تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پیشنهاد‌های "دیدارنیوز" برای سفر در فصل سرما؛

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

News Image Lead

معمولاً سفر‌ تابستانى براى استراحت و تفریح شناخته می‌شود، ولى سفرهاى زمستانى در هواى سرد و برف می‌تواند واقعاً دلپذیر باشد و قطعاً طرفداران خاص خودش را دارد. در این مطلب، برخى از مقاصد زیبا و دیدنى در فصل سرما که کمتر شناخته شده هستند را به شما معرفى می‌کنیم.

کد خبر: ۳۸۱۴۹
۱۶:۴۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ فرار از استرس كار و مشكلات زندگى و پيدا كردن سرزمينى زيبا در فصل سرما مي‌تواند يك احساس كاملا جادويى ايجاد كند. معمولاً سفر تابستانى براى استراحت و تفريح شناخته مي‌شود، ولى سفرهاى زمستانى در هواى سرد و برف مي‌تواند واقعاً دلپذير باشد و قطعاً طرفداران خاص خودش را دارد. در اين مطلب، برخى از مقاصد زيبا و ديدنى در فصل سرما كه كمتر شناخته شده هستند را به شما معرفى مي‌كنيم.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

تالين/ استونى


حتماً شما هم بعد از ديدن فيلم‌ها و انيميشن‌های ديزنى، روياى سفر به مكان‌هايى همانقدر جادويى را آرزو كرده‌ايد. در تالين، زمستان همانقدر جادويى به نظر مي‌رسد كه در دنياى ديزنى. شهر سنگى تالين با ساختمان‌هاى قرون وسطايى و خيابان‌هاى نقاشى شده با بارش اولين برف، زيبايى بي‌نظيرى پيدا مي‌كند.

 

هرچند جاذبه‌هاى اين شهر ديدنى به قدرى هست كه در تمام فصول سال مكانى مناسب براى سفر باشد ولى حال و هواى كريسمس به زيبايى آن مي‌افزايد. شما مي‌توانيد در حين تماشای شهر، از سوپ‌ها و نوشيدنى‌هاى محلى داغ، اسكيت روى يخ و حتى سورتمه روى يخ لذت ببريد و بعد از اينكه احساس كرديد سرما به بدنتان نفوذ كرده از سونای سنتى گرم نهايت استفاده را ببريد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

شلوس نويشواينستاين/ آلمان


حتماً قلعه زيباى خفته پرنسس محبوب ديزنى را ديده‌ايد؟ اين قلعه زيبا در آلمان، منبع الهام قلعه اين انيميشن معروف است. پادشاه لوديگ دوم، سازنده اين بناى بسيار زيبا است كه در بلندى ساخته شده است. پادشاه لودويگ از مشهورترين و معتمدترين مهندسان و معماران زمانه خود در ساخت اين قلعه جادويى كمك گرفت.

 

معروف‌ترين اتاق اين بنا sangersaal(سنگرسال) نام دارد كه با لوستر طلايى عظيم و نقاشى‌هايى از اپرا تانهاوزر مزين شده است. در زمستان جنگل‌هاى انبوه اين منطقه با لايه‌اى ضخيم از برف پوشيده مي‌شوند كه زيبايى آن را چند برابر مي‌كند. شما همچنين مي‌توانيد از دهكده تاريخى Hohenschwangau(هوهن شواگاو) كه خانه خانوادگى پادشاه لودويگ در آن واقع شده است بازديد كنيد. همچنين از غذاى محلى بسيار لذيذ Kaisarchmarnn(كايزاشمان) و شكلات داغ معروف اين منطقه نوش جان كنيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

اهريد/ مقدونيه


اهريد ممكن است مقصد و آرزوي بسيارى در تابستان باشد براى آفتاب گرفتن و شنا كردن. اما آيا تا به حال فكر كرده‌ايد اين شهر درياچه‌اى با پياده‌رو‌هاى سنگفرش باريك و پوشيده از برف چقدر مي‌تواند ديدنى و زيبا باشد؟ اين شهر كوچك در نزديكى رودخانه اهريد واقع شده است و داراى بناهاى تاريخى اعم از پناهگاه‌هاى عثمانيان و كليساهاى بيزانس است. صبحانه هاى مقدونى و قهوه‌هاى بي‌نظير اين منطقه در صبح‌هاى سرد و پوشيده از برف اهريد مي‌تواند به جذابيت اين سفر بيافزايد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

براسوو/ رومانى


معمولا براسوو منطقه مورد علاقه سفر توريست ها در رومانى به حساب مى‌آيد و دلايل اين انتخاب بسيار است. براسوو يك شهر كوچك كلاسيك است كه ترينسلوانيای  قرن ١٣  را به خوبى يادآور مي‌شود. دسترسى بي‌نظير اين شهر به منطقه كوهستانى كارپاتيان و قلعه برن كه اطلاعات زيادى راجع به دراكولا و خون آشامان را در خود جاى مي‌دهد، از ديگر دلايل پُر توريست بودن اين منطقه به شمار مى‌آيد.

 

اما منظره برفى در زمستان به زيبايى اين منطقه مى‌افزايد. لايه‌هاى برف روى خيابان‌های كوچك سنگفرش اين منطقه كاملا جادويى به نظر مي‌رسد. در نزديكى اين منطقه شما مي‌توانيد از پويانا براسوو كه محل مورد علاقه بسيارى از اسكى‌بازان و طرفداران اسكى در سرتاسر جهان است استفاده كنيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

درياچه تاهو/ كاليفرنيا


تضمين مي‌شود منظره فوق‌العاده اين درياچه تا ابد در ذهنتان بماند. اگر از طرفداران اسكى هستيد، استراحتگاه و پيست‌هاى اسكى فراوانى در اين منطقه وجود دارد. شما حتى مي‌توانيد از پيست اسكى روى يخ اين منطقه لذت ببريد يا ممكن است بخواهيد سرى به چشمه‌هاى آب گرم اين منطقه با منظره فوق زيباى طبيعت زنده بزنيد و در نهايت با برف ١٢٥ اينچى درياچه تاهو براى كوكانتان آدم برقى بسازيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

گولفوس/ ايسلند


در گولفوس شما شاهد طبيعت بكر و زيبايى بى‌همتايى خواهيد بود. منظره رودخانه منجمد شده Hvita(هويتا) و برفى كه كوه‌ها و صخره‌هاى اطراف آن را پوشانده است فراتر از جادو است. در نزديكى آن نيز Langjokull(لنگياكول)كه يكى از گسترده‌ترين يخچال‌هاى طبيعى در كشورهاى شمالى است، قرار دارد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

شهر هاربين/ چين


يكى از زيباترين فستيوال‌هاى زمستانى جهان در شهر هاربين واقع در چين برگزار مي‌شود. در فصل زمستان مجسمه و سازه‌هاى يخى در اين شهر به نمايش گذاشته مي‌شود كه توجه هر توريستى را به خود جلب مي‌كند. اين سازه‌ها بزرگترين سازه‌هاى يخى جهان هستند و نورپردارى خاص و جذابى كه روی اين مجسمه‌ها اعمال مي‌شود به زيبايى آنها مي‌افزايد. همچنين شما مي‌توانيد از لذت سورتمه‌سوارى زير نور مهتاب و نورپردازى‌هاى خاص كه در سرتاسر شهر، شب هنگام پديدار مي‌شوند تجربه‌اى بى‌نظير بسازيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

آبيسكو/ سوئد


اين شهر اسكانديناويايى حيات‌وحش مناطق شمالى را دارد و شما مي‌توانيد با چشم خود حركت صدها گوزن شمالى را روزانه مشاهده كنيد. آبيسكو پارك ملى دارد كه به شما سفرى جادويى با تماشای مستقيم شفق قطبى را پيشنهاد مي‌دهد. شما همچنين مي‌توانيد از سورتمه‌سوارى، اسكى، اسكى روی يخ و بسيارى تفريحات ديگر كه براى مسافران در نظر گرفته شده است استفاده كنيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

اولوداغ/ تركيه


اولوداغ يكى از زيباترين شهرهايى است كه مي‌تواند مقصد سفر زمستانى شما باشد. براى مشاهده منظره زيباى كوه و درياى پوشيده از برف مي‌توانيد با تله‌كابين سفرى به ارتفاعات اين منطقه ديدنى داشته باشيد. اگر طرفدار تفريحات زمستانى هم هستيد اقامتگاه‌هايى براى مسافران در نظر گرفته شده است كه داراى دسترسى خوب به اين مراكز هستند. همچنين به دليل نزديكى كشور تركيه به كشور عزيزمان و هزينه نسبتاً مناسب‌تر آن به راحتى مي‌توانيد اين شهر را در برنامه سفر بعدى خود بگنجانيد.

 

١٠مکان جادویى براى سفر در زمستان

 

درياچه بلد/ اسلوونى


درياچه بلد يكى از پربازديدترين مناطق عكاسى جهان است. درست در جوليان آلپ اسلوونى جايى است كه منظره بي‌نظير اين درياچه كاملا قابل مشاهده است. گفته مي‌شود كه كل جزيره بلد متعلق به كليسا باروك در سال ١٤٦٥ است كه زمانى معبدى براى الهه اسلاويك زيوا(ژيوا) بوده است. در زمستان رنگ آبى درياچه يخ زده يكى از جادويى‌ترين نماهاى جهان به حساب مي‌رود.

 

منبع: tripminutes

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی