تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فوتبال گیت آسیایی ؛ آزمون احتمالات با برنامه‌ریزی پیچیده AFC

فوتبال گیت عنوان ستون ثابت فوتبالی در دیدار به قلم سجاد شجاعی است. او درباره متن و حاشیه فوتبال باشگاهی ایران می‌نویسد و سوژه امروز، لیگ قهرمانان آسیاست.

کد خبر: ۸۹۰۱۸
۲۰:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

لیگ آسیایی

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال دست به ابتکاری تازه زد و تصمیم گرفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با حضور چهل تیم برگزار کند و به این ترتیب مسابقات غرب قاره کهن با شرکت بیست تیم در پنج گروه برگزار می‌شود.

این اقدام‌ ای اف سی، اما باعث سردرگمی تیم‌ها و هواداران آن‌ها شده به‌طوری که در فاصله یک مسابقه مانده به اتمام مرحله گروهی، هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌دانند در صورت صعود، دقیقا با کدام تیم در مرحله بعد روبه‌رو خواهند شد و یک طومار بلند بالا از احتمالات پیش‌روی تیم‌ها قرار دارد.

در این مطلب سعی می‌کنیم عملکرد دو بازی گذشته، شانس صعود و محتمل‌ترین حالات رویارویی نمایندگان کشورمان در صورت صعود را بررسی کنیم.

فولاد، حذف شده زود‌هنگام

فولادی‌ها که در دور رفت مسابقات عملکرد قابل قبولی داشتند و امتیازات نسبتا خوبی هم جمع کرده بودند در دور برگشت و با دو شکست متوالی مقابل النصر و السد وداع زودهنگامی با مسابقات داشتند و فقط برای اعاده حیثیت در هفته پایانی مقابل الوحدات اردن قرار می‌گیرند.

در این گروه السد با ده امتیاز صدرنشین است و با یک تساوی مقابل النصر به عنوان صدرنشین می‌تواند صعود خود را قطعی کند و النصر هم در صورت تساوی یا شکست قطعا از مسابقات حذف خواهد شد. نکته جالب اینکه السد هم در صورت شکست شانس کمی برای صعود به‌عنوان تیم دوم دارد.

تراکتور، امید اندک

شاید در ابتدای مسابقات کمتر کسی تصور صعود تراکتوری‌ها را داشت، اما با نتایج خوب و کسب هفت امتیاز در پنج بازی این تیم هم از شانس صعود به‌عنوان تیم دوم برخوردار است. تبریزی‌ها باید در یک دیدار پایانی این مرحله مقابل شارجه، صدرنشین گروه خود به برتری برسند و منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشند تا شاید جزو سه تیم برتر دوم بتوانند جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را دریافت کنند. شاگردان خطیبی در صورت صعود، احتمالا در مرحله بعد به تیم اول گروه D یعنی السد یا النصر برخورد خواهند کرد.

استقلال، امید فراوان

آبی‌پوشان که شروع طوفانی در این رقابت‌ها داشتند، هر چه از بازی‌ها گذشت با افت مواجه شدند به‌طوری که از سه بازی آخرشان فقط دو امتیاز دشت کردند، اما هنوز به واسطه دو پیروزی پر گل ابتدایی، شانس اول صعود از گروهشان محسوب می‌شوند و در صورت پیروزی برابر الشرطه می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند. البته تعیین تیم اول و دوم این گروه بستگی به نتیجه دیدار الاهلی و الدحیل دارد، اما در هر صورت استقلال با پیروزی برابر شرطه و با کسب یازده امتیاز حتی در صورت دوم شدن هم جزو تیم‌های صعودکننده خواهد بود. استقلال در صورت صعود به‌عنوان تیم دوم احتمالا با تیم اول گروه A  که به احتمال قوی الهلال است بازی خواهد کرد و در صورت صعود به‌عنوان تیم اول گروه ممکن است با تیم اول گروه E که احتمالا پرسپولیس باشد بازی خواهد کرد.

استقلال در صورت شکست قطعا و در صورت تساوی مقابل شرطه احتمالا از مسابقات کنار خواهد رفت.

پرسپولیس، صعودکننده قطعی

سرخپوشان تهرانی تنها نماینده ایران هستند که صعود خود را پیش از دیدار پایانی قطعی کردند و در صورت پیروزی برابر الریان تیم اول صعودکننده از این گروه لقب می‌گیرند، البته شاگردان یحیی حتی با تساوی در آخرین دیدار هم احتمالا سرگروه، گروه E شوند و در این صورت با فرض صعود تیم دوم از گروه C، پرسپولیس باید با تیم اول این گروه که احتمالا یکی از دو تیم استقلال یا الدحیل باشند بازی کند. در صورت دوم شدن و صعود تیم‌های دوم از گروه‌های  A، C، E  پرسپولیس با تیم اول گروه B یعنی الشارجه بازی خواهد.

تمام احتمالات فوق که برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شد، بر اساس صعود تیم‌های دوم از گروه‌های A، C، E بود و در صورت تغییر در تیم‌های صعودکننده دوم شرایط برخورد تیم‌ها در مرحله بعد هم تغییر خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی