تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
فوتبال گیت (۱۰)

نیم فصل دوم با عزیزی خادم آغاز شد

فوتبال گیت عنوان ستون ثابتی است که سجاد شجاعی در آن به ماجراهای لیگ برتر و حواشی فوتبال ایران می‌پردازد. در این قسمت او به نکاتی درباره هفته شانزدهم لیگ اشاره دارد.

کد خبر: ۸۳۱۷۵
۱۲:۰۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

فوتبال گیت (۱۰) / نیم فصل دوم با عزیزی خادم آغاز شد

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: بالاخره پس از ماهها انتظار انتخابات  فدراسیون فوتبال برگزار شد و شهاب الدین عزیزی خادم برنده یکی از رقابتی ترین و پرحاشیه ترین انتخابات‌های تاریخ این فدراسیون شد. حضور عزیزی خادم پشت میز ریاست فدراسیون فوتبال همزمان شد با آغاز نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر و شاید اگر بخواهیم در کوتاه مدت عملکرد عزیزی خادم در فدراسیون را ارزیابی کنیم باید با دقت بیشتری پانزده هفته باقی مانده از رقابت‌های لیگ را زیر نظر داشته باشیم تا ببینیم فدراسیون تحت مدیریت وی چقدر می‌تواند در مسیر رفع مشکلات لیگ قدم بردارد. شاید ورود VAR توسط فدراسیون تحت هدایت عزیزی خادم بتواند اولین گام در مسیر ایجاد تغییرات مثبت در فوتبال ایران باشد.

به هر حال بازی های هفته شانزدهم لیگ برتر با پیروزی هر دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی پرسپولیس و سپاهان برگزار شد تا رقابت همچنان در صدر جدول جذاب دنبال شود.

سپاهان در اصفهان گل‌گهر را با تک گل آقای گل لیگ برتر شکست داد و شاگردان قلعه نویی باز هم با وجود ارائه یک بازی هجومی نتوانستند از فرصت‌های‌شان استفاده کنند و در نهایت دومین شکست پیاپی را پذیرفتند.

پرسپولیس هم یک بار دیگر با یک گل سه امتیازی توسط کاپیتان جلال تمام نشدنی توانست گام آغازین نیم فصل دوم را محکم بردارد. سید جلال حسینی با عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشته در مسیر جاودانگی قرار دارد. سید جلال در آستانه ۴۰ سالگی همچنان بهترین مدافع لیگ برتر است و این فصل در گلزنی هم نسبت به بسیاری از مهاجمان لیگ بهتر عمل کرده است. رکوردهای سید جلال از نظر تعداد بازی در لیگ برتر و کسب جام، وی را دست نیافتنی کرده. بی شک یکی از مهمترین عناصر موفقیت‌های سالهای اخیر پرسپولیس کاپیتان با تعصب و سخت‌کوش این تیم بوده است که دیگر باید نامش را در کنار اسطوره‌های این باشگاه نوشت. سایپا هم در این بازی نمایش کم نقص و خوبی داشت و شاگردان صادقی نشان دادند شایسته رده‌های بالاتر جدول رده‌بندی هستند.

 

گره کور در کار استقلال

در حالی که پیش از آغاز نیم فصل دوم همه در انتظار تغییر روی نیمکت استقلال بودند و هر روز نام یک مربی به عنوان گزینه هدایت آبی‌پوشان شنیده می‌شد، محمود فکری در سمت خود ابقا شد تا همچنان شاهد تصمیمات عجیب از سمت وی باشیم. در حالی که مهدی قایدی از یازده جلسه تمرینات اخیر استقلال ده جلسه را بخاطر اعتراض به رقم و شرایط قراردادش غایب بود در بازی مقابل مس رفسنجان در ترکیب اصلی قرار گرفت تا فکری نشان دهد حاضر است اصول و پرنسیپ‌های حرفه ای را فدای نتیجه‌گیری کند که البته در کسب نتیجه لازم هم ناکام ماند. شاید هفته‌های آتی آخرین روزهای مربی‌گری فکری در استقلال باشد، مردی که از ابتدا انتخاب درستی برای نیمکت استقلال نبود و حالا در شرایط بسیار سختی قرار گرفته.

مسی‌ها مثل بازی های گذشته یک فوتبال با برنامه و هدفمند از خود به نمایش گذاشتند و با کسب یک امتیاز خانگی جایگاه‌شان در میانه های جدول را حفظ کردند.

 

باشگاه یا خانه خاله؟؟

در فاصله تعطیلی ده روزه نیم فصل دو سرمربی در حالی که با تیم‌هایشان قرارداد داشتند بصورت یک‌طرفه اقدام به فسخ قرارداد کردند و تیم‌های‌شان که اتفاقا جایگاه بدی هم در جدول نداشتند را رها کرده و سکان دیگر تیمهای لیگ برتری را بر عهده گرفتند. اینکه این شکل جدا شدن از تیم‌ها چقدر حرفه‌ای و اخلاقی است یک بحث است و نحوه عقد قراردادها و پرداختی ها به مربیان نکته دیگری است که باید مورد بررسی قرارگیرد، تا مشخص شود چگونه یک مربی به این راحتی میتواند یک باشگاه را در میانه راه رها کند و روی نیمکت تیم دیگری بنشیند. شاید در این بین آلومینیوم اراک بیشترین ضرر را بکند.

اراکی‌ها که توسط رسول خطیبی برای اولین بار لیگ برتری شدند و توانستند با عملکرد غیر قابل پیش‌بینی در نیم فصل اول به رتبه های بالایی جدول راه یابند به یک‌باره متوجه شدند که دیگر خطیبی را به عنوان سرمربی در اختیار ندارند. شاید بهتر بود خطیبی یک نیم فصل دیگر صبوری می‌کرد تا حاصل عملکرد تیمی که خودش به لیگ برتر آورده و خودش به رتبه های بالای جدول رسانده را می‌دید و با خاطره‌ای خوش از این تیم جدا می‌شد. در هر صورت سه تغییر طی ده روز تعطیلی لیگ روی نیمکت‌ها اتفاق افتاد که طبق معمول تبریزی‌ها در این بین پیشتاز بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی