تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
افاضات اضافه

کبوتر نامه‌بر بخرید؛ احتمالا عیسی دوست دارد!

در ستون این هفته افاضات اضافه، عوام الملک نکات بسیار مهمی را در تایید همه تصمیمات دولت جدید مطرح کرده است. او به خصوص علاقه دولتمردان به روش‌های سنتی را ستایش کرده است!

کد خبر: ۱۰۸۷۵۴
۱۲:۲۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

افاضات اضافه عوام الملک

دیدارنیوز _ عوام الملک:

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

بهرام خبر‌های خوبی درباره واکسیناسیون کرونا داد و گفت می‌خواهند به همه کارگران واکسن بزنند. ظاهرا حسن و بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله‌اش اصلا واکسن نداشتند، ولی از وقتی ابراهیم و بهرام آمده‌اند این مشکل هم حل شده و سیل واکسن به سمت کشور روانه شده است. دوره حسن فقط زلزله می‌آمد. با آمدن ابراهیم خوشبختانه وارد عصر ترسالی شده‌ایم. قرار است فقط سیل بیاید. یکی از خواص هم پیشنهاد داد که ورود اتباع خارجی که واکسن‌های غیرمطمئن مثل فایزر و مدرنا تزریق کرده‌اند به کشور ممنوع شود. پیشنهاد درست و اصولی‌ست. ورود کسانی که زده‌اند باید ممنوع شود، ولی خود واکسنش خوب است که بیاید. لااقل به تعداد مورد نیاز. بهرام در ضمن گفت ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش به طب سنتی اعتقاد دارند. باید قدر اعتقادات خواص را دانست. سردار یحیی هم گفت عوام یکی دو سال صبر کنند تا گشایش شود. راست هم می‌گوید. دورانی که باید همه مشکلات یک شبه حل می‌شدند گذشته. الان اگر عوام خوبی باشیم مشکلات یکی دو ساله حل می‌شوند. خیلی خوب است که ابراهیم آمده. عیسی اعلام کرد که وقت ندارد در شبکه‌های اجتماعی باشد و اگر کسی با او کار دارد پیامک بدهد. خیلی خوب است که خواص‌الدوله دنبال احیای روش‌های نوستالژیک هستند. شاید فردا سری به بازار پرنده‌فروش‌ها بزنم و تعدادی کبوتر نامه‌بر بخرم. ممکن است لازم شود. عیسی از این چیز‌ها خوشش می‌آید. یکی از خواص‌المله اعلام کرد استعفای ۴ نفر از خواص‌المله‌ها برای اینکه تبدیل به خواص‌الدوله بشوند زیاد نیست. راست می‌گوید. اگر همه خواص‌المله هم استعفا بدهند چیزی نمی‌شود. یادم آمد چند روزی‌ست از باقر خبری نیست. نگران شدم. باید فردا پیگیر شوم. آخر شب تصاویری از کنسرت یکی از خوانندگان طاغوتی در ترکیه دیدم. عوام زیادی آنجا بودند. احتمالا کسانی که از نقاط مختلف به استانبول بروند و در کنسرت شرکت کنند کرونا نمی‌گیرند.

 شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

قبل از حرکت به سمت دفتر اخبار سفر خواص‌الدوله به خراسان جنوبی را مرور کردم. معلوم است خواص‌الدوله خیلی علاقه‌ای به کار‌های منزل ندارند و به همین خاطر جمعه‌ها را صرف سرکشی به عوام می‌کنند. معمولا هم بدون اطلاع قبلی حرکت می‌کنند که ریا نشود. ظاهرا دیروز در ازدحام جمعیت عوام یک لنگه کفش رستم گم شده است. خوب است بدون اطلاع قبلی سفر می‌کنند وگرنه ممکن بود ازدحام جمعیت بیشتر باشد و هر دو لنگه کفشش گم شود. روزنامه بودجه‌بگیر حرف‌های خوبی راجع به برجام زد. واقعا مساله برجام فنی نیست. ولی حسن و علی‌اکبر و محمدجواد هم فکر می‌کردند فنی نیست و سیاسی‌ست. خوشبختانه در عصر ابراهیم مشخص شد که سیاسی و فنی ابراهیم با سیاسی و فنی حسن فرق دارد. امروز بیستمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر بود. بیست سال گذشت. کار خودشان است. بیخودی ادای آدم‌های ناراحت را درمی‌آورند. جریان اصیل طالبان درست بعد از بیست سال به اصل خودش برگشته است و غربی‌ها نباید ناراحت باشند. هیچکس ناراحت نیست. همه خوشحال‌اند. اسماعیل که هم آقای سردار است و هم خواص‌المله گفت همین که اجازه می‌دهند اصلاحیون حرف بزنند لطف است. واقعا همینطور است. لطف هم دائمی نیست. اصلاحیون باید سعی کنند بفهمند اگر بتوانند. گویا برخی از مراکز تزریق واکسن شبانه‌روزی شده‌اند و عوام اگر بتوانند جریمه تردد شبانه را بدهند می‌توانند بزنند. مشکل واردات واکسن هم با آمدن ابراهیم حل شده است. مخصوصا که محمد به جای واکسن‌سازی مشغول معاونت ابراهیم شده است. سخنگوی کرونا هم گفت ممکن است در آبان، موج جدید کرونا داشته باشیم. خیلی خوب است. اینکه خواص توانسته‌اند موج‌سواری را از یک ورزش گران به یک تفریح همگانی تبدیل کنند قابل تقدیر است.

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

دیشب بعد از نوشتن خاطرات خبر لغو ممنوعیت تردد شبانه را خواندم. خبر بدی‌ست. خواص این چند ماه راحت می‌خوابیدند. دوباره باید شب‌ها نگران عوام باشند. بالاخره امنیت عوام خیلی برای خواص اهمت دارد. درآمد خزانه هم کم می‌شود. بالاخره جریمه‌ها آب‌باریکه‌ای بودند. اصلا در این ممنوعیت‌ها برکت است اگر بفهمیم. نادر، کارگردان بین‌المللی سینما کشفیات مهمی درباره کرونا کرده است. گویا کرونا در این سال‌ها همیشه وجود داشته و مخصوص ایرانی‌ها ساخته شده که به حج نروند. حیف است که نادر عمرش را فقط صرف فیلمسازی کرده. می‌توانست در سایر عرصه‌ها هم خیلی موفق باشد. بالاخره مملکت، کاشف هم می‌خواهد. اصلا خوب است از کشفیاتش فیلم بسازد. امروز در اخبار سفر آقای گروسی [مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی]به تهران مورد توجه بود. همه شرایط ما را پذیرفت. احتمالا باید اصلیتش ایرانی باشد و شاید همین مساله در پذیرش شرایط ما موثر بوده است. چند سال پیش محسن‌شان در باشگاه‌های استقلال و پاس و تیم ملی فوتبال، مهاجم بود. مهم این است که ابراهیم خیلی بیشتر از همان کار‌های دوران حسن را حاضر شد انجام بدهد، ولی ما پیروز شدیم. اصلا فرق ابراهیم و حسن در همین بیشتر کار کردن است. آخر شب تصاویر تجمع خودجوش عده‌ای از عوام همیشه در صحنه را دیدم. گفتند، چون نمی‌خواهند زیر بار سیاست‌های سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی بروند واکسن نمی‌زنند. حرف حساب است. من هم موافقم. نباید اجازه بدهند این عوام بابصیرت با واکسن زدن اجباری در معرض ترور بیولوژیک قرار بگیرند.

 دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

در اخبار مساله پیروزی‌های ما در مذاکرات با آژانس همچنان مورد توجه است. گویا قرار است این پیروزی‌ها مقدمه پیروزی‌های بعدی در مذاکرات باشد. حالا بهتر معلوم می‌شود حسن و محمدجواد کارشان را بلد نبودند. رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر و باقر و بقیه خواص‌المله هم این روز‌ها خیالشان راحت است و احساس آرامش می‌کنند و می‌توانند به حل بقیه مشکلات عوام بپردازند. خبر ابلاغ لغو اجرای سند ۲۰۳۰ توسط ابراهیم را خواندم. ظاهرا حسن این کار را هم نکرده بود. این روز‌ها کار‌های نکرده حسن بیشتر از کرده‌هایش به چشم می‌آید. بخش خبری ۲۰:۳۰ هم قطعا خیالش راحت شد. چون بعضی از عوام خودجوش سند را با خبر اشتباه می‌گرفتند. باز هم خوب است قرار نبود سند را مثل برجام پاره کنند یا آتش بزنند.

 سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

صبح مسیر پانزده دقیقه‌ای منزل تا دفتر، حدود یک ساعت طول کشید. چند روزی‌ست در همه ساعات و در همه نقاط تهران می‌توان از ترافیک لذت برد. کل مسیر از دنده یک و بعضی وقت‌ها از دنده دو ماشین استفاده شد. احتمالا علیرضا می‌خواهد در راستای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های ساخت خودرو شرایطی را فراهم کند که خودرو‌ها فقط دو دنده داشته باشند. باز هم بهتر از یک دنده بودن است. دنده عقب هم لازم نیست. چون وقتی داخل ترافیک هستی فقط باید به جلو بروی. خوب است که می‌توان از دانش پزشکی هسته‌ای برای اداره شهر استفاده کرد. ابراهیم برای حل مشکلات معیشتی روزانه عوام دستوراتی صادر کرد. قرار است خواص‌الدوله‌های صمت و کشاورزی تدبیر کنند. عجیب است که حسن رفته، اما تکیه کلام‌هایش، با حذف امید مانده است. به هر حال شاید باعث شود سریع، فوری و انقلابی عوام احساس آرامش کنند. خبر‌هایی از قرنطینه شدن آقای پوتین [رییس محترم و عزیز و مهربان و بزرگوار و آزادی‌خواه و توسعه‌طلب و فسادستیز خواص‌الدوله‌های کشور دوست، برادر و تاج سر، روسیه]پس از دیدار با برادرمان بشار اسد [رییس محترم و عزیز و خوش‌قلب و خندان و رعنا و شجاع و دلاور خواص‌الدوله‌های کشور همراه و برادر و دوست و یار و یاورمان، سوریه]منتشر شد. نگران هر دو عزیز هستم. قرار بود آقای پوتین آخر این هفته با ابراهیم دیدار کند. اگر این خبر صحت داشته باشد قطعا کار انگلیس‌ها و آمریکایی‌هاست. هنوز از افشای ماجرای عکس گرفتن سفیرشان توسط سفیر روسیه عصبانی هستند. حکم ابراهیم برای خواص‌الدوله جدید سیستان و بلوچستان را خواندم. ظاهرا فرد خیلی شایسته و باتجربه ای‌ست. عده‌ای مغرضانه در مورد حقوقش جوسازی کرده‌اند. نباید اهمیت داد. خوشبختانه ابراهیم هم حواسش بود و اهمیت نداد. حتی رونوشت حکم را برای خواص‌الدوله سابق خوزستان فرستاد تا شاید عبرت بگیرد و خواص‌الدوله جدید سیستان و بلوچستان را الگو قرار دهد. آمار حضور مهدی، رییس خواص‌البلد تهران در محل کارش به دستم رسید. در بیست و سه روز گذشته فقط یک روز آمده و حکم علیرضا را داده و رفته است. کمیت اهمیتی ندارد. مهم این است که یک روز آمده و توانسته در همان روز حکم رییس بلدیه را بدهد. بقیه مسایل شهر نیازی به رییس خواص‌البلد ندارد.

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

خبر جایگزین شدن علی به جای عباس را دیشب خواندم. کار درستی بود. اصلا اینکه محمدجواد کسی را معاون گذاشته بود که در نام خانوادگیش کلمه عراق داشته باشد کار بدی بود. مگر همین کن خودمان چه ایرادی دارد. ظاهرا علی امروز از پل مدیریت تا دفتر جدیدش را با اسنپ رفت. خواص‌الدوله عوامی یعنی همین. باید بین عوام بود تا بتوان نظراتشان را فهمید. حتی درباره روابط خارجی؛ و چه جایی بهتر از تاکسی برای بین عوام بودن. حتی اگر تاکسی کاملا خصوصی و دربست باشد. خواص‌المله امروز تصویب کردند که واردات خودرو آزاد شود. کار خوبی‌ست. تبلیغات غربی‌ها را هم خنثی می‌کند. مدام سعی دارند وانمود کنند در کشور ما چیزی آزاد نیست. نتایج بخت‌آزمایی یکی از خودروسازان داخلی هم اعلام شد. برای شانزدهمین بار برنده نشدم. نوشته بود امکان انصراف هم ندارم. یعنی مجبورم باز هم در بخت‌آزمایی شرکت کنم و امکان شرکت نکردن ندارم. حیف شد. اگر امکان انصراف داشتم وارد می‌کردم. بعد از ظهر حسین خبر داد که وزیر خارجه انگلستان برای تبریک به او تلفن کرده و حسین هم به او گفته باید بدهی‌شان به ایران را بدهند. چند ساعت بعد خبر آمد وزیر خارجه انگلستان از کار برکنار شده است. انگلیسی‌ها مکارند. برای اینکه بدهی خودشان را ندهند ادای چائوشسکو و اشرف غنی را برایمان درآورده‌اند. باید به حسین پیشنهاد بدهم بلافاصله امشب با وزیر خارجه جدیدشان برای تبریک تماس بگیرد و بگوید بدهی‌شان را بدهند وگرنه با خود ملکه تماس می‌گیرد. پرنس ویلیام هم خوشحال خواهد شد. آخر شب، نامه زیبا و پرمفهوم خواص‌المله آبادان به خواص‌الدوله امور اقتصادی را خواندم. از روی گمرکات، سه بار خوانا نوشته بود و اسم سه شهر را آورده بود و تشکر کرده بود. چه خوب است که خواص‌المله تا این حد خاص‌اند.

 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

اطلاعاتی مربوط به تحصیلات خواص‌المله خاص آبادان که نامه زیبا و پرمفهوم را نوشته بود به دستم رسید. دکترای زبان ادبیات عرب دارد. در سطر سطر آن نامه منعکس بود. از عوامی ماست که نفهمیدیم. علیرضا خبر‌های خوبی درباره مترو تهران داد. متروی تهران را می‌توان گسترش داد، ولی با بلیط بیست هزار تومانی. مهم این است که شهر را به روش اصولی اداره می‌کنند. ما عوام هم باید پولش را بدهیم. بالاخره پزشکی هسته‌ای حق مسلم ماست. باید با عوام به صورت خودجوش جمع شویم و از پیروز و خواص‌البلد قبلی شکایت کنیم. چون در چهار سال گذشته کرایه تاکسی و مترو و اتوبوس را کمی زیاد کردند. یا نباید زیاد کنند یا باید درست زیاد کنند که بشود به یک زخمی زد. عصر ابراهیم در فرودگاه مهرآباد به سمت تاجیکستان بدرقه شد. ابراهیم در زمان انتخابات سوار هداپیما‌هایی می‌شد که بتواند با عوام همسفر باشد. بعید است عوض شده باشد. احتمالا رسیدگی‌اش به امور عوام طولانی شده بود و، چون به فرودگاه امام نمی‌رسیده در فرودگاه مهرآباد منتظر مانده بود تا هواپیما از آن یکی فرودگاه به این یکی بیاید و ابراهیم هم سوار شود. در فاصله انتظار برای پرواز حرف‌های مهمی در مورد آسیا و خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری زد. به نظر می‌رسد قرار است بحث و مذاکره درباره مدنیت منطقه آسیا را از تاجیکستان شروع کند. انتخاب خوبی‌ست. از نظر زبانی مشکل کمتری خواهیم داشت. رییس امور بهداشتی و درمانی خواص‌المله اعلام کرد دلیل افزایش وارادت واکسن این است که اجانب تصمیم گرفته‌اند مانع از پیشرفت ما در ساخت و تولید واکسن شوند. شب هم محمدرضا برادر آقاسید محمد اعلام کرد اسحاق گفته قرارداد‌های این واکسن‌های وارداتی همه در دوره حسن بسته شده است. معلوم است حسن می‌خواسته مانع از پیشرفت کشور شود. معلوم نیست چرا زودتر تنبیه نمی‌شود. غربی‌ها هم مثل همیشه اشتباه کرده‌اند. هر چقدر هم به ما واکسن بدهند ما دست از صادرات واکسن خودمان برای ملت‌های مستضعف جهان و آمریکایی‌ها برنخواهیم داشت. واکسن‌های وارداتی را هم نگه می‌داریم تا بعدا به خودشان گران‌تر بفروشیم. بالاخره اداره اقتصاد بدون نفت سخت است. نتایج رای‌گیری هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل درباره شبه جزیره کریمه را دیدم. اوکراین بیخودی ادعا کرده روسیه این شبه جزیره را اشغال کرده است. الکی می‌گوید. متاسفانه به جز ما و روسیه فقط ده کشور از مظلومیت روسیه دفاع کردند. حتی چین هم این کار را نکرد. البته لابد صلاح دیده است نکند. عیب ندارد. مهم این است که دفاع ما از مظلوم در تاریخ ثبت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی