تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
افاضات اضافه

باید از سربازان مظلوم روسی در مقابل اشغالگران اوکراینی حمایت شود

عوام الملک در این هفته نیز ضمن مسرور بودن از پیروزی‌های قوای ظفرمند ولادیمیر نسبت به برخی سم پاشی‌ها علیه ارتش روسیه و نیز طرح صیانت خشمگین بوده است...

کد خبر: ۱۲۳۸۴۰
۱۶:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

باید از سربازان مظلوم روسی در مقابل اشغالگران اوکراینی حمایت شود

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰

در خبر‌ها مساله عملیات ویژه نظامی روسیه برای آزادسازی اوکراین از اشغال خواصش مورد توجه است. جریان اصیل طالبان از روسیه و اوکراین خواست به جای شلیک گلوله و جنگیدن با هم گفتگو کنند. نشانه‌های آخرالزمان، شاخ و دم ندارند. دیمیتری از خواص روسیه از طرف ولادیمیر اعلام کرد اگر اوکراینی‌ها اعلام بی‌طرفی کنند و سلاح‌هایشان را زمین بگذارند می‌توانند به بلاروس بروند تا با روس‌ها مذاکره کنند. خیلی شرایط آسانی‌ست. اگر اوکراینی‌ها از این فرصت طلایی استفاده نکنند هر چه به سرشان بیاید حقشان است. ولادیمیر می‌توانست بگوید هم باید سلاح‌ها را زمین بگذارند و هم خودشان را بکشند یا زندانی کنند، اما این کار را نکرد. فقط هر طور فکر کردم نفهمیدم که چطور وقتی دو کشور در حال جنگیدن با هم هستند، یکی از آن‌ها می‌تواند اعلام بی‌طرفی کند. در واقع باید اعلام کند ضمن اینکه با طرف مقابل کاری ندارد از خودش هم طرفداری نمی‌کند. تصاویر یک تانک روسی را در خیابان‌های یکی از شهر‌های اوکراین دیدم. انگار راننده‌اش فکر کرده بود وانت است و می‌خواهد یک عابر را زیر بگیرد. ولی تانک بود و یک خودروی درسته را زیر گرفت. چند دقیقه‌ای هم روی خودرو ماند تا مطمئن شود خوب له شده است. نتیجه بی‌طرف نماندن اوکراینی‌ها همین است. محمدرضا که وقتی از خواص‌المله اصلاحی بود زبانش بند آمده بود بالاخره صحبت کرد و گفت اگر اکثریت عوام با صندوق رای قهر نکرده بودند الان نیازی به صیانت از ایشان نبود. حرف مهمی‌ست. البته یکی از دلایلی که اکثریت عوام با صندوق رای قهر کردند این بود که دفعه قبل که قهر نکرده بودند محمدرضا چشمش به خیل جمعیت افتاد و از همان موقع با اینکه رای آورد زبانش بند آمد. همین باعث شد که خیلی از عوام تصمیم بگیرند برای حفظ سلامت خواص رای ندهند. صیانت هم که چیز خوبی‌ست. حتی تلویزیون بودجه‌بگیر هم گزارش‌هایی نشان داد که ثابت می‌کند چینی‌ها هم از عوامشان در فضای مجازی صیانت می‌کنند و خیلی از نتایج راضی هستند. یکی از عوام فیلمی از مراسم بیمه کردن معده یک مستری که متخصص چشیدن غذا هست را برایم فرستاد. صحنه جالبی‌ست. از این صحنه‌های بیمه کردن جا‌های بزرگ و مهم شخصیت‌ها در غرب دیده بودیم. حالا دیگر خودمان هم داریم. با معده شروع شده و می‌توان با جا‌های دیگر ادامه داد به شرط آنکه فرد شایسته‌اش پیدا شود. آمریکایی‌ها داشته‌اند. ما هم بگردیم پیدا می‌کنیم، اما نباید پروتزی باشد.

 شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰

تصاویر مسابقه دو ماراتن در جزیره کیش را دیدم. چند متر بعد از خط شروع، دوندگان به یک چهارراه می‌رسیدند و می‌توانستند انتخاب کنند از کدام طرف بروند. البته بعد از چند دقیقه معلوم شد همه باید از یک مسیر خاص بروند. صحنه‌های جالبی بود. به دوندگان اجازه دادند خودشان مسیرشان را انتخاب کنند تا بفهمند اگر در راهی غیر از مسیر از پیش تعیین شده بروند فایده ندارد و تماشاگران آن‌ها را خنده می‌کنند. اخبار عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را دنبال کردم. خوشبختانه تلاش مذبوحانه آمریکا و غربی‌ها برای صدور قطعنامه علیه روسیه توسط خود روسیه وتو شد. چه خوب است که روسیه حق وتو دارد و چه بهتر می‌شد اگر آمریکا حق وتو نداشت. ولودیمیر، رییس خواص‌الدوله اوکراین تصاویری از خودش منتشر کرد تا وانمود کند هنوز در کیف و در حال جنگیدن است. دروغ می‌گوید. چون دیروز خبرگزاری خواص‌الدوله ما اعلام کرده بود که ولودیمیر در یک پناهگاه زیرزمینی در بیرون از کیف پنهان شده است. تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد ابراهیم دستور داده است که فقر مطلق رفع شود. حجت هم بلافاصله مصاحبه کرد و گفت ستاد رفع فقر مطلق، کار خودش را آغاز کرده است. سرعت عمل خواص‌الدوله در ستادسازی برای حل مشکلات کشور خیلی بالاست. اصلا همین ستادهاست که مشکلات را حل کرده است.‌ای کاش ابراهیم به ولادیمیر زنگ بزند و پیشنهاد بدهد که یک ستاد رفع اوکراین راه بیندازد. اوکراین کلا رفع می‌شود. گزارش‌هایی درباره جاسوس بودن یکی از نسوان خبرنگار و نویسنده در خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر خواندم. اتفاقا عکسش را هم روی صفحه اول یکی از روزنامه‌های بودجه‌بگیر دیدم. ظاهرا با ابراهیم، در دوره رقابت با حسن، سفر هم رفته بوده. حجاب مناسبی هم داشت. احتمالا این شایعه جاسوسی، تهمت است. چون معمولا جاسوس‌ها همه در تیم حسن و جواد و اصلاحیون هستند. سریال‌های بودجه‌بگیر همیشه همین را گفته‌اند و بعید است اشتباه کرده باشند. وزارت امور صنعتی اعلام کرد این انتظار که کیسه‌های هوای خودرو‌ها تحت هر شرایطی باز شوند اصلا منطقی نیست. راست هم می‌گوید. انگار بعضی‌ها خیلی پرتوقع هستند و انتظار دارند کیسه‌های هوا در هر تصادف سختی باز شوند.

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

آقای سردار درباره تصادف تانک روسی و خودروی اوکراینی واکنش نشان داد. برایش مهم بود که خودرو مچاله شد، اما راننده زنده ماند و این نشان می‌دهد که چقدر مقاومت بدنه در حفظ جان راننده مهم است. درست می‌گوید، اما این همه حقیقت نیست. اگر بدنه خودرو‌های داخلی را خیلی هم مقاوم بسازند در حادثه‌ای مثل تصادف چند روز پیش پراید با گاری، ممکن بود گاری کامل نابود شود. اما پراید طوری ساخته شده که فداکارانه ترجیح می‌دهد خودش له شود، اما اموال سایرین آسیب نبیند. کیانوش که بعد از دوره حسن خیلی حرف نمی‌زد درباره ولودیمیر و عوام اوکراین نکاتی را طرح کرد. ظاهرا از نظر کیانوش، چون ولودیمیر قبلا کمدین بوده نمی‌تواند در این شرایط جنگی رییس خواص‌الدوله خوبی باشد و مقاومت کند. کیانوش، چون خودش خیلی خوب بلد است مبارزه کند باید عوام اوکراینی حرفش را جدی بگیرند. روزنامه بودجه‌بگیر مثل همیشه درباره مذاکره نکردن با غربی‌ها و آمریکایی‌ها حرف خوبی زد. واقعا بهتر است نه مذاکره شود و نه توافق. روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم درباره ویژگی‌های خوب ولادیمیر نوشت. واقعا چقدر خوب است که ولادیمیر هست و روسیه اینقدر قوی و باافتخار شده است. صحبت‌های وزیر خارجه آلمان درباره قطع دسترسی روسیه به سوییفت را خواندم. نگران تاثیر منفی این کار بر جامعه مدنی روسیه است. دروغ می‌گوید. جراتش را ندارند. می‌دانند روسیه آنقدر قوی هست که این کار‌ها تاثیری بر قدرتش نمی‌گذارد و بیخودی گردن جامعه مدنی می‌اندازند. خبر نامه نوشتن رییس نظام پزشکی به بهرام را خواندم. برای اعزام پزشک به اوکراین برای کمک به عوام جنگ‌زده اعلام آمادگی کرده است. به نظرم اشتباه لپی کرده، چون اگر هم قرار باشد به کسی کمک کرد، عوام و نظامیان مظلوم روس هستند که مورد حمله اشغالگران اوکراینی واقع شده‌اند. خبر سهمیه‌بندی سرم در داروخانه‌ها را هم شنیدم. احتمالا پیرو همان نامه دارند کمی از سرم‌ها را برای کمک به عوام مظلوم روسیه کنار می‌گذارند. عیبی ندارد. کم می‌زنیم، ولی همه با هم، به اتفاق روس‌ها می‌زنیم. یک آقای سردار دیگر، خواص‌المله را تشویق کرد با خیال راحت به فکر صیانت از عوام در فضای مجازی باشند و از یک مشت منافق کامنت‌گذار نترسند. راست هم می‌گوید. هر کسی که دارد برای مخالفت با این طرح خوب، کامنت می‌گذارد منافق است، اما ترس ندارد. فوقش کامنت می‌گذارد و دلش خنک می‌شود، اما اصلا اهمیتی ندارد. مهم این است که خواص بی‌توجه به این چیز‌ها کارشان را بکنند. صحبت‌های بزرگوار شاهین‌شهری در مراسم افتتاحیه یک‌مدرسه را شنیدم. گویا عده‌ای از فرهنگیان مثل طلبکار‌ها درخواست افزایش حقوق دارند. بزرگوار شاهین‌شهری راست می‌گوید. با این کار‌ها اقتصاد را به هم می‌ریزند. اگر تا امروز هم چنین خواسته‌ای داشتند باید بعد از شنیدن حرف‌های بزرگوار شاهین‌شهری دست از این طلبکاری‌ها بردارند و خجالت بکشند. لابد با همین اخلاق می‌خواهند فرزندان عوام را تربیت کنند.

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰

صبح خبر تغییر تقویم کره‌شمالی را شنیدم. کلا تقویم میلادی را حذف کرده و تاریخ را از ۱۱۱ سال پیش که پدربزرگ آقای اون به دنیا آمده در نظر گرفته‌اند. ضربه بدی به حیثیت غربی‌ها خورده و ثابت می‌کند حتی در تقویم هم می‌توان خودکفا شد. خوشبختانه ما از اول در این یک زمینه هیچ مشکلی نداشتیم. نماینده روسیه در مذاکرات اعلام کرد که به طور تقریبا قطعی تا آخر هفته توافق می‌شود. اینکه روس‌ها وسط دفاع از تمامیت ارضی خودشان و درگیری با اشغالگران اوکراینی حواسشان به ما هم هست و نگران مذاکرات هستند نشان می‌دهد که خاطرات خوب ما از روس‌ها در طول تاریخ، بی‌دلیل به وجود نیامده‌اند. مهرداد، خواص‌المله خرم‌آباد خبر خوبی داد و گفت صیانت از عوام در فضای مجازی قطعا برای ۳ تا ۵ سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و هیچ خواصی هم نمی‌تواند در موردش حرف بزند. خیلی خبر خوبی بود. چون معمولا هر چیزی که قرار است به صورت آزمایشی، موقتا اجرا شود از آزمایش سربلند بیرون می‌آید و برای همیشه خواهد بود. ابراهیم به چند نفر از خواص‌الدوله‌اش ماموریت داده که دلیل افزایش قیمت‌ها را بررسی کنند. مخصوصا که قیمت ارز کم شده است. ابراهیم نباید نگران افزایش قیمت‌ها باشد. عوام می‌دانند که باید تحمل کنند تا ابراهیم بتواند مشکلات بزرگتر را حل کند. قیمت ارز هم هر چقدر کم شود خوب است. نشان می‌دهد پول آمریکایی چقدر برای عوام بی‌ارزش شده و باعث فروپاشی آمریکا خواهد شد. مقاومت روس‌ها در برابر اوکراینی‌ها همچنان مورد توجه است. متاسفانه شب تصاویر چند به اصطلاح فوتبالیست تیم نساجی قائمشهر را دیدم که روی پیراهن‌هایشان پرچم اوکراین را نقاشی کرده بودند. با اینکه باشگاه‌های ما فرهنگی و ورزشی هستند، اما ظاهرا از توجیه کردن فوتبالیست‌ها به شکل فرهنگی غافل شده‌اند.

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

یکی از عوام سر صبح تماس گرفت و با عجله و اضطرار تاکید کرد که اگر قصد سفر نوروزی دارم در سامانه "ایران من" مشخصات خودرو را وارد کنم تا جریمه نشوم. قصد سفر ندارم، اما چون حدس می‌زنم که امکان دارد اول جریمه کنند و بعد بپرسند که آیا قصد سفر داشته‌ایم یا نه، تصمیم گرفتم ثبت‌نام کنم. هر کار کردم سامانه را پیدا نکردم. بعد از پیگیری متوجه شدم که اصلا چنین سامانه‌ای وجود ندارد. خیالم راحت شد. برای پرداخت جریمه، پس‌انداز خواهم کرد. یکی از عمله طرب پیام داد که با برخی از هنرپیشگان تئاتر تماس گرفته‌اند و گفته‌اند از این به بعد طراحی حرکت در تئاتر ممنوع است. اقدام درستی‌ست. معلوم است بعد از سینما، مشغول ریل‌گذاری در تئاتر شده‌اند. اصلا در تئاتر حرکتی که از قبل طراحی شده باشد، مفسده دارد. باید در نطفه خفه شود. عیسی درباره صادر کردن عوام ماهر به خارج از کشور حرف‌های خوبی زد. گفت اگر عوام ماهر، درست تربیت شوند نگرانی درباره مهاجرتشان وجود نخواهد داشت. می‌توان صادرشان کرد. اتفاقا فکر خوبی‌ست. چون مشمول تحریم‌ها هم نمی‌شود و غربی‌ها نمی‌توانند توطئه کنند. مساله صیانت از عوام در فضای مجازی توسط خواص همچنان مورد استقبال و تشکر است. مهرداد، خواص‌المله خرم‌آباد هم به استقبال عوام از صیانت شدن اشاره کرد و گفت گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا از آن می‌ترسند. مهم نیست. باید جلوی فروش قلاده‌های بلند را گرفت. قلاده کوتاه باشد، اما طلا باشد. سگ‌های غربگرا را هم باید جمع کرد. گرایش‌های دیگر عیب ندارند. البته می‌توان از حیوانات مجازی دیگر با قلاده‌های کوتاه استفاده کرد تا کسی مانع این کار‌های قانونی نشود. عصر هم در اخبار خواندم که اگر کسی در توئیتر یا یوتیوب، محتوا تولید کند مجرم است. کمی شرایط سخت شد. چون در حال حاضر خواص بیشتر از عوام در حال تولید محتوا در توئیتر هستند. حتی مهرداد هم درس‌های جانورشناسانه و قلاده‌سنجی را در توئیتر ارائه می‌دهد. باید تبصره‌ای برای این قانون بگذارند که طبق آن با اینکه عوام براساس قانون مجرم هستند، اما خواص خیلی خوبند.

 چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

سرمقاله روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. نصیحت‌های خوبی داشت. عجیب است که عده‌ای عملیات ویژه نظامی روسیه برای بیرون کردن اشغالگران اوکراینی از سرزمین‌شان را محکوم می‌کنند و انتظار دارند خواص هم همین کار را کنند. این در حالی‌ست که آن کشوری که همیشه از دوره فتحعلی‌شاه و قبلتر تا الان حواسش به ما بوده روسیه است. خبر رسوایی یکی از خواص نروژ را دنبال کردم. پانزده سال پیش از یک خانه دولتی استفاده کرده و مالیاتش را نداده است. امروز مجبور شد استعفا کند. واقعا این غربی‌ها بی‌شرم هستند و به خاطر همین بی‌اخلاقی‌ها به زودی دچار فروپاشی خواهند شد. محمد، بزرگوار قمی گفت این که عوام گاهی تجمعاتی می‌کنند نشانه آن است که به خواص‌الدوله برای حل مشکلات امیدوارند. راست می‌گوید. در عصر ابراهیم، عوام هر کاری را که در دوره حسن به خاطر ناامیدی انجام می‌دادند از سر امیدواری انجام می‌دهند. به همین خاطر هم هست که همه عوام اجازه دارند برای هر چیزی تجمع کنند. نشانه امیدواری‌ست و ثابت می‌کند نشاط دل‌های عوام زیاد است. عصر شنیدم که ابراهیم حوالی وقت ناهار به صورت سرزده به یکی از شرکت‌های خودروسازی سر زده است. خوشحال شدم. قطعا حق ما را می‌گیرد. چون مرتب در بخت‌آزمایی ثبت‌نام می‌کنم و برنده نمی‌شوم. فکر کنم بعد از این مدام برنده شوم. ابراهیم از اینکه برخی خودرو‌ها چراغ نداشتند ناراحت بود. دستور لازم را داد. احتمالا از شنبه به بعد هم خودرو با چراغش ارزان می‌شود و هم خودرو‌های جدید تولید می‌شود و هم کیسه هوای خودرو‌ها بیشتر از قبل باز می‌شوند. غروب توئیت محمود درباره اوکراین را خواندم. احتمالا تبصره قانون دیروز تصویب شده است و محمود خیالش راحت است که مجرم نیست. البته محتوای حرف‌هایش با سرمقاله روزنامه بودجه‌بگیر جور نبود. از اشغالگران اوکراینی دفاع کرده بود. حدس می‌زنم محمود فکر کرده است اوکراینی‌ها روس‌ها هستند. چون آن زمان که رییس خواص‌الدوله بود مدام با دیمیتری و ولادیمیر جلسه می‌گذاشت و به زبان انگلیسی با آن‌ها صحبت می‌کرد. باید پیغام بدهم که حواسش باشد اشتباه ننویسد. خبر جلسه سازمان به اصطلاح ملل درباره عملیات ویژه نظامی روسیه برای مقابله با اشغالگران روسی را خواندم. متاسفانه اکثر کشور‌های جهان فریب نمایش‌های رییس فراری خواص‌الدوله اوکراین را خوردند و علیه کشور دوست و برادر ما رای دادند. مهم این است که ما کنار چین ایستادیم و علیه روسیه رای ندادیم. برای ثبت در تاریخ خیلی مهم است. چون روس‌ها همیشه به نفع ما رای داده بودند و از این به بعد هم بیشتر خواهند داد.

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

امروز تازه در مورد پوشش خبرنگاران غربی از عملیات ویژه نظامی روسیه شنیدم. گویا بعضی از این به اصطلاح خبرنگاران نگران وضع اشغالگرانی هستند که در حال فرار از سرزمین‌های اشغالی اوکراین‌اند. در گزارش‌هایشان طوری حرف زده‌اند که انگار هر کسی موبور و چشم آبی‌ست متمدن است و نباید گرفتار جنگ شود، اما اگر در خاورمیانه جنگ شود و عده‌ای کشته و آواره شوند عیبی ندارد. طوری حرف می‌زنند انگار در طول تاریخ این یکی دو هزار سال اخیر خاورمیانه‌ای‌ها به همه جای جهان حمله کرده‌اند و همه جا مستعمره داشته‌اند. کلا بعضی از این غربی‌ها باورشان شده ژن خوب و نژاد برتر هستند. فراموشی هم دارند. همین سی سال پیش هم خودشان در بالکان به جان هم افتاده بودند. هر وقت که با خودشان جنگ ندارند یک جایی در خاورمیانه یا آفریقا پیدا می‌کنند که به آن حمله کنند و نشان بدهند متمدن هستند. با اینکه برای برای کشور دوست و برادر روسیه، خیلی احترام قائل هستیم و علیه‌اش رای نمی‌دهیم، اما روس‌ها هم به همان اندازه غربی‌ها متمدن و وحشی هستند. در اخبار خواندم که شرکت گربه روسی در نمایشگاه بین‌المللی گربه ممنوع شده است. غربی‌ها دارند به بهانه دفاع از اشغالگران اوکراینی حقوق حیوانات روسی را هم نقض می‌کنند. کاظم که سفیر ما در مسکوست خبر خوبی داد و اعلام کرد صادرات فلفل دلمه‌ای ما به روسیه دوباره آغاز می‌شود. حالا که غربی‌ها در حال محاصره اقتصادی روسیه هستند خوب است لااقل خیال روس‌ها را از بابت تامین فلفل دلمه‌ای راحت کنیم. مدتی فلفل‌های ما را قبول نمی‌کردند. حسین که از مسوولان سازماندهی لباس پوشیدن عوام است برای بررسی مشکلات موجود در این زمینه پارسال به دریاچه چیتگر تهران رفته و خبرش را امروز منتشر کرد. ظاهرا دو تسبیح با خود برده بوده است. تسبیح بی‌حجاب‌ها سه دور پر شده، اما تسبیح باحجاب‌ها یک دور پر شده است. من احتمال می‌دهم دریاچه را اشتباه رفته باشد. چون اگر قرار بود آن یکی تسبیح سه دور پر شود ایاب و ذهاب رایگان عوام مذکور با ون امکانپذیر نبود و نیاز به اتوبوس پیدا می‌شد. باید به حسین پیشنهاد بدهم گذرنامه‌اش را چک کند و ببیند احتمالا در آن روز‌ها مهر خروج به کشور‌های اطراف را نخورده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی