تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
فوتبال گیت (۳)

هت‌تریک ۲ ـ ۲، پوکر اشتباهات

فوتبال گیت عنوان ستون ثابت سجاد شجاعی است که هر هفته در آن به مرور مهم‌ترین مسائل و حاشیه‌های لیگ برتر می‌پردازد. سومین قسمت این یادداشت به دربی پایتخت و البته عملکرد خوب تیم صنعت نفت پرداخته است.

کد خبر: ۷۹۸۶۰
۱۵:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

 

فوتبال گیت (۳) / هت‌تریک ۲ ـ ۲، پوکر اشتباهات

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری مسابقه بزرگ هفته پیگیری شد و در نهایت آخرین دربی قرن با نتیجه دو بر دو به تساوی رسید. از پنج تساوی ۲-۲ در دربی‌ها سه تای آن در دی ماه اتفاق افتاد تا این ماه رکورددار تساوی‌های پر گل تاریخ دربی باشد.

برخلاف سال‌های نه چندان دور که دربی‌ها کم گل و کم موقعیت برگزار می‌شد و حاشیه بر متن و استرس بر تاکتیک غلبه داشت، دربی‌های اخیر پر گل و جذاب بوده و تیم‌ها کمتر جانب احتیاط را رعایت کردند.

در این بین، اما سهم اشتباهات فردی و گروهی مدافعان در خلق موقعیت‌ها و گل‌های به ثمر رسیده در بازی اخیر غیر قابل انکار است.
استقلال در دقیقه ۲ بازی روی پاس کمال کامیابی نیا به ارسلان مطهری به گل رسید تا از همان ابتدای کار مشخص شود امروز روز اشتباهات فاحش و بزرگ است.

در ادامه پرسپولیس برای جبران جلو آمد و بازی را در اختیار گرفت، اما نتوانست گل خورده را جبران کند و نیمه اول با همان یک گل به سود آبی پوشان به اتمام رسید.

 


نیمه دوم فکری دست به تعویض و تغییر آرایش زد و با آوردن دیاباته با سه فوروارد استقلال را  به میدان فرستاد که این شاید بزرگترین اشتباه فنی بازی بود. دفاع استقلال در نیمه دوم بدترین عملکرد ممکن را داشت، اما آنچه جلوی باخت تراژیک این تیم را گرفت فرصت سوزی‌های عجیب پرسپولیسی‌ها بود.

سرخپوشان دو گل زدند و چندین موقعیت صد در صد گل را هدر دادند تا در دقیقه ۹۴ مجازات شوند و بازی برده را با تساوی عوض کنند.

دربی ۹۴ هرچند پرگل، پرهیجان و جذاب برگزار شد، اما هر چهار گل روی اشتباهات مرگبار فردی و گروهی مدافعان دو تیم به ثمر رسید و اگر این اشکالات به خصوص از سمت استقلال برطرف نشود روز‌های خوبی در انتظار این تیم نخواهد بود.



آبادان برزیلته
شاید ابتدای فصل کمتر کسی تصور داشت صنعت نفت با مشکلات متعدد مدیریتی و مالی، پنجره بسته نقل و انتقالاتی و تغییرات فراوان روی نیمکت و بین بازیکنان و از دست دادن چند ستاره تاثیر گذارش، شانسی برای حضور در نیمه بالای جدول را داشته باشد، اما شاگردان پورموسوی با ارائه فوتبال قابل احترام و تاکتیکی، نتایج فوق العاده‌ای کسب کردند تا در عین ناباوری مدعیان به صدر جدول برسند. تیم‌های نفتی در سال‌های اخیر و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و سیاست‌های حاکم بر وزارت نفت چالش‌های فراوانی داشتند تا جایی که یک تیم نفتی منحل و دیگر تیم زیر مجموعه این وزارتخانه، به لیگ پایین‌تر سقوط کرد.

 


در حال حاضر دو تیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان به عنوان زیرمجموعه‌های شرکت نفت در لیگ برتر حضور دارند که نیازمند حمایت جدی این نهاد هستند. هویت این دو تیم ریشه در تاریخچه شکل گیری فوتبال در ایران دارد و نبض زندگی این دو شهر به دو تیم محبوب جنوبی متصل است.

شاید صنعت نفت نتواند جایگاه فعلی‌اش در جدول را حفظ کند، اما قطعا شور و نشاطی که با برد‌ها و بازی‌های زیبایش به آبادانی‌ها می‌بخشد و استعداد‌های جوان و بومی که از این خطه به فوتبال ایران معرفی می‌کند، بسیار ارزشمند و شایسته تحسین و تشویق است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
به نظر من حتی خصوصی کردن این تیمها هم جواب نمیدهد. باید شورایی از پیشکسوتان این دو تیم مدیریت را برعهده گیرند. تحلیل دقیقی بود و سپاس از آقای شجاعی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی