تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
فوتبال گیت (۳۱)

بازگشت فرهاد مجیدی به صحنه جرم و رویارویی حیثیتی امپراتور و ژنرال!

هفته جهارم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود. با دیدار استقلال و فجر سپاسی در شیراز که یادآور بازگشت مجرمی به صحنه جرم است و البته رویارویی حیثیتی فردا بین کل‌گهر سیرجان و پرسپولیس!

کد خبر: ۱۱۳۵۴۶
۱۳:۱۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

فوتبال گیت هفته چهارم لیگ برتر 1400

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: هفته سوم لیگ برتر برگزاری شد و سرخپوشان پایتخت بعد از نزدیک به یکسال در لیگ برتر بازنده از زمین خارج شدند و جالب اینکه این شکست در همان زمین و مقابل همان تیمی رقم خورد که یکسال قبل هم مغلوب آن‌ها شده بودند تا رسول خطیبی و آلمینیوم اراک گربه سیاه پرسپولیس در دو سال اخیر لقب بگیرند. از طرفی گل گهر که دیگر تیم ۶ امتیازی لیگ در دو هفته ابتدایی بود مقابل نساجی متوقف شد تا در کنار پرسپولیس از کورس رقابت با سپاهان و استقلال عقب بماند.

آنچه در هفته گذشته فوتبال ما را تحت شعاع قرار داده بود بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بود که در یادداشتی جداگانه به آن پرداختیم و درواقع هفته سوم لیگ برتر کاملا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت

پیش درآمد هفته چهارم لیگ برتر

فرهاد در شیراز؛ بازگشت مجرم به صحنه جرم

اواخر دهه هفتاد که هنوز لیگ برتر آغاز نشده بود و جام آزادگان سطح اول فوتبال باشگاهی در ایران بود، ورزشگاه حافظیه شیراز شاهد یک دیدار جنجالی و پر تنش بین فجر سپاسی و استقلال بود. فحر سپاسی آن سال‌ها تازه به لیگ دسته اول آمده بود و در کنار برق شیراز تیم دوم شهر شعر و ادب و نارنج بود. استقلالی‌ها که آن روز تصور یک پیروزی ساده را مقابل تیم جوان فجر داشتند حسابی سورپرایز شدند و در اواخر بازی در حالی که دو بر یک از رقیب عقب بودند روی یک صحنه در محوطه جریمه به تصمیم جلال مرادی اعتراض شدیدی کردند که موجب اخراج بازیکن استقلال از زمین مسابقه و به جنجال کشیده شدن بازی شد. نقش اول آن جنجال که پس از اخراج پیراهن از تن در آورد و دور گردنش بست و به اینصورت به نشانه اعتراض زمین را ترک کرد و پس از آن هم ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد کسی نبود جز مرد اول نیمکت فعلی استقلال، فرهاد مجیدی، که حالا بعد از سال‌ها باید دوباره در مقابل فجر تازه لیگ برتری شده قرار گیرد و باید دید اینبار میتواند با خاطره خوش و دست پر از شیراز به تهران بازگردد یا نوار پیروزی هایش پاره میشود.

رویارویی قلعه نویی و گل محمدی نبرد اعاده حیثیت

مهمترین دیدار هفته چهارم بین پرسپولیس و گل گهر برگزار میشود که هردو در هفته گذشته امتیاز از دست دادند و برای بازگشت به کورس رقابت بالا نشینان فقط برد میخواهند. در این بین برای یحیی و پرسپولیس برد واجب‌تر از نان شب است. آن‌ها که هفته قبل بخاطر بازی ضعیف در اراک بشدت مورد انتقاد قرار گرفتند برای جلوگیری از ورود به حاشیه نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار خانگی دارند و از این جهت اهمیت این بازی دو چندان می‌شود.

از طرفی تقابل‌هایی که یکطرف آن امیر قلعه نویی باشد و سمت دیگر پرسپولیس همیشه جذاب و پر حاشیه بوده. هرچند قلعه نویی بدلیل محرومیت روی نیمکت گل گهر نیست، اما نامش به عنوان سرمربی این تیم کافی است تا بر جذابیت‌های این دیدار بیفزاید.

قلعه نویی که در قامت ژنرال آبی در دهه ۸۰ مردی شکست ناپذیر برابر سرخ‌ها بود و تا حد زیادی هم شخصیتی شبیه به سلطان سرخ‌ها داشت در دهه نود در اغلب دیدار‌ها مغلوب پرسپولیسی‌ها بوده. حالا و در حالی که رقابت امیر قلعه نویی در قامت سرمربی، با پرسپولیس وارد سومین دهه میشود باید ببینیم یحیای امپراطور فاتح میدان روز شنبه میشود یا امیر ژنرال...

سپاهان ـ ذوب آهن؛ دربی‌ای که شبیه دربی نیست

دیگر دیدار مهم هفته بین سپاهان و ذوب آهن برگذار میشود. هرچند این دیدار حساسیت‌های خاص دربی‌ها را ندارد و اصولاً کری خوانی‌های مرسوم بین هواداران دو تیم در جریان نیست و فضای دربی در نصف جهان حاکم نیست، اما چون نقش تعیین کننده‌ای در تعیین صدرنشین این هفته دارد بازی بسیار حساسی محسوب میشود. اساسا نگاه هواداران در اصفهان به این مسابقه شبیه نگاه به مسابقه برادر و بزرگتر با برادر کوچکتر است و حتی اگر سری به فن پیج‌های هواداری دو تیم بزنید هم اثری از حساسیت یک دربی را در آن‌ها مشاهده نمیکنید، ولی به هر حال، با توجه به آمادگی هر دو تیم اصفهانی توقع یک رقابت زیبا و باکیفیت در نقش جهان وجود دارد که امیدواریم این انتظار فوتبال دوستان روز جمعه برآورده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی