تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

کد خبر: ۱۶۴۶۹۹
۱۷:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: درست در همان روز‌های پس از حمله ایران به اسرائیل و حمله آن رژیم به پایگاه هوایی اصفهان، از مهدی مطهرنیا استاد سابق دانشگاه و "رئیس اندیشکده آینده اندیشی سیمرغ" دعوت کردیم تا درباره ریشه‌های دشمنی‌ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران از یک سو و دشمنی ایران و اسرائیل از سوی دیگر گفت‌وگو کنیم.

آنچه می‌بینید نتیجه گفت‌وگوی من اسفندیار عبداللهی دبیر بین‌الملل دیدارنیوز با دکتر مهدی مطهرنیا است. شایان یادآوری است که از زمان ضبط برنامه حدود دو هفته گذشته و ممکن تاست در دقایقی از بحث، تحلیل‌ها مطابق با رویداد‌ها و اتفاقات همان زمان باشد.

ویدیوی کامل این گفت‌وگو را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید و بشنوید

در این گفت‌وگو دکتر مطهرنیا دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی را مورد تحلیل قرار داد و گفت: سالهاست که جهان وارد دوران گذار شده که ذات و ساختار این دوران بحران‌زا و بحران‌زی بودن آن است. آمریکا به زعم خودش باید منطق جدید نظم بین‌الملل را حاکم می‌کرد. ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل تعمق و تامل با کد‌های ژئوپولوتیک و ژئو استراتژیک نه تنها برای آمریکایی‌ها که برای دیگر قدرت‌های شرقی و غربی کشور مطرحی محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز جلوه‌هایی از رویارویی ایران و آمریکا در فضای مجازی را شاهد هستیم و باید بررسی کنیم که این دشمنی و رویارویی واقعی است یا موضوع چیز دیگری است. واقعیت این است که قدرت ایران با آمریکا برابر نیست، لذا آمریکا برای توجیه دشمنی خود باید ایران را قدرتی بزرگ نشان دهد. آمریکا همانگونه که در دوران جنگ سرد از دشمن خود یعنی شوروی با استفاده از فیلم‌های هالیوودی یک هیولا ساخت، با ایران نیز چنین مواجهه‌ای دارد. چون باید افکار عمومی خود برای هر رویارویی نظامی با ایران را آماده کند مانند کاری که قبل از حمله به عراق کردند.

رئیس اندیشکده آینده اندیشی سیمرغ خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آمریکا برای شوروی پرونده حقوق بشری گشود، اما برای ایران بهترین بهانه برنامه هسته‌ای بود که از این راه وارد شد و جهان را ایران هراساند. اسرائیل پروکسی اصلی آمریکا است و آمریکا می‌خواهد از با بزرگنمایی مظلومیت اسرائیل و ایران هراسی جمهوری اسلامی را به عنوان تهدید منافع جهانی معرفی کند و با ابزار‌های مختلف اقتصادی، تحریمی و حتی نظامی با او برخورد کند.

مطهرنیا درباره حملات متقابل اسرائیل و ایران و کیفیت و کمیت این حملات نیز سخن گفت که می‌توانید تمام مباحث مطرح شده را در ویدیو ببینید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
از کویر
|
United States of America
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
0
0
میشه مصاحبه کننده عوض بشه؟ این آقا نمیتونه حرف بزنه کلمه کم میاره اعصاب شنونده رو به هم میریزه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی