تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" به خوراکی‌های تقویت کننده مو می‌پردازد؛

مواد غذایى که از ریزش مو جلوگیرى می‌کنند!

News Image Lead

بزرگترین علت ریزش مو ژنتیک است و شما نمی‌توانید ژن‌هاى خود را براى جلوگیرى از ریزش مو دست‌کارى یا عوض کنید، اما می‌توانید با تغذیه درست سرعت آن را کاهش بخشید. این مطلب نگاهی دارد به مهم‌ترین مواد غذایی برای تقویت مو.

کد خبر: ۲۹۶۸۱
۱۴:۲۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ريزش مو باعث مسن ديده شدن افراد مي‌شود و بيشتر مواقع با بالا رفتن سن نيز سرعت ريزش مو بيشتر مي‎شود. بزرگترين علت ريزش مو ژنتيك است و شما نمي‌توانيد ژن‌هاى خود را براى جلوگيرى از ريزش مو دست‌كارى يا عوض كنيد اما مي‌توانيد سرعت آن را كاهش بخشيد.

اگر بدن شما نتواند ويتامين‎هاى مهم يا تركيبات ضرورى را دريافت كند موهايتان آسيب‎پذير و شكننده مي‌شوند و در نهايت ريزش پيدا مي‌كنند. تغذيه مناسب و رژيم غذايى، سرعت ريزش مو را كاهش مي‌دهد و از ريزش غير ژنتيكى مو جلوگيرى مي‌كند.

مو يكى از عوامل زيبايى است كه بسيارى پس از ریزش و از دست دادنش، كاهش اعتماد به نفس پيدا مي‎كنند. شما مي‌توانيد با كاشت مو يا انواع پروتز دوباره صاحب مو شويد اما همه مي‌دانند كه عمل‌هاى زيبايى هميشه بهايى دارند، پس بهتر است از ابتدا با دقت در تغذيه خود حداقل تا سال‎هاى طولانى ريزش موی خود را به تعويق بياندازيد.

آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند

غذاهاى غنى از آهن نه تنها براى ممانعت از ريزش مو بسيار مقوى هستند بلكه در كل براى سلامتى بسيار مفيد و ضرورى هستند. اما براى زنان يائسه و مردان بهتر است كه اول پزشك، سطح آهن بدنشان را اندازه‎گيرى كند و بعد به سراغ مصرف غذاهاى سرشار از آهن بروند.


بیشتر بخوانید: علل ریزش مو در زنان و راهکار حل آن


اسفناج جزو منابع سرشار از آهن شمرده مي‎شود. اسفناج حاوى مواد معدنى مفيد و ويتامين‎هاى مقوى است كه به حفظ فوليكول‎ها مو كمك مي‎كند تا سالم بمانند. گوشت گاو نيز از ديگر مواد غذايى حاوى آهن است كه به شما توصيه مي‌شود در رژيم غذايى تان مصرف كنيد.

 

آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند

 

زينك از ریزش مو جلوگیری می‌کند

زينك يا روى از مواد مغذى فوق‎العاده براى كمك به پيشگيرى از ريزش مو محسوب مي‌شود. تحقيقات نشان مي‎دهد در بدن افرادى كه از ريزش مو رنج مي‌برند سطح پايين‎ترى زينك وجود دارد. صدف از منابع سرشار از زينك به شمار مي‎رود. گوشت قرمز، اسفناج، لوبيا و تخم‎مرغ نيز از موادغذايى حاوى زينك به حساب می‎آیند.

 

زینک و جلوگیری از ریزش مو

 

ویتامین A و جلوگیری از ریزش مو

مواد‎غذايى غنى از ويتامين A سرشار از بتا كاروتن هستند كه نه تنها براى ريزش مو بلكه براى سلامت كلى بدن مناسب است. بتا كاروتن براى چشم، سيستم ايمنى و جلوگيرى از سرطان بسيار مفيد است.

براى بالا بردن سطح بتا كاروتن بدنتان به مصرف مواد غذايى نارنجى رنگ روى بياوريد. هويج، سيب‎زمينى شيرين و باز هم اسفناج از مواد غذايى حاوى بتا كاروتن هستند. فقط توجه كنيد كه براى جذب بتا كاروتن بايد اين مواد غذايى را به صورت خام مصرف كنيد چون فرايند پختن، سطح ويتامين‎هاى مفيد را كاهش مي‌دهد.

 

ویتامین A و جلوگیری از ریزش مو

 

ویتامین D و جلوگیری از ریزش مو

ويتامين D يك مكمل بسيار مهم است. بدن شما با در معرض آفتاب بودن ويتامين D زيادى جذب می‌كند. در كشور ما به دليل زياد بودن لايه‎هاى لباس، بدن قادر نخواهد بود كه ويتامين D زيادى جذب كند بنابراين بايد مواد غذايى مناسب را جايگزين نور آفتاب كنيم. تن ماهى، ماهى سالمون، كبد گوشت گاو، زرده تخم‎مرغ، شير، غلات و آب پرتقال طبيعى از مواد غذايى غنى از اين ويتامين هستند.

 

ویتامین D و جلوگیری از ریزش مو

سلنيم و جلوگیری از ریزش مو

سلنيم نيز از مواد غذايى مهم براى سلامت بدن به شمار مي‌رود. اين ماده غذايى براى سيستم ايمنى بدن و ريزش مو بسيار مهم و كاربردى است. كمبود سلنيم گاهی مي‌تواند ناشى از كم كارى تيروئيد و HIV باشد و یا در افراد داراى وضعيت GI مانند بيمارى كرون مشاهده شود.

آجيل ها از مواد سرشار از سلنيم هستند اما در مصرف آنها اعتدال را رعايت كنيد چون مصرف بى رويه آجيل نيز مي تواند مشكل ساز باشد.

 

سلنيم و جلوگیری از ریزش مو

بيوتين ماده‌ای برای جلوگیری از ریزش مو

بيوتين يكى از ويتامين‎هاى B است. اين ماده به عنوان B7 نيز شناخته مي‌شود و كمبود آن باعث ريزش مو، آسيب‌هاى سيستم عصبى و سلامت پوست می شود. شما مقادير فراوان از اين ويتامين را مي‌توانيد در مواد غذايى نظير تخم‎مرغ، سيب‎زمينى شيرين و اسفناج پيدا كنيد.

بيوتين در عملكرد برخى از داروها تاثير مي‎گذارد پس بهتر است قبل از استفاده همزمان اين مكمل با داروهايتان، حتما با پزشك مشورت كنيد.

بيوتين ماده‌ای برای جلوگیری از ریزش مو

 

روغن امگا و تقویت مو

همانطور كه مي‌دانيد امگا ٣ و امگا ٦ براى سلامت قلب و مغز بسيار مفيد هستند. برخى از تحقيقات نشان مي‌دهند كه اسيدهاى چرب براى جلوگيرى از ريزش مو بسيار مفيد هستند و اغلب به رشد مجدد مو كمك مي‌كنند.

ماهى سالمون يكى از منابع غنى امگا ٣ است. اگر ماهى جزو غذاهاى مورد علاقه تان نيست آجيل، روغن دانه انگور، آفتابگردان، كنجد، كدو و نارگيل را مي‌توانيد جايگزين كنيد. تحقيقات نشان مي‌‍دهند افرادى كه ٤٠٠ ميلى گرم در روز به مدت ٢٤ هفته از روغن كدو استفاده كردند افزايش رشد مو ٤٠٪؜ داشتند.

 

روغن امگا و تقویت مو

 

روغن های ضرورى برای جلوگیری از ریزش مو

روغن‎های ضرورى روغن‎های تقطير شده و متمركز شده هستند. شما مي‎توانيد از آنها در پخت و پز استفاده كنيد و در محصولات مراقبتى پوست نيز بسيار پركاربرد هستند. روغن رزمارى، خاصيت آنتى‎اكسيدانى و ضد التهابى قوى دارد. ماساژ دادن سرتان با اين روغن پس از استحمام مي‎تواند نتايج خارق‎العاده‎اى داشته باشد. استفاده از روغن نعناع نيز باعث افزايش رشد مو مي‎شود.

 

روغن های ضرورى برای جلوگیری از ریزش مو

 

عسل روغن زیتون و دارچین و افزایش رشد مو

عسل، روغن زيتون و دارچين يك درمان قديمى براى افزايش رشد مو است. همچنين ماساژ دادن اين معجون بر سر مي‎تواند از پوسته پوسته شدن و شوره زدن آن جلوگيرى كند.

١/٢ فنجان روغن زيتون گرم را با دو قاشق مرباخورى عسل و دو قاشق مرباخورى دارچين و يك تخم مرغ مخلوط كنيد و سپس بر موهاى خيستان ماساژ دهيد و بعد از ١٠ دقيقه با شامپو و آب، آن را بشوريد. فقط حواستان باشد كه روغن زيتون خيلى داغ نباشد وگرنه تخم مرغ را مي‎پزد.

 

عسل روغن زیتون و دارچین و افزایش رشد مو

 

ماست يونانى برای تقویت مو

و بالاخره ماست يونانى. شما مي‌توانيد آن را بر سرتان بماليد يا آن را بخوريد. ماست يونانى سرشار از ويتامين B5 و D است كه هر دوی اين ويتامين‎ها براى تقويت فوليكول‎هاى مو بسيار مفيد هستند. اين ماست همچنين حاوى مقادير زياد پروتئين و كلسيم است كه براى سلامت مو و استخوان ضرورى است.

 

ماست يونانى برای تقویت مو!

 

منبع: nutritionexp

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی