تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
فوتبال گیت (۳۰)

تداوم مربع قدرت یا کم شدن مدعیان؟

«فوتبال گیت» عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به حواشی و متن فوتبال باشگاهی ایران می‌پردازد. موضوع این قسمت، مربع صدر جدول و مربیان ۴ تیم برتر است.

کد خبر: ۱۱۲۹۳۳
۱۲:۱۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

فوتبال گیت

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: هفته دوم لیگ برتر برگزار شد و هر چهار مدعی پیش بینی شده برای این فصل با پیروزی از زمین مسابقه با رقبا خارج شدند. اما نکته عجیب این هفته وضعیت تأسف‌بار تنها نمایند مشهد در لیگ برتر است که بدلیل اعتصاب بازیکنان و نابسامانی وضع مدیریتی و مالکیتی و فنی نتوانست در زمین مسابقه حاضر شود که این موضوع باعث نگرانی هواداران مشهدی شد.

اینکه استانی با ظرفیت‌های فراوان اقتصادی توان اداره یک تیم فوتبال را ندارد یک بحث است و عدم پرداخت حقوق فوتبال و باشگاه‌ها در قالب حق پخش از سمت صدا و سیما و عدم برخورداری باشگاه‌ها از درآمد‌های پایدار فوتبالی رایج در دنیا که باعث اضمحلال باشگاه‌ها شده و روند این اضمحلال روز به روز تسریع میشود هم بحث دیگری است که باید هر چه بیشتر در رسانه‌ها و فضای کارشناسی و هواداری فوتبال به آن پرداخته شود. امیدواریم تنها نماینده استان خراسان رضوی که هنوز بر سر نامش هم دعوا وجود دارد قربانی جدید این چرخه سقوط و نابودی نباشد و مشهدی‌ها بتوانند از هفته آینده شاهد مسابقات تیم شهرشان در لیگ برتر باشند.

پیش درآمد هفته سوم

اگر روند امتیازگیری ۴ تیم بالای جدول مانند دو هفته ابتدایی در هفته سوم هم تداوم داشته باشد می‌توان انتظار یک لیگ جذاب با رقابت تنگاتنگ در بالای جدول را داشت که شاید برخی رکوردها، از جمله رکورد کسب بیشترین امتیاز توسط قهرمان لیگ، در پایان فصل شکسته شود که موضوعی خوشایند برای فوتبال باشگاهی ما محسوب می‌شود. در مهمترین مسابقات این هفته استقلال در تهران میزبان تراکتورسازی خواهد بود که هفته قبل پنجره نقل و انتقالاتی‌اش باز شد و می‌تواند در این مسابقه از خرید‌های جدیدش بهره ببرد و دیگر مسابقه مهم هم جدال پرسپولیس و آلومینیوم اراک که قطعا روز سختی برای شاگردان گل محمدی خواهد بود. سرخپوشان تنها شکست فصل گذشته را مقابل همین آلومینیوم و در ورزشگاه شهر اراک پذیرفتند و می‌خواهند انتقام فصل گذشته را از آلومینیومی‌ها بگیرند.

در مقابل، تیم خطیبی هم در دو بازی گذشته نشان داده که با آمادگی کامل وارد لیگ شده و میتواند یقه مدعیان را بگیرد. شاگردان قلعه نویی هم در دیگر مسابقه مهم هفته باید در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان رو در روی نساجی مازندران قرار بگیرند که به نظر می‌آید مسابقه ساده‌ای برای گل‌گهری‌ها نباشد. شاید در بین چهار مدعی بالانشین، سپاهان در مقابل هوادار کار راحت‌تری داشته باشد. باید دید در رقابت‌های هفته سوم همچنان چهار ضلعی مدعیان در مسیر پیروزی حرکت می‌کنند یا از اضلاع این مربع در این هفته کاسته خواهد شد. نکته مد نظر فوتبال گیت در این شماره، همچنان عدم پویایی لیگ برتر ایران است، مساله‌ای که فصل گذشته هم وجود داشت و پدیده چشمگیری از دل لیگ برتر بیرون نیامد و در فصل نقل و انتقالات هم بازیکنان سی و چهار، پنج ساله روی بورس بودند که اگر این روند در فصل جاری هم ادامه داشته باشد شاهد بالا رفتن میانگین سنی تیم‌ها و پیر شدن لیگ برتر خواهیم بود که هم روی عملکرد نمایندگان ایران در آسیا اثر می‌گذارد و هم در دراز مدت باعث افت فوتبال ملی ما خواهد شد.

برچسب ها: فوتبال گیت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی