تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
یورو بیست (۲۰)

مسافران ومبلی نهایی شدند، دینامیت‌ها و بی‌رحم‌ها!

مسابقات یورو ۲۰۲۰ با انجام بازی‌های دیشب، هر چهار تیم مرحله نیمه نهایی خود را شناخت. دانمارک و انگلیس حالا به جمع اسپانیا و ایتالیا اضافه شده‌اند.

کد خبر: ۹۸۸۷۴
۱۱:۲۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

دانمارک یورو

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با مرور شب دوم از بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک چهارم نهایی، می‌توان چهره قهرمان این دوره از مسابقات را تا حدودی شناسایی کرد. دو بازی جذاب و پرهیجان در شب دوم در مجموع ۷ گل داشت که رکوردی عالی از نظر میانگین باز شدن دروازه‌ها تلقی می‌شود.

دینامیت‌ها، پیش به سوی فینال

ساعاتی پس از مواجهه کریستین اریکسِن بازیکن پرماجرای دانمارک با یک هوادار نوجوان در ساحل تیدویلده استراند در شمال این کشور، وایکینگ‌ها در باکو به مصاف تیم قلدر و فیزیکی چک رفتند. بازیکنان دانمارک در همان نیمه اول با دو گل دلینی و دولبرگ جمهوری چک را کیش و مات کردند و تک گل شیک در نیمه دوم نیز به داد تیم ملی یکدست و قلدر چک نرسید.

دانمارک با حضور در مرحله نیمه نهایی نشان داد که از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپا است و آن‌ها قصد دارند خاطره «دینامیت‌های دانمارکی» در دهه ۱۹۷۰ و تیم قهرمان یورو در ۱۹۹۲ را زنده کنند. پس از بازی کسپر هیولمند سرمربی شادمان و برانگیخته دانمارک گفت: «ما امروز خیلی خوب نبودیم، اما دروازه بان ما خارق العاده عمل کرد و بازیکنان هم بسیار جنگنده ظاهر شدند. می‌توانم بگویم که باتری بازیکنان مان تقریبا خالی شده بود، اما با این وجود توانستیم به مرحله نیمه نهایی یورو برسیم که کار بسیار بزرگی است. احساس می‌کردم که دوباره در ورزشگاهی در دانمارک بازی می‌کنیم بخاطر اینکه هوادارانمان آنجا حضور داشتند. ما عمیقا از آن‌ها متشکریم.»

دانمارک یورو

به این ترتیب دانمارک باید خود را برای بازی نیمه نهایی در ومبلی لندن آماده کند. هیوملند در مورد این اتفاق هیجان‌انگیز گفته است: «رسیدن به مرحله نیمه نهایی جادویی است. اولین چیزی که وقتی بچه‌ها را دیدم به آن‌ها نشان دادم، تصویر ورزشگاه ومبلی بود؛ وقتی که پاییز سال گذشته آنجا بودیم. به آن‌ها گفته بودم که به این ورزشگاه بر می‌گردیم.»

سیمون کیائر، کاپیتان دانمارک نیز بعد از صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی گفت: «ما در این مسابقات یک هدف داشتیم و آن این بود که به ومبلی برگردیم. اگر بگویم که ما تنها به حضور در نیمه‌نهایی راضی هستیم دروغ است. ما باید شرایط خود را بهبود ببخشیم چرا که چهار روز دیگر یک مسابقه دشوار پیش روی ما خواهد بود.»

آتش‌بازی در رم

بازی دوم دیشب، اما به معنای واقعی یک آتش‌بازی جانانه از سوی تیم ملی انگلیس بود، آتش‌بازی به مراتب باشکوه‌تر از آن چیزی که در افتتاحیه مسابقات یورو در همین ورزشگاه انجام گرفت! دو تیم انگلیس و اوکراین در شرایطی به دیدار هم رفتند که دو مربی با لباسی شیک و مرتب در کنار خط خودنمایی می‌کردند. انتظار‌ها از هر دو تیم بالا بود و پیش‌بینی می‌شد اوکراین در مقابل انگلیس بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، اما زرد‌های شرق اروپا تنها ۴ دقیقه دوام آوردند.

انگلیس با حرکت استرلینگ و پاس گل عالی او به هری کین، به گل اول رسید و خیلی زود پیش افتاد. موج حملات انگلیس تداوم داشت، اما اوکراین هم چند بار روی دروازه سه شیر‌ها خطرساز شد. نیمه دوم، اما باز هم با گل برق‌آسای انگلیسی‌ها آغاز شد و این بار هری مگوایر به گل رسید. کمی بعد هری کین با ضربه سر دبل کرد و نهایتا این جوردن هندرسون بود که بعد از ۶۷ بازی ملی به گل رسید. انگلیس با ۴ گل اوکراین را شکست داد تا نشان دهد فقط به فینال و قهرمانی فکر می‌کند.

انگلیس یورو

گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: «ما نمی‌خواستیم حتی یک قدم به عقب برداریم. واقعاً قصد داشتیم این فرصت را غنیمت بشماریم و از ان استفاده کنیم به جای اینکه امیدوار باشیم که پیروز شویم یا همه چیز را به سرنوشت بسپاریم. فکر می‌کنم بازیکنانم تمام شب قاطع و بی رحم بودند. ما عملکرد خارق‌العاده‌ای ارائه دادیم، نه تنها بازیکنانی که از ابتدا در زمین بودند، بلکه بازیکنانی که با تعویض به میدان آمدند نیز روند خوب تیم را ادامه دادند.»

ساوت‌گیت با ستایش از همه بازیکنانش گفت: «ما به خاطر همین روحیه است که اکنون در نیمه نهایی هستیم. البته کیفیت بازی ما مهم است، اما من دیده‌ام که بسیاری از تیم‌های ملی حذف می‌شوند چرا که آن‌ها روحیه این بچه‌ها را ندارند.»

انگلیس تا پایان ۵ بازی در یورو هنوز گل نخورده و پیکفورد دروازه‌بان این تیم اگر بتواند دو بازی دیگر کلین‌شیت داشته باشد، به رکورد گوردون بَنکس دروازه‌بان افسانه‌ای انگلستان خواهد رسید.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی یورو ابتدا اسپانیا و ایتالیا به مصاف هم خواهد رفت و در بازی بعد هم انگلستان میزبان دانمارک است. هر چهار تیم به زودی در لندن مستقر خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی