تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" از مکان‎های عجیب جهان می‎گوید؛

به ده شهر خطرناک جهان سفر نکنید

News Image Lead

سفر کردن به جهان و مرزهاى ملى نسبت به گذشته‎ها آسان‎تر شده است. در گذشته به دلیل نبود امکانات مسافرتى و راه دور، مردم قادر به سفر به کشورهاى دیگر نبودند، اما با پیشرفت علم و صنایع مختلف، نزدیکى کشور‌ها به هم بیشتر و سفر کردن و دیدن تمام نقاط جهان آسان‎تر شد. اما هنوز هم نقاطى در جهان وجود دارند که از دیدن افراد خارجى وغریبه خوشحال نمی‌شوند. ما این بار به شما ۱۲ شهر خطرناک جهان را معرفى می‎کنیم.

کد خبر: ۲۹۸۹۱
۱۳:۵۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سفر کردن به جهان و مرزهاى ملى نسبت به گذشته‎ها آسان‎تر شده است. در گذشته به دلیل نبود امکانات مسافرتى و راه دور، مردم قادر به سفر به کشورهاى دیگر نبودند، اما با پیشرفت علم و صنایع مختلف، نزدیکى کشور‌ها به هم بیشتر و سفر کردن و دیدن تمام نقاط جهان آسان‎تر شد. اما هنوز هم نقاطى در جهان وجود دارند که از دیدن افراد خارجى وغریبه خوشحال نمی‌شوند. ما این بار به شما ۱۲ شهر خطرناک جهان را معرفى می‎کنیم.

 

آلپو، سوريه(Aleppo, Syria)

 

اين شهر زمانى بزرگترين مركز تجارت در سوريه بود. اين شهر همچنين مراكز هنرى، مدارس و زمين‎هاى ورزشى زيادى داشت. اما به دليل موقعيت بد جغرافيايى، اين منطقه خط مقدم جنگ سوريه در سال ٢٠١١ شد. بخشى از اين شهر هنوز تحت محاصره قرار دارد. با وجود زيبايى‎هاى فراوان سوريه، به دليل وجود اثرات جنگ به شما سفر به اين كشور را پيشنهاد نمی‌كنيم.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

كاراكاس، ونزوئلا(Caracas, Venezuela)

 

كشور ونزوئلا هم اكنون در دوران وضعیت نامناسب اقتصادى قرار دارد و در معرض جنگ داخلى است. كاراكاس پايتخت اين كشور به مركز خشونت و خريد و فروش مواد مخدر تبديل شده است. دزدى و قتل، اين شهر زيبا را به مكانى ناامن تبديل كرده است. هرچند شهرهاى ديگر ونزوئلا نيز امن‏ تر از پايتخت نيستند!

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

كابل، افغانستان(Kabul, Afghanistan)

 

كابل در گذشته يكى از توريستى‏ ترين شهرهاى جهان بود. اين شهر از مراكز تجارتى مهم نيز به شمار می‎رفت. اين شهر پر بود از باغ‎هاى زيبا كه از تمام نقاط جهان به ديدنشان مى‎آمدند. شرايط كنونى اين كشور و قدرت گرفتن دوباره طالبان باعث ناامنى و عدم ميهمان نوازى مردم اين كشور مخصوصاً در مقابل غربى‎ها شده است. بمب گذارى، آدم‎ربايى و انواع خشونت در اين كشور بسيار رايج است.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

سيوداد خوارز، مكزيك(Ciudad Juarez, Mexico)

 

هيچ چيز بدتر از زندگى كردن در كشورى نيست كه دولت فاسد داشته باشد. متاسفانه اين شهر در دست افراد نادرستى است كه باعث ناامنى نه تنها شهرشان و كشورشان شده‎اند بلكه قاچاق انسان و مواد مخدر در تمام قاره آمريكا از اين شهر نشأت می‌گيرد. از اين شهر جدا دورى كنيد!

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

جوبا، جنوب سودان(Juba, South Sudan)

 

جنگ داخلى و انواع خشونت، اين شهر را تبديل به مكانى خطرناك و ناامن كرده است. باعث ناراحتى است كه سفر به اين شهر زيبا براى مسافران خارجى ممكن نيست زيرا صحنه مهاجرت گونه‎هاى مختلف حيوانات در اين شهر يكى از زيباترين صحنه‎هايى بود كه می‎توانستيد شاهد آن باشيد.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

كيپ تاون، آفريقای جنوبى(Cape Town, South Africa)

 

آفريقای جنوبى يكى از مناطق توريستى مهم به شمار می‎رود اما مردم شهر كيپ تاون زياد مهمان ‏نواز نيستند. ميزان جرم و جنايت به دليل جمعيت زير خط فقر به شدت زياد است. شما می‎توانيد به اين شهر سفر كنيد اما بهتر است هيچوقت شب از هتل خود خارج نشويد!

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

صنعا، يمن(Sanaa, Yemen)

 

از زمان بمباران فاجعه بار صنعا درسال ٢٠١٥ كه در چندين مكان ميراث جهانى رخ داد، اين كشور در بحران اقتصادى و سياسى قرار گرفته است. به افراد خارجى توصيه می‌شود به اين شهر سفر نكنند تا در معرض خطر قربانى شدن در حمله تروريستى نباشند.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

ريو دو ژانيرو، برزيل(Rio De Janeiro, Brazil)

 

هرچند شهرهاى بسيارى در برزيل داراى نرخ جرم بالايى هستند اما ريودوژانيرو با اينكه از مناطق محبوب توريستى است از تمام شهرهاى برزيل خطرناك‎تر است. حدود ١٢ سال قبل شهر خالى از جرم و جنايت بود اما به تازگى فعاليت باندهاى خلاف و قاچاق مواد مخدر شهر را به مكانى ناامن تبديل كرده است. هنوز هم توريست‎هاى زيادى از اين شهر بازديد می‎كنند اما بايد اين كار را با نهايت احتياط انجام دهند.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

كينشاسا، جمهورى دموكراتيك كنگو(Kinshasa, The Democratic Republic of Congo)

 

كشور كنگو يكى از بى‎ثبات‎ترين سياست‎ها و اقتصادهای جهان را دارد. كوه‎هاى ويرونگا در گذشته از مكان‌هاى توريستى فوق العاده زيبايى بودند اما الان ديگر سفر به اين كشور امن نيست. در پايتخت اين كشور، كينشاسا، گروه هاى قاچاق مواد و انسان فراوان ديده می‎شود.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

بوگوتا، كلمبيا(Bogota, Colombia)

 

بوگوتا با معمارى ساختمان‎هاى زيبايش، آثار هنرى فاخرش و همچنين جرم و جنايت‎هاى خيابانى‌اش شناخته می‎شود. قتل، دزدى، آدم‎ربايى و خشونت‎هاى خيابانى تنها مقدارى از جنايت‎هاى رايج در اين شهر هستند. متاسفانه باقى شهرهاى كلمبيا نيز امن‎تر از بوگوتا نيستند.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

سن پدرو سولا، هندوراس(San Pedro Sula, Honduras)

 

سالهاست كه سن پدرو سولا در ليست خشونت آميزترين شهرهاى جهان قرار دارد. مسئله اصلى كه باعث كاهش جمعيت اين شهر شده است، قاچاق اسلحه‎هاى غيرقانونى و استفاده از آنها برای افراد قانون و اعضای پارلمان گزارش شده است.

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

بمبئى، هند(Mumbai, India)

 

اين شهر واقع در ساحل غربى كشور هند و پايتخت ایالت مهاراشترا است. بمبئى خانه حدود ١٠ میليون آدم است. فعاليت‎هاى تروريستى، تجاوز به گردشگران و بومى‌ها اين شهر را ناامن و ترسناك كرده است. اگر زنى تنها هستيد و قصد سفر داريد جداً به شما توصيه می‌كنيم به بمبئى نرويد!

 

ده شهر خطرناک جهان

 

 

منبع: tripminutes

ترجمه: صدف بهرامی‎راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی