تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" از اعجاب‌انگیزترین پل‌های دنیا گزارش می‌دهد؛

۱۰ پل ترسناک جهان

News Image Lead

برخى از پل‌هاى این لیست شاید اصلاً ترسناک نباشند و حتى داراى ایمنى زیادى باشند ولى به هر حال هر کدام از آن‌ها به دلایلى در لیست جهانى ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان جاى گرفته‌اند. به هر حال بازدید از این مناطق و پل‌هاى خطرناکشان می‌تواند تفریحى خاص و جدید باشد مخصوصاً اگر طرفدار سفرهاى پر چالش و هیجان‌انگیز هستید.

کد خبر: ۲۷۴۱۰
۱۴:۲۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حتما شما روزانه از روى پل‌هاى بى‌شمارى با ماشين يا پياده عبور می‌كنيد ولى احتمالاً هيچكدام با ترس و حالت تهوع همراه نباشد. در اين مقاله ما به شما ١٠ تا از دلهره‎آورترين پل‌هاى جهان را معرفى می‌كنيم.

 

۱. پل رويال گرج، كلورادو (Royal Gorge Bridge, Colorado)
 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

 اين پل فوق‌العاده بزرگترين پل معلق در آمريكاست كه تاريخچه جالبى دارد. اين پل در سال ١٩٢٩ ساخته شد ولى از ابتداى تاسيس فاقد كابل‌هاى ثابت نگه دارنده در مقابل انرژى باد بود كه استفاده از آن را بسيار غير ايمن می‌كرد. امروزه از اين مكان به عنوان يكی از جاذبه‌هاى توريستى استفاده می‌شود. حتى تله كابين‌هايى را براى عبور و تماشاى اين پل تعبيه كرده‌اند.

 

۲. پل معلق حسينى، پاكستان(Hussaini Hanging Bridge, Pakistan)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

اين پل اغلب به عنوان خطرناك‌ترين پل جهان نام برده می‌شود. عبور از اين پل پرتلاطم اصلاً تصميم عاقلانه‌اى نيست. چيزى كه اين پل را ترسناك می‌كند تنها فكر سقوط از لابه‌لاى شكاف‌هاى بزرگ بين سكوها به درون رودخانه هونزا نيست بلكه باقى مانده خرابه پل قبلى است.

۳. پل سون‌مایل (هفت مایل)، فلوریدا (Seven Mile Bridge, Florida)
 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

اين پل در اصل دومين پل هفت مايلى در جهان است كه اولين آن به دليل فاصله كم با سطح آب و در نتيجه مشكل كردن مسير رفت‎و‌آمد براى قايق‌ها غيرقابل استفاده است. اگرچه ممكن است از لحاظ ظاهرى پل سون‌مايل، پل ترسناكى به چشم نيايد اما حتى فكر عبور از آن در طوفان‌هاى سهمگين و تقريبا هميشگى فلوريدا دلهره‌آور به نظر می‌رسد.

 

۴. سایبان پیاده‌روى، غنا (Canopy Walk, Ghana)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

قطعاً اگر شما جزء طرفداران تفريحات پر چالش هستيد حتماً از اين جاذبه گردشگرى ديدن كنيد. اين پل در ارتفاع ٤٠ پايى از زمين واقع شده است. عبور از ميان درختان سر به فلك كشيده بر روى پلى لغزنده، خود به اندازه كافى ترسناك به نظر می‌رسد ولى مواجهه با حيواناتى نظير ميمون و انواع پرنده‌ها در طول راه، دليل اضافه شدن اين پل به اين ليست است. همچنين اگر دچار ترس و واهمه شديد نمی‌توانيد مسير را بازگرديد چون اين پل بيش از ١٠٠٠فوت طول دارد.

 

۵. پل لانگ‌کاوى‌اسکاى، مالزى (Langkawi Sky Bridge, Malaysia)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

اين پل در ارتفاع ٤٠٠ پايى از زمين قرار دارد و تا به حال چندين بار براى تعميرات بسته شده است ولى الان براى عموم قابل استفاده است. اين پل چندين سال پيش براى دو سال بسته شد كه شايعات حاكى از ناامن و غيرقابل استفاده بودن اين پل است. با اين حال هنوز هم يكى از جاذبه‌هاى گردشگرى در مالزى به حساب می‌آيد.

 

۶. پل کوه تیتلیس، سوییس (Mount Titlis, Switzerland)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

حتى تصور معلق بودن در ارتفاع ٣٠٠٠مترى از سطح زمين در كوه‌هاى آلپ نيز ترسناك است ولى هرساله بسيارى از اسكى بازان و بازديد كنندگان از كوه‌هاى آلپ از اين پل ديدن می‌كنند. پل كوه تيتليس همچنين يكى از امن‌ترين پل‌هاى شناخته شده است.

 

۷. پل رود ویتیم، روسیه (Vitim River Bridge, Russia)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

می‌توان گفت تا به حال كلاً چند نفرى از اين پل با موفقيت عبور نكرده‌اند. هيچ ريل گارد و محافظى وجود ندارد و بيشتر زمان سال نيز پوشيده از برف و يخ است كه تقريباً پيدا كردن جای پای سالم را غيرممكن می‌كند. شما بايد بسيار ريسك‌پذير و تقريباً آماده مرگ باشيد تا جرئت عبور از اين پل را داشته باشيد.

 

۸. پل اشیما اوهاشى، ژاپن (Eshima Ohashi Bridge, Japan)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

اگر جزو طرفداران‌ پل‌های هوايى هستيد حتما به شما پيشنهاد می‌كنيم با ماشين خود به اين پل سر بزنيد. شيب اين پل ٦.١٪؜ و ارتفاع آن ١٤٤ پا است. با عبور از اين پل شما قطعاً مهارت رانندگى خود را به چالش می‌كشيد.

 

۹. پل کریک-آ-رید روپ، ایرلند شمالى (Carrick-a-Rede Rope Bridge, Northern Ireland)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

پل كريك-آ-ريد روپ در ارتفاع ٣٠ مترى از زمين، بالاى تكه سنگ‌ها و ساحل است. اين پل، راه عبور توريست‌ها به جزيره‌اى زيبا و گردشگرى است كه بسيارى از بازديدكنندگان براى فرار از عبور از اين پل ترسناك، سفر با كشتى را انتخاب می‌كنند. همچنين شما براى عبور از اين پل بايد پول پرداخت كنيد.

 

۱۰. پل رود سیدو، چین (Sidu River Bridge, China)

 

۱۰ تا از ترسناک‌ترین پل‌هاى جهان

 

پل رود سيدو در ميان پل‌هاى جهان داراى بالاترين ارتفاع از سطح زمين است. اين پل از جنس فولاد ساخته شده و جزء مقاوم‌ترين پل‌هاى جهان است. پل سيدو نقطه اتصال شانگهاى و چونگ كينگ است و بسيار پر رفت و آمد است. منظره بسيار زيباى اين پل، عبور حتى روزانه از آن را فوق‌العاده دلپذير كرده است. اين پل در سال ٢٠٠٩ احداث شد و هزينه ساخت آن حدود ١٠٠ ميليون دلار تخمين زده شده است.

 

برخى از پل‌هاى اين ليست شايد اصلاً ترسناك نباشند و حتى داراى ايمنى زيادى باشند ولى به هر حال هر كدام از آنها به دلايلى در ليست جهانى ترسناك‌ترين پل‌هاى جهان جاى گرفته‌اند. به هر حال بازديد از اين مناطق و پل‌هاى خطرناكشان می‌تواند تفريحى خاص و جديد باشد مخصوصاً اگر طرفدار سفرهاى پر چالش و هيجان‌انگيز هستيد.

 

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

منبع: سایت Relocation Target

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی