نفر از آن نسوان همیشه در صحنه‌ای که در بزنگاه‌های تاریخی قابلیت خودجوشی دارند در یکی از خیابان‌های تهران در حال راهپیمایی و تشکر از نظمیه‌ها بودند. صحنه تاثیرگذاری بود. به شکل خودجوشی همگی هم قیافه‌ها و پرچم‌های یک شکل و یک رنگی داشتند. این حرکت‌ها قطعا روحیه غربی‌ها را خراب می‌کند و باعث می‌شود بقیه نسوان هم با خیال راحت، بی‌واهمه از تبلیغات غربی‌ها، با میل و اراده خودشان مثل همین نسوان خودجوش لباس بپوشند.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنیدم که فرماندهی نظمیه‌ها هم از حسین، گلر استقلال شکایت کرده است. خیلی مهم است. باید همه عوام بفهمند که اگر نظمیه‌ها خواستند با نسوان برخورد کنند بقیه باید به نظمیه‌ها کمک کنند نه به نسوان. گویا دکتر ابراهیم که چند روز پیش در سمنان بود به پاکستان سفر کرده و آنجا یک دکترای جدید از دانشگاه کراچی گرفته است. جمیله هم با دکتر ابراهیم رفته و یک دکترا از دانشگاه اسلام‌آباد گرفته است. از زمان ماد‌ها تاکنون سابقه نداشته که رییس خواص‌الدوله و متعلقه‌اش همزمان دکترابگیر باشند. این را هم باید به دستاورد‌های عصر ابراهیم اضافه کرد. احمد، بزرگوار مشهدی می‌تواند کلی به صبیه و دامادش افتخار کند.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنرانی مجتبی، خواص‌المله قم درباره شکل رای دادن خودش و بقیه خواص‌المله‌ها درباره طرح افزایش سن بازنشستگی را دیدم. ظاهرا نفهمیده‌اند به چه چیزی رای می‌دهند، ولی داده‌اند. عیبی هم ندارد. باعث شده عوام در این یک زمینه احساس کنند مثل خواص هستند و می‌توانند به شکل مادام‌العمر کار کنند. ظاهرا معاون خواص‌الرعایا دستور داده است دفاتری که به شکل الکترونیک امور عدلیه را انجام می‌دهند از پذیرش اظهارنامه‌های عوام درباره خواص خودداری کنند. کار درستی‌ست. دلیلی ندارد عوام فکر کنند می‌توانند بابت هر چیزی بروند در یکی از این دفاتر و علیه خواص اظهارنامه بنویسند. اگر همین جا جلویشان گرفته نشود لابد بعدا می‌خواهند شکایت هم بکنند. عوام اگر حرفی دارند باید بروند خواص مربوطه را پیدا کنند و رودررو با وی صحبت کنند. اگر هم پیدا نکردند خب قسمت نبوده است. بروند یک صحرایی جایی پیدا کنند داد بزنند تا صدایشان به خواص مورد نظر برسد. معاون خواص‌الدوله در امور داخله اعلام کرد که تاکنون حتی یک مورد هم نبوده که نسبت به اجرای طرح به زور روسری به سر نسوان کردن اعتراضی داشته باشند و به نظمیه‌ها اعتراض کنند. خبر مهمی‌ست. نشان می‌دهد که عوام فهمیده‌اند نباید به خواص و نظمیه‌ها اعتراض کنند و اگر بکنند هم فایده ندارد و ممکن است اوقات خواص و نظمیه‌هایشان را تلخ کند و خلاصه که بد می‌شود. تصاویری از استقبال سریلانکایی‌ها از دکتر ابراهیم را دیدم. به وی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند. خیلی مهم است که در کشوری که پر از ببر است به رییس خواص‌الدوله‌های ما لقب شیر بدهند. یاد فضای قدیم استادیوم‌ها افتادم که گوینده نام و شماره بازیکنان را می‌خواند و طرفداران همه با هم می‌گفتند شیره! البته بهتر بود فقط طرفداران همان تیمی که گوینده نام و شماره بازیکنانش را می‌خواند در ورزشگاه باشند و تیم مقابل یا هوادار نداشته باشد یا گوینده اشاره‌ای به اسامی بازیکنانش نکند.

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز هم گویا در قم عده‌ای از عوام به صورت خودجوش جمع شده‌اند تا از طرح به زور روسری به سر نسوان کردن حمایت کنند. اتفاقا آقای سردار، فرمانده نظمیه‌ها هم که احتمالا از قم رد می‌شده سری به این عوام خودجوش زد و برایشان سخنرانی کرد و آن‌ها هم از نظمیه‌ها تشکر کردند. بالاخره وسط این مشکلاتی که عده‌ای از عوام، از جمله حسین، گلر استقلال، برای نظمیه‌ها و فرمانده‌شان ایجاد کرده‌اند خیلی خوب بود آقای سردار یک آب و هوایی عوض کند و خوشبختانه که مورد تشکر واقع شد. از سخنرانی آقای سردار معلوم شد که شیر خاورمیانه، دکتر ابراهیم، بر خلاف روسای خواص‌الدوله قبلی اصلا درباره رای گرفتن از عوام نگرانی ندارد و خیلی مردانه ایستاده که روسری را به زور روی سر نسوان بکشند. گویا غلامحسین، رییس خواص‌الرعایا هم کنار دکتر ابراهیم ایستاده است. همین باعث شد که آقای سردار و نظمیه‌ها هم بایستند. خیلی خوب است. باعث می‌شود نسوان با میل و اراده خودشان همانطور که شیر خاورمیانه و رییس خواص‌الرعایا و فرمانده نظمیه‌ها و بقیه خواص می‌خواهند، لباس بپوشند. فقط‌ای کاش تعدادی صندلی آن دور و اطراف بگذارند که دکتر ابراهیم و غلامحسین و آقای سردار و حتی محمدباقر و بقیه خواص (اعم از خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌ها و خواص‌الرعایاها) و کلیه بستگان سببی و نسبی بنشینند. چون ایستادن زیاد ممکن است منجر به ابتلا به مشکلات ستون فقرات و واریس بشود و برای سلامتی ضرر دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی