تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
فوتبال گیت (۱۹)

قلعه‌نویی بازنده بزرگ فصل مقابل سرخابی‌ها

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به متن و حواشی فوتبال باشگاهی ایران می‌پردازد. ماجراهای هفته بیست و پنجم، سوژه این قسمت است.

کد خبر: ۹۸۷۱۹
۱۲:۲۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

فوتبال گیت

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: گل‌گهر این هفته هم مغلوب پرسپولیس شد تا دو هفته متوالی مقابل دو تیم بزرگ پایتخت بازنده باشد و مانند دور رفت همه امتیازات را به سرخابی ها هدیه کند. امتیازاتی که البته خودش می‌گوید اگر اشتباهات داوری نبود به این راحتی از دست نمی‌داد.

به هر صورت پرسپولیس با این سه امتیاز همچنان صدرنشین ماند تا آماده دیدار سخت و سرنوشت ساز هفته آینده مقابل فولاد شود. شاید سه امتیاز بازی فولاد برای شاگردان یحیی بتواند گام بلندی به سمت پنجمین قهرمانی متوالی باشد. قلعه‌نویی هم که تیمش در این فصل پرنوسان ظاهر شد و اکثر امتیازات بازی‌های بزرگ را از دست داد با دو پله سقوط به رده هفتم جدول نزول کرد.او معتقد است اگر اشتباهات داوری نبود تیمش جایگاهی به مراتب بهتر از این در جدول داشت.

ذوب، نساجی، سایپا در منطقه خطر

با توجه به اینکه تقریبا سقوط ماشین‌سازی قطعی شده، یک سهمیه دیگر لیگ برتری در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد که با توجه به شرایط جدول و نتایج تیم‌های احتمالا یکی از سه تیم ذوب، نساجی و سایپا خواهند بود. البته نفت مسجد‌سلیمان هم هنوز در محدوده خطر قرار دارد اما نسبت به سه تیم پایین‌تر از شرایط بهتری برخوردار است. در این هفته اما هر سه تیم منطقه خطر مقابل رقبایشان شکست خوردند تا رقابت برای بقا در پنج هفته پایانی بشدت تنگاتنگ باشد.

در این بین دو تیم نساجی و ذوب‌آهن گوشه چشمی به رای نهایی بازی سایپا و پیکان دارند تا شاید کمیته استیناف در این روزهای سرنوشت‌ساز هدیه ای به آنها دهد و سرنوشت تیم دوم سقوط کننده را تا حدی مشخص کند. به هر صورت رقابت در قعر جدول به اندازه صدر، تنگاتنگ، جذاب و نفس‌گیر دنبال می‌شود و باید دید در نهایت تیم دوم سقوط کننده صنعتی خواهد بود یا مانند ماشین سازی باز هم یک تیم خصوصی سقوط خواهد کرد.

صفرـ صفر، نتیجه تقابل استقلالی با استقلال

شاگردان منصوریان در ادامه نتایج خوب هفته های اخیر موفق شدند در اراک شاگردان مجیدی را متوقف کنند تا بر خلاف انتظارات در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار بگیرند.آلومینیوم تیم شگفتی ساز این فصل که در هفته های ابتدایی اولین حضورش در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده بود رفته رفته خودش را پیدا کرد و توانست هفته به هفته جایگاهش در جدول را ارتقا دهد. اراکی‌ها به قدری تیم خوب و یکدستی داشتند که حتی تغییر سرمربی هم نتوانست خللی در نتیجه گیری این تیم ایجاد کند و منصوریان هم پس از خطیبی توانست روند رو به رشد این تیم حفظ کند و در این هفته هم موفق شد یک امتیاز از تیم سابقش در اراک بگیرد. استقلالی‌ها هم که این روزها به زمین و زمان اعتراض دارند، در حالی که یک گل سالم‌شان به اشتباه مردود اعلام شد با یک امتیاز به تهران برگشتند تا نوار پیروزی های هفته‌های اخیرشان پاره شود و فاصله‌شان با صدر جدول به ۱۰ امتیاز برسد.

فوتبال گیت

 

«وی ای آر» مطالبه عمومی فوتبالی‌ها

اگر امروز از مربیان، بازیکنان، مدیران و هواداران فوتبال بپرسید خواسته مشترک شما چیست، احتمالا از دهان همه آنها یک کلمه را می‌شنویم: «وی ای آر»! در این هفته از رقابت‌ها هم حداقل در سه بازی مهم پرسپولیس ـ گل گهر، استقلال ـ آلومینیوم و ذوب‌آهن ـ تراکتور صحنه‌های مشکوکی دیده شد که تصمیم‌های داور اعتراضات تیم‌ها را برانگیخت. این فصل که رو به اتمام است اما این مطالبه جدی از فدراسیون و سازمان لیگ وجود دارد که برای فصل بعد شرایط ورود «وی ای آر» به فوتبال ما را فراهم کند تا شاید شائبه ها و اعتراضات و اتهامات تیم ها به یکدیگر کاهش پیدا کند و نتایج براساس شایستگی تیمها و نه اشتباهات داوری رقم بخورد. بارها در فوتبال گیت به لزوم وجود «وی ای آر» در لیگ برتر اشاره کردیم و باز هم این مطالبه را از مدیران فدراسیون فوتبال داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی