تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
یورو بیست (۴)

از علی دایی به رونالدو و احتمالا لوکاکو

«یورو بیست» عنوان ستونی است که به مناسبت برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یا یورو منتشر می‌شود و روزنگار‌هایی است از آرش راهبر مسئول میز ورزشی دیدارنیوز.

کد خبر: ۹۷۴۱۶
۱۵:۲۱ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

از علی دایی به رونالدو و احتمالا لوکاکو

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: مسابقات یورو ۲۰۲۰ در مرحله مقدماتی خود رو به پایان است و امشب چهار بازی انجام می‌شود تا سرنوشت همه تیم‌های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود. ساعت ۸.۵ شب به وقت ایران دو بازی سوئد ـ لهستان و اسپانیا ـ اسلواکی انجام می‌شود و ۱۱.۵ شب هم بازی پرتغال ـ فرانسه و آلمان ـ مجارستان برگزار خواهد شد.

در گروه E اسپانیا محکوم به شکست دادن اسلواکی است در حالی که ماتادور‌ها با یک امتیاز کمتر از حریف امشب‌شان در جدول قرار دارند و اگر نتوانند ببرنده از زمین بیرون بیایند افتضاح بزرگی را رقم خواهد زد و در همین مرحله مقدماتی حذف خواهند شد. لهستان هم تمام توان خود را برای شکست دادن سوئد به کار خواهد بست تا شاید با شکست سوئد صدرنشین به مرحله بعد راه پیدا کند.

در گروه F هم بازی پرتغال ـ فرانسه می‌تواند یک بازی بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد و پرتغالی‌ها هم باید برای صعود حداقل یک امتیاز بگیرند. آلمان نیز به نظر کار ساده‌ای برای پیروزی بر مجار‌ها دارد، اما شاید مجارستان در مونیخ معجزه کند و همه را انگشت به دهان نماید. بازی‌های امشب حقیقتا تماشایی هستند.

احتمال رکوردشکنی از سوی رونالدو

هر چند پرتغال بازی بسیار سختی با تیم سرحال و قدرتمند فرانسه دارد و ممکن است در دام مهاجمان خارق‌العاده فرانسه گیر بیفتد، اما به هر حال این بازی‌ها برای کریس رونالدو فرصتی است برای شکستن یک رکورد جذاب. برای کریس رونالدو که تاکنون رکورد‌های متعددی را در فوتبال شکسته، قطعا به دست آوردن رکورد گل ملی می‌تواند در زمره جذاب‌ترین‌ها باشد. او هم یک اعجوبه ورزشی در کلاس ورزشکارانی مثل مسی، مایکل فلپس و یوسین بولت است که انگار برای شکستن رکورد‌ها به دنیا آمده‌اند.

امشب در بازی فرانسه و پرتغال ممکن است کریس رونالدو فرصت گلزنی پیدا کند و فاصله تنها ۲ گل تا رکورد علی دایی را کاهش بدهد. پرتغال اگر به دور بعد صعود کند دست‌کم یک بازی دیگر هم برای رونالدو فرصت خواهد بود که به رکورد علی دایی برسد. به هر حال به زعم خبرگان فوتبال، رونالدو به زودی رکورد علی دایی را خواهد شکست، اما سوال این است که آیا رکورد کریس دست‌نیافتنی خواهد بود؟

یک نفر از بلژیک

هر چند رکورد گل ملی برای اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان در جهان دست‌نیافتنی است، اما اساسا رکورد‌ها برای شکستن به وجود می‌آیند. اتفاقا در همین دوره از مسابقات یورو، مهاجمی حضور دارد که شاید مهم‌ترین مدعی برای رکورد احتمالی کریس رونالدو باشد.

روملو لوکاکو مهاجم قبراق و ماشین گلزنی تیم ملی بلژیک و باشگاه اینتر، یقینا اگر با همین دست‌فرمان جلو برود شانس رسیدن به رکورد گل ملی را خواهد داشت. لوکاکو تا این لحظه ۹۶ بازی ملی انجام داده و ۶۳ گل ملی به ثبت رسانده که رکورد خارق‌العاده‌ای است. به هر حال رونالدو ۷ سال بزرگتر از لوکاکو است و به خط پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک است، اما لوکاکو هنوز فرصت زیادی دارد. نکته جالب این است که رونالدو در سن و سال فعلی لوکاکو و حدود ۱۰۰ بازی ملی، حدود ۴۰ گل زده داشت و این موضوع می‌تواند احتمال رکوردشکنی لوکاکو را افزایش دهد.

مهاجم بلژیکی به ما یادآوری می‌کند که تاریخ متوقف نخواهد شد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی