تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فوتبال گیت (۲۰)

فرهاد، نقطه اتکای استقلال

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به متن و حواشی فوتبال باشگاهی ایران می‌پردازد. ماجراهای هفته بیست و ششم، سوژه این قسمت است.

کد خبر: ۹۹۴۴۲
۱۱:۴۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

فرهاد استقلال

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: مالکان ماشین سازی هرکاری که توانستند برای سقوط این تیم انجام دادند و اتفاقا در آستانه موفقیت هم قرار دارند. اما ظاهراً در این هفته‌های پایانی علی رضا اکبرپور و شاگردانش تصمیم گرفتند فارغ از مسائل مدیریتی برای دفاع از حیثیت خود هم که شده تمام تلاششان برای بقا را انجام دهند و هر چند خیلی دیر، اما در این هفته یک پیروزی روحیه بخش و پرگل کسب کنند. ماشین‌سازان هفته قبل هم عملکرد خوبی در اصفهان و مقابل تیم قدرتمند سپاهان داشتند و با بدشانسی مغلوب این تیم مدعی قهرمانی شدند. کار اکبرپور و شاگردانش برای حفظ ماشین سازی بسیار سخت است و ماندن آن‌ها در لیگ برتر به چیزی فراتر از معجزه شبیه است، اما تلاش آن‌ها تا دقیقه نود و ارائه بازی‌های جوانمردانه قابل تحسین است.

پیکان سپاهان زیر سایه «وی‌ای ار»

برای چندمین بار است که در فوتبال گیت بر لزوم ورود هر چه سریع‌تر کمک داور ویدیویی به لیگ برتر اشاره می‌کنیم و هر چه به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شویم خلأ این موضوع بیشتر احساس می‌شود. جای خالی «VAR» این هفته و در مصاف پرحاشیه و جنجالی پیکان ـ سپاهان یکبار دیگر به چشم آمد. این بازی در نهایت برنده‌ای نداشت، اما پیکانی‌ها معتقدند اگر اشتباهات داوری به ضررشان نبود می‌توانستند سه امتیاز این مسابقه را کسب کنند.

سپاهان پیکان

پدیدهٔ رحمتی

مهدی رحمتی در اولین سال حضورش به عنوان سرمربی در لیگ برتر، دست به کار بزرگی زد و یک تنه توانست تیم بحران زده مشهدی را از سیل مشکلات عبور دهد و به ساحل آرامش برساند. مشهدی‌ها که هنوز هم نمی‌دانند دقیقا چه کسی مالک تیمشان است و حتی نام تیم هم مشخص نیست موفق شدند سومین پیروزی پیاپی را کسب کنند تا مهدی رحمتی نمره قبولی بگیرد و نشان دهد مانند دوران بازیگری، روی نیمکت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

استقلال همچنان در مدار پیشرفت

اگر دو ماه قبل مسابقات استقلال را نگاه می‌کردیم با تیمی پراشتباه در کار دفاعی مواجه می‌شدیم که هر لحظه و در مقابل هر تیمی امکان باز شدن دروازه اش وجود داشت. اما در هفته‌های اخیر و بخصوص پس از بازی‌های آسیایی، مجیدی توانست ضعف‌های تیمش را یکی پس از دیگری برطرف کند تا نشان دهد هرچقدر مدیران این تیم کارنابلد هستند، او کارش را بلد است و تا اینجا موفق شده در کنار برطرف کردن ضعف‌های تاکتیکی، حواشی تیمش را هم مدیریت کند تا بی‌کفایتی مدیران خللی در نتیجه گیری تیمش ایجاد نکند. مجیدی این هفته هم موفق شد مربی سابقش را شکست دهد و فاصله اش با صدر جدول را با تیم دوم جدول به ۶ امتیاز کاهش دهد.

شکست ناپذیر در فولاد آرنا

پرسپولیس در روزی که با تساوی سپاهان، بهترین فرصت را برای جدا شدن از رقیب مستقیمش داشت با فولاد مساوی کرد تا همچنان فاصله دو امتیازی اش با تیم دوم را حفظ کند و برای ثبت پنجمین قهرمانی پیاپی چشم انتظار ۴ بازی آینده باشد. شاگردان نکونام هم که تا اینجای فصل در اهواز شکست نخوردند، توانستند مقابل صدرنشین جدول هم این رکورد را حفظ کنند هر چند که با این تساوی شانس‌شان برای کسب سهمیه آسیایی خیلی پایین آمد. آنچه بیش از محتوای فوتبال در جریان بازی به چشم آمد نوع گزارش بازی توسط گزارشگر بود. گزارشگر بازی کلکسیونی از اطلاعات بدردنخور برای بیننده را در طول مسابقه تکرار می‌کرد تا به همه ثابت کند بیوگرافی بازیکنان چند دهه اخیر فولاد را بخوبی حفظ کرده و چندین بار هم تاکید کرد که کادر فنی دو تیم فوتبالی هستند و جوری روی این موضوع مانور میداد که انگار کادر فنی بقیه تیم‌های لیگ برتری از رشته‌های واترپلو یا اسکواش به فوتبال آمدند.

در هر صورت معضل گزارش‌های ضعیف در کنار همه مشکلات فوتبال ایران کاملا مشهود است و خیلی از گزارشگران فوتبال بشدت روی اعصاب فوتبالدوستان هستند.

نکونام فولاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی