تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
یورو بیست (۳)

بازگشت ارتش تارتان به ومبلی

«یورو بیست» عنوان ستونی است که به مناسبت برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یا یورو منتشر می‌شود و روزنگار‌ی است از آرش راهبر مسئول میز ورزشی دیدارنیوز.

کد خبر: ۹۶۶۳۲
۱۲:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

اسکاتلند

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مسابقات یورو ۲۰۲۰ در فرم منحصر بفرد این دوره با اتفاقات جالبی همراه شده است. با افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، فرصت به میدان آمدن برخی تیم‌ها و بازیکنان فراهم شده که سال‌ها بود در چنین سطحی دیده نشده بودند. از بازی‌های شب گذشته، بازی دو تیم بریتانیایی انگلیس و اسکاتلند از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و به نوعی داربی بریتانیا محسوب می‌شد. امشب هم دو بازی مهم دیگر انجام خواهد شد که ممکن است در یکی از آن‌ها اتفاق نه چندان خوشایندی برای فوتبال ایران بیفتد.

جشن زیر سایه‌بان

بازی دو تیم انگلیس و اسکاتلند در ورزشگاه ومبلی دستکم در مرز‌های بریتانیا بسیار پربیننده و حساس بود. رقابت در استادیوم ومبلی جدید، در واقع نمایشی بود از سال‌ها جنگ و جدل پیدا و پنهان بین دو کشور و فرصتی بود برای اسکاتلندی‌ها که سایه تحقیر همیشگی انگلیسی‌ها را از روی سر خود بردارند.

این دو تیم در استادیوم ومبلی قدیم، برخورد‌های جالب و پرتماشاگری داشتند که در زمان خود غوغا به پا کرد. در مسابقه سال ۱۹۴۷ حدود ۱۲۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه ومبلی هجوم بردند و در نهایت انگلیس برنده شد. در سال ۱۹۷۷ هم بازی دیگر این دو تیم در ومبلی قدیمی انجام شد و این بار هم در ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود. اسکاتلندی‌ها این مسابقه را، اما بردند و بعد از بازی هواداران پرتعداد این تیم معروف به ارتش تارتان (پیست حاشیه‌ای زمین فوتبال) ریختند داخل زمین و حتی تیر دروازه را از جا کندند و چارچوب آن را شکستند.

بازگشت ارتش تارتان به ومبلی

در بازی دیشب نیز با توجه به بازی قبلی دو تیم، شانس پیروز شدن انگلیس بیشتر بود. حدود ۲ هزار نفر از ارتش تارتان البته خود را به ومبلی جدید رساندند تا اسکاتلند تنها نباشد و صدای تشویق آن‌ها به حدی مداوم و شورانگیز بود که روحیه تیم سرمه‌ای پوش را بالا برد. انگلیس در این مسابقه بی‌رونق و بی‌حال بازی کرد در حالی که اسکاتلند با نام‌های نه چندان مشهوری مثل لیندون دایکز، بیلی گیلمور، چه آدامز و اندی رابرتسون نمایشی قهرمانانه داشت و یکی دو بار واقعا بدشانس بود که ضرباتش به گل تبدیل نشد.

بازی دو تیم در شرایطی به تساوی صفر ـ صفر انجامید که در پایان مسابقه هر دو تیم راضی به نظر می‌رسیدند، انگلیس از اینکه از این مهلکه جان به در برد و اسکاتلند نیز از اینکه به حریف دیرینش نباخت. ارتش تارتان نیز زیر سایه‌بان ومبلی و نه در وسط زمین چمن، جشن کوچکی برگزار کرد تا اهمیت و قدرت خود را نشان دهد.

ارتش تارتان ومبلی

 

رونالدو و رکورد دایی

امشب، اما در مسابقه حساس گروه F و در ورزشگاه آلیانز مونیخ، بازی دو تیم آلمان و پرتغال برگزار خواهد شد. تا قبل از این بازی، آلمان یک بازی با یک باخت داشته، اما پرتغال نخستین بازی خوو را مقابل مجار‌ها برده است. قهرمان دور پیش یورو و البته کریس رونالدو برای این بازی انگیزه‌های قابل توجهی دارند. پرتغال سعی دارد صعود خود را به دور بعد قطعی کند و کریس رونالدو نیز فقط ۳ گل با رکورد گل ملی علی دایی فاصله دارد. در کنار انگیزه‌های رونالدو و پرتغال، اما آلمان زخم‌خورده از بازی نخست نیز برای قرار گرفتن در فهرست صعود باید برنده از این مسابقه بیرون بیاید، با توجه به این که آن‌ها میزبان مسابقه نیز هستند.

البته به همین خاطر می‌توان گفت که مدافعان آلمان چندان شانسی برای گلزنی رونالدو باقی نخواهند گذاشت و حتی در بازی بعد پرتغال در مقابل فرانسه نیز این روند تکرار خواهد شد. اگر پرتغال نتواند بر آلمان و فرانسه غلبه کند به احتمال فراوان فاصله رونالدو با دایی هم باقی خواهد ماند. با این محاسبات می‌توان پیش‌بینی‌کرد که بازی خوب و هیجان‌انگیزی از دو تیم را شاهد خواهیم بود و ممکن است حوادث غیرمنتظره‌ای در این میدان رقم زده شود. در عین حال بازی اسپانیا و لهستان در ورزشگاه شهر سویل هم به نظر بازی جذابی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی