تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
"دیدارنیوز" از برخی رسومات کشور‌های جهان می‎گوید؛

از فروش آدامس تا مصرف کچاب؛ مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوعند!

News Image Lead

همه می‌دانیم که مواردی از قبیل سرقت، خشونت و فروش مواد مخدر، غیرقانونى بوده و جرم محسوب می‌شوند، اما مواردى نیز وجود دارند که بسته به قوانین حاکم در هر کشوری، ممنوع محسوب می‎شوند. این ممنوعیت‎ها می‌توانند علمى، مذهبى یا اخلاقى باشند، اما بعضى از آن‌ها هم نسبتاً عجیب هستند.

کد خبر: ۲۹۳۵۲
۱۶:۴۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ همه مي‌دانيم كه مواردی از قبیل سرقت، خشونت و فروش مواد مخدر، غيرقانونى بوده و جرم محسوب مي‌شوند اما مواردى نيز وجود دارند كه بسته به قوانين حاكم در هر كشوری، ممنوع محسوب مي‎شوند. اين ممنوعيت‎ها مي‌توانند علمى، مذهبى يا اخلاقى باشند اما بعضى از آنها هم نسبتاً عجيب هستند.

 

در اين گزارش، بعضى از ممنوعيت‌هاى جالب و حتى در برخى موارد مناسب را براى شما بازگو مي‌كنيم.

 

۱. فروختن آدامس در سنگاپور
 
هرچند در این کشور، جویدن آدامس غیرقانونى محسوب نمی‌شود ولى خرید و فروش آن جرم سنگینى است. اگر فردى حین فروش آدامس دستگیر شود جریمه اى نقدى تا ١٠٠،٠٠٠ دلار به او تعلق می‌گیرد. این قانون هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد ولى اگر نگاهى به خیابان هاى تمیز و عارى از آشغال آن بیاندازید به تاثیرات مثبت این قانون پى می‌برید.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۲. کشتن گاو و خوردن گوشت آن در نپال
 
شاید وقتى صحبت از پرستیدن گاو به میان بیاید همه ابتدا به هند فکر کنند ولى مردم نپال که در همسایگى هند قرار دارند به همان اندازه براى گاوهایشان اهمیت قائلند؛ شاید هم بیشتر. گاو حیوان ملى این کشور است و هم دولت و هم مردم، دیوانه‎وار به آن عشق می‌ورزند و تمام تلاش خود را می‎کنند تا این حیوان همیشه در امنیت باشد. شاید این مسئله خیلى غیرقابل باور به نظر بیاید ولى مدتى پیش یکی از بومیان نپال به خاطر کشتن یک گاو به ١٢ سال حبس محکوم شد.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۳. همراه نداشتن پاسپورت در ژاپن، روسیه و چین
 
همه آگاه هستند که براى سفر به بیشتر کشور‌ها وجود پاسپورت الزامى است و در بیشتر کشور‌ها نیز سخت‎گیرى‎هایى در زمینه همراه داشتن پاسپورت وجود دارد ولى در این سه کشور، حمل کردن همیشگى پاسپورت براى خارجى‎ها به شدت ضرورى است. به طور مثال اگر در ژاپن از شما راجع به پاسپورتتان سوال شود و شما حتى اتفاقى آن را همراه خود نداشته باشید به دادگاه منتقل می‎شوید و بعد از بازجویى، امکان به زندان منتقل شدن شما وجود خواهد داشت.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۴. نوشیدنى‎هاى الکلى در هند، سودان و امارات
 
مصرف نوشیدنى‎هاى الکلى به دلایل علمى و مذهبى در بسیارى از کشور‌ها ممنوع است ولى در این سه کشور، نوشیدن این نوشیدنى‎ها براى افراد غیرمسلمان نیز ممنوع است و باید حتما با گرفتن مدرک خاصى این نوشیدنى‎ها را خریدارى کنند. در صورت عدم همراه داشتن این مدرک هنگام خرید یا مصرف این نوشیدنى‎ها زندان براى آن فرد در نظر گرفته می‎شود.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۵. سقط جنین در السالوادور، واتیکان، شیلى، مالتا، نیکاراگوئه و جمهورى دومینیکن
 
در بیش از ١٠٠ کشور، سقط جنین ممنوع اعلام شده است. البته در بسیارى از این کشور‌ها در صورت وجود مشکلات سلامتى براى جنین و مادر اجازه سقط داده می‎شود ولى در کشورهاى گفته شده حتى اگر دکتر تشخیص دهد که حمل جنین براى مادر خطرناک است هم این کار غیرقانونى و داراى زمان مجرمیت است.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۶. وصل شدن به واى فاى شخصى دیگران در سنگاپور
 
مردم سنگاپور بسیار براى اینترنتشان ارزش قائلند و احترام به شخصى بودن آن را بسیار جدى می‌گیرند. در رعایت این مسئله نیز به قدرى جدى هستند که اگر شما را در حین استفاده بدون اجازه از واى‎فاى دیگران دستگیر کنند کار شما را به عنوان هک تلقى می‌کنند و دادگاه حکم حبس یا جریمه ١٠،٠٠٠ دلارى براى شما در نظر می‌گیرد.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

 

۷. جشن گرفتن روز ولنتاین در مالزى و پاکستان
 
در حقیقت این روز از فرهنگ غربى شیوع پیدا کرده است و معمولاً جایى در فرهنگ شرقى ندارد. اما دولت‎هاى مالزى و پاکستان به صورت جدی با جشن گرفتن این روز مشکل دارند. در مالزى ٨٠نفر از طرفداران روز ولنتاین دستگیر شدند. در پاکستان نیز در شال ٢٠١٤ پنج نفر دستگیر و به هزار ضربه شلاق محکوم شدند.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۸. کچاب در فرانسه
 
هرچند مصرف سس کچاب در فرانسه جرم محسوب نمی‎شود ولى مصرف این سس در مدارس ممنوع است. دولت فرانسه به منظور حفظ و رواج آشپزى بومى فرانسوى، مصرف سس کچاب را در مدارس خود ممنوع کرد.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

۹. توقف در بزرگراه در آلمان
 
ایستادن در اتوبان واقعاً خطرناک است ولى در آلمان حتى اگر شما بنزین تمام کنید یا اتفاقى برایتان بیافتد که مجبور به توقف در اتوبان شوید باید متحمل جریمه‎اى بسیار سنگین شوید.

 

مواردی که در کشورهاى مختلف ممنوع‎اند

 

منبع: viralxfiles

ترجمه: صدف بهرامی‎‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی