تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" از هفت روش برای بهبود قدرت بینایی می‌گوید؛

راه‌های طبیعى براى بازگرداندن قدرت دید

News Image Lead

آیا شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که از دید ضعیف رنج می‌برید و با زدن عینک یا لنز هم مشکل دارید؟ آیا تصور عمل لیزیک کردن نیز برایتان ترسناک و دلهره‌آور است؟ در حقیقت راه‌هایى براى بهبود قدرت بینایى بدون نیاز به عمل‌هاى جراحى وجود دارد؛ البته اگر مصرف مواد مغذى مانند هویج یا تمرینات مفید براى چشمتان را در برنامه خود قرار دهید. در اینجا ما سعى می‌کنیم ٧ روش ساده براى بهبود قدرت بینایی تان به شما معرفى کنیم.

کد خبر: ۳۸۱۶۳
۱۷:۱۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آيا شما هم جزء آن دسته از افراد هستيد كه از ديد ضعيف رنج مي‌بريد و با زدن عينك يا لنز هم مشكل داريد؟ آيا تصور عمل ليزيك كردن نيز برايتان ترسناك و دلهره‌آور است؟ در حقيقت راه‌هايى براى بهبود قدرت بينايى بدون نياز به عمل‌هاى جراحى وجود دارد؛ البته اگر مصرف مواد مغذى مانند هويج يا تمرينات مفيد براى چشمتان را در برنامه خود قرار دهید. در اينجا ما سعى مي‌كنيم ٧ روش ساده براى بهبود قدرت بينايي تان به شما معرفى كنيم.

 

راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

چشم درمانى يا ويژن تراپى

 

چشم عضوى بسيار حساس و پيچيده است و بايد از آن مراقبت‎هاى ويژه‌اى شود و با آن بسيار با احتياط رفتار شود. ويژن‌تراپى از روش‌هاى پركاربردى است كه با تمرين دادن به ماهيچه‌هاى ضعيف چشم كه باعث بروز اختلال شده‌اند به بهبود سطح بينايى كمك مي‌كند. اين روش درمانى همچنين به مغز كمك مي‌كند اطلاعاتى كه از طريق چشم به دست مى‌آيد راحت‌تر تراز شوند و معمولاً براى افرادى كه از آستيگماتيسم يا دوربينى و نزديك‌بينى رنج مي‌برند توصيه مي‌شود.

 



راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

مديريت خستگى چشم يا فشار باصره

 

زندگى مدرن حول صفحه كوچكى كه عموماً جلوى چشمان شماست جريان می‌یابد و چشم هم كه عضوى بسيار حساس است هنگامى كه مدت زمان طولانى روى يك فاصله تمركز كند خسته مي‌شود. اگر شغلتان ايجاب مي‌كند كه به صورت مداوم به صفحه كامپيوتر خيره باشيد بهتر است هر ٢٠ دقيقه روى يك جسم به فاصله ٢٠ فوتى تمركز كنيد. شما همچنين مي‌توانيد يوگا چشمى انجام دهيد! ١٠ بار تخم چشمتان را به بالا و پايين بدون پلك زدن حركت دهيد. سپس دستانتان را به هم بماليد و بعد كامل با دستانتان روى چشمانتان را بپوشانيد. حركات قسمت اول را تكرار كنيد، فقط اين بار چشمتان را به راست و چپ بگردانيد.

 



راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

تمرين مداد


اين روش يك روش كاملا اثبات شده است كه با مراجعه به پزشكتان هم مي‌توانيد از صحت اين حرف مطمئن شويد. براى انجام اين تمرين شما نياز داريد يك مداد را در مقابل خود نگه داريد و روى نقطه ديگرى به جز مداد تمركز كنيد، سپس مداد را به چشمتان نزديك و دور كنيد در حالى كه هنوز به نقطه قبلى خيره هستيد. اين تمرين مانند وزنه‌بردارى مي‌ماند چون شما كاملاً با عضلات ضعيف چشمتان آشنا مي‌شويد و به راحتى مي‌توانيد آن عضلات را قوى كنيد. اين تمرين، نتايج فوق‌العاده‌اى خواهد داشت، فقط كافى است آن را امتحان كنيد.

 

 

 

راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

سيگار نكشيد


مضرات سيگار براى هيچكس پوشيده نيست و چشم نيز مانند بسيارى از اعضاى ديگر با استعمال دخانيات رو به استهلاك مي‌رود. افراد سيگارى مستعد ابتلا به آب مرواريد، دژنراسيون ماكولا وابسته به سن، گلوكوم و سندرم خشكى چشم هستند و خطر ابتلا به رتينوپاتى ديابتى در افراد سيگارى ديابتى نيز بسيار بالاست. قطع مصرف سيگار شايد مشكلات بينايى شما را حل نكند اما از وخامت آن جلوگيرى مي‌كند.

 



راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

تغذيه مناسب


حتما از علوم راهنمايى به ياد داريد كه هويج حاوى بتاكاروتن است كه در بدن تبديل به ويتامين A و لوتئين مي‌شود كه هر دو آنها براى داشتن چشم سالم از اهميت ويژه‌اى برخوردار است. از ساير مكمل‌هاى مهم براى چشم مي‌توان به ويتامين B1،C،E، روى، اسيدهاى چرب امگا ٣ به دو شكل DHA و EPA و كاروتنوئيدها مانند: بتاكاروتن، لوتئين و زاكسانتين اشاره كرد. شما مي‌توانيد از مكمل‌ها استفاده كنيد اما مواد غذايى ارگانيك و طبيعى بسيار مفيدتر خواهند بود. اما مي‌پرسيد كدام مواد غذايى حاوى اين پروتئين‌ها هستند؟ ما برخى از آن ها را به شما مي‌گوييم.


ويتامين E: تخمه آفتابگردان و كره بادام زمينى

ويتامين A: جگر و سالمون

ويتامين C: فلفل قرمز و پرتقال

ويتامين B1: نخود و لوبيا

زينك: بيف، مرغ، گوشت اردك، صدف خوراكى

امگا ٣: سالمون، ماهى تن، ماهى قزل آلا

لوتئين: كلم پخته شده و اسفناج

زاكسانتين: كلم و اسفناج پخته شده

بتاكاروتن: هويج و سيب زمينى شيرين

 



راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

عينك آفتابى


كمد لباس هيچكس نبايد بدون عينك آفتابى باشد. اين عينك‌ها نه تنها براى ساختن استايلى زيبا بلكه براى سلامتى چشم نيز از اهميت زيادى برخوردار هستند. اما از نكات بسيار مهم براى خريدن عينك آفتابى اين است كه تن به خريد هر عينكى ندهید! توجه داشته باشيد كه حتما شيشه‌هاى عينك مسدود كننده اشعه‌هاى UVB و UVA باشند. اگر در مناطق برفى يا آفتابى شديد زندگى مي‌كنيد مي‌توانيد از عينك آفتابى‌هاى قطبى يا پولارايزد استفاده كنيد.

 



راه‌های طبیعى براى برگرداندن قدرت دید

 

از عينك‌هاى محافظ استفاده كنيد


تقريباً براى هركسى روشن و واضح است كه هنگام انجام فعاليت‌هايى كه امكان برخورد آشغال يا هر ماده ديگرى با چشم وجود دارد استفاده از عينك محافظ جزء ضروريات است. فرقى نمي‌كند در حال چمن زدن، جوش كارى، چوب‌برى يا حتى ورزش‌هايى مانند راكت‌بال يا هندبال هستيد، يادتان باشد كه هميشه از عينك ايمنى استفاده كنيد.

 

منبع: nutritionexp

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی