تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
یورو بیست (۱۳)

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

امشب در مسابقه یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، انگلستان در ورزشگاه ومبلی لندن میزبان آلمان است، یکی از مسابقات کلاسیک اروپا که ریشه در تاریخ و فرهنگ این دو کشور هم دارد. نگاهی به سابقه این بازی جذاب خواهد بود.

کد خبر: ۹۸۲۸۱
۱۷:۴۴ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!


دیدارنیوز ـ آرش راهبر: تیم ملی انگلستان امشب در مرحله اول حذفی یورو با تیم ملی آلمان روبرو خواهد شد در حالی که علاوه بر ماجرا‌های تاریخی مابین این دو کشور و بازی‌های آن‌ها در میدان فوتبال، یک انگیزه شخصی هم در این دیدار دارای اهمیت است. آلمان و انگلیس در دو جنگ جهانی به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل شدند و خصوصا در جنگ جهانی دوم هیتلر و چرچیل دو فرمانده اصلی این نبرد خانمان‌سوز بودند.

اما به فوتبال بازگردیم و بازی امشب. آلمان پس از تساوی مقابل مجارستان به عنوان تیم دوم گروهش راهی یک هشتم شد و انگلستان نیز با ۷ امتیاز از مرحله گروهی به عنوان تیم اول به این مرحله قدم گذاشت. به این ترتیب بازی انگلیس و آلمان با دو مربی نامدار خود یعنی ساوت‌گیت و یواخیم لوو مبدل به نقطه کانونی هیجان در دنیا تبدیل خواهد شد و بسیاری از مردم جهان تماشاگر این مسابقه خواهند بود.

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

انگلیس ـ آلمان

نکته جالب البته به حس انتقامجویی شخصی گرت ساوت‌گیت بازمی‌گردد. او در هیات یکی از بازیکنان تیم انگلیس در مسابقات یورو ۱۹۹۶ قرار داشت که در نیمه نهایی به آلمان باختند. در آن بازی خاطره‌انگیز که به پنالتی کشید، گرت ساوت‌گیت در مقابل آندریاس کوپکه گلر آلمان ناکام شد و ضربه پنالتی را از دست داد. پس از او اندی مولر گل برتری را برای آلمان زد و این تیم به فینال رفت و نهایتا قهرمان شد. برای ساوت‌گیت و سه شیر‌ها امشب در ورزشگاه ومبلی جدید فرصتی برای انتقام خواهد بود.

یکی دیگر از خاطرات ماندگار از بازی این دو تیم نیز به جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا باز می‌گردد، جایی که در مرحله نیمه نهایی انگلیس با سرمربی‌گری بابی رابسون بزرگ، به یکی از قوی‌ترین آلمان‌های تاریخ برخورد و در برابر مانشافت فرانتس بکن‌باوئر بازی را واگذار کرد. در آن مسابقه، پل گاسکوین ملقب به «گازا» کارت زرد گرفت و پیش از اتمام بازی متوجه شد که فینال یا مسابقه رده‌بندی را از دست داده است. این خبر بد منجر به جاری شدن اشک‌های گاسکوین شد و به این ترتیب یکی از جذاب‌ترین عکس‌های تاریخ فوتبال به تصویر درآمد.

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

اما یک اتفاق دیگر هم در این بازی کلاسیک افتاده که مرور آن خالی از لطف نیست. در جام جهانی ۲۰۱۰ بازی انگلیس و آلمان با یک اتفاق ویژه دنبال شد و آن شوت فرانک لمپارد بود که پس از برخورد به تیر افقی به درون دروازه غلتید، اما بیرون آمد و داور نیز به گل شدن شدن توپ حکم نداد! اعتراض و بهت انگلیسی‌ها هم به جایی نرسید و آن بازی را آلمان با نتیجه ۴ ـ ۱ برد!

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

جالب است که مشابه این اتفاق نیز در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ روی داد وقتی که در وقت اضافه بازی، جف هِرست به سمت دروازه آلمان شوت کرد و توپ پس از برخورد به تیر افقی به زمین خورد و از دروزاه بیرون آمد، اما داور آن بازی اعلام «گل» کرد و انگلیس قهرمان شد.

انگلیس ـ آلمان
انگلیس ـ آلمان، جنگ جهانی چهارم!

با ملاحظه این همه اتفاق و البته انگیزه شخصی برای گرت ساوت‌گیت، به نظر می‌آید در بازی امشب انگلیس و آلمان، به اندازه کافی بهانه حداقل برای انگلیسی‌ها وجود دارد که تمام انرژی و توان خود را برای به دست آوردن پیروزی مصرف کنند. این هم یک جور جنگ جهانی است، اگر سومی‌اش نباشد حتما چهارمین جنگ بین آن‌ها در ۲۵ سال اخیر خواهد بود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی