تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
فوتبال گیت (۲)

فِیک کلاسیکو

فوتبال گیت عنوان ستون ثابت سجاد شجاعی است که هر هفته در آن به مرور مهم‌ترین مسائل و حاشیه‌های لیگ برتر می‌پردازد. دومین شماره این ستون به دو اتفاق مهم این هفته در لیگ برتر می‌پردازد.

کد خبر: ۷۹۴۰۶
۱۲:۰۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

فوتبال گیت (2)/ فِیک کلاسیکو

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: بازی بزرگ این هفته از رقابتهای لیگ برتر، نبرد پرسپولیس و سپاهان معروف به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بود. مسابقه‌ای که در اصل باید در هفته هفتم برگزار می‌شد اما در میانه مسابقات هفته دهم انجام شد. فوتبال دو تیم نه تنها هیچ شباهتی به ال کلاسیکو نداشت بلکه حتی نیمه اول آن از متوسط سطح کیفی لیگ برتر ایران هم پایین‌تر بود. پرسپولیس پس از شکست تلخ در فینال آسیا طعم برد در مسابقات لیگ را نچشیده تا دل‌نگرانی هواداران در آستانه دربی صدچندان شود. نمایش پرسپولیس که با رفتن بشار رسن تنها بازی‌ساز تخصصی‌اش را هم از دست داده هیچ شباهتی به قهرمان چهار دوره قبل لیگ برتر و فینالیست آسیا ندارد و حالا  با سه تساوی پیاپی و عملکرد ضعیف به خصوص در فاز تهاجمی باید آماده مصاف با استقلال شود. مسابقه ای که نتیجه آن اگر مطابق میل سرخپوشان نباشد احتمالا تیم را وارد بحران سختی خواهد کرد.

سپاهان هم علی‌رغم اینکه در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و تیم پرمهره‌ای را روانه رقابت‌های این فصل کرده عملکرد پرنوسانی داشته و در بازی مقابل پرسپولیس هم پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. باید منتظر بود و دید دو تیم در ادامه رقابت‌ها چه عملکردی خواهند داشت اما حداقل تا این جا می‌توان گفت مسابقه روز گذشته دو تیم بیش از هر چیز جفا  به عنوان ال‌کلاسیکو بود.

 

بیشتر بخوانید: فوتبال گیت (۱): هفته چندمه؟

 

داور کمکی از دنیای مجاز!

هواداران، بازیکنان و مربیان فوتبال سال‌ها در اوج عصبانیت و ناراحتی در مقابل ظلمی که تصور می‌کردند داوران به تیم‌شان کردند جمله کلیشه‌ای «اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است!» را شنیده بودند تا اینکه دنیای فوتبال به این نتیجه رسید که اشتباهات داوری دیگر نباید جزیی از فوتبال باشد و نتایج باید کاملا روی توانمندی تیم‌ها و نه اشتباهات داوری تعیین شود. اگر در گذشته توجیه داوران یا مسئولان فوتبال ما برای اشتباهات داوری مثال آوردن از اشتباهات داوری در سطح اول فوتبال دنیا بود، امروز و با به کارگیری VAR در فوتبال دنیا این توجیه پذیرفتنی نیست. اتفاقات ده هفته اخیر و اعتراضات گسترده به داوری‌ها که با کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد چندان هم بیراه نبوده، کمک داور ویدئویی را تبدیل به یکی از ملزومات برای لیگ برتر ایران کرده است. در این هفته از مسابقات و حداقل در ۳ بازی، صحنه‌های مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد که به گفته اکثر کارشناسان تصمیم داوران روی آن صحنه ها اشتباه بود. با توجه به حضور نمایندگان فوتبال ما در آسیا و استفاده از VAR در این مسابقات به نظر می‌آید برای عادت دادن بازیکنان هم که شده باید هر چه سریع‌تر این تکنولوژی در لیگ مورد استفاده قرار گیرد شاید این کار باعث شود آمادگی ذهنی بازیکنان بالاتر برود و اشتباهات فینال آسیایی گذشته پرسپولیسی‌ها برای تیم‌های ایرانی تکرار نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
1
بسیار عالی و دقیق
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی