تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بسته پیشنهادی "دیدارنیوز" برای انجام سفر‌های خارجی جذاب؛

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان را ببینید

News Image Lead

در طول تاریخ، بشر همواره به سرتاسر جهان سفر کرده و مکان‌هاى ناشناخته‌اى را کشف نموده است. تقریباً پیدا کردن مکانى در جهان که هنوز ناشناخته باشد کار دشوارى است و حتى عمیق‌ترین و تاریک‌ترین اقیانوس‌ها و غارهاى زیرزمینى، تاثیرات فعالیت‌هاى انسانى را احساس می‌کنند ولى این بدین معنا نیست که پیدا کردن همه  این مکان‌ها کار راحتى باشد.

کد خبر: ۲۷۳۱۶
۱۷:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ در طول تاریخ، بشر همواره به سرتاسر جهان سفر کرده و مکان‌هاى ناشناخته‌اى را کشف نموده است. تقریباً پیدا کردن مکانى در جهان که هنوز ناشناخته باشد کار دشوارى است و حتى عمیق‌ترین و تاریک‌ترین اقیانوس‌ها و غارهاى زیرزمینى، تاثیرات فعالیت‌هاى انسانى را احساس می‌کنند ولى این بدین معنا نیست که پیدا کردن همه این مکان‌ها کار راحتى باشد.

 

مكان‌هاى متعددى وجود دارند كه مردمانى در آن جا زندگى مي‌كنند اما سفر دشوارى براى پيدا كردنشان نياز است و اين مكان‌ها اغلب به راحتى قابل دسترس نیستند، حتى با امكانات مدرن موجود در جهان توسعه يافته كنونى.

 

جمعيت انسانى در تمامى مكان‌هاى اين ليست، دائمى هستند و زندگى انسانى در آنها ديده مي‌شود ولى در بعضى از اين مكان‌ها جمعيت حتى كمتر از ٥٠ نفر انسان است.

 

١- جزيره پالمرستون/ نيوزیلند ( palmerstone island/new zealand)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

پالمرستون در ٢ هزار مايلى شمال غربى نيوزیلند واقع شده است. اين جزيره با شن و ماسه سفيد چشم نواز، ٦٢ نفر ساكن دارد. ٥٩ نفر آنها مستقيما از نسل ويليام مارسترز (William Marsters) هستند كه بنيانگذار زندگى در اين جزيره بوده است. هيچ فروشگاه يا مغازه‌اى در پالمرستون وجود ندارد زيرا اجتماع در اين جزيره از پول براى داد و ستد خود استفاده نمي‌كنند مگر براى خريد لوازم مورد نيازشان از دنياى خارج. معمولاً دوبار در سال كشتى‌هاى عرضه لوازم از این جزیره بازديد می‌کنند تا محلى‌ها لوازم مورد نيازشان را تهيه كنند. اگر شما ميتوانيد سفر ٨ روزه  با قايق از تاهيتى (tahiti) تا جزيره ى پالمرستون را تحمل  كنيد به محض ورود با مهمان نوازى بوميان اين جزيره مواجه مي‌شويد كه در خانه‌هاى شخصي خود، از شما پذيرايى مي‌كنند. هرچند كه ممكن است سفر و بازديد از اين جزيره براى هر كسى مناسب نباشد چون در اين جزيره كلاً ٢ عدد تلفن وجود دارد و روزانه ٦ ساعت برق و ٤ ساعت اينترنت قابل استفاده است.

 

٢- روستاى سوپاى/آريزونا (supai village/arizona)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

باوجود اينكه گرند كَنيون (grand canyon) جزء توريستى‌ترين و پربازديدترين مكان‌هاى آمريكاى شمالى است، كمتر كسى از روستاى سوپاى واقع در نزديكى آن خبر دارد. سوپاى در قلب قبيله هاواسوپاى (Havasupai Tribe)  و جنوب غربى گرند كنيون واقع شده است. به طور تقريبى شما بايد ٨مايل پياده روى يا اسب‌سوارى كنيد تا به منطقه محافظت شده‌اى كه در آن از توريست‌ها پذيرايى مي‌شود، برسيد.

 

هاواسوپاى به معناى "مردم آبهاى سبز" است و به ٤ آبشار زيبا که در امتداد رودخانه هاواسو وجود دارد، اشاره مي‎كند. اين آبشارها آب مورد نياز مردم اين روستا را تامين مي‌كنند. اين روستا ٢٠٨ ساكن دائمى دارد كه نامه و سفارشات خود را توسط قاطر دريافت مي كنند.

 

٣- اويمياكن/ روسيه(Oymyakon/ Russia)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

اگر شما طرفدار سفرهاى سخت و پر چالش هستيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما به اويمياكن سفر كنيد. اين منطقه سردترين محل اقامت در كره زمين با دماى تقريبا ٥٨- درجه شناخته شده است. براى رفتن به اويمياكن شما بايد از مسكو يا به ياكوسك (takutsk) يا ماگادان(magadan)  پرواز كنيد كه حدود ٥٦٠ مايل دورتر مي‌شود و بعد بايد سفر خود را با ماشين در جاده مخوف استخوان‌ها (Road of Bones) ادامه دهيد تا به مقصد برسيد.

 

در اين منطقه هيچ آب جارى وجود ندارد چون تقريباً همه چيز به سرعت يخ مي‌زنند. كشت محصولات نيز در اين منطقه تقريباً غيرممكن است و غذاى مصرفى شامل گوشت گوزن شمالى و انواع ماهى‌هاى يخ‌زده است. يكى از عجيب‌ترين خوراك بوميان اين منطقه، خون يخ‌زده اسب و ماكارونى است. اين منطقه حدود ٥٠٠ نفر ساكن دائم دارد كه در يك شبانه روز ٢١ساعت تاريكى را تجربه مي‌كنند.

 

٤- واحه سيوا/ مصر( siwa oasis/egypt)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

با وجود اينكه اين منطقه از ديرباز به عنوان حمام كلئوپاترا شناخته مي‌شد ولى منطقه توريستى پرطرفدارى نيست. شما براى رفتن به اين منطقه بايد از قاهره سفرى ٥ ساعته با اتوبوس داشته باشيد كه شايد خوشايند بسيارى نباشد. با توجه به انزواى اين منطقه در صحراى غربى، بوميان اين منطقه هنوز هم به زبان سيويايى صحبت مي‌كنند و فرهنگ آمازيغ (amazigh) كه نوعى فرهنگ بربر است را حفظ كرده‌اند.

 

اگر حاضر به تحمل سفر ٥ ساعته با اتوبوس به اين منطقه هستيد مي‌توانيد شانس شنا در رودخانه طبيعى كه حمام كلئوپاترا بوده است را داشته باشيد. شما همچنين مي‌توانيد از زيتون‌هاى بى‌نظير اين منطقه استفاده كنيد و در اقامتگاه‌هاى مخصوص توريست‌ها كه شامل استخرهاى گل و نمك كه براى پوست بسيار مفيد هستند زمان خوبى را سپرى كنيد.

 

٥- جزيره سوكوترا/ يمن (socotra island/yemen)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

اين منطقه  ٤٠ هزار ساكن دائمى دارد كه  در سال ٢٠١١ اولين جاده در منطقه خود را احداث كردند! اين منطقه همچنين خانه ٨٠٠ گونه نادر از گياهان است؛ بعضى از اين گياهان به قدرى شكل عجيبى دارند كه انگار از سياره ديگرى آمده‎اند. در حقيقت ظاهر غيرمعمول اين گياهان كه يك سوم از آنها حتى در جاى ديگرى از كره زمين قابل مشاهده نيست، نشان دهنده توانايى سازگارى و زندگى با محيط زيست اين منطقه است. اين جزيره در حدود ٤٠٠ مايلى پايتخت يمن واقع شده است و داراى آب و هواى بيابانى گرمسيرى است. شما مي‌توانيد از صنعا به سوكوترا پرواز داشته باشيد.

 

٦- چانگ تانگ/تبت ( Changtang/Tibet)

 

۶ مکان کمتر شناخته شده در جهان

 

هرچند چانگ تانگ مانند لارينكونادا (la rinconada) در بيشترين ارتفاعات تبت واقع نشده است ولى در بين ٤ هزار تا ٩ هزار فوت ارتفاع و حدود ٩٩٠ مايل تبت را بايد بپيماييد تا به اين منطقه برسيد. اين منطقه گاهی به اسم سقف جهان شناخته مي‌شود كه تنها ساكنان آن مردمانى به نام چانگپا (changpa) هستند كه به صورت عشايرى زندگى مي‌كنند. اين منطقه محل اقامت حيوانات وحشى مانند پلنگ برفى و گاوميش‌ها نيز هست. اگر سفر به منطقه سرد و خشك چانگ تانگ برايتان جذاب به نظر مي‌رسد مي‎توانيد از طريق فرودگاه لى(leh), ايستگاه قطار آدهامپور (Udhampur) يا با ماشين از منالى( manali) يا سريناگار (srinagar) به مقصد برسيد ولى نكته‎اى كه وجود دارد مجوز ورود به اين منطقه است كه مي‌تواند هزينه زيادى برايتان داشته باشد.

 

حال شما براى سفر كدام يكى از اين مناطق را ممكن است انتخاب كنيد؟ شما از افرادى هستيد كه سفر به مناطق گرمسير را دوست دارند يا برعكس؟ هر كدام از اين مناطق قطعاً زيبايى‌هاى منحصر به فرد خود را دارند و شما مي‌توانيد جزء افرادى باشيد که براى كشف كردن آنها بكوشيد.

 

مترجم: صدف بهرامی راد

منبع: سایت Relocation Target

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی