تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
 "دیدارنیوز" از مناطق عجیب جهان می‌گوید؛

مکان‌های ممنوعه در جهان!

News Image Lead

تقریباً می‎توان گفت مکان‎هاى کمى در جهان وجود دارند که توسط انسان‎ها لمس نشده باشند و از اثرات زندگى انسانى در آن‌ها خبرى نباشد. ولى مکان‎هایى نیز وجود دارند که براى بیشتر مردم غیرقابل بازدید هستند که ممکن است به خاطر محافظت کردن از طبیعت بومى، حفظ جان مردم یا پنهان کردن واقعیت‌هایى که دولت نمى‎خواهد شما آن‌ها را بدانید است.

کد خبر: ۲۸۱۵۱
۱۱:۴۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ  تقريباً می‎توان گفت مكان‎هاى كمى در جهان وجود دارند كه توسط انسان‎ها لمس نشده باشند و از اثرات زندگى انسانى در آنها خبرى نباشد. ولى مكان‎هايى نيز وجود دارند كه براى بيشتر مردم غيرقابل بازديد هستند كه ممكن است به خاطر محافظت كردن از طبيعت بومى، حفظ جان مردم يا پنهان كردن واقعيت‌هايى كه دولت نمى‎خواهد شما آنها را بدانيد،است.

 

همچنين همه می‎دانند كه منع كردن از چيزى فقط باعث جذب به آن موضوع می‌شود، ولى بهتر است ريسك بازديد مخفيانه از اين منطقه‎ها را نكنيد چون ممكن است به قيمت جانتان تمام بشود.

 

۱. جزیره ى مارها، برزیل (Snake Island, Brazil)

 

بسيارى افراد، از وجود اين جزيره كاملا آگاه هستند ولى هيچ فرد معمولى، بدون هماهنگى با دولت، اجازه بازديد و نزديك شدن به اين جزيره كه در ٩٣ مايلى سائوپائولو است را ندارد. محققان تخمين زده‎اند كه اين جزيره، خانه تقريباً ٢٠٠٠ تا ٤٠٠٠ مار خطرناك است. يكى از مارهايى كه به وفور در اين جزيره ديده می‎شود مار گلدن‎لنس‌هد (Golden lancehead) است. اين مار به زهر قوى و كشنده خود معروف است. شايد در اين مورد بهتر باشد به جاى ريسك بازديد از اين جزيره خطرناك به عكس‎هاى متتشر شده توسط محققان بسنده كنيد.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

 

۲. غار هاى لاسکو، فرانسه (Lascaux Caves, France)

 

غارهاى لاسكو در جنوب غربى فرانسه، كلكسيونى از نقاشى‎هاى عجيب و زيبای تاريخى هستند. غارها داراى نقاشى‎هايى به قدمت حدود ٢٠٠٠٠ سال هستند. يكى از شگفت‎انگيزترين نقاشى اين غارها تصوير ٤ گاو نر در تالار گاوهاست كه يكى از آنها ١٧ فوت ارتفاع دارد.

 

متاسفانه بازديد مردم باعث تخريب نقاشى هاى غير قابل جايگزين اين تالارها شده است. همچنين تمامى تالارها پوشيده از قارچ هاى سياه خطرناك شده اند كه باعث غيرقابل بازديد شدن اين غارها براى مردم از سال ١٩٦٠ شده است. به تازگى موزه‎اى حاوى ماكت تمام نقاشى‎ها در كنار اين غار افتتاح شده است كه شما حداقل می‌توانيد از آنها ديدن كنيد.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

 

۳. منطقه ى ٥١، ایالات متحده آمریکا (Area ۵۱, United States)

 

هيچ نقطه‎اى در جهان وجود ندارد كه به اندازه منطقه ٥١ داستان‎هاى جنجالى داشته باشد. منطقه ٥١ يك منطقه نظامى بسيار محافظت شده توسط دولت آمريكا است كه نظريات بسيار متنوع و متفاوتى درباره فعاليت‎هاى درون آن وجود دارد. بسيارى معتقدند اين منطقه آزمايشگاهايى براى تحقيق راجع به موجودات فرازمينى دارد و حتى آدم فضايى‎هايى آنجا وجود دارند و در قرنطينه زندگى می‌كنند اما اين فقط يك نظريه است و هيچكس از هدف اصلى محافظت شديد از اين منطقه خبرى ندارد. هرچند بازديد از اين منطقه احتمالاً جذاب باشد اما شديداً پيشنهاد می‌شود امنيت اين منطقه را نقض نكنيد چون اطراف آن پر از مين و فناورى‎های پيشرفته امنيتى است.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

 

۴. جزیره سنتینال شمالى، هند (North Sentinel Island, India)

 

بوميان جزيره سنتينال شمالى در خليج بنگال در نزديكى هند ٦٠٠٠٠ سال است كه انزواى خود را حفظ كرده‎اند. مردم اين جزيره از ارتباط با بيگانه‌ها اجتناب می‌كنند و با توريست‎ها و بازديدكنندگان، اصلا رفتار دوستانه‎اى ندارند. گارد ساحلى هند از سال ٢٠٠٤ به بعد گاهی به اين جزيره براى تخمين جمعيت و كمك به مردم بومى در صورت نياز، سر می‌زند. دولت هند هيچگونه تعاملى با بوميان اين منطقه ندارد. به تازگى جوانى به صورت مخفیانه به اين جزيره وارد شد و مردم بومى را با دين مسيحيت آشنا كرد اما بوميان، جنازه او را در حالى كه روى شن‎ها می‌كشيدند براى جهان به نمايش گذاشتند كه درس عبرتى براى سايرين شود. اين اتفاق، بازخوردهاى فراوانى در رسانه‎ها داشت و باعث آشنايى مردم جهان با اين جزيره شد.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

۵. پوگلیا، ایتالیا (Poveglia, Italy)

 

اين جزيره به دليل تاريخچه شومش توسط دولت رها شده است. اين منطقه در بين ونيز و ليدو در شمال ايتاليا واقع شده است. پوگليا در قرن چهاردهم براى قرنطينه بيماران طاعون بوبونيك مورد استفاده قرار گرفت و بعدها در قرن نوزدهم محل اقامت بيماران روانى خطرناك شد. شايعه‎هايى می‎گويند روانپزشك اين منطقه، آزمايشات بى‎رحمانه و مخربى روى بيماران خود انجام می‌داد. اين منطقه در حال حاضر رها شده است ولى بسيارى معتقدند پوگليا محل سكونت ارواح‎ زجر كشيده‌اى است كه هنوز در اين منطقه پرسه می‎زنند.

 

پوگليا به يك منطقه تسخير شده معروف است و بازديد از آن؛ چه توسط توريست‎ها و چه توسط بوميان ممنوع است. هرچند اگر می‎خواهيد كه حتما از اين منطقه ديدن كنيد بايد مراحل ادارى براى كسب اجازه را طى كنيد.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

 

۶. آرشیو مخفى واتیکان، شهر واتیکان (Vatican Secret Archives, Vatican City)

 

آرشيو مخفى واتيكان شامل تمامى رازهاى مخفى قديمى كاتوليسيسم است كه به صورت مستنداتى آنها را ذخيره كرده‌اند. این آرشيو شامل حقايقى است كه قرن‎ها از آنها پرده بردارى نشد؛ از حسابدارى مالى واتيكان تا نامه‎هاى مهم دولتى و حتى مدارك بسيار با ارزش‎تر .

 

اين آرشيو براى اكثر مردم، غيرقابل دستيابى است. تنها محققين مجرب و معتبر در جهان، مجاز به رويت و استفاده از اين آرشيو هستند. شايعاتى حاكى از وجود مداركى براى اثبات وجود شياطين، موجودات فضايى و حتى مشاركت كليسا در حكومت فاشيستى در اواخر قرن بيستم، در اين آرشيو وجود دارد.

 

مکان‌های ممنوعه در جهان

 

شايد سفر به اين مناطق براى گردشگران ريسك‎پذير، بسيار هيجان‎انگيز باشد ولى در حقيقت می‎تواند بسيار خطرناك و حتى كشنده باشند، پس ترجيحاً می‌توانيد از طريق عكس و ويديو در فضاى مجازى با اين مناطق آشنا شويد كه خطرى هم ندارد.

 

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

منبع: سایت Relocation Target

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی