دایناسورها در کنار این حیوان کوچک به نظر می‌رسند

بزرگ‌ترین پستاندار تاریخ؛ حیوانی که فیل در مقابلش جوجه است!

بزرگ‌ترین پستاندار خشکی تاریخ کره زمین بَلوچی‌دَد یا بلوچ تریوم (Paraceratherium) است که یک کرگدن عظیم بدون شاخ با گردنی بلند شبیه زرافه بوده که بیشتر در آسیا و کشور‌های چین، مغولستان، قزاقستان و پاکستان زندگی می‌کرده است.
قدمت سرماخوردگی به ۳۰۰ هزار سال قبل برمی‌گردد!
یافته جدید باستان‌شناسان و انسان‌شناسان

قدمت سرماخوردگی به ۳۰۰ هزار سال قبل برمی‌گردد!

باستان‌شناسان با یافتن ویروس سرماخوردگی در دندان‌های انسان ما قبل تاریخ به این نتیجه رسیده‌اند که قدمت سرماخوردگی به ۳۰۰ هزار سال قبل برمی‌گردد.
به فرهنگ و ادب ایران می‌بالیم!
پروفسور حسن امین در مراسم انجمن ادبی ایران مطرح کرد

به فرهنگ و ادب ایران می‌بالیم!

پروفسور سید حسن امین در این گردهمایی با اشاره به جایگاه شعر و شاعرانگی مردم ایران گفت: همه ما ایرانیان اهل یک خانواده هستیم و طبعا به هویت فرهنگی ایران تعلق خاطر داریم و آن را دوست داریم.
ریشه اختلالات روانی چیست؟
مطالعات نشان داده‌اند برخی از بیماران دارای علائم روانی یا نقایص شناختی دچار نوعی بیماری خودایمنی هستند

ریشه اختلالات روانی چیست؟

درحالی‌که روانپزشکان در تشخیص اختلالات روانی کمتر به علت‌های جسمانی می‌پردازند، در بسیاری از موارد علل فیزیکی ریشه مشکلات روانی هستند.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد

فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد

شب گذشته (دوشنبه) ۱۰ اردیبشهت ماه پلتفرم «فیلیمو» دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکو‌های نمایش خانگی ایران، این سریال را از روی خروجی خود حذف کرد.
به دلیل تقارن با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

سالن‌های نمایش ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.
علی دارابی مطرح کرد

ایرانى‌ترین جمع؛ نشستی با مجموعه‌داران بخش خصوصى در نیاوران

علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در مطلبی با عنوان «ایرانى‌ترین جمع» به نشست صمیمی با ٢٢ تن از مجموعه داران بخش خصوصى در مجموعه فرهنگى - تاریخى نیاوران اشاره کرد و نوشت: با قدردانى از تلاش‌ها و خدمات مجموعه داران و موزه داران بخش خصوصى که باعشق و علاقه و اراده به حفاظت و صیانت از میراث فرهنگى خدمت مى‌کنند، تاکید کردم که دولت نباید تصدى‌گرى کند بلکه باید حامى، تسهیل‌گر، ناظر و پشتیبان باشد.
راهکاری ساده‌ برای افزایش طول عمر
پله‌نوردی کنید!

راهکاری ساده‌ برای افزایش طول عمر

بر اساس اعلام محققان بریتانیایی، پله‌نوردی می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.
کشف حیات میکروبی در عمق خشک‌ترین بیابان جهان
این می‌تواند چراغ راهی برای کشف حیات در سیارات دیگر، مانند مریخ باشد

کشف حیات میکروبی در عمق خشک‌ترین بیابان جهان

محققان در عمق ۴ متری خشک‌ترین بیابان جهان، موفق به کشف زندگی میکروبی شدند؛ این می‌تواند چراغ راهی برای کشف حیات در سیارات دیگر، مانند مریخ باشد.