تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" نگاهی به خوراکی های پرخطر دارد؛

مواد غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند!!!

News Image Lead

بسیارى از کارخانه‎هاى موادغذایى به جاى توجه به دستورالعمل‎هاى پیچیده و استفاده از مواد غذایى ارگانیک براى تولید محتوا، موادغذایى را پر از شکر، نمک و چربى می‎کنند تا طعم بهترى داشته باشد. هرچند که این طعم‌دهنده‎ها حقیقتاً طعم خوبى دارند و باعث ترشح دوپامین در مغزتان می‌شوند، اما به آهستگى در حال ضعیف کردن شما هستند.

کد خبر: ۳۰۰۱۰
۱۱:۳۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ بسیارى از کارخانه‎هاى موادغذایى به جاى توجه به دستورالعمل‎هاى پیچیده و استفاده از مواد غذایى ارگانیک براى تولید محتوا، موادغذایى را پر از شکر، نمک و چربى می‎کنند تا طعم بهترى داشته باشد. هرچند که این طعم‌دهنده‎ها حقیقتاً طعم خوبى دارند و باعث ترشح دوپامین در مغزتان می‌شوند، اما به آهستگى در حال ضعیف کردن شما هستند.

 

از خطرات ناشى از مصرف اين مواد غذايى مضر، به چاقى، فشار خون بالا، كلسترول بالا، بيمارى قلبى، ديابت، آلزايمر و حتى سرطان می‌توان اشاره كرد.

 

نوشيدنى‌هاى گازدار


افراد بسیاری از نوشيدنى‌هاى گازدار و سوداها در روز براى گرفتن انرژى استفاده می‌كنند. اين نوشيدنى‌ها مخلوط كافئين، شكر و گاهى طعم دهنده، بسيار براى سلامت بدن مضر هستند. طعم‎دهنده‌ها، رنگ‌هاى مصنوعى و مواد نگهدارنده كه در اين نوشيدنى‌ها استفاده شده‎اند بر هورمون‎هاى شما تاثيرات منفى می‌گذارند كه در نهايت منجر به بيمارى‌هاى خطرناك می‌شوند. علاوه بر اين، كالرى‌هاى خالى موجود در اين نوشيدنى‎ها باعث ايجاد خستگى می‎شوند بنابراين بهتر است كافئين خود را از نوشيدنى‎هايى مانند چاى و قهوه دريافت كنيد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند


روغن مايع


شايد تصور كنيد چون روغن مايع از گياهان توليد می‌شود منبع خوبى براى جذب موادغذايى مفيد باشد اما در حقيقت عمليات پردازشى كه روى آن انجام می‌شود خطرناك است. روغن را به صورت مستقيم نمی‌توان از گياهان گرفت و از طريق فرآيندى كه محصول‎نهايى را هيدراته می‎كند به دست مى‌آيد.


روغن‌هاى هيدروژنه حاوى چربى‌هاى ترانس است كه می‎تواند منجر به بيمارى‌هاى قلبى عروقى، چاقى، سرطان و آلزايمر شود. بهتر است به جاى استفاده از اين روغن‌هاى مضر از روغن‎هاى زيتون، آووكادو و نارگيل استفاده كنيد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


مارگارين(كره گياهى)


كره گیاهی كه به اسم مارگارين نيز شناخته می‌شود محصولى بود كه در ابتدا به عنوان يك جايگزين سالم براى كره معرفى شد اما در حقيقت اين كره‎ها به هيچ وجه ارگانيك و سالم نيستند. مارگارين‌ها با روغن‎هاى گياهى هيدروژنه كه در اصل چربى‎هاى ترانس خالص هستند درست می‎شود و به قلب و عروق خونى شما آسيب مى‎رسانند و باعث بالا رفتن كلسترول می‎شوند.


استفاده از كره معمولى به رعايت اعتدال، در واقع انتخاب بهترى است. با اين حال بهتر است كلاً كره را از منوی غذاييتان حذف كنيد و از روغن‎هاى طبيعى مانند زيتون و آووكادو استفاده كنيد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


چيپس


غذاهايى كه با دماى بسيار بالاپخته می‌شوند و همچنین غذاهاى سرخ شده، حاوى موادى به نام آكريل آميد هستند كه خطر ابتلا به سرطان‌هاى روده بزرگ، سينه، پروستات و ركتوم را افزايش می‌دهند.


چيپس‌هاى سيب‎زمينى، حاوى اين ماده مضر به علاوه مقدار زيادى نمك، چربى، رنگ‎هاى مصنوعى و مواد نگهدارنده هستند كه تماما براى سلامتى به شدت مضر هستند.


شما می‎توانيد چيپس‎هاى خانگى را جايگزين چيپس‎هاى كارخانه‎اى مضر بكنيد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


سالادهاى بسته‌بندى شده


سالادهاى پكيج شده جزو خوراكى‎هايى هستند كه به تازگى در بسيارى از مغازه‎ها ديده می‌شوند و به عنوان خوراكى سالم معرفى می‌شوند اما در حقيقت براى طعم بهتر اين سالادها از شربت ذرت استفاده می‌كنند كه حاوى مقدار زيادى فروكتوز است. مصرف بالاى فروكتوز براى كبد مضر است و همچنين باعث چاقى مفرط می‌شود. اين سالادها همچنين حاوى مقدار زيادى رنگ شيميايى و تيتانيوم دى اكسيد، ماده اصلى در كرم‎هاى ضد آفتاب هستند تا محصول را جذاب‌تر نشان دهند.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


نوشيدنى‎هاى الكلى


تقريباً تمامى كارشناسان و پزشكان معتقدند مصرف الكل براى سلامتى بسيار مضر است. اين نوشيدنى‎ها حاوى مقادير زيادى كالرى خالى هستند كه مصرف آن منجر به مشكلاتى مانند كم آبى، افزايش وزن، افسردگى، مشكلات پوستى و مريضى‎هاى كبدى می‎شود.


مصرف اين نوشيدنى مشكلات ديگرى نيز به همراه دارد كه نه تنها جان فرد خورنده بلكه بقيه مردم را نيز به خطر مى‌اندازد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


لبنيات


ما در كودكى با شير مادر، تمامى موادغذايى مورد نياز بدنمان را دريافت می‎كنيم اما با رشد كردن نياز بدن ما به شير و باقى لبنيات كمتر می‎شود. برخى به دليل عدم تحمل لاكتوز از خوردن انواع لبنيات منع می‌شوند اما براى باقى افراد نيز مصرف لبنيات جزو لزومات در رژيم غذاييشان نيست.


گاهی مصرف بيش از حد محصولات لبنى باعث ميگرن، جذب پايين مواد مغذى، آلرژى، آسم و حتى سرطان می شود.


هرچند عدم مصرف هیچ یک از محصولات لبنى نيز ممكن است مضر باشد بنابراين می‎توانيد شير نارگيل و شير بادام و محصولات مشابه را جايگزين كنيد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 


فست فود


فست‎فودها هيچ سختى ندارند و به راحتى قابل خريد و مصرف هستند اما در اصل فست‎فودها موادغذايى مضرى هستند كه شما را براى پختن غذاهاى سالم خانگى تنبل كرده‎اند. اين خوراكى‎ها حاوى مقادير زيادى چربى‌هاى ترانس، شكر، نمك، مواد نگهدارنده، مواد افزودنى، رنگ‎هاى مصنوعى و مواد شيميايى ديگر هستند كه تماماً براى سلامتى مضر هستند.


مصرف فست‎فود می‌تواند خطر ابتلا به ديابت، افزايش وزن، بيمارى‎هاى قلبى و عروقى، اختلالات خلقى، اختلالات متابوليكى و سرطان را افزايش دهد.


هرچند فست‌فود بسيار خوشمزه است و ترك آن سخت است اما براى سلامتى بدنتان بهتر است مصرف اين غذاها را تا حد ممكن پايين بياوريد.

 

ماده غذايى كه به آرامى در حال كشتن شما هستند

 

 

منبع: سایت Nutrition Explained

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی