تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
فوتبال گیت (۱۷)

نبرد تهران و اصفهان با طعم نارنجک

فوتبال گیت عنوان ستونی هفتگی است به قلم سجاد شجاعی که در آن به متن و حواشی فوتبال باشگاهی ایران پرداخته می‌شود.

کد خبر: ۹۲۸۰۰
۱۱:۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

نبرد تهران و اصفهان با طعم نارنجک

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: بازی عقب افتاده پرسپولیس و ذوب آهن برگزار شد تا تعداد بازی‌های دو تیم سرانجام به عدد ۲۳ برسد. نتیجه این بازی که از صدر تا قعر جدول چشم به آن داشتند در نهایت به سود پرسپولیس رقم خورد تا رقابت برای قهرمانی بین سرخ‌پوشان تهرانی با زردپوشان اصفهانی همچنان حساس و میلیمتری و با تفاضل گل ادامه داشته باشد. در این دیدار هر دو بازیکن تعویضی یحیی موفق به گلزنی شدند تا سرمربی پرسپولیس با کامبک در نیمه مربیان نمره قبولی بگیرد.

اما آنچه پایانی ندارد حاشیه‌ها در اصفهان است و به نظر می‌رسد عزمی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات ناگوار در این شهر وجود ندارد. پس از ماجرای نابینا شدن چشم سرباز احمدی در اصفهان و شکستن شیشه خودروی خبرنگاران پلاک تهران و فحاشی هفته گذشته هواداران منتسب به سپاهان در مقابل هتل پرسپولیسی‌ها، این بار اتوبوس بازیکنان پرسپولیس مورد اصابت نارنجک قرار گرفت تا یکبار دیگر شاهد اتفاقات تلخ در اصفهان باشیم. اینکه این ناهنجاری‌ها از سمت چه کسانی و هوادارن کدام تیم صورت می‌گیرد بحث ثانویه است، اما اینکه سال‌هاست این قبیل اتفاقات در اصفهان تکرار می‌شود و همچنان برای جلوگیری از آن اقدام جدی انجام نمی‌شود جای تعجب و تأسف دارد.

این در حالی است که سال‌هاست دربی پایتخت با آرامش کامل روی سکوها و بیرون ورزشگاه دنبال می‌شود و هواداران سرخابی فارغ از نتیجه بازی در کنار هم وارد ورزشگاه شده و از آن خارج می‌شوند و دیگر خبری از شکستن شیشه اتوبوس و درگیری نه در داخل و نه اطراف ورزشگاه نیست و حتی تا پیش از کرونا هواداران شهرستانی دو تیم تهرانی شب قبل از بازی را در کنار هم و در اطراف ورزشگاه به صبح می‌رساندند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. حالا اینکه چرا اصفهان تبدیل به کانون درگیری‌ها و حواشی ناخوشایند در فوتبال ایران شده است، خود سوالی بی پاسخ شده است؟!

پدیده رحمتی در پدیده مشهد

تنها نماینده استان خراسان در لیگ برتر سال عجیب و سختی را پشت سر گذاشت. از مشکلات مالی و مدیریتی و بلاتکلیفی مالکیت باشگاه و حتی نامشخص بودن نام تیم، تا از دست دادن ستاره‌های تیم پیش از شروع فصل و حتی در نیم فصل، اما علی‌رغم همه این سختی‌ها، مهدی رحمتی که اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش را در تیم مشهدی سپری می‌کند در این تیم کار بزرگی کرد و توانست اوضاع سخت تیمش را مدیریت کند و اجازه نداد مشکلات، انسجام تیمش را برهم زند.

رحمتی در این هفته توانست سه امتیاز حساس را از مربی سابقش امیر قلعه‌نویی بگیرد تا نه تنها از انتهای جدول فاصله بگیرد که حتی نیم نگاهی به نیمه بالای جدول هم داشته باشد. امیدواریم رحمتی در قامت سرمربی هم بتواند موفقیت‌های دوران فوتبالش را تکرار کند.

سه ـ هیچ، به نفع فوتبال

کمیته انضباطی رای بر پیروزی ۳ بر صفر سایپا در بازی پر حاشیه خودروسازان داد تا شاهد صدور یک حکم قاطع و البته متناسب با قوانین بین‌المللی فوتبال از سوی این نهاد انضباطی باشیم. این رای هر چند که اعتراض تیم‌های انتهای جدول را در پی خواهد داشت، اما کاملا منطبق با آیین‌نامه‌های انضباطی فیفاست و ایرادی از نظر حقوقی نمی‌توان به آن گرفت.

مس در مسیر شکست

مسی‌ها ظاهراً ضعیف‌ترین بازی این فصل خود را برای سپاهان کنار گذاشته بودند. شاگردان ربیعی در این مسابقه انواع و اقسام اشتباهات را انجام دادند و به‌شدت مجازات شدند و با شکستی سخت اصفهان را به مقصد کرمان ترک کردند. شاگردان نویدکیا هم در این بازی همچنان تشنه برد و قهرمانی نشان دادند و یکبار دیگر ثابت کردند که بی‌رحم‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

آرمان، تعویض طلایی فرهاد

اگر یک دقیقه در زندگی طرفداران استقلال وجود داشته باشد که از خرید آرمان رمضانی احساس رضایت داشته باشند، آن یک دقیقه مربوط می‌شود به دقیقه ۹۵ بازی این تیم مقابل صنعت نفت آبادان. در روزی که استقلال بازی نه چندان خوبی را در آبادان ارائه داد و می‌رفت که مقابل میزبان ده نفره متوقف شود، آرمان رمضانی در وقت‌های اضافه منجی فرهاد شد تا شاگردان پورموسوی علی‌رغم شایستگی دست خالی میدان را ترک کنند. این بازی هم چند صحنه مشکوک داوری برای دو تیم داشت که یکبار دیگر لزوم استفاده از وی ای ار را در فوتبال ما یادآوری کرد. شاگردان مجیدی حالا  با یک بازی کمتر شرایط بهتری را در جدول پیدا کردند و تا حد زیادی از زیر فشار شکست در دربی خارج شدند.

نبرد تهران و اصفهان با طعم نارنجک

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی