تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دیدار آدینه ۳۱

افاضات اضافه: پول را با آب می‌شویند، بیت کوین را با برق تولید می‌کنند!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۸۰۰۳۳
۱۵:۲۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

افاضات اضافه: پول را با آب می‌شویند، بیت کوین را با برق تولید می‌کنند!

دیدارنیوز _ عوام الملک:

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹
در خبر‌ها مساله حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا همچنان مطرح است. ترامپ هم گفته است در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد. همین چند وقت پیش بود که محسن گفت آمریکا در حال فروپاشی‌ست. اینکه چند پرچم کشور ما با نشان شیر و خورشید هم در بین حمله‌کنندگان دیده شد نشان داد که خون پاک آریایی اگر اراده کند تا قلب واشنگتن هم خواهد رفت. یکی از خواص‌المله گفته بودجه سال آینده برای فروپاشی تنظیم شده است. البته من نفهمیدم که چطوری کسی می‌تواند بودجه‌ای برای فروپاشی خودش تنظیم کند. بالاخره همین چیزهاست که باعث تفاوت خواص و عوام می‌شود. گزارشی در مورد ۲۰ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۳۵ خواندم. از همسایگان ما، روسیه، عربستان و ترکیه به ترتیب در رتبه‌های دهم، هفدهم و بیستم قرار دارند، اما ما اصلا جایی نبودیم. به نظرم دروغ است و غربی‌ها با این حرکات تبلیغی می‌خواهند روحیه خواص ما را تضعیف کنند. البته همین که برای چین و روسیه احترام قائل بودند نشانه نفوذ ماست. عصر یکی از عوام خبر داد که چینی‌ها در نزدیکی رفسنجان در حال استخراج بیت‌کوین هستند و در حدود ۱۷۵ مگاوات برق را از شبکه سراسری ما مصرف می‌کنند. گویا بیت‌کوین همان چیزی است که چند روز پیش گفتم به جای بیل و کلنگ با برق استخراج می‌شود و به خاطر آن ما نباید به جز اتاق خواب در جای دیگری لخت بشویم. اینکه چینی‌ها پولشان را با برق ما می‌شویند هم در نوع خودش جالب است. البته جای شکرش باقی‌ست که برق را مجانی نکردند. انتشار این خبر در سالروز درگذشت مرحوم اکبر مشکوک است. می‌خواهند رابطه دوستانه ما با چینی‌ها را خراب کنند. می‌ترسم انتشار این خبر باعث ناراحتی عزیزان چینی بشود و در اثر عصبانیتشان ویروس جدیدی به ایران بیاید. گویا برای پرونده یکی از دوستان باقر حکم صادر شده است. عجیب است که درست وقتی که باقر در خارج از تهران در حال ابراز تاسف از ناراحتی‌های عوام است علیه‌اش جوسازی می‌کنند. فیلم سخنان کاظم درباره غسل میت را دیدم. اعجاب‌انگیز بود. بعضی‌ها وقتی می‌میرند تازه معلوم می‌شود چقدر کرامات داشته‌اند. لابد در کل دوران زندگی در حال تقیه بوده‌اند. عوام‌النسا برای شام ماکارونی درست کرده بود. نمی‌دانم چرا مدام به غسل میت فکر می‌کردم و از گلویم پایین نمی‌رفت. ممکن است تا مدت‌ها وقتی ماکارونی می‌بینم یاد غسل میت بیفتم. آخر شب جو بایدن سخنرانی کرد. سعی داشت خودش را در مورد سلامتی و وضعیت معیشت آمریکایی‌ها در دوران کرونا نگران نشان دهد. به شکل مشکوکی تاکید می‌کرد همه آمریکایی‌ها باید واکسن بزنند. حدس می‌زنم می‌خواهد کشور‌های دیگر را فریب دهد که واکسن را از آمریکا بخرند. خوشبختانه تکلیف ما روشن است و گول نمی‌خوریم.
 
بیشتر بخوانید: عشق‌آباد و توصیه‌های عیسی

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
هوای تهران از سر صبح به شکل مناسبی آلوده بود و کوه‌های شمال شهر دیده نمی‌شدند. با اینکه عوام تاکید کرده بودند که حاضرند فداکاری کنند و واکسن خارجی کرونا را بزنند، اما خواص می‌گویند فقط در صورتی اجازه فداکاری می‌دهند که واکسن خارجی، ساخت هر جایی نباشد. یکی از خواص‌المله هم گفته که استفاده از واکسن آمریکایی خطر ترور بیولوژیک دارد. منظورش این است که واکسن آمریکایی از هوای تهران هم خطرناک‌تر است. خوشبختانه کوبا اعلام کرده می‌خواهد تست واکسنش را در ایران انجام بدهد. خبر خوب و مهمی‌ست. می‌توانیم علاوه بر خواص برای رفقایمان هم فداکاری کنیم. حالا چه فرقی دارد که چین و روسیه باشد یا کوبا؟ خبر تزریق واکسن به ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ را هم شنیدم. احتمالا انگلیسی‌های فریبکار با این خبر می‌خواهند عوام جهان را گول بزنند که باور کنند واکسن انگلیسی خوب است، اما در واقع از واکسن یکی از رفقا برای ملکه و همسرش استفاده کرده‌اند. نباید گول بخوریم. ظهر فیلمی به دستم رسید که در آن عده‌ای از عوام شعار می‌دادند قالیباف حیا کن ریاست رو رها کن. خیلی ناراحت شدم. فکر کردم عوام در حال قدرنشناسی از زحمات و مسافرت‌های باقر هستند. بعد فهمیدم که تجمع جلوی سازمان بورس بوده و علیه قالیباف‌اصل، رییس سازمان بورس شعار می‌دادند و طبق معمول کسی با باقر کاری ندارد. خیالم راحت شد. گویا توییتر حساب کاربری ترامپ را بسته است. بالاخره معلوم شد که ادعای آزادی بیان در آمریکا چه معنایی دارد. به جای اینکه ترامپ اینترنت را قطع کند اینترنت به شکلی، ترامپ را قطع کرد. یکی از خواص‌المله گفته که اگر آمریکا تحریم‌ها را متوقف نکند روز سوم اسفند بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از ایران اخراج می‌کنند. اقدام قاطعانه‌ای‌ست. به نظرم بهتر است قبل از اخراج یک لگد هم به ماتحتشان بزنند و یک تو سری هم نثارشان کنند تا پیام لازم به همه جهان مخابره شود. وضعیت کرونا در تهران زرد شد. نباید خیلی روی انتشار خبر کار کرد. چون به گوش عوام می‌رسد و توقع دارند منع تردد شبانه برداشته شود. باید بفهمند که شب‌ها وقت خواب است نه تردد و ممکن است تا اطلاع ثانوی تردد شبانه ممنوع باشد. اما مهم این است که عوام هنوز اجازه دارند روز‌ها تردد کنند. گویا محسن به دوستانش گفته دفعه‌های قبلی برای ورود به انتخابات جدی نبوده، اما این دفعه جدی است. اینطور که محسن گفته هر چه نگاه می‌کند کسی نیست که امور را جمع کند و مجبور است خودش برای جمع کردن بیاید. خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند.
 
بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز عوام

یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹
هر چه می‌گذرد بیشتر معلوم می‌شود که چه خطری از بیخ گوش عوام گذشته است. یکی از خواص گفته که در واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی GPS جاسازی شده است. با این وضعی هم که در کشور ما وجود دارد بعد از تزریق واکسن لابد مکان همه عوام را فرودگاه مهرآباد نشان می‌دهد و باعث اختلال می‌شود. یکی از خواص‌المله هم گفته است که این واکسن‌ها هم عقیم‌کننده و هم سرطان‌زا هستند و شصت درصد مردم خودشان حاضر نشدند از این واکسن‌ها استفاده کنند. این ویژگی که ایشان در مورد واکسن گفته است نشان می‌دهد که غربی‌ها آلودگی هوا و پارازیت‌های ما را داخل واکسن‌شان ریخته‌اند. اگر اینطور باشد بعید است برای عوام مشکلی پیش بیاید، چون با این چیز‌ها روزگار را سر می‌کنند. عده‌ای از پزشکان هم که فکر کرده‌اند حق دارند درباره واکسن نظر بدهند به حسن نامه نوشتند و گفتند که نباید واکسن را سیاسی کرد. عجیب است. اینکه یک عده پزشک در مورد واکسن حرف می‌زنند خودش مصداق سیاسی‌کاری است. به نظر می‌آید باید به شکل خودجوش نصیحت شوند. گویا امروز خواص‌المله تصویب کرده‌اند که داشتن سوابق مربوط به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و برخورد با تخلفات از معیار‌های مدیر بودن کاندیدا‌های ریاست خواص‌الدوله است. خیلی خبر خوبی است. باعث رقابت فشرده‌ای بین خواص می‌شود. شانس باقر هم خیلی زیاد می‌شود. انگار خودش هم فهمیده و در سخنرانی خودش سعی کرد از لطف مهربانه و مهربانانه و مهربانبانه سایرین تشکر کند. فقط امیدوارم باقر وقت‌هایی که پشت فرمان هواپیما می‌نشیند دستورالعمل‌های پرواز را با این هیجان روخوانی نکند. غروب نامه محسن به فائزه را خواندم. چقدر خوب است که هنوز بعضی خانواده‌ها به جای آنکه به تلفن و ابزار‌های جدید وابسته شوند برای هم نامه می‌نویسند و حتی نامه را با اینکه خصوصی هست منتشر می‌کنند تا همه بخوانند. همین کار‌های محسن ثابت می‌کند که به اندازه آن یکی محسن جدی است و دارد نشان می‌دهد که می‌تواند امور را جمع کند.
 
بیشتر بخوانید: واکسن داخلی را اول به خواص بزنید

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹
صبح آقای محسن بهشتیان [صاحب کتابفروشی لارستان]پیام داد که دیشب در ساعات منع تردد، تابلوی مغازه را دزد برده است. البته گفت اگر بداند تابلوی مغازه باعث شده که گرسنه‌ای سیر شود دزدیدنش ایرادی ندارد. تازه می‌فهمم چرا کتابفروش‌ها با اینکه خاص هستند هیچوقت نمی‌توانند از خواص باشند. آلودگی هوای تهران همچنان در حال افزایش است و علیرغم تلاش‌های همه خواص، خبری از باد یا بارش نیست. در واقع وضعیت هوای تهران در حال گذشتن از وضعیت قرمز است. می‌توان امیدوار بود که با توجه به بحرانی شدن شرایط، ظرف چند روز آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا، تصمیم بگیرد ظرف چند روز بعدش جلسه‌ای برگزار کند و در مورد وضعیت هوا ابراز نگرانی نماید. قبلا هم گفته بودم که باید قدردان دبیر کلِ سازمان مللِ درونِ همه خواص باشیم. ضمن اینکه یکی از شرایط مدیریت بحران، حفظ خونسردی‌ست و از نشانه‌های خونسردی، عجله نکردن برای برگزاری جلسه و تصمیم‌گیری در اوج بحران است. یکی از خواص‌المله، که وقتی اسمش را دیدم فکر کردم یکی از خوانندگان طاغوتی از رافت موجود در کشور سو استفاده کرده و برگشته است، در مورد فائزه حرف‌هایی زده است. باقر هم برای جلوگیری از هدر رفتن توانایی‌های او برایش حکم صادر کرد تا بیشتر در سیاستگذاری‌ها نقش داشته باشد. کار مهمی بود. نباید اجازه داد استعداد‌های خواص هدر برود. خوشبختانه خبردار شدم که ایران سومین کشور در استخراج بیت‌کوین در جهان است. خیلی خوب است که روی سکو رفته‌ایم. فقط با توجه به میزان مصرف برق برای این کار شاید از این به بعد توی اتاق خواب هم نشود لخت شد. البته همین که این چیز‌ها را با برق استخراج می‌کنند و پول را با آب نمی‌شویند خیلی خوب است. وگرنه با توجه به بی‌آبی کشور ممکن بود برای قرار گرفتن روی سکو دچار مشکل شویم. نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفته که برخی کشور‌های اطراف، فرش ایرانی را می‌خرند و شناسنامه‌اش را عوض می‌کنند و با برند خودشان به آمریکا صادر می‌کنند. درستش هم همین است. نباید اجازه بدهیم پول‌های کثیف آمریکا به صورت مستقیم وارد کشور ما شود. البته یکی از خواص‌المله هم گفته که دولت مقادیر زیادی دلار را پنهان کرده تا وقتی بایدن سر کار آمد دلار را ارزان کنند. اگر این کار را کرده باشند باید از ایشان تقدیر شود. چون از اول هم قرار بود دلار را آنقدر ارزان کنیم که اقتصاد آمریکا ورشکسته شود. نمی‌فهمم چرا خواص‌المله به این حرکت‌های اصولی اعتراض دارند. غروب مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس را تماشا کردم. دو بر دو مساوی شد. معمولا وقتی این دو تیم برنده نمی‌شوند مربیان و بازیکنان و بعضی از هوادارانشان معتقدند که زمین کج است. گویا قرار است مدارس مجددا باز شوند. به نظر می‌رسد خواص به این نتیجه رسیده‌اند که در طول روز همه چیز به حالت عادی برگشته و فقط شب‌ها همه باید زود به خانه بروند و بیرون‌نیایند تا کرونا حوصله‌اش سر برود و بخوابد. آخر شب مطالبی خواندم که باعث شد بابت نمکی بودن وزیر بهداشت ابراز خوشحالی نمایم.
 

 سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹
امروز از اول صبح برق خیلی جا‌ها قطع بود. قطعی برق تا شب هم ادامه داشت. پیگیری کردم. اداره برق می‌گوید تقصیر اداره گاز است. اداره گاز می‌گوید تقصیر خودشان است و به ما ربطی ندارد. عیسی هم می‌گوید بیرون از اتاق خواب لباس بپوشید تا هوا آلوده نباشد. ولی به نظر من هیچکدام از این‌ها عامل اصلی قطع برق نیست. کار غربی‌هاست. البته شب عوام‌النسا همه چراغ‌های خانه را خاموش کرد و شمع روشن کرد. می‌گفت باید صرفه جویی کنیم، چون زشت است مزاحم کسب و کار عزیزانی بشویم که در حال استخراج بیت‌کوین هستند و برای شستن پول این همه مشقت می‌کشند. خوشبختانه سنت نامه‌نویسی توسط فرزندان مرحوم اکبر در حال احیا است. فائزه در جواب نامه محسن، نامه نوشت و ضمن احوالپرسی گفت امیدوارم کاری که آن یکی محسن نتوانسته در چند دوره بکند تو در دوره بعد انجام بدهی. در مورد جنم داشتن هم گفته است. مخصوصا وقتی قرار است کسی برای خودش از هر نمدی کلاه ببافد. رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد که، چون مرغ‌های موجود در کشور از نژاد راس انگلیسی هستند، این کشور می‌تواند در تولید مرغ کشور ایجاد مشکل نماید و به همین خاطر باید به طور جدی به نژاد بومی مرغ که اسمش آرین است توجه کرد. خوشحالم که به جایی رسیده‌ایم که وجود خون پاک آریایی در رگ مرغ‌ها هم مهم شده است. آخر شب خبردار شدم که محمدحسین و دوستانش بازی ریاضی دوران دبستانشان را در برنامه‌های پیامکی اعمال کرده‌اند و ضرایب ۹۴ و ۷۶ را برای پرسپولیس و استقلال نوشته‌اند. این میزان از توجه به ریاضیات در تلویزیون خیلی کار خوبی‌ست. باعث تشویق جوانان به تقویت ریاضی می‌شود. بالاخره مریم میرزاخانی‌ها را داده‌ایم که محمدحسین‌ها را تحویل بگیریم.
 
بیشتر بخوانید: پرستوی خواص و مرغ عوام

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹
صبح پیام یکی از عوام به نام حسین حسینی از طریق سایت دیدارنیوز به دستم رسید. خیلی ابراز محبت و لطف کرده بود. چیز‌های مهمی هم راجع به تاریخ نوشته بود. استفاده کردم. البته حدس می‌زنم ایشان خاطرات فرد دیگری را خوانده، ولی با من درد دل کرده بود. یکی از نکات تاریخی که از ایشان یاد گرفتم این است که قاعدتا باید به خواص‌المله بگوییم یک طرح فوری برای نابودی عراق و آمریکا و بقیه جهان ظرف کمتر از بیست سال آینده تصویب کنند. بالاخره هشت سال با ما جنگ مستقیم و رودررو داشته‌اند. اشاراتی هم به جابه‌جایی‌های من در داخل خانه داشت که دقیق نبود، ولی نشان می‌داد خودش خیلی انسان بزرگ و شریف و اهل مطالعه و ادبی‌ست. در آخر هم نکته‌ای گفته بود که باعث شد متوجه یک اختلاس بزرگ شوم. گویا به نام من پرداخت‌هایی انجام شده است که خودم خبر ندارم. به آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]تلفن کردم. جواب نداد. اگر به نتیجه نرسد به آقای حسینی نامه می‌نویسم تا لااقل طلب من را از ایشان بگیرد و بعد طبق توصیه ایشان در مورد اصول غسالی و نحوه پوشیدن لباس در بخش‌های مختلف خانه و چگونگی چندقلوزایی می‌نویسم که سیاسی نباشد. امروز هم هوای تهران از آلودگی مناسبی برخوردار بود. گویا خواص در حال استفاده از تکنیک بی‌محلی نسبت به آلودگی هوا هستند. روش جدید و مدرنی‌ست. بی‌محلی کردن باعث می‌شود آلودگی دست از کار‌های زشتش بردارد و برود. به نظر می‌رسد قطعی‌های برق هم بخشی از همین تکنیک است. البته یکی از خواص گفته، چون عوام ناراحت شده‌اند فعلا استخراج بیت‌کوین در رفسنجان که متعلق به برادران عزیز چینی بوده متوقف شده است. شاید همین باعث شود دوباره در رفسنجان به سراغ زراعت پسته بروند. شب جلسه کنگره آمریکا برای استیضاح ترامپ را دیدم. عجیب بود. همه نمایندگان کنگره در زمان سخنرانی‌ها ساکت در جای خود نشسته بودند و گوش می‌داند. حتی کسی دستش را داخل دماغش نمی‌کند. سخنرانان هم برای شنیده شدن حرفهایشان فریاد نمی‌زدند. چه مجلس است کزان‌های و هو نمی‌آید؟ البته احتمالا این نمایش‌ها را جلوی دوربین بازی می‌کنند تا عوام ساده سایر نقاط جهان را فریب دهند. وگرنه چهره واقعی آمریکا همان چیزی‌ست که هفته پیش دیدیم.
 
بیشتر بخوانید: لگد خواص المله به اعضا و جوارح بایدن

 پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹
تصویری از نقشه آلودگی هوای شهر‌های تهران، پکن، شانگ‌های و نیویورک به دستم رسید. افتخارآمیز است. چون در زمینه آلودگی معمولا آن سه شهر اجازه نمی‌دادند تهران روی سکوی افتخار قرار بگیرد. اما طبق آخرین نقشه حدس می‌زنم اگر همه موتورسیکلت‌ها و ماشین‌هایشان را هم با هم روشن بگذارند اختلاف ما آنقدر شده است که رده اول را در اختیار خودمان نگه داریم. یکی از خواص‌المله خبر داد که قرار است دو هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان مستقر در تپه‌های جام‌جم تهران قرار گیرد تا در فضای مجازی تولید محتوا کنند. خیلی خوب است. چون محتوایی که سازمان مذکور در رادیو و تلویزیون‌هایش تولید می‌کند اینقدر زیاد و مفید است که سرریز می‌شود و خوب است اضافاتش را از طریق فضای مجازی در اختیار عوام بگذارند.‌ای کاش اگر خواص‌المله صلاح دانستند مبلغ بودجه‌اش را بیشتر هم بکنند. حیف است که بابت این کار‌ها بودجه مملکت کم خرج شود. یکی از خواص‌المله هم گفته اینکه شبکه‌های اجتماعی فیلتر می‌شود، ولی خواص در آن هستند مثل پدری‌ست که رمز کارت بانکی خودش را به فرزند خردسالش نمی‌دهد. آدم صادقی‌ست. من خودم بار‌ها گفته بودم که خواص به عوام به چشم کودکان صغیر نگاه می‌کنند و نگران تربیت ما هستند، اما خیلی‌ها باور نمی‌کردند. البته فکر می‌کنم پدری که رمز کارت بانکی خودش را به فرزند خردسالش نمی‌دهد موجودی کارتش را اول خرج خانواده خودش می‌کند و اگر چیزی اضافه آمد به همسایگان و بستگان سببی و نسبی در سایر خانه‌ها و محله‌ها کمک می‌کند. حالا باز باید ببینیم خواص‌المله ما که عصاره فضائل به حساب می‌آیند مصلحت عوام، که همان فرزندان خردسالشان هستند را چگونه تشخیص می‌دهند. ظهر توییت استاد علی‌اکبر را دیدم. گویا با حذف عکس ابراهیم از خبر جلسه سران خواص مملکت سعی کرده بود بگوید باقر و حسن در قصر حسن جلسه گذاشته بودند، اما بعد معلوم می‌شود اتفاقا جلسه در دفتر ابراهیم بوده است. از طریق عوام مطلع خبردار شدم که استاد علی‌اکبر هنوز مشغول سینه‌خیز رفتن است. غلامعلی در مورد چیزی به نام انتخابات ۱۴۰۰ حرف زد و گفت نظام سلطه می‌خواهد قیمت ارز و سکه پایین بیاید تا خواص‌الدوله بعدی شبیه خواص‌المله فعلی نباشند. تا حالا فکر می‌کردم ما خودمان قیمت ارز را پایین می‌آوریم تا اقتصاد آمریکا زودتر فروپاشی کند. ولی گویا خواص‌المله دوست دارند قیمت ارز و سکه بالا باشد تا از طریق تورم اقتصاد آمریکا منهدم شود. به هر حال اختلاف سلیقه در همه کشور‌های دموکرات وجود دارد. مهم این است که در مملکت ما عوام به خواص اعتماد کامل دارند. آخر شب قبض برق شرکت عزیزی که در رفسنجان در حال استخراج بیت‌کوین است به دستم رسید. برای یک ماه باید ۴۰میلیارد تومان پول برق دهند. واقعا ناراحت شدم. الان اگر سفیر چین در تهران دلگیر شود چه کسی جواب می‌دهد؟ باید به خواص‌المله بگویم حالا که رمز کارت بانکی خودشان را به عوام نمی‌دهند لااقل پول برق این دوستان را بدهند. ناسلامتی مهمان از صاحبخانه عزیزتر است. مخصوصا اگر چینی باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی