راه‌یابی «گیج گاه» به جشنواره کره‌ای

فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری و میرواله مدنی در ادامه حضور‌های جهانی خود به بیست وپنجمین جشنواره جئون جو در کره جنوبی راه یافت.

با چهار خطر هوش مصنوعی آشنا شوید

کدام دسته از خطرات هوش مصنوعی را باید جدی گرفت؟ یک. دستکاری روان‌شناختی انسان، دو. خرابکاری‌های سازمانی، سه. افزایش افراط‌گرایی سیاسی، و چهار. خطرات وجودی برای گونه‌ی انسان. سه‌تای اول از عهده‌ی هوش مصنوعی ساده‌ای مانند چت‌جی‌پی‌تی هم بر می‌آید و چهارمی از عهده‌ی هوش مصنوعی‌های فوق‌هوشمند در آینده‌ی نزدیک.
رشد گردشگری خروجی، رکود گردشگری ورودی
آمار‌های گردشگری نوروزی نشان می‌دهد

رشد گردشگری خروجی، رکود گردشگری ورودی

روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به رشد گردشگری خروجی و رکود گردشگری ورودی در مسافرت‌های نوروزی نوشت: به گفته بسیاری از کارشناسان، اگر بخواهیم گردشگری خروجی امسال را با پیش از کرونا مقایسه کنیم، هیچ رشدی نداشته‌ایم.
سال ۱۳۶۵ در ایران

اولین قربانی ایدز که بود؟

در ایران، اولین مورد ایدز در سال ۱۳۶۵ در یک کودک پنج ساله هموفیلی تشخیص داده شد، این بیمار متاسفانه در اردیبهشت ۱۳۶۶ فوت کرد.

صدای «عمو پورنگ» هم از گرانی‌ها درآمد؛ آقای دولت سلام!

عمو پورنگ یا همان داریوش فرضیایی، شخصیت محبوب برنامه‌های کودک در ایران نسبت به گرانی‌ها در کشورمان به ویژه برای لوازم سالمندان گلایه کرده و خطاب به دولت سید ابراهیم رئیسی گفته اگر کسی تمکن مالی نداشته باشد چه گِلی باید به سرش بزند؟